Publikováno Listopad 16, 200915 r Prosím o radu pri výmene letných pneu za zimné som zbadal zjazdené letné predné pneumatiky z vnútornej stany. Bol som na geometrii ktorá bola v norme. Na pneu bolo najazdených asi 11 000 km. Pneumatiky su DUNLOP 195/55 R15.
Listopad 17, 200915 r když přijedeš na geometrii, tak ti vytisknou udaje před a po seřízení.Myslím, že tam máš rozbíhavost.Odklon(záklon) kola zamítám, nebot jak by to zvedali, tak třeba na vadný spodní čep by přišli, nebo ty bys to slyšel při zatočení.Vezmi provaz, natáhnis jedné strany a sdruhé, vyrovnej kola a změř to.
Listopad 17, 200915 r Autor Na geometrii nič nenastavovali, lebo všetko bolo ok.Auto je nové má len 11 000 km kúpené v marci.Predné pneu. si nehali na reklamáciu, ja sa bojim že bude drať aj zimné. Ďakujem za radu, premerám.
Listopad 25, 200915 r Autor Tu je kópia tlačiva z geometrie: Vyjadrenie k reklamácii/Škoda/: Závada nebola spôsobená chybou vozidla. Po kontrole zistený nízky tlak v pneumatikách.Ľavá 1,5 bar pravá 1,6 bar. Opotrebovanie mohlo byť spôsobené nizkym tlakom v pneumatikách.
Listopad 26, 200915 r No pokud jezdíš na takhle podhuštěnych pneu tak se nediv že jsou dojebany.Promiň ale správny tlak v pneu je tak nějak základ.
Listopad 26, 200915 r no to je husty. mas tam skoro polovicni tlak. Koukej to nafoukat na 2,2-2,4. A radsi ho sleduj, je mozny, ze jsou spatny ventilky a pak je jasny, ze ty gumy dostavaj na prdel.
Listopad 27, 200915 r Autor Ten tlak nameral technik pri reklamácii, kde som neból. Keď som na nich jazdil tak ból tlak 2,3 bar.
Listopad 28, 200915 r nejhorší na tom je, že ten technik je na takový případy školený-neuznat chybu a neuznat chybu ale stejnak zkus to tym provazem.Nemáš tam na pravé straně nějakou vuly, třeba dolní čep nebo lůžko tlumiče? Upraveno Listopad 28, 200915 r od petrumr
Listopad 28, 200915 r Nevím jestli tě potěším, ale mám podobný problém. Po geometrii vše v pořádku, přesto se mi pneu více ojely zevnitř. Stalo se mi to na letnich pneumatikách DUNLOP 205/16 !!! Na zimních DUNLOP 195/15 vše OK. Technik viděl problém ve špatné skladbě pneumatiky (koupeny přes net - made in Romania) a ve špatné technice jízdy. Po třech letech používání mají naježděno okolo 50 tis.km. Zevnitř naměřím max. 1,5mm vprostřed 5mm a zvenku 4mm. Připomínám že jsou plněny plynem při trvalém dodržení tlaku v pneu 2,2. Dám na nich ještě půl letní sezóny a pújdou do věčných lovišť. Tím chci jen naznačit, že tlak v pneu i geometrii můžeš mít v pořádku, přesto se ti budou nepravidelně ojíždět. Rada na závěr!! Kopovat osvědčené pneumatiky a ne náhražky z balkánu.
Listopad 28, 200915 r vřelý souhlas, můj pneumatikář doporučuje krom značky hledět taky na zemi původu. říká, ať sou třeba z internetovýho obchodu, ale hlavně ne malajsie, polsko a vůbec východ.
Listopad 29, 200915 r to Bolek: Pokud jsi na nich najel 50tkm, tak už mají nárok... Upraveno Listopad 29, 200915 r od Jiri59
Prosinec 6, 200915 r Nuz ked ti mam povedat pravdu tuto chybu som mal aj ja. Prave predne koleso letne DUNLOP 195/55 R15 pri vymene na zimne mi povedali ze ho dere z vnutra tak ze som navstivil servis Skoda a reklamoval som auto najprv sa vyhovarali ze som musel capnut do jamy alebo ze parkujem na chodnikoch a tym sa rozladila geometria a ked ze ma auto uz po 15000km tak ze to musim platit (auto malo okolo 17000km). Po presviedcani ze to je od vyrobi a do ziadnej jamy som nenabehol a na chodnikoch neparkujem mi povedali ze to zistia na geometrii. tam servisak zistil ze malinko pola uhnuta geometria na pravom kolese ked prisiel hlavny majster a pozeral papier tak povedal ze to fakt nebola jama a dali mi to gratis Treba za nimi chodit nech sa ti na to pozru a byt dotieravi kym ti to nespravia
Říjen 29, 201410 r No snad oživím téma. Pneu zimní 185/55/15 Barum polaris 3 levá přední sjetá hlavně zevnitř za dvě sezony, pravá ještě 5 mm více rovnoměrně (správně nafoukané, geometrie taky OK). Teď při sundání letních (195/55/15 Origo Turanza) levá přední zevnitř sjetá úplně, zvenku ještě 4 mm, pravé kolo opět méně sjeté a více rovnoměrně. Chystám koupi nových pneu, tak bych tento problém rád nějak eliminoval.
Říjen 29, 201410 r ak to robí na viacerých gumách (leto,zima,iné rozmery,iný výrobca) ,tak musí byť problém na náprave ..máš z geo protokol?
Říjen 30, 201410 r Tak protokol z geometrie a foto pneu, při pohledu jak jsou na autě. Upraveno Říjen 30, 201410 r od Jiří Tisoň
Prosinec 6, 20159 r Autor Prosím o radu pri výmene letných pneu za zimné som zbadal zjazdenú ľavú prednú pneumatiku z vnútornej stany. Bol som na geometrii ktorá bola v norme.
Březen 4, 20169 r Ahoj nebudu zakládat nové téma a tak se ptám zde.. Je nějaká možnost jak opravit odklon/záklon kol? Byl jsem na geometrii před zimou a vím že tyto 2 hodnoty jsem měl někde mimo toleranci. Bohužel už protokol nemám A přitom auto jezdí vpořádku. Nikde nic nehučí, neklepe, auto jede rovně bez stáčení .. Jediný problém bych viděl ve sjetých letních pneu které jsou sjeté do stran .. Bohužel jsem na nich auto už koupil a nevím jestli je bývalý majitel měl od novoty nebo je někde vyhrabal.. Já teď plánuju po 2 sezónách že pneu které mají 3,5-2 mm vzorek od strany ke straně vyhodím a 2ks pneu které jsou sjeté od 5 do 3,5 mm nechám na zadní nápravu a na přední koupím nové.. Myslíte že udělám dobře? Děkuji za rady..
Říjen 25, 20168 r ... tak vidím, že nejsem sám se svým problémem ... toto jsem měl po nějakých 20t km od jara teď do min.víkendu geoška dělaná v únoru, ještě na zimákách a teď v září a aniž by něco seřizovali, tak se stejným výsledkem, prý v normě. Ten podzimní protokol jsem si zapomněl vzít, ale mohu sem nahrát ten únorový. Obojí, jak zimáky tak letňáky jsou 14", zima 175 plech, léto 185 na hlínách co jsou origo na jedničkovou Fábii, je tam malinko jiné ET než mám v techničáku pro Rooma ... tak nevím, zda to může mít vliv ... nicméně jak tu už zaznělo, letní jsou Brilantisky Made in Romania, takže další možný faktor.
Říjen 25, 20168 r Asi takto se mi začaly sjíždět přední pneu u fábie po sezóně a po výměně zadních silentbloků ramen. Umělec je tam dal obráceně.
Říjen 25, 20168 r před 2 hodinami, Malta napsal: ... tak vidím, že nejsem sám se svým problémem ... toto jsem měl po nějakých 20t km od jara teď do min.víkendu geoška dělaná v únoru, ještě na zimákách a teď v září a aniž by něco seřizovali, tak se stejným výsledkem, prý v normě. Ten podzimní protokol jsem si zapomněl vzít, ale mohu sem nahrát ten únorový. Obojí, jak zimáky tak letňáky jsou 14", zima 175 plech, léto 185 na hlínách co jsou origo na jedničkovou Fábii, je tam malinko jiné ET než mám v techničáku pro Rooma ... tak nevím, zda to může mít vliv ... nicméně jak tu už zaznělo, letní jsou Brilantisky Made in Romania, takže další možný faktor. Malta: Rok dozadu rovnaký problém na fabii, a príčinou bola málinko zlá geometria. Aj keď som to nemal až v takomto rozsahu ako ty ale zjazdené pneu som mal rovnako len na prednej náprave a na oboch stranách cca rovnako. Po urobení geometrie všetko ok. Upraveno Říjen 25, 20168 r od marfan
Říjen 25, 20168 r no byl jsem na laserové geošce, vyjel mi protokol a dívali jsme se zpětně i na ten únorový a porovnávali vzájemně, byly tam snad vteřiny rozdíl ... ale pokud večer vzpomenu oskenuji aspoň ten únorový protokol, abyste mohli posoudit. Vím že tam bylo něco červené, ale to mi mechoš řekl, že se nedá nastavit ... už si teď nevzpomenu co to bylo, ale na protokolu to bude ... možná asi nebude od věci, zajet jinam, třeba i do škodovky
Říjen 25, 20168 r před 1 hodinou, psurn napsal: Asi takto se mi začaly sjíždět přední pneu u fábie po sezóně a po výměně zadních silentbloků ramen. Umělec je tam dal obráceně. no je fakt že silentbloky jsem měnil ne současně s touto geo, ale nějakou dobu před tím ... mrknu do záznamů, tam budu vědět kdy to bylo
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.