Přejít na obsah

Zvuky,lupání,klepání


miklisek

Doporučené příspěvky

Po dlouhé době, kdy moje OI (najeto 189kkm) neklepala, nedrnčela, nelupala, nevrzala atp. (však to znáte sami, že tomu tak obvykle není) se začaly ozývat lupavé zvuky jakoby od LP kola. Zajímavý bylo, že jen na nerovnostech ale jen současně při projíždění zatáček nebo křižovatek, zvláště doprava. Prozkoumal a eliminoval jsem snad všechny možné zdroje hluku z přední nápravy, obecně známé nejen těm co mají Octavii (dost z toho mám totiž vyměněné před půl rokem, origo díly) a uchytil a vytlumil jsem všechny i byť nepatrně volné plasty v motoru, pod a před ním. Nepomohlo to. Pak jsem zkusil lokalizovat zvuk při jízdě malou rychlostí (cca 20 km/h) a kličkováním na volném parkovišti, bez nerovností, hladký afalt. Lupalo to. Nevím proč, ale nestáhnul jsem si okýnko, jak by bylo obvyklé, abych to slyšel odkud to jde, ale pootevřel jsem dveře. A ono to lupání přestalo! Takže jsem vzal 6-ku ořech, povolil červík na horním pantu, sikama pootočil čep horního pantu o 90°. A přestalo to! Jupíí!

Vysvětluju si to tak, že u často otvíraných dveří (v mé případě jsou to ty řidičovi) se asi nerovnoměrně opotřebuje čep do šišoidu a v zatáčce se pak dveře odstředivou silou tlačí ven, nerovnost tomu přidá vertikální ráz a závěsy pantu se pak mohou na volnějším čepu mikroposunout, což generuje to lupnutí.

Až nebudete vědět kudy kam, zkuste to taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po dlouhé době, kdy moje OI (najeto 189kkm) neklepala, nedrnčela, nelupala, nevrzala atp. (však to znáte sami, že tomu tak obvykle není) se začaly ozývat lupavé zvuky jakoby od LP kola. Zajímavý bylo, že jen na nerovnostech ale jen současně při projíždění zatáček nebo křižovatek, zvláště doprava. Prozkoumal a eliminoval jsem snad všechny možné zdroje hluku z přední nápravy, obecně známé nejen těm co mají Octavii (dost z toho mám totiž vyměněné před půl rokem, origo díly) a uchytil a vytlumil jsem všechny i byť nepatrně volné plasty v motoru, pod a před ním. Nepomohlo to. Pak jsem zkusil lokalizovat zvuk při jízdě malou rychlostí (cca 20 km/h) a kličkováním na volném parkovišti, bez nerovností, hladký afalt. Lupalo to. Nevím proč, ale nestáhnul jsem si okýnko, jak by bylo obvyklé, abych to slyšel odkud to jde, ale pootevřel jsem dveře. A ono to lupání přestalo! Takže jsem vzal 6-ku ořech, povolil červík na horním pantu, sikama pootočil čep horního pantu o 90°. A přestalo to! Jupíí!

Vysvětluju si to tak, že u často otvíraných dveří (v mé případě jsou to ty řidičovi) se asi nerovnoměrně opotřebuje čep do šišoidu a v zatáčce se pak dveře odstředivou silou tlačí ven, nerovnost tomu přidá vertikální ráz a závěsy pantu se pak mohou na volnějším čepu mikroposunout, což generuje to lupnutí.

Až nebudete vědět kudy kam, zkuste to taky.

jo klasika někdy to stačí jen namazat a je klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo klasika někdy to stačí jen namazat a je klid

Mě namazání nepomohlo, páč jsem to měl namazaný, ale pravda jen obyčejným WDčkem. Bílou vazelínu ve spreji (jak tu někde někde doporučoval) jsem nezkoušel. Ale určitě ji koupím, už jen pro namazání čepů zadních opěredel. Ty zas začaly s nižší venkovní teplotou povrzávat nepříjemným vysokým tónem. S tím jsem si taky užil, než jsem přišel na to, co to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Mám další poznatek ohledně pazvuků, vycházejících zezadu. Celou zimu jsem se trápil z identifikací drnčení z oblasti levého zadního kola. Postupně jsem zkoušel rady z obou Š-fór, ale výsledku jsem se nedobral, nic z nám známého to nebylo. Až mě napadlo zkontrolovat, jestli není vypadlá ta krytka na horní matici zadního tlumiče. Nebyla :( . Byla ale nepatrně volná, vůle skoro neznatelná, snad jen 0,2 mm. Tak jsem je vyndal a ejhle, je klid ! Ona se ta krytka v těch mrazech, co byly letos, nějak smrskla a pak na hrbolech, kostkách či hrbolaté vrstvě ujetého sněhu příšerně drnčela.

No a příčina ? Neorigo horní ložisko tlumiče, který jsem dal vloni v létě společně s novými tlumiči, má otvor pro tu krytku o trošilinku větší. Na originální ložisko, který jsem nevyhodil, se krytka musí vysloveně narazit a tudíž nemá žádnou vůli a nedrnčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když to přestalo jak si seděl vzadu tak to bude dělat zámek opěry zadní sedačky te´d si nevybavim jestli je tam taky ten gumovej doraz co se dá točením vytahovat nebo ne. zkus sklopit zad sedačky když jedeš a uvidíš

u mě to byl částečně ten doraz ale i špatně usazený záchyt zámku zadních zadních dvěří na zadním blatníku, cvakalo to už od novoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže mám další poznatek ohledně pazvuků jdoucích zezadu.

Celou zimu jsem s tím bojoval. Po odstranění víčka na ložisku tlumiče se sice drnčení odstranilo, ale zato se začalo ozývat klepání. A to jen na nerovnostech, jdoucích těsně za sebou, třeba po zimě vytlučené okresky. Na příčných nerovnostech (třeba dálnice D11 :)) byl klid. Postupně jsem eliminoval vše, co se tady na fóru doporučovalo jako zdroje pazvuků a stejně to nebylo v mém případě to pravé.

Poslední co zbývalo, bylo to horní ložiska tlumičů. A ejhle, bylo to ono! V létě jsem je měnil a dal jsem tam neorigo díl. Po prozkoumání odlišností origo-neorigo jsem přišel na to, že origo je poctivý silentblok s gumou a neorigo je jakýsi kovový kroužek tvaru toho origo pryžového silentbloku, uložený ve vložce z měkčeného plastu. Ten v mrazech asi ztvrdl, zmenšil se a proto klepal. Jo a taky byl prasklý.

Vrátil jsem na tlumiče původní ložiska a je ticho po pěšině. Hurá!

Takže až budete někdy někdo měnit horní ložisko zadního tlumiče, koukněte na to jak vypadá, jestli tam má tu gumu, ne kovovou část tlumenou jakýmsi plastem. Možná že i originál Škoda je už takhle udělán, nevím. Spíš si ale neorigo výrobce ušetřil práci s formou na silentblok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Nechal jsem vyměnit tlumiče (Bilstein), dorazy, uložení (vpředu s ložisky), prachovky na celém autě. Ihned po výměně slyším klepání od PZ kola. Měl jsem podezření na horní gumy pružin, takže taky výměna, ale bezezměny. Včera jsem dal zpět origo uložení a je po problému. Taky jsem přišel na to samé, jak bylo popisováno výše. Náhražky (výroba Německo - žádná Čína) byly jinak konstruované. Nějakou tu korunu jsem vyhodil tedy zbytečně. Hlavně, že už je všechno v pořádku. Mimochodem výměnou tlumičů se z Octy stalo úplně jiné auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě pořád něco poklepává při přejezdu nerovnosti (pomalý přejezd, zhoupnutí auta) od levého zadního kola - vyměněno uložení horní tlumičů, prachovky, kontrola všeho a na nic jsem nepřišel... :help:

zajímavé je, že když jedu rychleji přes díry tak nic... jen když se auto zhoupne přes hrb či malou díru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

kluci, mě něco furt drnčí v kufru.. trochu o přestalo, když sem dal pod spz antivibrační podložku, ale i tak to trochu dělá. Když poslouchám písničky tak to slyšet prakticky není ale když se pepíná, zvuk slyším. Jo a chudáci na zadním sedadle, ti to slyšet určo musí :aggressive:

Zdravím, také mi drnčelo v kufru, tak jsem ho jednou rozebral a způsobovaly to ty bílé plastové držáčky vnitřního plastu 5. dveří. Byly volné a jak auto jelo tak se hýbali a klepaly. Přilepil jsem je tedy k plechu napevno epoxidem a pazvuky byly pryč. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

strasne dlho som sa snazil vyriesit problem s vrzgajucimi dverami a celkovo zadkom octavie. dverove gumy som mazal silikonom, grafitovou pastou, glicerinom atd ale nic nezaberalo, stale vrzgali a strasne ma to znervoznovalo. niekde na fore som nasiel zmienku o tom, ze by to mohli robit zadne silenbloky a veru ze to tak aj bolo !!! boli tam este originaly a boli v zlom stave, guma bola zosusena a nedrzala vobec zadok octavie. po vymene je ten rozdiel badatelny a odporucam kazdemu vymenu. nebucha ani pri prejazde jamamy alebo retardermy. jedna z veci, co som chcel vyriesit zamnou

post-33593-0-03104500-1370012226_thumb.j

post-33593-0-37144100-1370012233_thumb.j

post-33593-0-28678300-1370012242_thumb.j

post-33593-0-29343000-1370012249_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím. Přileju vodu do mlýna. Z ničeho nic (jak to bývá) mi začalo něco vrzat při zatáčení. Bylo to častěji a častěji. Po přečtení příspěvků jsem zkusil promazat co se dalo a přestalo to. Ale jen tak na dva až tři dny. Nedalo mi to a sundal jsem kolo a kouknul na prachovku spodního čepu (šlo o stranu řidiče) a to jsem ještě nikdy neviděl. Prachovka byla úplně roztrhaná. Koupil jsem nový spodní čep a je po problému. Vůle ve starém čepu (díky roztrhané prachovce) byla 4mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...