Přejít na obsah

Olej v chladící kapalině


rbarsa

Doporučené příspěvky

Ahoj, rozsvítila se mi kontrolka chladící kapaliny a jelikož byla teplota v pořádku, chtěl jsem doplnit kapalinu a ejhle, po otevření víčka jsem zjistil, že na hladině plave velká černá olejová skvrna, která izolovala kontakty snímače. Předpokládám, že závada je v těsnění hlavy, případně ve výměníku, takže se olej dostal až do chladící kapaliny. Máte někdo podobnou zkušenost ? Děkuji

Octavia II 1,9TDI Automat, 131 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jestli to je jenom tesneni pod hlavou tak do 5 tis, ale jestli pudes do neautorizovaneho servisu tak klidne i polovinu....kdyz to bude hlava tak to samozrejme zalezi od rozsahu poskozeni (jestli se bude dat zavarit anebo vymena)....

Jinak celkem zajimave ze u 1.9TDI se to stalo (je to jenom 8 ventil, melo by to byt robustnejsi oproti 2.0TDI), podle mne je na vine automat, jelikoz radi pri hodne nizkych otackach a tim ten motor dost dusi....

Znamy ma DSGcko v SII TDI a taky se divil ze to drzi kolem 1500 otacek, ono v kopcovitem terenu ten motor asi dost dostava zabrat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se hlava jen zkroutila, tak zabroušení stojí tak 200 až 400 kč, záleží na jak moc. Standart je 200 kč.

Zavaření podle poškození kolem 500 kč. Záleží kde a jak dlouhá je prasklina. Pak samozřejmě zabroušení.

Plus práce za rozdělání a složení motoru, novej olej a filtr, novou náplň do chladiče.

Popřípadně proplach chladící soustavy - cca 800 až 1000kč. O5 podle znečištění. (mě u hodně znečištěnýho motoru to stálo necelejch 1000kč - proplachoval se 6x)

Hodně záleží kde a kdo ti to bude dělat. A jestli potřebuješ nebo nepotřebuješ účtenku (jestli ti to udělá "bokem")

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za informaci. Nedal jsem auto do autorizovaného servisu, ale jednomu známému, co má servis. Díval se na to, ale prý to spíš vidí na olejový chladič, než na hlavu a tak ho za 2 500 objednal a chystá se ho vyměnit. Mylíte si, že je to reálné ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Dobrý den,

vlastním škodu octavii II RS r.v. 2007,

poraďte mi prosím, v nádržce chladící kapaliny se mi dostává olej. V autorizovaném servisu jsme šli po stopě závady a došli k prasklé hlavě motoru. Byla tedy vyměněna originál hlava motoru ze škodovky, vše originální díly ..těsnění, šrouby, hadice, olejový filtr, chladič oleje (výměník) atd. , avšak problém stále setrvává. Neví si s tím nikdo rady ani v autorizovaném servisu Škoda a já jsem z toho už nešťastný, vše už mě to stálo alespoň 50 000,- Kč a problém setrvává, nehleďme draze placená práce automechaniků Škoda... :( Nádobka je stále zakalená olejem, voda neubývá, byl vyměněn i termostat, teplotu drží při zahřátí, avšak když motor není v tahu (jedu z kopce nebo brzdím motorem), tak teplota padá..jen vše stojí peníze a problém setrvává... :(

Ještě dodávám, že byly udělány několikrát i proplachy chladící soustavy speciální kapalinou a byla několikrát měněna, bylo ježděno kvůli pročištění a nepomohlo to.

Děkuji za jakoukoliv odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou dvě věci-když jedeš z kopce a nebo brzdíš motorem tak teplota padá. Jestli to padá tak rychle, že to je viditelné, tak asi ten termostat, co Ti teda vyměnili,moc nefunguje, resp. je furt otevřený naplno. I když i to mi připadá jako silná káva-to je jako by tam nebyl. Druhá věc je olej ve vodě. Nevím na kolika místech se může potkat olej s vodou ale ta místa asi nejsou jen na hlavě ale i na bloku motoru. Jsou to jen mé teorie, nejsem doma a nemám se kde na to teď podívat (myslím tím nějakou literaturu), nevzpomenu si jak je regulován tlak oleje, ale tuším jen, že to je nějaká "koule s pružinou", nevím zdali se dá ten tlak oleje změřit (ale soudruzi ve značkovém servisu by to snad měli umět-myslím tím, zda není nepřiměřeně vysoký-pokud to vůbec může nastat. Ale má teorie má určitě trhliny a nedoporučuji jít s ní do značkového servisu, protože oni Ti za dalších 100.000 vymění blok a pak zase řeknou, že už neví, čím by to mohlo být. Nemůžeš jim takhle bezmezně věřit, jsou to měniči, kteří jedou jen na tržby. Protože to je mechanická závada, je potřeba najít někoho zkušeného a domluvit se s ním. Nejdříve bych ale se vší úporností REKLAMOVAL tu závadu. Nezlob se na mne, já nejsem chudý, ale udělat mně opravu za 50 tyček a pak mi říct, že neví, co s tím, stojím tam s právníkem a nehnu se z místa. Vytáčí mne to "doběla" protože to je PŘESNĚ jejich postup. To přece takhle nejde dělat a záruku máš i na opravu, nemohou si dělat, co chtějí. Já vím, je to náročné, dlouhé a někdy drahé, ale 50 tyček je furt padesát tyček, to se nedá nic dělat.A značkový servis by vůbec "neměl vypustit z huby", že neví, co s tím. Ale doba je zlá, musíš bojovat.

Ještě se zeptám-a naopak to nedělá? Myslím jako, že by byla voda v oleji?

Já zas takový odborník nejsem a neporadil jsem, ale přeji Ti, aby se to podařilo najít bez dalších finančních nákladů. Pokud to nebude ruplý blok v nějakém nesmyslném místě, bude to určitě "o" kroužek za "dvě padesát" a to nasere vzhledem k postupu značkových servisů, kde by měli být největší odborníci, které ovšem nikdo nezaplatí a tím pádem tomu bývá většinou naopak. Hodně štěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji za info, každopádně zjišťuji informace, ale zatím marně. Soudruzi ve značkovém servisu, asi nejsou to "pravé ořechové" jen draze placení mechanici "od Fordu" mi připadne v té škodovce...Naopak to nedělá, alespoň to nebylo zjištěno. Nejsem mechanik a už nevím pořádně čemu mám věřit a čemu ne, peníze nemám, dá se říci, že auto mě přivedlo do "sraček". Každopádně Ti děkuji a kdyby se ti podařilo něco zjistit, napiš mi. ještě jednou díky )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě se zeptám, myslíte, že to může být i turbem, musím se Vám přiznat, že turbo mě čeká na výměnu, zřetelně výrazně píská a žere olej, je to tedy možné, že to bude tím turbodmychadlem, myslíte? auto má nalítáno 150 000 km. Že se tu může prolínat olej z turba do vody. Turbo je přichlazováno chladící kapalinou, hřídel plující v oleji se vyšlehne, olej má vyší tlak než voda a dojde k prolínání... děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem se díval do etky a je tam za pumpou nějaký kroužek za 82 korun....nevím ale zda ten hřídel pumpy je přímo spojen s prostorem, kde se "vyskytuje" olej.... Jak píšeš o tom turbu, no je dochlazováno vodou ale taky nevím , zda ten prostor pro vodu může být "ve styku" s olejem. Spíše myslím že ne.

post-37704-0-27613200-1355291053_thumb.j

Editováno: , autor: radim1234
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den,

chi se zeptat mam takový podobný problem..rozvitila se mi kontrolka oleje...bylo tam malo a tak jsem dolil...ale kdyz jsem dnes prijel domu tak jsem se koukal do nadobky na chl. kapalinu a po rozdelani se mi zacala nadobka plnit a kapalina byla nejaka tmava jako kdyz se tam dostal olej....cim to muze byt? kbyby to bylo tesneni nebo hlava tak bych se mi spis kapalina ztracela ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se jenom zeptám, a ta hlava byla opravdu prasklá? nebo to jenom vyměnili preventivně? Rengenovali ji, tlakovali? A celá tato závada se objevila z ničeho nic?

hlava byla prasklá mezi válci taková prasklinka prolínající se mezi všemi válci, byla tlakována, ale když jsem u toho nebyl, tak nevěřím nikomu nic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den,

chi se zeptat mam takový podobný problem..rozvitila se mi kontrolka oleje...bylo tam malo a tak jsem dolil...ale kdyz jsem dnes prijel domu tak jsem se koukal do nadobky na chl. kapalinu a po rozdelani se mi zacala nadobka plnit a kapalina byla nejaka tmava jako kdyz se tam dostal olej....cim to muze byt? kbyby to bylo tesneni nebo hlava tak bych se mi spis kapalina ztracela ne?

no právě, mně se voda také neztrácí, jen ten olej v nádržce chladící kapaliny, tak nevím a když neví ani mechanici v servise, tak nevím. Zase někde dávat někomu do dílny to nechci, protože jsem to kdysi měl a hromadu dílů mi tam nedal zpět, ale nedokáži mu to už... :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

ahoj po koupi TDI PD sem najel presne 2 tis km. hladina v nadobce byla asi 5 mm nad MAX nejak sem to neresil,ale zdalo s emi,ze se postupne trosku zvysuje,tak jsem parkrat po jizde oetvrel vicko at to srovnam na MAX no a pak to behem tydne udelalo opak,ze to kleslo mezi MIN a MAX,tak sem to dolil na MAX ujel 1500 km a vcera sem tomutopil 190 a voda vylezla centak nad MAX a zustala tam uz i zastudena. odsal jsem asi 4 vetsi strikacky fridexu a  je cerveny zadna hneda skvrna,ale je takovy  mastny takze olej v tom asi bude.   Mam jezdit dal a sledovat jestli se to zhorsuje? nebo  to nejak resit? nechci nic podcenit. jinak motor se neprehriva spis je proad podchlazeny ma problem se zahrat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...