Publikováno Leden 10, 201015 r Čau, chtěl jsem se zeptat, čím lze účině snížit spotřebu?? Mně to bere tak kolem 7-mi litrů a to je celkem dost. Jestli něco řší nové svíčky atd. Díky
Leden 10, 201015 r 7l/100km je krásná spotřeba, my jezdíme cca za 7,2 - 8,5l/100km teda jen město a samé couračky 15km tam a 15 zpět a tak podobně. Jinak taky tabulka od škodovky: Udávaná spotřeba [l/100km]: Město: 9,6 l/100 km Mimo město: 5,5 l/100 km Kombinovaná: 7,0 l/100 km
Leden 10, 201015 r To je docela slušná spotřeba na 1,4 MPi, já také jezdím se spotřebou od 6,7 - 7,5 a to je pohoda. Spotřeba závisí od přicmrndávání na kratší vzdálenost, teplotě motoru, zátěží v autě, létem, zimou, benzínem atd. Buď rád za spotřebu jakou máš
Leden 10, 201015 r Nejlíp snížíš spotřebu tak, když auto předěláš na plyn, při spotřebě 7.5-8.5 na LPG při ceně 12.5-14 Kč je to úplně o něčem jiném..........
Leden 10, 201015 r Tomáš Gebrt: s tou spotřebou by jsi měl být spokojenej, na 1.4MPi je to naopak i celkem dost málo...je to konstrukčně mladší brácha 1000MB a stejně tak jako starší škodovky je prostě trošku žravější ale za to solidní držák PS: měň věci v intervalech jak je určeno (pokud jezdíš dost město a couračky, tak je dobrý měnit olej + filtry dřív.....baterku a svíčky si můžeš nechat proměřit, ať zbytečně nevyhazuješ peníze)
Leden 11, 201015 r Zkus dat hubene pneu když chceš jezdit usporně..třeba 155.65 r14 nebo 145.65 r14 a uvidíš ale jizdní vlastnosti budou fuč
Leden 12, 201015 r Začni základ. vecami:vyčisti škrtiacu klapku urob základne nastavenie, skontroluj zapalovacie sviečky,vzduchový filter vymeniť.
Leden 12, 201015 r Ešte pozri pamäť závad či tam nemáš záznam o čidle teploty mot.a tiež pozri či nemáš rozlámaný termostat to zbadáš že sa dlhšie ohrieva mot Upraveno Leden 12, 201015 r od vikino1
Leden 13, 201015 r ahoj, já tam tuhle závadu mam, a blbne mi přímo ten ukazovatel, ale hlavně mi to jako moc netopí. A další závada je že mi při volnoběhu jde motor jako by neklidně a někdy při jízdě, když vykvaltuju tak chcípne (svíčky dobrý a právě žádnou závadu to nehlásí:-( prosím o radu
Leden 13, 201015 r Ten volnobeh -vyčisti škrt. klapku a zakladne nastavenie. pozri termostat ak je ok tak vymenť čidlo.
Leden 14, 201015 r Tak dneska sem tam dal nový čidlo a teplota , teda rafička se pořád nezvedá, teda malinko se zvadne jako když otočim klíčem ale víc ne.. a motor byl teplý! Dříve mi to dělalo že někdy se zvedla na 90 a pak zase spadla( že by to byl vadný budík? a nebo to může dělat ten termostat?
Leden 15, 201015 r Autor Začni základ. vecami:vyčisti škrtiacu klapku urob základne nastavenie, skontroluj zapalovacie sviečky,vzduchový filter vymeniť. To bych rád, ale škrtící klapku jsem nikdy nečistil a nedělal základní nastavení, jinak si na autě udělám spoustu sám, ale do toho nevím jak se pustit. Je na to nějakej rozumnej návod?? Díky
Leden 15, 201015 r Klapku vyčistíš aj benzínom ale na základné nastavenie potrebuješ diag. kábel.Ako sa čistí klapka nájdeš vo vyvesených témach. Upraveno Leden 15, 201015 r od vikino1
Leden 15, 201015 r Čidlo teplyty vody.... Ale to čidlo teplotu už tam je nový a urička se stejně nezvedne(kde je zakopanej pes?:-)
Leden 15, 201015 r Hovorím ti pozri ten termostat .U fabie je termostat prichytený v takých plastových uškach na telese. Tie ušká sa po čase zlomia a termostat neuzatvára malý okruh.Voda stale koluje aj do chladiča takže je stále studená a ohreje sa až po dlhšej jazde.Hlavne teraz v zime je to dobre poznať že ručička vystúpi do stredu pristroja ťažko..Niekedy ked sa zlomia tie užka obidve tak ten tremostat ani nenájdeš .Ak vylúčiš túto vec potom hladaj dalej Vždy začni od najednoduchších vecí.Nikde nie je napísané že nové čidlo je aj dobré,chyba môže byť v kabeláži v konektore v budíku v RJ ale musíš si zvoliť postup. Dobré je mať aj diagnostiku a po výmene sučiastky prečítať pamäť závad bez kábla je to iba tápanie.
Říjen 27, 201014 r ja mel tu pacicku termostatu ulomenou a drzelo to jen na jedne jsem zvedav po vymene jestli se spotreba snizi zda to ma vliv ci ne
Říjen 27, 201014 r Jsou vlastnosti a závady, které jsou na MPi identifikovatelné. Přijiždíte ke křižovatce, brzdíte motorem a pak vyřadíte a motor většinou chcípne - špinavá škrtící klapka Teplota budíku se vyšplhá k 90°C a pak náhle padne na 0°C - teplotní čidlo (na termostatu) Teplota na budíku se vyšplhá max na 1/4, delší jízdou skoro k 90°C - špatný termostat (většinou ulomená plastová packa) S 1,4 44kW se dá jezdit: - mimo město do 100kmh za 5,6l (velice lehká noha, lehké rozjezdy) - město 7,5-8,5l (normál jízda) - dalnice tempomat 130kmh 7-7,5l Základem pro nízkou spotřebu jsou kvalitní svíčky (moje jsou 1-bod svíčky Brisk Platin 0,8 nebo 1mm) a čistý vzduch. filtr a nebo funkčnost lambda sondy 1 a nebo i ucpaný výfuk. (závad může být víc: těsnení pod hlavou - tlaky ve válcích, palivový filtr, snímače otáček....atd.)
Listopad 18, 201014 r S motorem 1,4MPi_44kW jsem běžně jezdil za 5,5 litru (dlouhodobý průměr). Pravda, měl jsem tam chip. Většinou jsem se pohyboval mezi 2 a 3 tisíci ot/min. Minimálně jsem brzdil, hodně jsem brzdil motorem. Nejčastěji jsem se pohyboval po Praze a okolí, tedy dojíždění z Prahy-západ do Prahy a zpět. Využíval jsem, ale nepřekračoval rychlostní limity, s vyjímkou dálnice, kde jsem jezdil 110 až 120 (pokud jsem zrovna nepotřeboval předjet). Na 50-tce jsem jezdil na 4-ku cca 55 tachometrových, na 80-ce 85 atd. Kupříkladu na Slovensko (700km) jsem dojel na jednu nádrž, tedy dojel jsem tam a rozsvítila se mi kontrolka rezervy. Po dotankování vyšla spotřeba 5,1 l/100km. Pneumatiky Continental 185/60R14 (optimální rozměr pro fabii), v zimě Kléber. Nyní mám 1,2HTP_47kW (opět chip) a jsem dlouhodobě na 5,8l/100km, tedy tento motor je o trochu méně úsporný. Upraveno Listopad 18, 201014 r od veliz
Listopad 21, 201014 r Tyve...co bych za to dal... Mozna se pohybujes cca podobne jako ja .... Jedu Kladno > Vypich... cca 6.7l/100km...na dalnici najizdim s tim,ze mam cca 5.5 prumer.. po dalnici cca 130km za hodinu.. A cesta Vypich > Kladno je cca za 8.5 litru.. Je to normalni?..podle knizky jo..ale stejne..kdyz vidim za kolik jezdis ty... A mam taky prečipovano z 44KW na 51KW ale rozdil sem nepoznal a na reklamaci nemel silu ani naladu.. Pomuze vymene svicek,i kdyz i v zime startuju v pohode ? Diky
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.