Přejít na obsah

Hlučnost uvnitř auta při vyšší rychlosti


Joppien

Doporučené příspěvky

Zdravím, celou dobu, co vlastním Feldu combi 1.3 MPi (50 kW), r.v. 1999, 175 700 km. Mám v autě hlučnost při vyšší rychlosti. Řetěz není vytahaný, to bych poznal hned. Mám od malých potvor (myši, kuny, apod.) sežraný odhlučnění až na plech v prostoru motoru. Za katalyzátorem nemám pružiny tlumení, jen přírubu rovnou strčenou ke zadní části výfuku, vlnovec tam nemám, gumové podložky na zavěšení výfuku mám v pořádku. Na volnoběh nikde zespodu nedrnčí. Spodek je bez koroze. Momentálně mám výfuk nový 3-4 měsíce. Může mít na to i vliv pomalu se rozpadající silentblok v místě vodní pumpy? Silentblok u vodní pumpy se bude měnit při garančce při 185 000 km. Máte ještě nějaké tipy, co by to ještě mohlo dělat, nebo jak na to, když ty viz výše věci nemám a ty uvedené věci (vlnovec, apod.) montovat nebudu?

Ještě malý dotaz, taky jste vždycky měnili silentblok společně s vodní pumpou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já třeba snížil hlučnost montáží koberce na spodní stranu kapoty motoru, někdo ještě pod to dává sadu od Mikry. Od této společnosti také lze koupit odhlučnění na nasávač vzduchu + kolem baterky a za ní. Tam jak to máš sežraný od myší. Určitě pomůže také vytlumení dveří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No asi takto. Já to mám také v místě sousedícím s přístrojovou deskou vyžraný a originál tlumicí sadu na kapotu mám. Hlučnost je u felicie zcela normální jev. Stačí, aby si chvíli jel a měl mírně zalehlé uši a bude vše OK. Jakmile ti v nich praskne a odlehne ti alespoň jedno, je to sakra změna - randál. Koupil jsem si odhlučnění i na tu krabici ventilace. Bohužel to nic nepřináší, tedy alespoň nic slyšitelného. Podle mě to chce jediné. Kouknout se, proč třeba octavia a fabia monou být tak tichý a proč felicia ne. Přitom fabia tam má stejnej motor s větším vrtáním. Je to chybějící mezistěna. Zatímco fabia i ostatní zahraniční auta mají ventilaci a baterii schovanou v meziprostoru mezi motorem a stěnou kokpitu řidiče, felicia tam žádnou takovou stěnu nemá. To je důvod ohromnýho hluku. Osobně mi nevadí hluk od kol, to je v pohodě, ale u motoru se při rychlosti 110 nedá poslouchat rádio. Sám teď vyrábím takový prototyp mezistěny. vršek už mám hotov, ten se bude kotvit ke šroubům od slumičů, nahoře mám gumu a po stranách taky. svedl jsem to hned za motorem a svodem výfuku dolu a teď řeším, kam až to protáhnout pod auto. Dělám to z tvarovatelnýho plastu aby to chytlo dobrej tvar. Bude to asi z více dílů, zatím to vypadá, že vršek samostatně a potom dva díly spodku. Až to budu mít, tak to nechám zpracovat asi z hliníku (dva plechy a mezi nima ještě protihluková nehořlavá izolace. Pak to našroubuju a uvidím, ale zdá se mi to jako nej varianta. Bude tak oddělen prostor, kde to vyžíraj myši a zároveň v tomto meziprostoru bude i ono sání vzduchu. No uvidím, ale myslím, že je to nejlepší cesta. Koncovou verzi vidím tak na červen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FeliciaLX: To, že Felda má jen jednu stěnu mezi motorem a posádkou je všeobecně známá věc, proto ta hlučnost uvnitř auta i přesto, že je zvenku tichoučká. Já ten hluk až tak neřeším, jen sem si říkal, jestli se dá nějakým jednoduchým způsobem snížit hlučnost. Ale to nevadí, má pěknej zvuk, beru to tak, jako bych vlastnil sporťáka :D Pustím si rádio s mp3 na plný pecky a jedu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

já třeba snížil hlučnost montáží koberce na spodní stranu kapoty motoru, někdo ještě pod to dává sadu od Mikry. Od této společnosti také lze koupit odhlučnění na nasávač vzduchu + kolem baterky a za ní. Tam jak to máš sežraný od myší. Určitě pomůže také vytlumení dveří.

Zdar všem,

Jo taky se my v motorovém prostoru vytratilo veškeré tlumení, ať už myši či jiné potvůrky.. je fuč :kol-26:

No zeptal bych se tady některých znalých hlav jestli neví přibližnou teplotu pod kapotou okolo motoru, můžu si to taky změřit ale teď autem nejezdím takže to potrvá.No jde mi oto, že mám po ruce matroš co vydrží tak do cca +90° a je tepelně i hlučně izolační, tak buď dám to nebo zkusím mrknou na Mikru a jejich sady vadí mě i to, že otevřu kapou a vydím ty orvané zbytky... brrr :kol-18:

PS: teplotu myslím, při jízdě a záběru motoru... já vím jen kdyby něco.

Editováno: , autor: Toom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám Feldu 1,6 AEE, rok 1996 a při vyšší rychlosti je uvnitř sice hlučnější, ale není to tak hrozné, možná to také bude tím, že motor 1,6 je tišší než 1,3, protože má rozvody OHC. Ono také podle mě záleží na povrchu vozovky a podle toho je úroveň hluku uvnitř. Ještě dodám, že jsem jel s Fabií 1,4 MPi z roku 2001 jednoho známého a úroveň hluku uvnitř je sice lepší než u Feldy, ale na to, že Fabia má už mezi motorovým prostorem a prostorem pro posádku 2 přepážky, tak to podle mě také není žádný zázrak, hlavně na zadních sedadlech, tam byla podle mě hlučnost skoro stejná jako u mojí Feldy. Jak je to možné? To mají Fabie také horší odhlučnění, nebo se to liší podle motorizace, roku výroby a stavu konkrétního auta?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...