Přejít na obsah

Chiptuning


Luďa

Doporučené příspěvky

Zeptám se,nemáš tam něco jako úpravu jednotky 81 kW 4x4 na cca 103 kW +- tak,aby krouťák nepřelezl 350 Nm,což má být dimenzace převodovky a pohyboval se někde kolem 320 Nm,aby tam byla ještě nějaká rezerva vůči dimenzaci převodovky?

Na stránkách vidím jen úpravu na víc jak 130 kW a krouťák daleko za 350 Nm,do čehož bych opravdu nešel u téhle jednotky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahle převodovka snese 420 bez problémů, sám mám 440/236, 5 rychl 380.

310Nm je někdy již v sérii, to by jsi tu úpravu moc nepociťoval. Jinak vše je otázka dohody.

Hodně totiž všichni zaměňujete výkon právě z točivým momentem. Tak právě vznikají i fámy o výkonech. Ten se projevuje až nad 3200ot, a málokdo to využíváte.

Je to však právě to nejlepší na railových koncernových motorech. Plynulost náběhu, žádný kopanec vespod a potom nic jako u motorů PD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,já právě koukal po netu na nabídky a všichni to podle mě ženou až nesmyslně vysoko,u 125 kw verze s jinejma vnitřnostma tomu ještě jakžtakž rozumím,ale fouknout 81 kW na 130 kw a krouťák hnát ke 400 Nm mi přijde už přestřelený a dělaj to takhle v podstatě všichni,nenašel jsem jedinou úpravu u těch nejznámějších,která by splňovala moje požadavky,tedy zhruba na úrovní prostřední varianty u Škody,konkrétně 103 kw a 320 Nm...převodovka má oficiální dimenzaci na 350 Nm,klidně věřím,že na nějaký čas vydrží zátěž i větší,ale já mám celkem vysoké km proběhy a nechci za tři roky řešit převodovku,přičemž 420 Nm už mi přijde jako dost extrém...můj cíl je takový,najít někoho,kdo zvládne udělat úpravu tak,že výkon bude v rozmezí 100-110 kW a krouťák bude do max 350 Nm,což jsou hodnoty,na který je celé to ústrojí bezpečně dimenzovaný díky přítomnosti 103 kw varianty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

81kW a 103kW jsou totožné motory lišící se jen SW (a snad průměr kotoučů), takže spíš to ber jako zvýšení ze 103kw než z 81kw (co se týče dimenzace motoru a převodovky).

Záměrně jsem z tohoto důvodu koupil 81kW, příplatek za 103kW mi přijde nesmyslný, motor zatím plně dostačuje, pokud by do budoucna výkon chyběl, tak je možnost upravit někde k těm 103kW+ bez nějakých obav o motor či převodovku.

Editováno: , autor: Saty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v pořádku,pořád je to ale 30% nárůst výkonu a téměř 30% nárůst krouťáku,kterej je na hraně opravdové dimenzace převodovky a některých vnitřností motoru,proto je tu pak 125 kw verze,která na tom je po stránce techniky jinak,líp,výdržnějc...ale celkově je to jedno,až jednou narazím na úpravu,která bude splňovat moje požadavky,tak do toho milerád půjdu,ale zatím jsem takovou nabídku nenašel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám motor TDI, ale přesto sem pravidelně nahlížím.

Na vláknu 1.4 TSI, kam patřím, je mrtvo, jako by o chiptuning těchto motorů nebyl zájem, nebo snad tyto motory nejsou pro nějaké úpravy vhodné?

Tímto chci naznačit, že bych přivítal, kdyby ti, což o problému něco vědí, zavítali i na jiné vlákno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak do toho bych vůbec nešel. Pomáhám ve velmi frekventované autodílně. Viděl jsem mnoho zlomených klik po chiptunningu hlavně u CR motorů. Teď naposledy ulítlo závaží z dvouhmoťáku u Octy 103 kw motor CFHC. To po chiptunningu a rozmlátilo to i pŕevodovku tak že ranec.CR motory nejsou na tunning vůbec dimenzovány a Škoda auto ale i koncern to zakazuje. Tak co vy s tím? Prasknou vám peněženky. Nic jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen jestli nekecáš ty, v Etce je jen jeden typ vstřikovače pro všechny varianty 2.0 TDI CR - 81 kW (CFHA,CFHF,CLCA), 103 kW (CFHC,CLCB), 125 kW (CFJA). Jediný rozdíl tam je u turba, to je jiné pro 125 kW. Oba vačkové hřídele jsou pro 81 a 103 kW stejné. Tak jak to je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

koupil jsem si právě půl roku starou Yetinu s 2.0 TDI 81kW, předokolu. Chip jsem již několikrát měl a zvažuji i teďkon.

Takže mě zajímá několik věcí - kolik nm snese převodovka.

U koho jste si to nechali upravit, kolik tam máte (nepište prosím o 25%, to mě nezajímá, všude stejně udávají až...), popřípadě uvítám i protokol, každej chip má jinej kroutící moment a hlavně průběh.

 

Osobně zvažuji přímo http://www.chiptuning.cz/detail/Osobn%C3%AD%20automobil/skoda-yeti-yeti-2-0-tdi-cr-81kw, což je přiměřené a únosné pro motor.

 

A jinak, proč nepřijet třeba k motorpower a nenechat si přeměřit výkon? Nemusíš mu vykládat kolik tam máš ale jen si jdeš přeměřit výkon...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chip mam na octavii II puvodne 105 koni a ted 142 a delal to TDI fun a muzu doporucit.....druhe auto Yeti 103 kw 4x4 delal motorpower a je tam dle grafu 178 koni neco pry ubira ctyrkolka tak mam pocitat cca 185 a jeho prace super.... kdybych delal chip zonu tak volim mezi Motorpower a Tdi funem....nebudu zkouset nekoho druheho jen kvuli tomu,ze je o tri tisice levnejsi....proste oba jsou vyzkouseni dost lidma tak neni co resit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pětikvalt a šestikvalt je rozdíl, u pěti je omezen dle stavu na 360-370 max , šestka pobere i 420 v pohodě.

Pochopitelně je potřeba jezdit s autem jako řidič, a ne kloktat v 1500ot. V těchto ot. je dynamické namáhání komponentů

neúměrně vysoké. A to platí i pro neupravená auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...