Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

v poslednej dobe ked auto auto ide na volnobeh, mam dojem, ze motor ma trosku nepravidelny chod. najlepsie je to citit na sedacke, kedze sa tam prenasaju vibracie z motora -motor ide pravidelne, potom take jemne nakopnutie a opat pravidelne - urcite mi to nerobilo predtym. nie ze by mi to nejako vadilo, ale robi to aj niekomu z vas?

Ahoj ,

řeším to samé, bylo to tou klapkou co tu kdosi psal, nebo jsi to nějak řešil ???

taky mám nepravidelný chod motoru .....?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko, kolik ti drží otáček volnoběh ?

Člověče to se mně teď ptej..navíc auto stojí studené teď v garáži, takže moc nezkusím.. Koukal jsem na fotky, co tu mám ve vlákně Vaše Octavia, tam je sice vidět jen konec ručičky, ale když pak koukneš, jak to vychází na budíkách, je to nějakých 700-800. pak juknu, až někam pojedu. Jinak s tím zvukem navíc..můj pocit je, jako by si motor tak "blafal" rovnoměrně a jednou za čas se tam prostě vnese jedno zakmitnutí navíc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych se na to soustředil, tak asi nějaký vibrace ucítím, ale úplně minimální. Když u mě sedí někdo zvyklý na naftu, tak kolikrát ani neví, že mi běží motor. Ale asi vím, co máte na mysli.. tohle znám ze zhuntovaný Fábie 1.4 z autoškoly.. to na volnoběhu vždycky jednou za chvíli tak koplo, že to hnulo z celým autem.

Jinak při tachometrových 130 km/h mi to točí 3900 ot./min. (podle mě zbytečně moc :( ), na volnoběh 700 ot./min. při momentální spotřebě 0.6 l/h bez klimy s denním svícením u zahřátého motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno jak sem psal...

O2 1.6 Moje Pitoma Investice v eleganci na 16 litejch. Najeto 45tkm prevazne po Praglu.

Klady - tichost behu, -50.000 pri porizeni, bezproblemovej motor (to ze opravdu netahnul kolem 2.500 se podarilo flashem z MB odstranit)

Zapory - Nejede. V jednom ano ve dvou taky, pak uz je to zdechly. Zapnes klimu a je hotovo. Zere 8.5 dlouhodobe.

Resume: Uz nikdy si nekoupim slabej motor. Ta onanie a premlouvani pri predjizdeni neni gut. Pro jednoho je to docela fajn. To jede bez klimy v poho.

Kdo tvrdi neco jineho bud nema porovnani treba s 2.0TDi ci 1.8TFSI - ja ano. A nebo si neprizna, ze je to zdechlina a udelal chybu stejne jako ja.

A reci ze je to pro socialy ? Neblbnete. Vyhazovat prachy za auta je rozmar. Ja kupuju za hotovy, ale s rozumem. Tady sem nandal cenu motoru do vybavy a to byla chybka. Ikdyz OKI bez Maxidotu, senzoru, loketky, tonovana skla, Automaticka klima atd atd atd fakt pokud to pujde nexci.

Zdar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Názor typu tak to je a každý, kdo tvrdí opak, neví co mluví, to je fajn.. To takhle si pak porovnej 2.0 s nějakým 3.2 a budeš též jezdit ver zdechlině..záleží, co od auta čekáš. Já osobně jsem se ještě nedostal do situace, kde bych pocítil, že to, jak říkáš, nejede. A to jezdím i s klimou, i s plně obsazeným autem v kopcích..a dá se i předjíždět, a to celkem v pohodě. Jinak po silnicích jezdím 90, po dálnici max 140 a přijde mi to absolutně v pohodě, i pokud jde o dynamiku. A říkej si o tom, co chceš, pokud bych měl použít tvůj styl argumentů. Čekáš od toho něco jiného? tak si něco jiného kup a je to ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krysimlade: to mě mrzí, že jsi z motoru zklamanej. Já měl kvůli hmotnosti auta a konstrukčnímu stáří motoru před koupí taky pochybnosti, ale měl jsem možnost se v tom svést, byl jsem velice překvapenej, pochyby zmizely a na auto už jsem se jen tešil a radost z jízdy mi i tenhle motor dodnes dokáže poskytnout. S citelným úbytkem výkonu po naložení víc než dvou osob souhlasím. Jezdím převážně město s neustálým zastavováním a rozjížděním, často velice krátké vzdálenosti, na okreskách se moc krajinou nekochám a spotřebu mám o litr menší. Klima žere palivo, ale nemůžu si pomoct.. zkoušel jsem to několikrát zapínat a vypínat v různých otáčkách, ale zásadní rozdíl se zapnutou klimou jsem nezpozoroval.. jednou mi prodejce i říkal kolik to bere z výkonu a byla to naprosto zanedbatelná hodnota. Vůbec ale nechápu, jak to můžeš porovnávat s motorama jako 2.0 TDI nebo 1.8 TSI, který maj výkon podstatně vyšší, srovnávej to s 1.6 FSI nebo 1.9 TDI. Ano, měl jsem tu čest najet cca 1000 km s 2.0 TDI a ten motor je výkonově, ale taky cenově někde jinde.. má ho kamarád.. jeli jsme na okresce takovou "rychlostní zkoušku", předjel mě v táhlým kopci, kde jsem právě cítil ty zmiňovaný 4 osoby v autě, ale pak neměl šanci ujet, on s + 28 kW měl výhodu v tom kopci, já s -80 kg na přední nápravě v zatáčkách a rozhodně to nebylo chybou mezi volantem a sedačkou, jak by si mohl někdo myslet. Proto si stojím za tím, že v běžným provozu ten papírový rozdíl ve výkonu není tak znatelný.. ano, někde víc (dálnice), někde míň (okreska). Dokážu si plně vychutnat výkon auta a čím je větší, tím je to příjemnější. Fakt je ten, že kdyby v době koupě byla už ta 1.8, tak by to bylo hodně těžké jí odolat. Ať si někdo nemyslí, že dělám z 1.6 MPI něco, co není.. s nákladem se opravdu pere hůř než přeplňovaná 1.9, jen nesouhlasím s názorem, že pro OII je to slabý motor. Je to taky o prioritách a pokud mám výkonově dostačující motor, což pro mě 1.6 MPI je, tak dávám přednost výbavě (eleganci), kterou využívám prakticky neustále narozdíl od nejvyššího výkonu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirik.DC: taky jsem ještě nepostrádal dynamiku, abych musel auto tlačit očima. Když to pustíš do otáček, tak to zrychluje a jede pěkně, přes tachometrových 200 km/h to jede taky (ne, že by to byla nějaká podstatně důležitá informace, ale fakt to je), jen v tý atmosféře necítíš ten turboefekt přeplňovaný 1.9ky s větším krouťákem stlačeným do menšího rozsahu využitelných otáček. Tyhle motory mají jinej charakter, ale výkon prakticky stejnej, takže v provozu si navzájem neujedou. Já neupřednostňuju ani benzín, ani naftu, jen mi pro moje ježdění momentálně víc vyhovuje benzín. Srovnávání atmosférické 1.6 s 1.8 a 2.0 s turbem mi příjde ale zcestný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ViktorMPI : Lépe bych to nenapsal :) Nicméně i ve 3 či 4 lidech nepociťuji, že by výkon chyběl, řekl bych že to je skoro stejné jak jet sám, pouze na spotřebě to jde poznat že je vyšší, ale předjíždím stejně jak kdybych jel sám a klima už vůbec nejde poznat, to ať mi říká kdo chce co chce, ale zapnutí klimy nejde poznat na výkonu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem udělal zasadní krok ....jedna fi z Prahy mi dala do převodovky jiný rozvodový hřídel poměr 3.66 místo 4,25...stálo mne to 20 modrejch ale nyní je to jiná káva hlavně na dálnici....3 360 a 130....jen jak říkám se bojim o motor no uvidíme dík za prima debatu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se může stát motoru? podle mě nic. jinak co tě k týhle investici vedlo? kdyby to bylo aspon z 5ti kvaltu na 6ti kvalt, pak bych to pochopil, takhle se ti o 600 sice snížily otáčky, na spotřebu to bude mít dopad minimální, tipnu tak jednu, dvě desetinky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přechod kola 15-17 spotřeba se zvedla ve výsledku i o 1,5l/100 :angry:

Jinak co se orobýralo ze začátku, můj motor má švih spíš až nad ty 3tis ot., V Pover tankuju pravidelně a že by se mu chtělo líp jezdit jsem si nevšim (ale je možný, že mám ještě nezaběhnutej motor -13tis km)

volnoběh - i k 1tis otáček, spotřeba na neutrál PP ukazuje i s off klimou 0,7 a vejš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já teda u svýho TDI pociťuju nedostatek výkonu i když jedu sám. s tim, že slabej motor už nechci se přiklánim ke krysímumláděti.

a že teda 2.0TDI ujede 1.6MPI jenom v kopci se mi nějak nechce věřit. ale peace

Kdybych se často vozil v A6kách apod., tak bych měl možná pocity stejný a taky neřikám, že bych příští auto nechtěl mít silnější, to určitě chtěl, jen mám představy o slabým autě asi trochu jiný.

Nepsal jsem, že 2.0 TDI ujede 1.6 MPI jenom v kopci, ale na okresce, která nepostrádá zátáčky ano.. za tím si stojím. ;) Překvapilo to a přiznal to i ten kolega s dvoulitrem.

Určitě peace, ale debatovat můžem :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co s tim maji společnýho A6ky apod? do kterých se mmch taky dává třeba 2.0TDI.

jako pokud auto se silnějším motorem (a v těhle dimenzích dost značně) neujede autu se slabším s vyrovnanou váhou a porovnatelnýma pneu, pak je to řidičem. ale nějak nevim, jak můžete tyhle vlastnosti zjišťovat na okresce, kde se stejně nedostanete přes nějakých 150 to nechápu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...