Přejít na obsah

Fabia 1,4 MPI , 50 - KW , netáhne , sotva jede


Doporučené příspěvky

zdravim.. mame problem doma s toutou fabii.. předjiždění se smrtí v očich.. ma to tak poloviční tah oproti druhe fabii se kterou jsem jel se stejnym motorem.. byl vyměněn palivák s 4b regulaci.. nevim jaky je v tom rozdil.. jsou bud 3 nebo 4b..nenastala žádná změna, vyměnil jsem svíčky, stare byly docela vypalene- žadna změna.. možna to trochu meně cuka.. dal jsem to na vag, v paměti zavad byla chyba 16556 řada1 system odměřovani paliva přiliš bohaty-sporadická, a ještě 17549 zjištěni zatiženi nesmyslna hodnota- ohledně teto chyby jsem se dočetl že pomaha přehrat soft.... na lambdu jsem se dival, přes vag scope to napěti lita nahoru dolu, procenta tež chodi v minusovych hodnotach.. tak ta asi taky ještě neni po smrti.. poradí mi někdo na co dál se podívat? když dam hlavu k vyfuku tak to jak kdyby plive nebo jak kdyby to zakopavalo.. nemuže být přicpany kat nebo tlumič? diky za rady.. jo lambda je jen jedna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych začal tím, že bych zkontroloval jestli nemám prasklé x volné sací potrubí, ev. povysunutý vstřik - prasklý těsnící kroužek.

Prostě všechny možnosti přisávání vzduchu od sacích kanálů v hlavě až po škrtící klapku bych zkontroloval.

Pokud vyndáš to sdružené čidlo teploty a tlaku vzduchu, které je v sacím potrubí a vyčistíš ho od úsad třeba čističem brzd, uděláš jen dobře.

Chybu neuděláš ani když se koukneš na zobrazení skupiny 030.

Při ohřátém motoru by bylo fajn mít v prvním políčku stav 111.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem se v tom dneska pořadně hrabal přes vag... vše se zdá být ok až na to že když spustim test lamda sondy přes zakladni nastavení tak mi to ukaže neOK a v paměti zavad se ukaže 16517-sonda-signál přiliš pomalý.. další problém dle DP má mít teplota katu okolo 400 C.. ve všech těch polich od sondy i od katu mi to neměnně ukazuje -32 C... test přes zakladni nastaveni katu se ani nespusti ani nehodi žadnou chybu.. stál jsem na brzdě minutu a nic se nedělo.. tak nevim co s tim.. jinak se lambda zdá být ok přes měřené hodnoty.. vše dle norem.. akorat reguluje furt v -% což je asi že tam jde bohata směs..nevim jestli to nema co společneho že tam je palivak s regulatorem na 4b.. v DP je předepsany tlak okolo 3b.. pak dale v měřených hodnotách uhel zážehu ukazuje kolem -4.. v DP je 2-13.. takže to taky nevim jestli je ok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si neumím představit jak by ta teplota katalyzátoru byla měřena.

Že by ve výfuku byl termočlánek na měření teploty?

Já o takovém nevím.

Máš opravdu 50 kW 1,4 MPI?

Pokud místo 3 barů máš tlak benzínu 4 bary, asi povede k tomu, že při stejné době otevření vstřiků proteče vstřiky víc benzínu.

Lambda regulace se pokusí to sice odregulovat, ale lambda nemusí být v pořádku.

Můžeš zkusit jinou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravím.. tak jsem se po pauze na uklidnění nervu zase hrabal v MPI.. měnil jsem těsnění pod sáním kvuli chybě nesmyslneho zatižení.. což by mělo znamenat přisavani falešneho vzduchu.. když jsem to měl rozhozené, všiml jsem si že všechny kanalky v sacim potrubí jsou suché kromě jednoho, ktery byl mokry od benzinu.. znamena to že vstřik je v háji a kape? nicmeně po složení a napíchnutí se problém nevyřešil.. lamda se zdá byt dobrá.. jen mě trápí že faktor je kolem 20%.. opravdu netuším proč.. už to snad nema kudy sát.. dále jsem vysledoval že pokud vymažu tu chybu nesmyslného zatížení a dám blok hodnot hned tak lambda faktor klesne cca na -5% , auto se cele zatřepe jak kdyby mělo chcipnout a vyhodi to znova chybu nesmyslneho zatížení.. a lambda faktor se vyhrabe zpatky na těch 20% a tam si lítá.. nevím jestli to je softova chyba nebo co.. už fakt nevim .. jinak to jede OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mam podobny problem. Menil som motor z 44kW na 50kW koli prasknutemu bloku. Kedze to je LPG tak predchadzajuci majitel mal v nadrzi ten benzin cca 1 rok. Hned po vymene a nastartovani sa s autom nedalo asni pohnut, dusilo ho.Vycerpal som stary benzil dal novy, a teraz uz je to lepsie ale nedrzi si volnobeh, smrad z vyfuku pripomina palenie petroleja, a oneskorene reaguje na plyn.Za studena je VSETKO OK. volnobeh drzi ziaden smrad z vyfuka. Ked prepnem na LPG volnobeh ok ale nedostanem ho do vyssich otacok. Tiez sa dusi. Lambda nova, snimac teploty chlad. kvap. novy, skrtiaca vycistena, filtre VSETKY nové,sviecky nove... Este ma napada ze ci by to mohlo byt tym ze sacie potrubie je zo 44kW a tam je ONIEČO mensi priemer. Ale to by volnobehu nevadilo. Ći?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplnam.Sacie a vyfukove som uz dal z 50kW.Ziadna zmena. Ked odpojim snimac poctu otaciek vacky,(ten pri olej. filtru) NIC sa nedeje auto aj tak ide nahovno. :) A ked odpojim snimac teploty a napojim druhy externe, auto ide super. Mysli si ze motor je studeny a dava viac vzduchu s palivom. Ale ja mam problem so vzduchom lebo z vyfuku pluje palivo a dusi sa. Takze nejake napady? mam jeden ale nechce sa mi pridavat inzerat. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepravdepodobne aby dva snimace boli ko. skusal som obidva.Zaujimalo by ma naco je senzor poctu otaciek vacky ked rj si berie otacky motora zo senzora na kluke.Vedel by mi niekto povedat ci nahodou niesu rozdielne uzdaje na rj 44kw a 50kw. myslim tabulku hodnot v rj.

Editováno: , autor: Pedro662
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze vag ukazuje netesnost v sacom potrubi. ale tesnenia priruby k hlave su nove a uz som to mal 2x dole.Takze sa mi nezda ze to fuci odtial.

Ale ked chybu zmazem, auto ide tak ako ma do doby nez chyba nabehne znova.

Editováno: , autor: Pedro662
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vsechny zdravim a prinasim svoji zkusenost.

Moje 1.4mpi 44kw rv2000 trpela stejnou zavadou jako zde popisujete.

Provedl jsem nasledujici:

Demontaz a rozklad vstriku

Kompletni demontaz sani, svodu a vyfuku

Pretesneni vsech spoju

Svody:vyfukove spony,sberne potrubi-prvni dil vyfuku,hlava-sberne potrubi

Sani:hlava-parohy,skrtici klapka,cidlo tlaku (+odmasteni)

Pri cisteni dosedacich ploch hlavy jsem zaroven odsaval Bordel vysavacem,nakonec i uzkou hadickou vysal kanaly k ventilum.

Vstrikovaci lista:

jednotlive vstriky cisteny lihem a malym steteckem dokud nebyli zcela leskle v okoli vstrikovacich otvoru

Po vlozeni vstrikovacich ventilu zpet do listy jsem listu naplnil neredenym cisticem vstriku (nutno koupit v mototechne,nikoli v supermarketu!)

Kdyz bylo vse slozene,natocil jsem ji,parkrat proslapal (cca 10 minut z volnobehu na 5000)

A ted slape jak hodinky.

Vsem preji hodne zdaru.

Editováno: , autor: al.za
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem zvědavý jak dopadneš.Řeším ten sám problém - studený motor škube,do 2,5tisíc otáček vůbec netáhne,vypadá jak by se zahlcoval.O spotřebě ani nemluvím.

Taktiež riešim tento problém, motor nemá ťah a do spiatočky by aj zdochol ak nepridám viac plynu ako je potrebné ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já už tu fabii mám v cajku.. jede krásně akorát volnoběh je takový nejistý, ale s tím už se mi drbat nechce..  dělal jsem: výměnu paliváku, svíček, rozvodu, nastavení ventilů, vyčištění a nastavení klapky... předtim to nechtělo vůbec jet v nízkych.. škubalo to chcipalo.. ted je to o 100% lepší.. jo a chyba s tou netěsností sacího potrubí se týká škrtící klapky !! musí se dobře utěsnit a taky nastavit... pak to přestane jebat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze v mojom pripada bolo naprd palivove cerpadlo. Kupil som cerpaciu vlozku (VIKA) vymenil a auto slape bez jednej chybycky.Ziadna netesnost na sacom potrubi nebola. Ked v palivovom systeme kolisal tlak, lambda dala informacie o zostatkovom kysliku RJ a ta sa snazila to kompenzovat privretim/otvorenim skrtiacej klapky.Cerpadlo totiz nema senzor tlaku aby RJ zistila ze nieje vela vzduchu, (koli netesnosti na sacom potrubi) ale maaalo benzinu.  :kol-31:
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

ja měl stejný problém a byl to ucpaný katalizátor. Po odstranění vnitřku katalizátoru motor šlape jak hodinky,teď meřím spotřebu. smile.gif

souhlasím.

Měl jsem ten samý problém na 1.4 MPi 50 kW, auto netáhlo, i do mírného kopečka dušné. Zkoušelo se vše povyměňovat - čidla, vstřiky, lišty, svíčky, obě lambda sondy nové atd atd., ovšem bez výsledku.

Nakonec jsme demontovali výfuk a katalyzátor co je hned za přírubou byl totálně zacpaný, spaliny tudy mohly procházet jen velmi obtížně. Vykuchali jsme to komplet, čili je volný průchod bez katu, a auto náhle jezdí k nepoznání. Jde za plynem, kopce nepředstavují problém a spotřeba z původních 10-12 l/100 km spadla na příjemných 6 l/100. Dokonce ani kontrolka oranžová nesvítí, pouze VAG vyhazuje chybu lambda sonda 2 bez aktivity.

Vím, že ekologové souhlasit nebudou, a s emisemi může být problém, ale beztak většina aut starších 10 let už jezdí s nefunkčním katalyzátorem.

 

Proto rada pro ty, kterým Fabia 1.4 MPi netáhne - vyndejte katalyzátor a uvidíte. Pokud nechcete jezdit bez něj, kupte nový anebo sežeňte z dobrého zdroje ověřený funkční starší.

Editováno: , autor: pavel81kW
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

Musel jsem zalozit novy, hledal jsem 3 dny a odpoved nenasel :-(

1.4 mpi 50kw 2001 AQW 426000 km :-)

Ted ten problem:

Auto mam mesic, delalo to toto: hrozne moc kolisaly otacky na volnobeh, tahlo az od 3000 ot. , silene rachtal rozvodak.

Ted vymeneno: rozvody, cidlo teploty, vycistena klapka, svicky, pal filtr.

Pred a Po nastartovani, probehlo serizeni pres vag,

Motor krasne tichy ale skube sebou na volnobeh, vubec netahne, do kopce to proste nejede. Nema vykon jako kdyz je zatazena rucka.

Hodilo chybu: snimac polohy vack/klik hridele (G40) - neverohodny sig.

Obe cidla vsak byly funkcni, pro jistotu dany na druhou fabku a ok.

Ted mi to nedalo a sel jsem po kabelech od cidel k ŘJ.

Ejhle na cidle vacky upadly kablik, opraveno , ale zadna zmena skube to stale a netahne..

Veci jsem menil se strejdou v jeho servisu, ale je 50km daleko. Kabel jsem opravil doma, ale nemam moznost Vagu.. prosim o rady popr kdo je z okoli Pardubic a muze pomoct..

Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že by to už mělo jet normálně.Trošku je to divné. Pokud ti upadl drát,jelo to v nouzáku. Chce to smáznout a znovu načíst co to píše ted. A věř,že z upadlým drátem od snímače vačkové hřídele to nemohlo jet normálně. Pokud nemáš Vag-vyzkoušej odpoj snímač klik hřídele. Pokud to pojede normálně,tak je v háji ten. Pokud máš vadný pořád zapojený,tak on sice snímá,ale dává špatný signál a blbne řídící jednotku motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No snad v po, ut sezenu Vag.

Jinak moc nechapu proc mam odpojovat cidlo klikovky , kdyz byl v pr . kablik od vacky. Jeste pred opravou kabliku jsme na toto auto dali obe cidla z jine jedouci fabky, smazli chyby a 2 sec. motor ok, pak hned vyhodilo chybu a kolisaly otacky. Ted po oprave kabliku stale stejne.

Vic me vrta hlavou ze to netahne a asi i zere benal. Treba lambda fakt nevim... Chybejici matku na vyfuk. parohach jsem nasrouboval

Pockam na vag...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...