Přejít na obsah

Jak na akustickou signalizaci zásahu ESP


milos_s

Doporučené příspěvky

Blíží se zima, kdy bude mít ESP mnohem častěji co dělat a rád bych o jeho činnost věděl.

Je to dobré upozornění, že člověk jede na hraně, třeba proto že namrzá silnice.

Jenže signalizace kontrolkou je téměř na nic, ESP nejčastěji zabírá v zatáčce, kdy je kontrolka obvykle zakrytá ramenem volantu nebo rukou.

Je možné zajistit, aby v tom případě auto nějak zapípalo, zacvakalo a podobně ?

Předpokládám, že napojovat se do elektroniky palubovky je skoro nemožné (připojit tam nějaký bzučák), takže doufám v možnost nakódování.

Uměl byste to někdo na FL?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
Je to dobré upozornění, že člověk jede na hraně, třeba proto že namrzá silnice.

Todle mám fakt rád.

A co tak jezdit aby tyhle ty systémy nemusely vůbec zasahovat?

Kdo to nepozná bez elektroniky nemá za volantem co dělat.

Jinak Ti klidně přeju abys sis natlouk kokos, ale proboha nepřiber nikoho nevinného.

PS: ESP mám. To jen aby někdo neřekl, že to nemám tudíž nepotřebuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co tak jezdit aby tyhle ty systémy nemusely vůbec zasahovat?

Jinak Ti klidně přeju abys sis natlouk kokos, ale proboha nepřiber nikoho nevinného.

Čti a hlavně přemýšlej, než něco napíšeš:

Ty vždycky jedeš při tepolotách lehce nad nulou tak maximálně dvacítkou ???

Jízda na hraně totiž nemusí znamenat 150 km/h na devadesátce, ale třeba desítka v blbé zatáčce s námrazou.

Píšu, že to upozorní třeba na námrazu, které si ani za tmy nemusíš všimnout a při teplotách nad nulou ji nečekáš.

Jenže vjedeš do dolíku, tam bude po ránu namrzlá mlha, kola se nepatrně protočí (což poznáš ve Focusu ale ne v Octávce s nepovedeným el. posilovačem)

a díky signalizaci ESP zjistíš, že se něco děje a máš jet opatrněji.

Asi jsi toho ještě moc nenajezdil, já za posledních 10 let neměl ani nezaviněnou nehodu a to rozhodně nejezdím dvacítkou, ale snažím se vše kolem sebe sledovat.

Mimo jiné i elektronické pomocníky a rád bych viděl nejen výsledek jejich práce (opravdový a znatelný zásah) ale i varování.

Ještě přidám, že jsem z hor, takže namrzlé úseky silnice u nás nejsou zas až taková výjimka.

Ale kvůli tomu přece nepojedu desítky kilometrů jako bych měl klobouk na hlavě.

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ci to ide kodovanim, ale isto to pojde napojenim sa na LEDku :) par suciastok okolo a Pipak je na svete :) ale to je krajna varianta... ale este som o tom nepocul ze by to niekto nakodoval ;)

Já už mám těch součástek v autu pár přidaných (vlastnoruční LEDky kde se dá, el. otvírání kufru i z palubovky, dotahování oken, ovládání vrat garáže, spínání ventilace sedaček, signalizace couvání,...) ale do palubovky se mi lézt nechce.

Jednak jsem nezkoumal jak ji rozdělat, ze staré Octávky vím, že se zbytečné rozdělávání někdy projevilo na vrzání auta a hlavně je otázka, zda to reálně půjde.

Když jsem třeba rozdělal modul BCM, tak jsem si ho "na památku" vyfotil a zase zadělal.

Podobně mám obavy, že vývody LED signalizující zásah ESP nebudou jednoduše přístupné.

Jinak souhlasím, spravila by to má oblíbená NE555 CMOS v režimu monostabilního klopáku spínaná LEDkou a k tomu malý bzučák - pouhé spínání tranzistorem by jinak znamenalo trvalé pískání při závadě nebo vypnutí ESP.

Třeba to tak časem dopadne, zatím se ještě pídím po modulech, která z CAN umí číst (jenže to je obvykle jen zapalování, svícení, otevřené dveře, rychlost a podobně).

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele zásah ESP poznáš naprosto citelně nejen pokud proklouznou kola ale i pokud se auto začne dostávat do smyku okamžitě ti to sebere výkon(ubere plyn) to i v případě vjetí do rozbředlýho sněhu ve vyšší rychlosti, ale začne blikat kontrolka na přístrojích i na tlačítku ESP a v případě smyku začne spolupracovat s ABS a přibrzdí kola jak je potřeba a auto začne rovnat. Do takovýhle situace se dostaneš raz dva na sněhu nebo náledí.Dobře se to dá odskoušet někde na parkovišti(volným prostoru) Zkus si to a uvidíš klidně si pomož auto hodit do smyku s pomocí ruční brzdy.Pokud je ESP zapnuté nenechá tě auto přetočit do smyku ani přes ruční brzdu.Pak ESP vypni rozvítí se ti kontrolka jak na přístrojích tak na tlačítku a pak se bude auto lehce přetáčet a bude jen na tobě jak umíš řídit (ABS je stále v činosti) A rozdíl poznáš na to tata.ESP je dost dobrá věc pokud tam není dost lehce se auto přetáčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, vím jak poznám zásah ESP.

Nejen za běžného provozu, ale dal jsem si dvakrát kurs na autodromu v Sosnové (se starou a novou Octávkou).

Ve staré Octávce bez ESP dalo občas dost práce po vyhýbacím manévru udržet směr,

ESP auto citelně zlepší stabilitu.

Jenže těch příčin zásahů ESP je nekonečné množství a některé mohou varovat třeba před zmíněnou namrzávající mlhou, která není na první pohled k rozpoznání od mokré mlhy na silnici.

Prvního zásahu si nevšimneš (v mírné zatáčce) a v druhé zatáčce to už může být i na ESP moc ...

Na rovné silnici to vidím, ale v zatáčce si panel s kontrolkami stíníš. Proto si myslím, že by se hodilo nějaké to zapípání jako upozornění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akustická signalizace je asi zbytečná.U žádnýho auta jsem nic podobnýho neviděl.Jediný co tě akusticky upozorní je teploměr pokud poklesne teplota pod 4°C tak tě varuje a ty by jsi měl podle toho přispůsobit jízdu a tvé řidičské schopnosti v závislosti na stavu komunikace a počasí.Taky jaký pneu používáš a kde jezdíš.A věř pokud se budeš chovat jako nornální řidič a né jako závodník tak funkce ESP je dostačující v takovým provedení jako je teď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teploměr v Octávce je v tomto případě na dvě věci: reaguje tak za 5 až 10 minut, ale to už jsi nejmíň o 5 km dál a mimo údolí se studeným vzduchem a možná namrzlou silnicí...

Vyjíždím z garáže u domu, tak dobře vím jak dlouho se teploměr srovnává.

Asi jsi mě nepochopil, já nechci aby mě zachraňovalo ESP, ale abych jeho zásahům předešel tím že sleduji všemi možnými způsoby silnici a okolí.

Jsem proto závodník, nebo jinak: nejsem normální řidič ?

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se chováš jak píšeš tak co ještě řešíš? Pokud tam to ESP je jako že ho tam máš tak se smiř že stejně se neubráníš ani tou nejopatrnější jízdou tomu že to někde zasáhne ať chceš nebo ne.Co se týká akustický signalizace prostě není a ani nebude a ani nakódovat nelze.Od toho tam máš kontrolku na přístrojích a na tlačítku.To je tvá otázka na začátku tématu.A to je má odpověď.Dál to už nemá cenu pitvat.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u předface je prosvětlený nápis a ten bliká současně s kontrolkou v přístrojích v případě vypnutí to oboje svítí.A to je líp vidět než u face.

Dovedeš si představt jak by to bylo otravný to pípání nebo bzučení při frekvenci blikání kontrolky v akci nebo při vypnutí kdy to furt svítí? Pokud se zrovna potřebuješ rozjet do kopce kdy ti začnou klouzat kola nebo zapadneš a potřebuješ to rozhoupat nebo se prohrábnout hlubším sněhem, v těchto situacích by ti to akorát lezlo a nervy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím, ani v návodu k před FL Octávce jsem nenašel, že by svítilo příp. blikalo ovládací tlačítko...

Přesto si myslím, že by to nebylo špatné.

Za běžné jízdy nejsou zásahy ESP tak časté a v některých situacích se stejně doporučuje ESP vypnout (vyjíždění rozhoupáváním a pod.)

Asi to skončí tak, že se někde podívám na vyjmutý panel z palubovky a udělám ovládání z LED přes klopák.

Ten zajistí, aby bzučák nepípal trvale při vypnutí ESP nebo jeho poruše kdy kontrolka svítí trvale...

Navíc druhý klopák může zajistit, že se opakované zapípání ozve až po nastavené době, třeba po 10 až 30 sekundách a bude vše vyřešeno :-)

Jen vytáhnout ten signál z panelu přístrojů -:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím, ani v návodu k před FL Octávce jsem nenašel, že by svítilo příp. blikalo ovládací tlačítko...

Přesto si myslím, že by to nebylo špatné.

Za běžné jízdy nejsou zásahy ESP tak časté a v některých situacích se stejně doporučuje ESP vypnout (vyjíždění rozhoupáváním a pod.)

Asi to skončí tak, že se někde podívám na vyjmutý panel z palubovky a udělám ovládání z LED přes klopák.

Ten zajistí, aby bzučák nepípal trvale při vypnutí ESP nebo jeho poruše kdy kontrolka svítí trvale...

Navíc druhý klopák může zajistit, že se opakované zapípání ozve až po nastavené době, třeba po 10 až 30 sekundách a bude vše vyřešeno :-)

Jen vytáhnout ten signál z panelu přístrojů -:(

Pokud bliká i tlačítko, tak to není problém vytáhnout a připojit se k němu, čili nemusíš vrtat do palubovky, ale osobně si nejsem jist, zda bliká. ESP tak často nepoužívám a když už se mi zapnulo, tak poslední věcí byla kontrola tlačítka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Omlouám se, teď jsem na fórum dlouho nekoukal:

Myslím, že by ventilace byla mnohem lepší než vyhřívání, topení je potřeba pár minut po vyjetí, kdežto ventilace třeba hodiny při jízdě...

Zkoušel jsem různě "profoukávat" opěradlo (hadicí z vysavače), ale neúspěšně - sedačky jsou naprosto neprodyšné, nejen kůže ale ani Alcantara.

Problém asi nebude v materiálu potahu, ale v měkkém mechovém materiálu, je naprosto neprodyšný.

Zatím jsem to s originálními sedačkami vzdal a koupil jsem v obchoďáku ventilovanou podložku za 600 Kč.

Hůř se na ni sedí, ale nevyndal jsem ji ani v zimě, tak po hodině jízdy ji většinou zapnu.

Zapojil jsem ji ze spínaných +12V, abych zbytečně nevybíjel baterii když auto zaparkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bliká i tlačítko, tak to není problém vytáhnout a připojit se k němu, čili nemusíš vrtat do palubovky, ale osobně si nejsem jist, zda bliká. ESP tak často nepoužívám a když už se mi zapnulo, tak poslední věcí byla kontrola tlačítka.

Dneska jsem testoval a u O2 face tlacitko na palubce neblika ani nesviti. Porad je stejne zelene. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...