Laky23 Vloženo 15. Září 2010 Sdílet Vloženo 15. Září 2010 Ahojte, chcel by som sa spýtať, či je vhodné jazdiť s týmto motorom podľa funkcie "doporučenie pre preradenie rýchlostného stupňa". Predtým som jazdil väčšinou na benzínových motoroch a aj keď som mal nafťák (1.4 TDI PD 51 kW) tak som nejazdil nikdy menej ako 1500 ot/min. U tohto motoru mi však doporučuje preradiť rýchlostný stupeň z 3 (1500 ot) na 4 (1300 ot) a obdobne, proste chce aby sa s ním jazdilo v nízkych otáčkach. Samozrejme nie pri zrýchľovaní ale pri udržovaní rýchlosti po rovine. Moja otázka je či takéto otáčky tomuto motoru vyhovujú a či sa tým napríklad nezanáša vo zvýšenej miere filter pevných častíc. A ešte by ma zaujímalo či náhodou nemá niekto výkonové krivky na motory 1.6 TDI (55, 66, 77 KW) a aký je medzi nimi rozdiel, či sú to úplne iné motory, alebo len inak nastavené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 17. Září 2010 Sdílet Vloženo 17. Září 2010 (editace) Vůbec nerozumím tomu co tu píšeš Mám služební Fab II po faceliftu model 2011 s motorem 1,6 TDI CR 1,6 /66kW. Mám ji asi dva měsíce. Jsem velmi spokojen s motorem. Na přístrojovce - jízda na 3.rychl. stupeň - doporučení na přeřazení na 4. se objeví tak při cca 3800 otáčkách , naopak dolů na 2. se objeví doporučení tak asi při 1100 otáčkách. Grafy máš doufám s dovolením člena DIAMANT třeba tady: http://www.railweb.sk/Skoda/Mot_Fab2.html Editováno: 17. Září 2010, autor: Pepa007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 18. Září 2010 Sdílet Vloženo 18. Září 2010 Laky23 to pise spravne, kazdej mluvite o necem jinem. Laky23 o bezne jizde s decentnim zrychlovanim nebo ustalene jizde, Pepa007 o maximalnim zatizeni pri zrychlovani. Doporucuji si precit tento clanek, z meho pohledu velmi zajimavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laky23 Vloženo 18. Září 2010 Autor Sdílet Vloženo 18. Září 2010 Pepa007: Vďaka za grafy, presne toto som hľadal. Čo sa týka toho preradenia na vyšší stupeň, závisí to od toho ako silno tlačíš na plyn. Ak to zošliapneš až na podlahu (respektíve na to viac pritlačíš) tak ti neporadí preradiť z 3. stupňa na 4. tak skoro ako keď ideš po meste konštantnou rýchlosťou po rovine a nepridávaš. Preto hodne závisí práve na štýle jazdy (Maverick to asi dobre zhrnul že každý píšeme o inom). Maverick: Super článok, myslím teda že moje otázky sú zodpovedané :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 18. Září 2010 Sdílet Vloženo 18. Září 2010 Docela by mě zajímalo, jestli někdo ověřoval přínos řízení se podle tohoto "doporučení" - jednoduše řečeno, jestli to k něčemu opravdu je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 19. Září 2010 Sdílet Vloženo 19. Září 2010 Takže jestli tomu článku dobře rozumím, tak nízké otáčky nevadí ani motorům HTP? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laky23 Vloženo 19. Září 2010 Autor Sdílet Vloženo 19. Září 2010 bojler: možno dobrá pomôcka pre začínajúcich vodičov, ak ešte nemajú v krvi kedy preradiť na iný prevodový stupeň. Čo sa týka spotreby, kto vie jazdiť "ekologicky" aj bez toho, tomu to spotrebu nejak výrazne nadol neupraví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 20. Září 2010 Sdílet Vloženo 20. Září 2010 Laky23 to pise spravne, kazdej mluvite o necem jinem. Laky23 o bezne jizde s decentnim zrychlovanim nebo ustalene jizde, Pepa007 o maximalnim zatizeni pri zrychlovani. Doporucuji si precit tento clanek, z meho pohledu velmi zajimavy. Rozumněl jsem tomu tak, že se Laky ptá na funkci přistrojovky a to doporučení pro řazení na displeji. Nikdy jsem to moc nesledoval Jedu už dávno druhý milion a jezdím citem pokud to jde v max míře využívám tempomat. Po dotazu Lakyho jsem zkoušel různé režimy jízdy ,ale nikdy se mi nestalo , že by se na přístrojovce objevilo doporučení když jedu na trojku, abych třeba v 1300ot zařadil čtyřku. Samozřejmě z praxe vím, že se tak dá jezdit a taky tak dost často jezdím v nízkých otáčkách. Jak jsem psal tento motor 1,6TDI CR 66kW mám v nové Fab II FL combi asi něco přes dva měsíce najeto 10 000 a spotřeba 5,2 Jezdím na Vervu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joscer Vloženo 28. Září 2010 Sdílet Vloženo 28. Září 2010 Já mám také 1.6 TDi CR, ale jen 55kW (mě to tak nějak stačí) a také tankuji Vervu. Zkusil jsi někdy místo Vervy natankovat TOP Q pro porování? Jestli ano, s jakým výsledkem? Je mi jasné, že jde o subjektivní pocit, ale já jsem to zkusil a nějak velký rozdíl jsem nepoznal. Vůbec ne ve spotřebě, snad jen v "hedvábnějším" zvuku motoru, když jede na Vervu. A to především při nižších otáčkách při sešlápnutí pedálu akcelerace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joscer Vloženo 24. Únor 2011 Sdílet Vloženo 24. Únor 2011 Motor má po nastartování kolem 1000 otáček. Byl jsem zvyklý, že po ujetí několika kilometrů klesají otáčky při uvedení vozidla do klidu na cca 750. Ale teď v období silnějších mrazů (pod -10 stupňů) pozoruji, že i po delší jízdě (u mě i po 60 km cestě do práce) je po uvedení vozidla do klidu ručička otáčkoměru stále kolem hodnoty 1000 otáček. To je při ranní cestě do práce. Když jedu odpoledne domů a teplota už tak nízká není, vrací se vše k normálu. To mi předchozí 1.4 TDi PD nedělala. Je to normální? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ddrmodes Vloženo 18. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2011 Je to tak. Kolegy si kúpil 1,6 66 kW či 62 kW a taktiež mu pri terajších mrazoch motor dáva na voľnobeh 1000 otáčok. Išiel s tým do servisu, ale tam mu povedali, že všetko je ok a tak to má byť. Vraj je to tým, že DPF potrebuje vyššiu teplotu a akumulátor takžiež potrebuje v zime viac dobiť. Spozoroval, že má aj o dosť vššiu spotrebu ako mám ja na mojej 1,4 59 kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 22. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2011 vyšší otáčky jsou způsobené PTC a to má vysoký odběr a aby se natom nevyštavil akumulátor motor prostě točí 1000ot/min kdy má lepší účinnost alternátor pro dobíjení aku. Tohle jsem vyčetl v nějaké tech. literatuře Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 18. Únor 2012 Sdílet Vloženo 18. Únor 2012 Tak málo příspěvků v tomto vlákně, ale nedivím se, nejlepší motorizace - není o čem diskutovat. Jen lít naftu a jezdit. Na rozdíl od řešení rozvodů jinde. Ale přesto mám dotaz, jestli mám vše v pořádku a dělá to všem TDIstům, s el. přídavným topením a dohříváním motoru za studena. Zvláště při minulých mrazech, než vyjedu z města a sunu se od křižovatky ke křižovatce. Na volnoběhu cykluje zapínání a vypínání ohřívání, doprovázené změnou intenzity svícení světel. Dělá to tak všem? Cvakání relátek a krátkodobé pohasnutí, nebo rozzáření světel. Ještě jsem se nedostal k měření napětí na baterce. Předpokládám že bude dobré, jen regulátor v alternátoru trochu nestíhá vyrovnávat tak rychle velké proudové změny. A nebo mám nějaký přechodový odpor v silovém vedení? Někdy při úplném vytočení volantu, taky světla krátce pohasnou. Dík za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 18. Únor 2012 Sdílet Vloženo 18. Únor 2012 Tak málo příspěvků v tomto vlákně, ale nedivím se, nejlepší motorizace - není o čem diskutovat. Jen lít naftu a jezdit. Na rozdíl od řešení rozvodů jinde. Ono to bude spíš tím, že TDI v FII je díky cenové politice Škody spíše exotická motorizace. Rozdíl 80 000kč dá málokdo, návratnost je někde kolem 200 000km a to už většina lidí jezdí dalším vozem, možná ve firmách se to vyplatí. U OII je rozdíl TSI vs. TDI jenom 40 000kč, tam bych asi díky problémům TSI s rozvodama zvolil naftu, ale u FII bych koupil TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 19. Únor 2012 Sdílet Vloženo 19. Únor 2012 jipol: mám to stejně spíná a rozepíná a světla pokud auto netočí aspoň 1300ot/min pohasínají Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jetson Vloženo 25. Únor 2012 Sdílet Vloženo 25. Únor 2012 (editace) Nafasoval jsem verzi 55kW. Zatím najeto po 2 týdnech 2500km. Jezdím s ní celkem eko a proti 1,6 benzín Roomsteru, kde při dodržování rychlosti bylo 8,2l/100km, dost bomba spotřeba 4,9l/100km (dokonce včera s rakví na střeše 250km se udržela taky pod 5l). Jen by mne zajímalo, kam výrobce chodí na tu tabulkovou spotřebu. Editováno: 25. Únor 2012, autor: Jetson 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Únor 2012 Sdílet Vloženo 25. Únor 2012 Kam chodí na tu tabulkovou spotřebu si můžeš přečíst třeba zde: http://www.auto.cz/homologovana-vs-provozni-spotreba-paliva-proc-tolik-lisi-65158 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladko Vloženo 14. Květen 2013 Sdílet Vloženo 14. Květen 2013 (editace) Také chci chválit, dobrá práce jipole57. Ještě bych se chtěl zeptat zda mám v této motorizaci dvouhmoťák a zda je čerpadlo, nebo kompresor klimatizace stále v pohybu nezávisle na tlačítku AC. Editováno: 14. Květen 2013, autor: Vladko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 14. Květen 2013 Sdílet Vloženo 14. Květen 2013 S dvouhmoťákem si nejsem úplně jistý, ale na 99.9% ano. Kompresor se točí pořád, ale naklopením vnitřního zařízení je výkon snížen na minimum, takže jede téměř naprázdno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladko Vloženo 15. Květen 2013 Sdílet Vloženo 15. Květen 2013 (editace) Děkuji jipole57, je vidět že znáš. Na druhou stranu je mi zase divný , že Auto Kelly nabízí k tomuto motoru ( 1.6 TDI CR 66 kW ) sady, kde je pouze pevný setrvačník. Ten dvouhmot'ák je tady dotazovaný napříč fórem poměrně často, ale jednoznačná odpověd' podepřená nějakým dokumentem zatím schází. Jestli by jsi něco měl, bylo by to super. Díky. Editováno: 16. Květen 2013, autor: Vladko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jujing Vloženo 11. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2014 zdravím. Takže jsem majitel 1.6 TDI CR 66kw cca 2 měsíce koupil jsem to olítaný se 180tis z operačního leasingu. (doloženo servisní knihou, zkontorolováno v autorizáku) Dnes najeto 185tis. Rozsvítila se nedříve kontrolka EGR ventilu. Neřešil jsem moc a jezdil dál po cca 200km začala blikat kontrolka žhavení auto spadlo do nouzového řežimu. S vadným EGR ventilem jsem tak nějak počítal již při koupi. Po přečtení fora konkrétně v sekci Octavia s totožným motorem. Jsem se rozhodl pro výměnu v autorizovaném servisu. Přes známého sem se dostal na cenu 11200 včetně práce na fakturu. Samozřejmě šlo o jíž modifikovaný egr včetně přehrání software a udajně už by něměl egr odcházet (pro zajímavost autorizák nový EGR dokázal koupit za cca 6800 například v CC autodílech cca 8300) Píšu to sem proto, že v sekci Fabia vpodstatě není o tomto motoru pořádně nic napsáno. A pokud by jste tuto závadu řešili někdy v budoucnu tak aby jste věděli na jakou cenu se dají dotlačit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 9. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2014 Měl bych prosím dotaz na nějakého znalce dekódování chyb motoru. Před časem se mě stalo, že občas nešel zapnout tempomat. Zkusil jsem připojit diagnostiku, a jediná chyba byla v motoru, a to podle toho hlášení před více než 1000km. Přitom jsem žádné potíže s motorem nikdy neměl. A ten tempomat začal blbnout až později. Může mě někdo z toho výpisu určit o jakou závadu šlo? A jestli může mít souvislost s tím tempomatem? Totiž po vymazání té chyby se zdá, že tempomat už zase funguje. Teda zatím. Mám VIS, ale tam jsem nic podobného nenašel, a nebo to neumím hledat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 Co jsem se dočetl v jiném tématu o tomto motoru, tak dvouhmota byla do 10/2011, pak už jen jednohmota. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino2222 Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 (editace) Ja teraz jazdím na Fabii II 1.6 tdi - 66 kw ( r.v. 2012 naj. 120 000 km ) a keď to porovnám mojou Fabiou II benzínovou 1.6 77 kw ( r.v. 2008 naj. 70 000 km ) spotreba bola ( priemer 5.8 l/100 najmenej som na nej dosiahol 5.2 l/100) tak táto dieslová viac žere ako benzínová , čo som bol veľmi prekvapený, teraz tam kupujem Shell V-PD Nitro+ priemer 6.2 l/100 nafty ( najmenej 5.5 l/100 ) a to som také rovnaké trasy jazdil ako stou benzínovou, neviete čo môže byť príčinou, že je taká veľká spotreba, servisné prehliadky mala Bol som aj na diagnostike a všetko bolo OK Spotreba pri rýchlostiach ( všetko bolo merané na rovine ) 1.6 tdi 66kw 3 prev. st. 50 km/h 4.5 l/100 4 prev. st. 60 km/h 4.7 l/100 5 prev. st. 90 km/h 5.3 l/100 5 prev. st 100 km/h 5.9 l/100 5 prev. st 110 km/h 6.5 l/100 5 prev. st 130 km/h 8.2 l/100 to som šiel krátkodobo tak presne neviem Editováno: 13. Prosinec 2015, autor: jarino2222 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PistaTT Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 Prečo píšeš do vlákna venovaneho octavii? Nenapísal si o aké fabie išlo... Takže len všeobecne - záleží ako máš ten motor zabehnutý, aké pneumatiky obuté... Z nižšieho výkonu sa predpokladám snažíš dostať rovnakú dynamiku... Ak si bol dlho zvyknutý na ten benzín a iba krátko jazdíš ten diesel, tak veľmi pravdepodobne ho točíš do zbytočne vysokých otáčok... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.