Chozze Vloženo 8. Březen 2011 Sdílet Vloženo 8. Březen 2011 (editace) můžu jen doporučit!!! 90% mých startu je přes DO z domova... :-))) KEETEC TS 8000 Editováno: 8. Březen 2011, autor: Chozze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 9. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 9. Březen 2011 (editace) můžu jen doporučit!!! 90% mých startu je přes DO z domova... :-))) KEETEC TS 8000 KEETEC TS 8000 - prosim o nejake blizsi techn. a instal. udaje, a co mas za Oktu ? Jak to to je "slicovane" s palubni elektronikou O2ky ? Jak to prakticky funguje? Hod sem nejake prakticke zkusenosti... Moc diky. Doplneno - koukal jsem se na cesky manual, a toto zarizeni vypada hodne, hodne dobre, pro zajimavost, mj. perfektne vyresena problematika vzdaleneho startu (presne tak jsem to kdysi zazil ve Statech), ale take chytra ochrana turba, periodicke autostartovani podle venkovni teploty, sprazeni s NT (tento ovladac dosahne asi dale, nez ten muj origo), a spousta dalsich fičůr, ale co me dost dostalo je ten RPS modul, to je opravdu zradylko, kdo chce vedet co tj. a jako to pracuje (co to umi), at se podiva do manualu, tady opravdu nekdo premyslel (Japonci, ze ?). Bohuzel, zarizeni dle specifikace ale neumi spolupracovat s O2 FL, takze to je pro me asi konecna, jinak tj. prersne to, co jsem si predstavoval. Editováno: 9. Březen 2011, autor: omicron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krocan Vloženo 11. Březen 2011 Sdílet Vloženo 11. Březen 2011 mam O2-FL 1.8 TSI DSG (L&), Magicar jsem v aute mel 6 mesicu a sel ven. Vsechno tak nejak funguje, dalkovy start i vypnuti motoru, Turbo rezim je urcite prinosem. Jen ma i nektere problematicke vlastnosti: 1. jeden klic musis rozebrat a je nekde v aute schovany, aby se obesel imobilizer 2. auto nejde odemknout DO od alarmu, nejdrive DO Magicaru vypnes alarm a pak klasicky DO v klicku odemknes auto. 3. pomerne casto se magicar nedomluvil s autem a bud neslo odemknout nebo zamknout :-/ V predchozim non-FL aute jsem Magicar pouzival 3 roky k maximalni spokojenosti. Rozhodne bych neveri tvrzeni, ze tyto drobne nedostatky jiz nekdo vyresil. FraZI musím trochu reagovat 1. imobilizer musíš obejít,ale to to zase někdo musí vědět že ho tam máš schovaný a musíš obejít alarm (pokud ho nevypneš a budeš hledat klíček, tak stejně musíš překonat zamčený volant a když se ti podaří nastartovat,tak ti alarm po 20s vypne motor) profíka imo nezastaví 2.co to je za hloupost? vypnutím alarmu se ti auto automaticky odemkne a zapnutím alarmu zamkne, pokud budeš mít řešeno přs CAN, bude ti origo dálka fungovat i na alarm (když zamkneš origo dálkou,zapne se ti alarm.....) 3.jak se nedomluvil magicar s autem? v bodě dva píšeš,že magicarem nešlo odemykat,že si jim pouze zapínal a vypínal alarm a v bodě 3 píšeš, že to někdy šlo,ale často to nešlo? myslím že je spousta uživatelů,kteří těmito drobnými nedostatky netrpí a já patřím mezi ně :-) podle mého byla chyba někde v montáži,možná v autě?? ...... kdo ví......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kenvelo Vloženo 13. Březen 2011 Sdílet Vloženo 13. Březen 2011 možná hloupá otázka, ale má O2 čidlo neutrálu? Aby to někdo nestartoval na dálku s rychlostí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 14. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 14. Březen 2011 možná hloupá otázka, ale má O2 čidlo neutrálu? Aby to někdo nestartoval na dálku s rychlostí... Thread jsem zakladal ja, a v podpisu je docela zretelne DSG, a navic to ty pokrocile systemy (jako napr. ten KEETEC) pro dalkovy start maji dost dobre osetrene i u aut s "kvedlackou"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krocan Vloženo 17. Březen 2011 Sdílet Vloženo 17. Březen 2011 je to ošetřené, dálkový start jde pouze tehdy, chcípne li se motor s neutrálem a zataženou ručkou a řidičovo dveře se musí zavřít jako poslední (zamezení toho, že spolujezdec odbrzdí nebo zařadí) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 10. Prosinec 2012 Autor Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2012 Nemá někdo zkušenost s timto dalkovym startem Omega-01, který umi pracovat s automatem, a nejedna se o celkove reseni i s alarmem, který nepotrebuji (mam original) ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Premyslim, ze bych zkusil udelat vlastni reseni pro dalkove startovani. Trochu jsem to promyslel a mam nekolik dotazu. Kdyby byl nekdo schopny na ne odpovedet, celkem by mi to pomohlo. Jaky proud proteka spinackou? Zajimaji me jednotlive vodice, ale predpokladam, ze to bude jen signal pro RJ sloupku rizeni, takze proud bude asi hodne maly. Dejme tomu v radu jednotek nebo maximalne desitek mA. Je to tak? Dale by me zajimalo, co by RJ rekla na to, ze na spinacce je ubytek dejme tomu 0,4 V (schottkyho dioda). Byl by to problem? Tajne doufam, ze ne. Kde muzu ziskat informaci o zhaveni? Do budiku jde po CANu nebo je tam na to vodic? Pokud tam vodic neni, je vodic nekde jinde (treba u RJ motoru)? (1.9 TDI BJB) Kdy RJ kontroluje cip imobilizeru? Je to predpokladam jen jednou. Po zapnuti kontrolek? Nebo tesne po startu? Nebo cip kontroluje i nejak prubezne pri behu motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 (editace) 1. Předpokládám to samé, vyzkoušené to ale nemam. 2. Tak malého úbytku bych se vůbec nebál, 0,4V zvládne v pohodě i 5V TTL logika a automotive elektronika má většinou v tomhle ohledu ještě větší rezervy. 3. Do budíků jde po CANu, ale v E-Boxu by mělo bejt relé žhavení. V nejhoršim by asi šlo vzít i přímo napětí na žhavící svíčce. 4. U O1 se kontroloval čip imo po zapnutí zapalování (kontrolek), u O2 by to mohlo bejt stejný. Ale jestli ti nikdo neodpoví přesně, můžeš jednoduše rozebrat klíček, vyndat z něj čip imobilizéru a zkoušet ho oddalovat od kroužku spínačky po zapnutí zapalování, před startem, po startu atd. a sledovat, co na to auto.. Editováno: 23. Červen 2015, autor: Sharky487 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 Dik za odpoved. Zkousel jsem s tim imobilizerem trochu laborovat, ale vyndavat cip z klicku se mi nechtelo, takze jsem jen zkousel mit zalomeny klic tak, aby cip nebyl v dosahu. Ale to mozna neni idealni... Kazdopadne to zatim vypada tak, ze cip se kontroluje jen v urcity moment po zapnuti zapalovani. Divne ale je, ze nekdy mi blikala jen kontrolka imobilizeru a na MaxiDOTu byla hlaska imobilizer aktivni, ale jindy blikala i kontrolka zhaveni a hlaska byla motor do dilny. A i kdyz jsem nastartoval s aktivnim imobilizerem, tak motor nezdechl a ja normalne jel asi 300 m (pote jsem to radeji zdechl a znovu nastartoval). Takze toto fakt nechapu. Jeste to budu muset prozkouset... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 27. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2015 Tak jsem konecne poradne prozkousel ten imobilizer a vypada to, ze cip se primarne kontroluje v prvnich okamzicich po zapnuti zapalovani. Pokud je nacten spravny cip, tak uz k zadne dalsi kontrole nedochazi. Pokud nacten neni, da o tom kontrolka vedet a po nastartovani se zkusi cip nacist jeste jednou. Pokud se ted uz nacte, napise MaxiDOT motor do dilny, vsechny kontrolky i hlaska zmizi a muze se jet. Pokud se opet nenacte, motor temer okamzite zdechne. Dale jsem vypozoroval, ze pokud zdechnu motor a behem chvile chci znovu nastartovat, nyni ovsem bez cipu imobilizeru, auto o tom sice da vedet, ale motor nezdechne. Jako by si RJ motoru pamatovala, ze pred chvili bylo jeste vse v pohode, takze cip neni treba. Jinak by me zajimalo par veci se spinaci skrinkou. Nevali se nekomu doma? Potreboval bych jen zmerit par veci s elektrickou casti... A taky shanim civku imobilizeru. Nema nekdo nejakou navic? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 29. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2015 Pripadne me jeste napadlo, vyresit startovani motoru pres CAN. V podstate by to asi nemel byt problem. Otazka je, jake zpravy by se na jaky CAN musely poslat. Nema k tomu nekdo informace? Spinacka je napojena na podvolantovku a z ni uz jde vse po CANu. Je to tak? Kam je pripojena podvolantovka. CAN motoru, komfortu nebo informacni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 29. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2015 Tak si z casti odpovim sam. Podvolantovka je napojena na CAN pohonu a komfortu. Takze by to asi vyzadovalo 2 moduly pro komunikaci. Navic z podvolantovky vedou 2 vodice do centralni ridici jednotky (svorky 15 a 50). Takze nastartovat jen nejakou zpravou na CAN asi nejde. Takze zustavam u te spinacky... A mel bych zajem o tu civku imobilizeru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rarach89 Vloženo 23. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2015 Tohle mě hodně zajímá. Mám FL 1.8TSI s DSG a chci dálkovej start, mám origo alarm, tak se mi ale nelíbí řešení Magicar - aby v autě byl origo alarm + Magicar alarm.. Chtělo by to samostatně dálkovej start. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2015 Moje vize je takova, ze v aute bude zabudovane Arduino s rele, GPS a GSM shieldy. Relatka budou spinat potrebne veci, GSM shield zajisti komunikaci s telefonem pomoci SMS a GPS shield na dotaz (pres SMS) posle souradnice auta... Vypada to pomerne jednoduse, ale zbyvaji doladit nejake detaily: nerozsviceni svetel, nestirani steracu (mam senzor svetla/deste), nezarazena rychlost (mam manual), nezapnuti radia (asi pomoci TEL MUTE), zapnuti ofuku celniho skla a vyhrivani zadniho skla (idealne i zrcatek) pres SMS. No a potom to vsechno nakoupit a naprogramovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 24. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2015 Velice zajímavá vize. Ty detaily jako stěrače a světla bych řešil až jako poslední, spíš si myslim, že bude hlavní problém zjistit, jaká komunikace po CANu pohonu je nutná pro start, tu odposlechnout (lze osciloskopem, ale to arduino bude lepší), dekódovat co znamenají jednotlivé zprávy a ty pak ve správný okamžik při startu posílat.. Spínání ofuků a vyhřívání skla lze pak už jednoduše výstupem z arduina nějakým tranzistorem.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 25. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2015 Resit to pres CAN nemam v planu. Chci se napichnout primo na spinacku, kterou budu ovladat Arduinem pres rele shield... Pokud by ale nekdo ty zpravy odchytal, vyzkousel to a napsal by to sem, tak by to byla jina situace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Tak jsem dost pokrocil, ale resim nasledujici problem. Pokud mam pripojenou zalozni 9V baterii, vse funguje. Pokud ji ale odpojim, pri startovani motoru automobilu se Arduino restartuje. Zapojeni je zachyceno na prilozenem obrazku, menic je MP1584 (Mini 3A DC-DC Converter), jehoz vystup je nastaveny na cca 5,2 V. Napada nekoho, jak by tento problem sel vyresit? Jeste vetsi kapacitu pred menic? Nebo neco i za menic? Misto diod 1N4007 jsou tam diody BY255. Pri startovani muze byt seplych az 6 rele, ktere se z toho menice napaji take. Dale se z menice napaji GSM modul, ktery bere cca 30 mA. Takze se tady nebavime jen o jednotkach mA pro Arduino. V podstate ani nevim, proc to nefuguje. Jestli v palubni siti automobilu na chvili poklesne napeti natolik, ze to menici uz nestaci? Nebo je v siti nejake ruseni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Záleží odkud máš taženo těch vstupích 12V, auto některé obvody během startování samo odpojuje, aby ulehčilo statéru. Na zdravé baterce během startu neklesne napětí pod 9V, takže pokud potáhneš drát přímo od ní, tak by to mělo vydržet. Filtrační kapacity před a za měničem bych ale stejně zvýšil, nic tim nezkazíš, jen zvýšíš stabilitu systému, klidně na jednotky mF. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Takze C1 a C2 nahradim co nejvetsi kapacitou, ktera se mi tam vleze a za menic pridam dalsi kondenzatory. To neni problem. Ted tam mam Low ESR kondenzatory. Muzu pouzit i obycejne? Protoze me to dost limituje ve vyberu... Nekde jsem cetl, ze u DC/DC menice je vhodnejsi pouzit Low ESR... K tomu zapojeni. Testoval jsem to s napajenim ze zdirky pro zapalovac. Podle schemat je tato zasuvka napajena pres pojistku primo z baterie. I podle LEDky na konektoru do autozasuvky nedochazi k odpojeni napajeni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Jeste jsem nasel nejake mereni osciloskopem pri startovani, na kterem je videt, ze napeti chvilkove klesne na cca 7 V. Ja bohuzel osciloskop nemam, takze si to nezmerim. Ale 7 V uz nemusi byt dost na to, aby byl menic schopny davat pozadovane vystupni napeti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 Tak pred menic asi dam 2x 1000uF a za menic 2x 3300uF. To se mi totiz celkem v pohode vleze na uz hotovou desku. Snad to bude stacit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 (editace) Ano, klesne to na 7V, ale na jak dlouho? Je to krátký přechodný děj, jestliže má časová základna 1s na dílek, pak trvá ta 7V špička pár ms a doba, kdy je napětí pod 9V, v řádu desítek ms. LowESR jsou asi lepší, ale nutné nejsou, stejného efektu (mnohdy i lepšího) dosáhneš tím, že tam dáš paralelně více kondenzátorů menší kapacity, než jeden velký (třeba 5x 200uF misto 1mF). Zvolil bych spíš větší kapacitu před měnič a menší za něj, abys ho zbytečně nenamáhal při zapínání (pracuje do zkratu), ten čínskej by nemusel dlouho vydržet.. A ten nabíjecí odpor je taky zbytečně velkej, po případný startovací špičce zpomaluje obnovení napětí na kapacitách, já bych tam dal tak 2-3 ohmy.. Editováno: 24. Únor 2016, autor: Sharky487 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 (editace) Ano, klesne to na 7V, ale na jak dlouho? Je to krátký přechodný děj, jestliže má časová základna 1s na dílek, pak trvá ta 7V špička pár ms a doba, kdy je napětí pod 9V, v řádu desítek ms. To mas pravdu. Jen premyslim nahlas. LowESR jsou asi lepší, ale nutné nejsou, stejného efektu dosáhneš tím, že tam dáš paralelně více kondenzátorů menší kapacity, než jeden velký (třeba 5x 200uF misto 1mF). Na to bohuzel asi nemam misto. Zatim se budu snazit zustat u low ESR. Zvolil bych spíš větší kapacitu před měnič a menší za něj, abys ho zbytečně nenamáhal při zapínání (pracuje do zkratu), ten čínskej by nemusel dlouho vydržet.. A ten nabíjecí odpor je taky zbytečně velkej, po případný startovací špičce zpomaluje obnovení napětí na kapacitách, já bych tam dal tak 2-3 ohmy.. Sakra. Zrovna kdyz jsem prisel z elektra a koupil jsem 3 a 3 vyse zminene kondenzatory. Problem je, ze ty kondenzatory pred menicem jsou dost velke, protoze jsou na vyssi napeti a ja je nemam moc kam dat. V podstate to nevadi, protoze s vyssim napetim by stacila mensi kapacita. Ale zase se cast energie ztrati v menici, takze by bylo efektivnejsi mit velkou kapacitu az za menicem. K tomu odporu R1. Je tam i proto, aby transil D1 nesel pri prepeti do zkratu. Nebude snizeni odporu na napr. ty 3 ohmy vadit? (Prorazeni transilu nebo prepaleni pojistky.) Editováno: 24. Únor 2016, autor: LucasCZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 24. Únor 2016 Sdílet Vloženo 24. Únor 2016 (editace) No tak dej ten sériovej odpor přímo k tomu transilu Jakou má v tvém schématu vlastně funkci? Alternátor dodává poměrně dobře regulavané napětí a případné krátké přepěťové špičky dostatečně vyfiltruje RC článek tvořený R1 a kondama před měničem. Navíc ten měnič by měl snést trvale až 28V. Naopak bych dal transil spíš na tu 5V větev (samozřejmě odpovídající hodnoty, třeba 6V), protože měnič se může prorazit, což znamená plných 12(14,5)V na Arduino, které z toho asi nebude nadšené a odejde do křemíkového nebe hned za proraženým měničem... A ohledně kapacit, pořád mi přijde lepší mít je hlavně před měničem, ať už kvůli proudovýmu namáhání,nebo třeba kvůli faktu, že v případě eventuálního výpadku napětí se ti začnou vybíjet kondenzátory před měničem, napětí na nich začně úměrně s odebraným nábojem klesat, ale měnič ti bude dávat furt 5V až do nějakýho minimalního rozdílu napětí vstup-výstup (bývá kolem 2V). Pokud budou kapacity hlavně za měničem, zaprvé měnič hned chcípne a sám se stane zátěží (i když asi malou), a zadruhé napětí na kondech začne hned klesat pod 5V, a brzo zareaguje podpěťová ochrana arduina, která ho vypne.. Editováno: 24. Únor 2016, autor: Sharky487 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.