Přejít na obsah

Test termostatu.


kimmi

Doporučené příspěvky

Zapomněli jste dodat, jestli parkujete v (vyhřáté) garáži nebo každé ráno škrábete a odmetáte.... Velký vliv na "pohyb" ručičky má také topení. Já konkrétně pozoruji, že pokud zapnu topení u studeného motoru, tak ručička leze nahoru o poznání delší dobu.

Ale jinak asi takhle: parkuju venku, ráno nastartuju a hned jedu, po cca 2km (při vypnutém topení) se začne ručička pohybovat, po cca 5km, 6km jsem na 90°C (dle budíku)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosťo, tak nějak plus minus podobně, musíme však ostatním podotknout, že nám žere teplo i reduktor LPG. Takže pokud je takhle, tedy ráno kolem -2 až -5°C, parkuji venku, vyjíždím po startu, tak první dosažení kolmé polohy je po 5 km, přičemž první 2-3km mám vyplé topení, aby se mi rychleji ohřál reduktor a přeplo na LPG, pak dávám topení na max, druhá rychlost. Ovšem po těch 5 km následuje kratší sešup dolů, takže dojde opět k ochlazení a na trvalo se mi na kolmé poloze usádlí až po 10km. Při teplotách větších jak -10°C není problém ani ustálení po 15km ... když bylo dva tři roky zpět -25 až -30 tak se mi ručka nestihla ustálit ani po 20km, ono u haťapky satčí pár sešupů dolů a auto se výrazně ochladí zase.

Perlička, když polovic jela s Fábulí jednou po noční při -30°C, tak nevědomky této problematiky, hodila topení na max., ventilátor na 3-4 a divila se že jí to ani po 20km nepřeplo na plyn. Radiátor bral tolik tepla, že už se nedostávalo na reduktor ... no a výsledek, v autě stejně zima a celá cesta na BA, takže u domova měla pocit, že už jede jen na výpary :kol-46: . Pak jsem jí to vysvětlil, že musí pomalou jízdou motor prohřát a pak teprve hodit topení na max.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stějne to máte dobrý i s tou Haťapkou. Já mám těd VW Sharan 1,9 TDi PD AUY a motor bez použití bufa neohřeju ani po 50km na teplotu, která otevře termostat (cca 82st.). Samozdřejmě mám topení na climě nastaveno na 26- 27st. a ventilátor 2/3. Holt 11,5lt vody a 6m trubek pod autem udělá své A to nemluvím o koloně, tam to padá před očima. Při nižší teplotě topení to jde bez problémů.Diesel má prostě malý tepelný ztráty a to se projevý na ohřevu. Omlouvám se příspěvek, který se nepřímo pojí k tématu.

Editováno: , autor: Kubenec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při tvém použití topení u HTP se nedivím, že máš pocit špatně pracujícího termostatu. Myslím si, že funguje dobře. Co lepenka před chladičem - používáš?

hele jen tak mimo mísu - v jakým stavu máš kabinovej filtr? U mě výměna (po 4 letech) razantně zlepšila "mlžení" skla. K dokonalosti jsem to natáhl použitím přípravků proti mlžení. Ráno jezdím první 3km s vynutým topením na 0 a jen výjmečně mám lehce zamlžené sklo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já také parkuji venku, není to úplně podhorská obalst, ale opičí hory se tady tomu říká jsme slaboučce pod 500m n.m., ale okna mám zamlžené málokdy a když má mrznout, nebo padat to bílé svinstvo, dávám na okno clonu z Lídlu. Jinak souhlas, tvůj termostat bude s největší pravděpodobností v pořádku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak beru zpět, že topení dávám na 4, myslel jsem že topení má 5 stupnu, topení davam na 3 :D Otázkou zustava proč se mi mlží ona, často mi okna zamrzají i zevnitř, že by ten kabinový filtr? Myslel jsem že kabinový filzt je kvůli pylu a pachu. Myslím že v autě mám vlhko od bot, sice je vždy odklepu, přece jenom tam něco zůstane, to bych musel každý den vytírat hadrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to mě napadlo dnes ráno, když jsem sedal do auta, jestli máš gumové koberečky, nebo textilní? Řešil to teď onehdá můj kolega na pažoutovi, že se mu brutálně mlžili okna, nejen u studeného, ale i při jízdě, kdy už to topilo, říkám jedna možná příčina kabinový filtr, ale druhá ta hlavnější v jeho případě, měl jen textilní koberce. Jakmile dal gumové, bylo po problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, když mám pocit že se mi více mlží okna, páč mám vlhko na gum.kobercích (a není to na vylití), dělám to tak že pustím ventilátor na 3-4, termostat naplno a ofuk dolů na nohy a pootevřu obě okýnka, aby vzdušná vlhkost odešla ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes byl u nás po dlouhé době zase trochu extrém co se týká teploty, tak jsem to sledoval podrobněji. Auto parkuje venku, takže venkovní teplota, když jsem nastupoval byla -8,5°C, uvnitř auta -5,8°C. Nastartuji a vyrážím, topení na nula, ventilátor 1, ofuk na sklo. Po 4km dosáhla ručka první čárku a auto přepíná na plyn. Dávám topení na max., ventilátor 2 a ofuk sklo+nohy, venkovní teplota se vyhoupla na -10°C. První dosažení kolmé polohy ručky teploměru je na 8,5km, venkovní teplota šplhá na maximum -11,3°C. Pak bohužel následuje mírné klesání, takže teplota padá a stabilní ustálení na kolmé poloze je až po 12,5km při venkovní teplotě -9°C. Jen pro úplnost, mám zadělané 2/3 chladiče kartonem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám vysledováno, že sice mi to zadělání chaldiče nepomůže na rychlejší přepnutí na LPG, ale nepadne mi tolik teplota, když otevře velký okruh, páč ten chaldič není tak prochlazený jak by byl, když by byl úplně odkrytý. Na dřívější přepínání, by asi pomohlo tepelně zaizolovat trubky co vedou do a z reduktoru, ale když jsem byl v hobymarketu, tak jsem na to nevzpomněl a teď když už má zima doufám na kahánku :kol-46: to dělat nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

  Zdravím, mám trochu jiný problém s chlazením. Dostala se mi do rukou F I, motor 1,2 HTP 40 kW. Diagnóza: po nastartování se motor ohřeje na asi 1/4 na teploměru. Poté spadne ručička teploměru na nulu. Chladič studený, motr rozpálený, topení topí jako šílené. Koupil jsem nový termostat, origo ve Škoda salónu podle VIN. Termostat vyměněn, skušební jízda bez problémů. Náplň zatím jen doplněno vodou. Dnes mi volal pán, že problém je opět nazpět.

  Co s tím? Napadá někoho něco?

 Nikde nic neteče, vodní pumpa se točí bez problémů. Ještě skusím vyměnit víčko expanzní nádoby, Třeba otevírá při špatném tlaku, ale moc tomu nevěřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...