Přejít na obsah

Chladící kapalina G12++


janera

Doporučené příspěvky

Dobrý den. Protože jsem laik,chci poradit s mým problémem. Včera jsem nastartoval auto a najednou mi začala pípat a blikat kontrolka CHLADÍCÍ KAPALINA. Šel jsem zkontrolovat nádržku a kapalina byla asi půl centimetru pod ryskou MIN... Auto Škoda Fabia II combi mám od června (nové), mám najeto asi 5500 km... Je normální,že mi za necelý půl rok klesne chladící kapalina z normálu pod rysku MIN ??? A další otázka: V návodu jsem si přečetl, že do nádržky se hodí lít chladící kapalina G12++ určená přímo pro Škodu. Už jsem si jí pořídil. Ale teď mě zajímá, jestli mám dolít zbytek nádržky přímo z lahve (G12++) a nebo musím kapalinu naředit s vodou??? Jak říkám,teď jí tam mám tak půl centrimetru pod značkou MIN... Moc díky za rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně to dolej rovnou z lahve a nic neřeď doleješ max pul litru, je možny že to nebylo od vyroby pořádně odvzdušněné a teď s použiváním topení to kleslo,pokud bby se to opakovalo tak je potřeba to řešit,samozdřejmosti je kontrola oleje jestli nepřibyl,pokud je ho furt stejně tak bych to neřešil,a taky se koukni zda není osspiněná nadržka od kapaliny,pokud jo tak to přetlak přefouk ven,mě se to osobně stalo,že mi voda zničeho nic vylítla z nadržky po doliti se to už nikdy neopakovalo a to už má od te doby nejeto tak 50tis km. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic tam nelij s flašky,má to asi -65 stupnů nemrznost a je to střašně hustý,ten centimetr dolej vodou nebo z flašky nařed podle návodu.Po jízdě a vychladnutí to změř hustoměrem a uvidíš,že ten centák vody to tragicky nezměnil,aji když tam bude -24,tak už to nezamrzne.Čím hustější směs,tím to pomaleji topí a taky pumpa se víc nadře.Podívej se podrobně na motor a chladič,jestli někde není stopa nemrzky,hlavně s odtoku vodní pumpy,je to takový bílý povlak.Čistou nemrzkou se likvidovali oběhový čerpadla nezavislých topení.

Editováno: , autor: petrumr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně to dolej rovnou z lahve a nic neřeď doleješ max pul litru, je možny že to nebylo od vyroby pořádně odvzdušněné a teď s použiváním topení to kleslo,pokud bby se to opakovalo tak je potřeba to řešit,samozdřejmosti je kontrola oleje jestli nepřibyl,pokud je ho furt stejně tak bych to neřešil,a taky se koukni zda není osspiněná nadržka od kapaliny,pokud jo tak to přetlak přefouk ven,mě se to osobně stalo,že mi voda zničeho nic vylítla z nadržky po doliti se to už nikdy neopakovalo a to už má od te doby nejeto tak 50tis km. :)

Odvzdušňovat není co, topení/klima je stáloprůtokové a teplota výstupního vzduchu do interiéru se řídí nastavením vzduchových klapek a kanálů.

Podívej se po nádržce a na olej - ta kapalina se někudy ztratit musela a určitě po sobě zanechala nějakou stopu. Není neobvyklé, že u nového auta dochází vinou vyššího tření při záběhu k částečnému přehřívání a tím k přetékání chladicí kapaliny do přepadu - na tohle bylo právě odstranění teploměru chladicí kapaliny z palubní desky u většiny verzí tou největší píčovinou jaká se dala udělat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na radu servisáků jsem tam nalil kapalinu přímo z lahve a nic jsem neředil... Tak snad jsem udělal dobře. Ale chci se zeptat,je možný,že se motor v týhle kose nezahřeje po 20 minutách možná o trochu víc? (např. 15 minut škrábání při zapnutym motoru + 15 minut jízdy?) Druhá otázka nebo problém: Doporučili mi to nalejt přesně doprostřed mezi MIN a MAX... A to je právě ten problém. Trochu jsem to přelil a je to přesně u značky MAX. Neporadí mi někdo,nebo nemá zkušenosti někdo s tím, když potřebuju odsát nejspíš decku kapaliny??? Neexistuje na to nějaká pomůcka nebo vychytávka jak můžu odsát kapalinu z nádržky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouhé trvání ohřevu signalizuje poškozený termostat - zůstal viset pootevřený nebo úplně otevřený. Ty čárky Min-Max jsou proto, abys udržoval hladinu MEZI nimi - v tomto rozmezí se můžeš pohybovat, aniž by se něco neblahého dělo. Pokud jo opravdu cítíš potřebu jezdit s hladinou úplně přesně uprostřed, poohlídni se po nějaké láhvi od "tekutého mýdla" s dávkovací pumpičkou nebo po rozprašovači, od kterého lze amputovat výstupní trysku a místo ní nasadit hadičku (ne u všech to jde!) - jednoduše vyšroubuješ z láhve to pumpovadlo, vypláchneš ho nad umývadlem teplou vodou, necháš okapat a máš pumpu, kterou při troše šikovnosti odčerpáš i skoro celý obsah expanzní nádrže... Důležité je nestříkat odčerpanou kapalinu na zem, ale do jiné láhve, abys ji mohl odložit někde, kde to ničemu neuškodí - Sběrný dvůr, pumpy, servisy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš hustoměr na měření kap, stím to taky vyndáš sice to trochu trvá nebo inj stíkačkou s hadičkou,já bych to neřešil pokud si se nedostal přes max tak to nech bejt,a pokud auto stoji na mistě tak se v těhle mrazech neohřeje.Možná je to termostatem,ale já mám i kryt přes masku a pokud zustanu na mistě tak ikdyž je auto na 90 tak to klesne,pokud to topí a za jizdy se to ohřeje normálně a ručička nekolisá při každym zastavení tak bude termost v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přijde mi to divný,protože auto začne topit během 10 minut jízdy a to je podle mě tak normální stav... Ale ručička teploty (chladící kapalina) z "0"se hne až tak po 20 minutách... Je to normální? Nebo je to opravdu jen tím,že auto je zmrzlý,kort v těhlech mrazech... Někdo říká,že to je právě tím,že tam mám nalito hodně tý chladící kapaliny a že není zředěná vodou... Je to možné a má to s tím něco společného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemá to by muselo množství kapaliny bejt o hodně větší než množství vody,jedna ku jedny je to na -37 a to nemáš ani origo z vyroby to je tak od -25-30,takže tím pul litříkem si přidal tak dva stupně.V těhle mrazech zkrátka auto neohřeješ pořádně ani jizdou natož na mistě.jedu do práce 10km auto topí po dvou třech km,ale ručička se na 90nedostane za celejch 10km ani náhodou když necháš ofuk na 3-4 aby rozmrzlo sklo tak to neohřeješ ani náhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 2 týdny později...

tak jsem dneska nechal tu kapalinu vyměnit, v manuálu se píše, že do motoru 1.2 HTP 51 kw se vejde 5,5 litru chladící kapaliny

vypustili kapalinu do kýblu, na to že tam mělo být 5,5 litru, mi přišlo, že jí tam bylo nějak málo, ani půlka toho kýblu, a nalili mi tam 2 l chladící kapaliny a cca 1,25 l destilované vody, před odjezdem ze servisu byla kapalina těsně pod ryskou MAX

ujel jsem necelé 3 kilometry ke garáži a chladící kapalina byla tak 1 cm pod ryskou MIN, takže co teď s tím radíte? nechat ustát a dolít?

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...