Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Motor 1.6 MPI

  1. Zahájeno uživatelem petrenka,

    Zajímalo by mě, jestli je to normální, nebo ne. Mám 1.6MPi a při rozjezdu na jedničku, je vše OK, ale u dalších stupnů při otáčkách 2.000-2.500 je motor hrozně zdechlý, jakmile překročí 2.500, tak je to jak s turbem. Vím, že je to slabý motor, ale překvapuje mě ta zdechlost.

  2. Zahájeno uživatelem Petr 33,

    Provedl jsem výměnu oleje (4 l.)a po ujetí 3000km.jsem musel dolít 1l.oleje.(svítil ukazatel) Je to v pořádku nebo tam bude nějaký problém?Vlastním motor 1,6MPI 75KW. Dík.

      • Líbí se mi
      • Pozitivní
    • 94 odpovědí
    • 75tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem paldous,

    Ahoj, je tu nekdo kdo ma origo od vyroby tu 1.6ku na plyn? Zajimali by mne skusenosti s timhle motorem a hlavne s provozem na plyn, jake mel poruchy, kolik ma najeto km a pod... A jeste by mozna bylo dobre vytvorit specialni skupinu pro tenhle druh pohonu, cili neco jako podskupinu k pohonu 1.6...

      • Pozitivní
    • 30 odpovědí
    • 23,5tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem Pavlis_FcBarca,

    Zdravím, chtěl jsem se zeptat jaký olej by jste mi doporučili do octavie II combi 2005 1.6 75kw. Přemýšlím o tomhle: Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30. Spíš bych preferoval longlife, protože jsem ho tam měl doposud a nebyl žádný problém. Díky Pavlis

      • Pozitivní
    • 19 odpovědí
    • 35tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Mahenka,

    Chtěl jsem se zeptat? Mám OII 1.6 MPI a na krátké vzdálenosti (25km) jezdím tak 8,2l při delší asi rozumných 7.4 a víc podle stylu jízdy ale na dálnici už je to horší při 130 na rovných úsecích tak 8,2 -8,4 ale v když jsem jel třeba z brna do prahy tak jsem pod 9 nešel i při opatrné jízdě. Může mi někdo říci jestli je to normální.

      • Pozitivní
    • 26 odpovědí
    • 43,6tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem tomson1,

    Chci se zeptat, je u motoru 1.6 problém s jejich výměnou? S jakou značkou máte dobré zkušenosti? Slyšel jsem něco o platinových, mohli by být dobré.

  7. Zahájeno uživatelem eaRay,

    Dobrý den, chci se zeptat zda někdo ví tyto informace o motoru 1.6MPI 75kW (102hp). Kompresní poměr, materiál bloku motoru - pokud hliník jak jsou řešeny pracovní plochy válců, jakým způsobem je poháněná vačková hřídel a jak se seřizují ventily ( hydraulicky ?) Předem děkuji za odpověď

    • 3 odpovědi
    • 18,7tis zobrazení
  8. Host 007
    Zahájeno uživatelem Host 007,

    Zdravim vás, už jsem tu dlouho nic nepsal, Nedávno jsem se dostal do styku s pěknou Octavkou 1.6 MPI r.v. 2007, která měla najeto 283 000km a byla v moc krásném stavu, interier krásně navoněný, čistý a exterier taky, taky jsem se s ní svezl, při jízdě se chovala stejně jako auto, které nemá najeto ani 100 000km, nikde nic nevrzalo, neklepalo, jízda jako roční škodovkou. Kdyby mi majitel zakryl na palubním počítači ty najeté kilometry, tak bych si tipnul, že to auto má maximálně 100 000km. Koukal jsem na to jako blázen, kolik vůbec tenhle motor a vůbec všechny ty součástky vydrží? Kdybyste měl někdo třeba osobní zkušenost s tímto motorem nebo byste něco o něm vědel, byl by…

  9. Dobrý den, už delší dobu nemohu přijít na závadu na své OII FL. Při jízdě je auto hrozně lenivé jakoby se nechtělo vytáčet do otáček. Při jízdě na dálnici motor ani na rovince nepřekročí 4000 otáček (rychlost maximálně 120-130 km/h) a při jízdě do kopce rychle ztrácí výkon. V kopci, kde s druhou octavii se stejným motorem jezdím na pátý stupeň, s touhle octavii musím podřadit na trojku. Chod motoru je přitom spořádaný, tichý, volnoběh je stálý, bez klepání. Po připojení na diagnostiku se nehlásí žádná chyba... Zkoušel jsem výměnu cívky, svíček, všech filtrů, vyčištění škrtící klapky, egr ventilu, výměnu plynového pedálu, výměnu ventilu N156 (registrové př…

  10. Zahájeno uživatelem Sharky487,

    Únik oleje Ahoj, obracím se na vás, jestli náhodou někdo netušíte, odkud by mohl unikat olej. Před několika měsíci si poprvé auto řeklo mezi výměnami oleje o dolití, i když nikdy předtím jsem za těch 15tkm dolévat nemusel. Včera jsem sundaval kryt pod motorem a zjistil jsem, že je celý od oleje. Na vaně se dělá kapka u výpustního šroubu, protože je nejníž, ale mastná je vana celá a podle stop to vypadá, že olej prosakuje z pravé části motoru, kde jsou řemeny (viz fotky), ale není tam moc vidět. Má otázka tedy zní, je tam nějaké potenciálně podezřelé místo, odkud to může téct? Mně připadá, že olej prosakuje z příruby olejové vany, ale jak píšu, není tam moc vidě…

    • 3 odpovědi
    • 4,2tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem pruchaj,

    Už rok mám problém se starty u mé Otavie II. 2010, motor 1.6 MPI BSE namontováno LPG BRC. Jízda na benzín i LPG bez problémů. Problém je při startu, po otočení klíčkem se občas ozve detonace a je cítit plyn, už mi to rozstřelilo jednou celé sání. Jediné co jsem vypozoroval, když vypnu plyn kilometr před cílem tak se tento problém při dalším startu neobjeví. Když občas zapomenu plyn vypnout dříve je to tak 1:10, že se ozve detonace do sání a je cítit plyn. Nesetkal se s tím někdo. Plyn by tam neměl do ohřátí motoru vůbec být a auto by mělo startovat čistě na benzín. Jinak po nastartování zapnu plyn a ten se aktivuje klasicky až po ohřátí motoru a je slyšet i cvaknutí …

    • 0 odpovědí
    • 274 zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem kiblik.zbor.007,

    Zdravim, posledniho cca pul roku pozoruji zvysenou spotrebu na moji OC2 1,6MPi. Jeste nedavno to auto bylo schopne jezdit za cca 6,5-7L/100km okresky ale za posledniho pul roku to vystoupalo o 1-1,5 litru nahoru na nejakych 8+ pri klidne jizde nebo lehke jizde po dalnici do 120km/h. Drive jsem videl na budiku 8+ litru jen kdyz sem ficel 140+ z Prahy do Brna Motor jede normalne, nesmrdi, tahne na palubnim PC zadne kontrolky nesviti. Benzin furt stejny. Myslel jsem, ze je to kvuli novemu zimnimu obuti ale na letnich gumach spotreba nijak vyrazne neklesla, jen malinko. Oleje a filtry menim pravidelne sam. V posledni dobe jsem na aute vymenil pouz…

  13. Ahoj, už si nevím rady. Koupil jsem o2 s 1.6 MPI 75kw na LPG. Uz od koupě je s motorem problém že prostě při přidání plynu tarokuje, cuká, úplně přesně jak jízda na sytič. Měnil jsem svíčky, kabely, a váhu vzduchu. Čistil jsem EGR a problém přetrvává. Dělá to jak na benzín tak na LPG. Po ohřátí motoru to trochu přestane ale stejně je cítit že se tomu nechce. Ale hlavně na dvojku, dám plný a začne se dusit, jakmile motoru trochu odlehcim spojkou a dostane se do větších otáček tak vystřelí jak raketa a pak už se to neděje. Diagnostika neukáže absolutně nic. Kdyby vás něco napadlo dejte vědět, kdyžtak mě čeká asi nějaký servis s pořádnou diagnostikou. Děkuji…

  14. Zahájeno uživatelem warsmash,

    Ahoj, mám takový problém. Mám Octavii II sedan rok výroby 1/2008, 1.6MPI 75kw + original LPG od výroby. Pokaždé když nastartuju a rozjedu se, ujedu pár metrů, spadne výkon, auto zpomalí (jako kdyby jste zmáčkli spojku) trvá to tak 3-5 sekund a pak jede normálně, dělá to každý start. Plynem to být nemůže, zkoušeno se zapojeným i odpojeným. Nevím si rady, kupoval jsem ho od známého a mám u něj záruku, nechal tedy vyměnit řídící jednotku, cestu ze servisu to šlo v pohodě, ale druhý den co jsem ho nastartoval tak to dělá to samé. Nemá někdo podobné zkušenosti nebo v čem je chyba ??? Díky moc.

    • 2 odpovědi
    • 3,4tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem mackh,

    Motor prestal tahnout a auto je celkove line. Na 5. rychlost toci max 4500 otacek a pak zacne cukat. na 4. rychlost toci max 5000 a pak taky zacne cukat. Diagnostika nehlasi zadnou chybu. Vymenil jsem svicky, zapalovaci kabely a civku, nepomohlo to. Tlaky jsou dobre. Dela to jak na benzin, tak na LPG, cili palivem to neni. Jak dale postupovat ?

  16. Zahájeno uživatelem janocz,

    Zdravím všechny, nevíte náhodou o co by se mohlo jednat? Dělá to jenom při studeném startu. Pár lidí mi řeklo, že by to mohl být klimakompresor, ale kdo ví. Dal bych to do servisu, ale vyfasoval jsem tuhle ovci, kterou máme doma od novoty a musím se ji zbavit, protože mam další 3 auta :DD, takže to chci držet na low budgetu. Na autech si dělám po olej až po rozvody sám, ale u tohohle fakt nevím. Samozřejmě jsem se koukal i do jiných témat, ale nemohl jsem najít přesně tenhle specifický zvuk. přikládám odkaz na video. Divné dření https://youtube.com/shorts/nR7LLkqGoLI?feature=share

    • 0 odpovědí
    • 252 zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem Mawerick81,

    Čus, merali sa kompresie na motore, a na stvrtom valci je 5,5 baru, zbyle tri su od 10,5 do 11,5. Predpokladam, ze bez rozobratia sa nebude dat zistit presna pricina, ale chcem sa opytat ci exituje nejaka sanca aby sa tomu aspon nacas pomohlo. Mam kupenu kompretnu olejovu dekarbonizaciu, skusim to. Ale ak ma niekto iny napad, budem rad. PS: nerad by som zakladal duplicitnu temu, ale nenasiel som nic podobne. AK je, ospravedlnujem sa,,

    • 0 odpovědí
    • 344 zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem marfy8,

    Ahoj, nemá tady někdo zkušenosti s výměnou katalyzátoru na O2 1.6mpi BSE? Dá se to zvládnout doma bez zvedáku? Hlavně nevím, jestli se ten výfuk bude po uvolnění dát hezky vymotat nebo bude potřeba sundat i nápravnice? Díky za všechny rady Katalyzátor s vlnovcem budu brát tento: https://eurodily.cz/autodily/skoda/octavia-ii/1.6-75kw/vyfukovy-system/katalyzator?productId=579413

    • 8 odpovědí
    • 6,8tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem protmi,

    Před čtyřma roky mi odešla originální škrtící klapka, byla vyměněná za novou (PIERBURG). Po třech měsících začala zlobit nová, diagnostika hlásila neznámá poloha škrtící klapky auto spadlo do nouzového režimu, po vypnutí a zapnutí zapalování chyba zmizí ale náhodně se znovu objevila. V rámci záruky byla v servise vyměněna za novou. Po čtyřech měsících opět stejný problém, Zase vyměněna v rámci záruky. Třetí vydržela dva roky a opět stejný problém. Klapka již po záruce, takže návštěva jiného servisu dána nová klapka (značku bohužel nevím ale není to PIERBURG a není origo.) a po měsíci opět to samé, motor padá do nouzáku a stejná chyba neznámá poloha škrtící klapky, po vypn…

  20. Zahájeno uživatelem Alister,

    Zdravím, už si nevím rady ohledně 1.6i 75kw Octavia 2, když vyřadím tak otáčky začnou lítat, jedu jedu a IMG_0232.mov třeba před křižovatkou vyřadím a nechám jet na volnoběh a v té fázi lítají otáčky ( přidává se sám plyn) Mam video , kdyby někdo tušil, mohu poslat video tam to jde krásně vidět. Děkuji za rady (byl jsem v servisu , tam řekli že je to v pořádku, vyčistila se klapka svíčky..)

    • 1 odpověď
    • 397 zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem Zdenek Baloun,

    Dobry den, timto Vas zadam o radu. Vlastni octavii 1.6 MPi (2009, 155 000 km). Po sjezdu z dalnice jsem podradil z 5 na 4 a auto zacalo cukat. Nasladne jsme zpomalil, podradil na 2 auto se rozjelo, ale ztratilo vykon. Ted pri jizde kdyz mam zarazeno za 2 to vubec nechce jet, dostanu vytocim motor na na cca. 2500 ot.je citit cuknuti a auto zacne tahnout. Ale celkove je citit ztrata vykonu a musim motor vice vytacet... Dale se mi objevilo "huceni" v okoli prevodovky /spojky. Po rozjeti to zacne divne hucet, vyslapnu spojku a tak za 3s huceni prestane... Kdyby nekdo vedel co a jak, byl bych Vam moc vdecny... Diky ZB

      • Pozitivní
    • 2 odpovědi
    • 1,5tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem Cifo,

    Zdravim,mam octavia 2(1.6 Mpi).Mam problem,ze po nastartovani mi nejde motor do otaciek,chvilku ani nereaguje na plynovy pedal,ale po par sekundach otacky vystrelia a uz ide ok.potom sa to opakuje,ked auto par hodin stoji.ak stoji kratko vsetko ok.ak sa ktosi s tym stretol dik za radu

    • 0 odpovědí
    • 543 zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem MartinM_2013,

    Zdravim, potrebuji zkontrolovat, zda mi nektery ze vstrikovacich ventilu nekape, proto bych ocenil radu ohledne demontaze. Je potreba odmontovat ventilator sekundarniho vzduchu? Staci sundat pouze dolni sani? Je potreb odpojit privod paliva nebo snizit pouze tlak v privodu? Jak se jednotlive vstrikove ventily odpojuji z listy? Na co si dat jeste pozor? Diky. Motor 1.6MPi / BSE / 75kW

  24. Zahájeno uživatelem Vitorio,

    Ahoj, Octavia 2 1,6 MPI. Asi cca před necelým měsícem mi to začalo a trvá : nastartuju ihned 1-2 sec. ale po chvilce najednou poklesnou otáčky až na cca 300-400, motor si zaškytá a po páru sekundách (někdy mu pomohu plynem) se otáčky vrátí nahoru a po prošlápnutí plynu se ustálí a motor pak jede bez problémů. Může to být palivovým filtrem? Můžete prosím poradit?. Díky

    • 0 odpovědí
    • 535 zobrazení
  25. Viem ze podobna tema tu uz bola, ale nikto nikdy nepomenoval tento problem presne a ani nenavrhol jednoznacne a ucinne riesenie. Jedna sa o Octaviu 2, 1,6 75kW, kod motora BSE. r.v 2005. Problem: kolisanie otačok. Je to odsledovatelne iba na volnobehu a pri zohriatom motore (kedze pri studenom motore sytic navysuje otacky, takze vtedy to samozrejme nieje poznat) Tento problem je trvaly a motor na volnobehu bezi vzdy s takymito kolisavymi otackami. Otackomer toto kolisanie otacok na volnobehu nijako viditelne nezaznamenava, asi preto ze rozmedzie kolisania je male, ale niekedy taktiez na volnobehu sa stava ze na sekundu klesnu otacky az tak, ze az zaklepu ventily ako keby …

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.