Přejít na obsah

cukání při minimálně sešláplém plynu


Malta

Doporučené příspěvky

Pánové, snažil jsem se rychle prohlédnout dosavadní témata, ale nejsem si jist že bych našel stejné příznaky a když už, tak u jiné motorizace.

Od pondělí mě trápí cukání motoru při minimálně sešláplém plynovém pedálu. Auto se chová tak jako by nevědělo jestli má zrychlovat či brzdit, markantní je to na rychl.stupeň 2,3 a 4 v režimu otáček do max.2200, pak už to nedělá. Nejdříve jsem si myslel že mi to dělá LPG, rozsvítil se mi i Check motoru, ale postupně jsem to odzkoušel, že v okamžiku kdy mi to dělalo, jsem přpepl na benzín a dělá to taky. Rovněž mám pocit že se mi zhoršila ta odezva plyn.pedálu, kdy mám sešláplý plyn.pedál, motor je v tahu a postupně ubírám až ho odstavím úplně a auto ještě jakoby na okamžik zrychlý, než to vyhodnotí že má zpomalit. Najeto mám 93 200 km.

Nevím co s tím je? Svíce? Prosím poraďte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ŘJ motoru pracuje jinak pokud je pedál spojky nahoře a jinak pokud na něj šlapeš. Když je pedál nahoře, tak po ubrání/sundání nohy z plynu "ubírá" pomalu a citlivě, aby se minimalizovalo cukání. Když je pedál spojky sešláplý, tak reaguje okamžitě (otáčky motoru hned klesají) - kvůli řazení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ŘJ motoru pracuje jinak pokud je pedál spojky nahoře a jinak pokud na něj šlapeš. Když je pedál nahoře, tak po ubrání/sundání nohy z plynu "ubírá" pomalu a citlivě, aby se minimalizovalo cukání. Když je pedál spojky sešláplý, tak reaguje okamžitě (otáčky motoru hned klesají) - kvůli řazení.

A ten spínač se dá diagnostikovat přes řídící jednotku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak anamnéza se posunula trochu jiným směrem. Teď to začalo dělat pouze chvíli po vyjetí autem, dejme tomu tak prvních 5-10min jízdy. Pak jako když utne, můžu to lechtat jak chci, jede bez problémů, na odstavení plynu reaguje naprosto plynule, bez cukání. Myslel jsem si že je to než se zahřeje motor. Ale dnes jsem bral na JETce LPG po 40 km jízdy, tedy jsem zastavil a po 5 min jsem znovu odjížděl, tedy motor dostatečně zahřátý a vyjíždím od pumpy ještě na benzín a auto jako by se dusilo při tom min.šešláplém plynu, tak tedy trochu přidám auto vyrazí, když uberu tak to začne cukat jakoby se odpojovali vstřiky o rozsvíceném CHECKu motoru nemluvím. Nejblbější na tom je že na diagnostiku se dostanu nejdřív v pondělí k plyňákovi co mi dělal LPG, napíchne mi jak benzínovou tak i LPG ŘJ. Do Škodovky se mi tedy nechce. Jen se modlím ať to není nic vážného :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heled kolego sice nemam motor 1,2 ale 1,4 ale uz jsem tento problem taky resil a po dotazu v autorizovanem servise odpoved znela ze to je zpusobene spatnym palivem lepereceno znecistenym at si vzpomenu kde jsem provedl posledni 2 tankovani a temto cerpackam se vyhnu ,tankuji ted jinde a zatim je po problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heled kolego sice nemam motor 1,2 ale 1,4 ale uz jsem tento problem taky resil a po dotazu v autorizovanem servise odpoved znela ze to je zpusobene spatnym palivem lepereceno znecistenym at si vzpomenu kde jsem provedl posledni 2 tankovani a temto cerpackam se vyhnu ,tankuji ted jinde a zatim je po problemu.

nojo, ale že bych měl zrovna obě dvě současně špatně natankovaná (benzín i LPG)? Už asi 2 roky beru stále na stejném místě při cestě do práce, takřka nikde jinde. Nevím, to se mi nezdá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz hledně cukání po nastartování... Když nastartuju auto ráno, tak se v pohodě rozjedu, žádné cukání ani nic podobného... Horší je to navečer po rozjezdu z práce (auto celou dobu stojí, takže motor zase zchládne) - motor startuje normálně, jenom po rozjezdu začne cukat a jde těžko do otáček - nevíte čím by to mohlo být? Díky za rady :)

P.S. motor 1,4 MPi, 50 kW (viz. podpis ;))

Editováno: , autor: luckymann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz hledně cukání po nastartování... Když nastartuju auto ráno, tak se v pohodě rozjedu, žádné cukání ani nic podobného... Horší je to navečer po rozjezdu z práce (auto celou dobu stojí, takže motor zase schládne) - motor startuje normálně, jenom po rozjezdu začne cukat a jde těžko do otáček - nevíte čím by to mohlo být? Díky za rady :)

P.S. motor 1,4 MPi, 50 kW (viz. podpis ;))

A CHECK motoru se ti nerozsvěcuje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádná kontrolka nic nesignalizuje... :( Po chvilce auto jede už normálně - zaráží mě jenom, že po ránu u studeného motoru to nedělá... Čím to může být?

Mám dotaz hledně cukání po nastartování... Když nastartuju auto ráno, tak se v pohodě rozjedu, žádné cukání ani nic podobného... Horší je to navečer po rozjezdu z práce (auto celou dobu stojí, takže motor zase zchládne) - motor startuje normálně, jenom po rozjezdu začne cukat a jde těžko do otáček - nevíte čím by to mohlo být? Díky za rady :)

P.S. motor 1,4 MPi, 50 kW (viz. podpis ;))

A CHECK motoru se ti nerozsvěcuje?

Editováno: , autor: luckymann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže přátelé, kauza definitivně dnes uzavřena, před chvílí jsem dokončil výměnu EGR ventilu a je po problému. Měl jsem ho za půl hoďky vyměněný a autem bych mohl rozvážet kávu v šálcích. Ale řeknu vám, jezdit s tím autem tento týden do práce byl děs běs, musel jsem tomu stát na krku anebo odstavit plyn, nic mezitím nepřicházelo v úvahu, páč v ten okamžik to začalo šíleně škubat. Jsem rád že už to mám za sebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě nás seznam s cenovkou za opravu a proč se ten vebtil tak se*e. Je to palivem, nebo čím?

tak jo, ceny:

skoda-dily.cz 3509,- (+nějaké poštovné)

Sebo 3350,- (+ nějaké poštovné)

mechoš co mi dělal LPG 3750,- (osobní odběr, následující den po objednávce)

a perlička nakonec

Škoda saloon Boskovice 4963,-

práce 0,5h za 0,- Kč, dělal jsem si sám.

Teď když zase jezdím a vidím jak auto jezdí, musím dát zapravdu svému LPG servisákovi, že ten ventil byl načatý už od nového, páč ty počáteční problémy při seřizování a brutálním cukání měli souvislost s tímto. Dokonce ikdyž plyn už jezdil relativně dobře a necukalo, tak přece jenom při odstavení plynu tam takřka vždy bylo takové pocuknutí. Teď zmizelo nadobro, takže teprve teď si vychutnávám jízdu, dnes to byl balsám na duši B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
takže přátelé, kauza definitivně dnes uzavřena, před chvílí jsem dokončil výměnu EGR ventilu a je po problému. Měl jsem ho za půl hoďky vyměněný a autem bych mohl rozvážet kávu v šálcích. Ale řeknu vám, jezdit s tím autem tento týden do práce byl děs běs, musel jsem tomu stát na krku anebo odstavit plyn, nic mezitím nepřicházelo v úvahu, páč v ten okamžik to začalo šíleně škubat. Jsem rád že už to mám za sebou.

ja mam presne ten isty problem s cukanim mototra a uz mi dva krat vymenili EGR ventil a autorizovanom servise a autom stale cuka (okrem ineho mi tam menili aj lambdu sondu a katalizator, sviecky) a stale nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prihodim svoju skusenost vw polo 1,2 HTP 40kW pri zaradenej 2-ke a nizkych otacok kedy len trosku pridas plyn a hned uberes povedzme rychlost 20-25km/h ide po hrbolatej ceste taktiez to niekedy zacne skakat ako zaba ako keby vynechaval jeden valec, skakavy benzin riesim to tak ze nato pridam bud trochu alebo razantne zalezi podla okolnosti a hned to zmizne potom to uz nerobi, nevyskytuje sa to pravidelne, ale nakolko to nie je moje auto ( nemam s nim nic) tak to neriesim ani nezaujimam sa, jednoducho pridam a je klud.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...