Přejít na obsah

1.4 16V 59 kW vs 1.4 16V 74 kW


martineQ

Doporučené příspěvky

Osobní auto mám 55 (dva roky 50.000km)...Navíc jsem za poslední půlrok vystřídal dvě 55kw a dvě 59kw( vždy jsem najel 0 - 10.000 km).

Ta 59 je živější v celém spektru otáček. Odspodu je odpich znatelně lepší. V dálničních rychlostech výrazněji zrychluje, celkově se mi s 59 žije lépe...

V neprospěch 59 mluví "jadrnější" zvuk motoru...

Chtěl jsem najít někoho kdo má možnost srovnávat s 74, jak jsem psal pořád mi nějak uniká...

Pokud vycházím z pocitů (55, 59) a toho co jsem o 74 četl měl by se rozdíl ještě zvýraznit (domněnka).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní auto mám 55 (dva roky 50.000km)...Navíc jsem za poslední půlrok vystřídal dvě 55kw a dvě 59kw( vždy jsem najel 0 - 10.000 km).

Ta 59 je živější v celém spektru otáček. Odspodu je odpich znatelně lepší. V dálničních rychlostech výrazněji zrychluje, celkově se mi s 59 žije lépe...

V neprospěch 59 mluví "jadrnější" zvuk motoru...

Chtěl jsem najít někoho kdo má možnost srovnávat s 74, jak jsem psal pořád mi nějak uniká...

Pokud vycházím z pocitů (55, 59) a toho co jsem o 74 četl měl by se rozdíl ještě zvýraznit (domněnka).

hm to je zaujimave a nemas nejake merania pruznosti zrychlenia tej 59kW verzie na porovnanie 55kW ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní auto mám 55 (dva roky 50.000km)...Navíc jsem za poslední půlrok vystřídal dvě 55kw a dvě 59kw( vždy jsem najel 0 - 10.000 km).

Ta 59 je živější v celém spektru otáček. Odspodu je odpich znatelně lepší. V dálničních rychlostech výrazněji zrychluje, celkově se mi s 59 žije lépe...

V neprospěch 59 mluví "jadrnější" zvuk motoru...

Chtěl jsem najít někoho kdo má možnost srovnávat s 74, jak jsem psal pořád mi nějak uniká...

Pokud vycházím z pocitů (55, 59) a toho co jsem o 74 četl měl by se rozdíl ještě zvýraznit (domněnka).

hm to je zaujimave a nemas nejake merania pruznosti zrychlenia tej 59kW verzie na porovnanie 55kW ?

Máme to s kamošem v plánu, ale až se mu auto trošku zajede ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky by mně zajímaly technické rozdíly jestli tam nějaké jsou, teda pokud se nejedná jen o poladění softu.

Na tuto otázku mi zatím nikdo uspokojivě neodpověděl...

Tak to asi nikomu, to snad ví jen v MB.

Věř mi, ani tam ne...

Měl jsem na ně dotazy ohledně posílené 1.4, 1.2 a v kombinaci s jakou výbavou signalizuje PP OII pokles kapaliny do ostřikovačů...odpověď byla dle mého názoru tak 30%...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky by mně zajímaly technické rozdíly jestli tam nějaké jsou, teda pokud se nejedná jen o poladění softu.

Na tuto otázku mi zatím nikdo uspokojivě neodpověděl...

Jsou tam i technické rozdíly, teda jestli myslíš 55 kW a 74 kW.

post-8-1168191476.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: Pruznost viz. nize.

60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 13,3/17,3 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 13,1/19,1 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,4/18,1 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 12,8/17,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 16,0/19,3 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 14,0/20,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,9/19,1 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 13,1/18,3 s

Vmax/0-100km/h pro HTP 47kW: 162/16,3

Vmax/0-100km/h pro 16V 55kW: 170/14,1

Vmax/0-100km/h pro 16V 59kW: 175/13,1

Vmax/0-100km/h pro 16V 74kW: 186/11,6

Udaje pro Fabia Combi Elegance.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja síce nemám odjazdené tisíce km s 1,4 ale z pár kilometrov a taktiež z papierovej charakteristiky môžem povedať toto:

55 kW je celkom fajn na pohodovú jazdu aj v kopcovitom teréne a 74 kW na rýchlu jazdu po rovnej ceste. Zátah 74kW je totiž v hodne vyšších otáčkach a na ceste plnej zákrut, klesaní a stúpaní sa človek naradí ako debil.

Pokiaľ ide o 55 verzus 59 tak by som určite bral 59kW. Donedávna som si myslel že rovnaké motory su fabia+polo a Golf. No Golf má 8ventil. A rozdiel medzi 55 a 59kW tam je ohromne velky. 55kw by som bral len zadarmo a 59kW sa mi v celku páči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky si trochu přidám... co jsem řídil 1.4 MPI 50 kW a 1.4 16V 100 HP, tak se mi zdálo, že ty motory při 150 km/h oba točí stejně 5100 ot/min.

Jinak ta 74 kW verze má jiné časování, jinou jednotku a je úplně jiná ...

To, že nejede moc rychle, je dáno krátkou převodovkou - resp. soudruzi v Mladé Boleslavi uznali, že pro všechny 1.4 motory bude stejná převodovka, a tak ji tam dali. (takže 55 kW na konci hodně dlouhé rovinky pojede stejně, jako ta 74 kW na konci hodně krátké rovinky)

Takže řeči 55 kW nebrat ani zadarmo ... nevím, nevím.. spousta lidí by ji tady brala :)

59 kW verze bude podle mě stejná spatlanina, jako 44 kW, resp 51 kW u nadčasového tříválce v F2 (změna softwaru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: Pruznost viz. nize.

60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 13,3/17,3 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 13,1/19,1 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,4/18,1 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 12,8/17,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 16,0/19,3 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 14,0/20,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,9/19,1 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 13,1/18,3 s

Vmax/0-100km/h pro HTP 47kW: 162/16,3

Vmax/0-100km/h pro 16V 55kW: 170/14,1

Vmax/0-100km/h pro 16V 59kW: 175/13,1

Vmax/0-100km/h pro 16V 74kW: 186/11,6

Udaje pro Fabia Combi Elegance.

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Donedávna som si myslel že rovnaké motory su fabia+polo a Golf. No Golf má 8ventil. A rozdiel medzi 55 a 59kW tam je ohromne velky. 55kw by som bral len zadarmo a 59kW sa mi v celku páči.

Myslel jsi si to správně, stejné motory tam doopravdy jsou. I v Golfu je 1.4 16v donedávna 55kW, teď 59kW. Rozdíl oproti Fabii je v převodovce a to udělá hodně.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky si trochu přidám... co jsem řídil 1.4 MPI 50 kW a 1.4 16V 100 HP, tak se mi zdálo, že ty motory při 150 km/h oba točí stejně 5100 ot/min.

Nevim co se ti zdalo, ale teoretickym vypoctem podle prevodovych pomeru mi vychazi pri 150km/h a na pneu 185/60 R14

1,4 74kW: 4765 ot/min

1,4 50kW: 4289 ot/min

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky si trochu přidám... co jsem řídil 1.4 MPI 50 kW a 1.4 16V 100 HP, tak se mi zdálo, že ty motory při 150 km/h oba točí stejně 5100 ot/min.

Jinak ta 74 kW verze má jiné časování, jinou jednotku a je úplně jiná ...

To, že nejede moc rychle, je dáno krátkou převodovkou - resp. soudruzi v Mladé Boleslavi uznali, že pro všechny 1.4 motory bude stejná převodovka, a tak ji tam dali. (takže 55 kW na konci hodně dlouhé rovinky pojede stejně, jako ta 74 kW na konci hodně krátké rovinky)

Takže řeči 55 kW nebrat ani zadarmo ... nevím, nevím.. spousta lidí by ji tady brala :)

59 kW verze bude podle mě stejná spatlanina, jako 44 kW, resp 51 kW u nadčasového tříválce v F2 (změna softwaru).

Jsi trochu mimo ;) V převodovkách je rozdíl, soudruzi ve Škodovce byli chytřejší než by jsi do nich řekl :p

Koukni na obrázek níže.

post-8-1168202297.jpg

Editováno: , autor: snike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...