Topolíno Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Zdar, pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného. Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu Provedené opravy(historie oprav): 85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE 101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW 104 tis. km náboj P předního kola 109 tis. km náboj L předního kola 110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE 112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy 113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle. Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě. Díky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Kde je chyba tezko rict, obzvlast pri takove historii oprav. Ja jen dodam, ze mam najeto nejakych 47 tis. km (zadne zavodeni, bezna jizda), desticky puvodni a jeste jako nove. Presto pri lehkem seslapnuti pedalu brzdy taky citim mirnou vibraci do volantu. Tata ma najeto smesnych 14 tis. km a dela mu to totez, mozna v jeste trosku vetsi mire. Objevuje se to u obou aut jen pri velmi lehkem seslapnuti brzdoveho pedalu (desticky lehce sednou na kotouc, v podstate nebrzdi), pri samotnem brzdeni vibrace nepozoruju. Chci tim rict, ze bud je to konstrukcni chyba predni napravy nebo se kotouce zkrouti velmi snadno a nebo je to dusledek vyrobni tolerance a proste se tomu nevyhnes. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Dělá mi to taky, najeto 70 tkm, začalo to dělat v cca 55 tkm. Desky i kotouče původní. Zajímavé je, že vibrace nejsou vždy stejné, někdy to dělá více, někdy méně. Na letních 15" je to více zřetelné, než na zimních 14". Uvažuju komplet výměnu předních brzd na jaro příštího roku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tttt Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Čau mě to taky mírně dělá, ale ve vysokých rychlostech př. ze 180 na 120 km/h. V nizkých skoro vůbec mám najeto 130 tkm, když chci,tak to občas proženu, ale žádný závodník nejsem. Bratr má SDi 180tkm najeto a taky mu to trochu vibruje brzdy+ destičky měněny. Ale co vím z vlastní zkušenosti tak hooodně velký problém s vibrováním má Octavia 1.9 Tdi 66 kW (se zadními bubny). Bratr ji měl 2002 velice zachovalá nebouraná,servisovaná. Měl origo brzdy. Vibrace byly dost silné až nebezpečné. Nechal si kotouče + destičky vyměnit. Zkusil Bremdo, ATE. Po najetí pár tis. km se vždy kotouče zvlnily a to je vůbec nehonil. Tak se milované Octavie rychle zbavil. No, ale vrátím se k Fabii. Já osobně si z jara udělám komplet výměnu brzd. soustavy. Přetní kotouče+ destičky a to samé na zádi. Jen ještě nevím k jaké značce se přikloním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Hmmm...divný.... Nemuže být chyba třeba v brzdiči nebo spíš v jeho uložení,uchycení k těhlici...jediný co mě tak napadá že brzdič není v jedné z os s kotoučem a desky nedosedají rovnoměrně na plochu kotouče.... Třeba je to blbost,ale nějak mě nic nenapadá,když to dopadá stejně s více druhy kotouču i desek... Já žádný vybrace nepocituju nebo aspon o nich nevím..schválně se na to při brždění budu soustředit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scheja Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Mám hodně zkušeností s vibracemi do volantu při brždění a skoro na 80% to jsou křivé kotouče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Mě přijde divný že by se topolíno(vi) zkroutily 3 kotouče a to je měnil fakt dost často...jak píše.. a další lidi taky píšou že mají vybrace....to by měl pak každej 2 nebo 3 zkroucený kotouče...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 28. Září 2007 Sdílet Vloženo 28. Září 2007 Zdar,pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného. Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu Provedené opravy(historie oprav): 85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE 101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW 104 tis. km náboj P předního kola 109 tis. km náboj L předního kola 110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE 112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy 113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle. Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě. Díky za rady Já si nyní určitě nechu hrát na chytrého, ale půjdu na to obyčejným selským rozumem: vibrace ve volantu (já osobně mám také, ale podle mě je to tím, že začínám mít brzdy out, tedy budu muset vše (!) měnit najednou) nejčastěji vzniknou skutečně tou házivostí kotoučů. Ale to už bylo měněno, a problém zůstává, takže čučím do "chytré knihy" a na str. 161-162 čtu: volant stále vibruje: a) nevhodná brzdová obložení (obložení zcela vyměnit za origo škoda) kotouče jsou zkorodované (pečlivě kotouče vyleštit) c) kotouče hází do stran (přesoustružit nebo vyměnit kotouče za nové origo škoda) d) u bubnových brzd: opotřebovaná brzdová obložení (vyměnit za origo škoda) e) šišatý brzdový buben (přesoustružit či vyměnit) f) obložení se neoodaluje od brzdového kotouče (pravděpodobně koroze válců v brzdovém třmenu) g) nerovnoměrné opotřebení brzdového obložení (různé tloušťky na jednotlivých kolech či nápravách) h) nevhodný typ brzdového obložení (nutno origo škoda) i) pístky v brdovém třmenu se pohybují ztuha (některé tlačí více, některé méně) j) celková netěsnost brzdového systému (!) Jen ty sám nejlépe víš, co a jak je na autě uděláno, takže si postupně odškrtej to, co se už vyzkoušelo. No a co se ještě nezkoušelo se musí zkrátka zkusit... Držím palce a dej vědět, čím to bylo a jak to nakonec dopadlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Topolíno Vloženo 4. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 Zdar,pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného. Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu Provedené opravy(historie oprav): 85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE 101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW 104 tis. km náboj P předního kola 109 tis. km náboj L předního kola 110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE 112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy 113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle. Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě. Díky za rady Já si nyní určitě nechu hrát na chytrého, ale půjdu na to obyčejným selským rozumem: vibrace ve volantu (já osobně mám také, ale podle mě je to tím, že začínám mít brzdy out, tedy budu muset vše (!) měnit najednou) nejčastěji vzniknou skutečně tou házivostí kotoučů. Ale to už bylo měněno, a problém zůstává, takže čučím do "chytré knihy" a na str. 161-162 čtu: volant stále vibruje: a) nevhodná brzdová obložení (obložení zcela vyměnit za origo škoda) kotouče jsou zkorodované (pečlivě kotouče vyleštit) c) kotouče hází do stran (přesoustružit nebo vyměnit kotouče za nové origo škoda) d) u bubnových brzd: opotřebovaná brzdová obložení (vyměnit za origo škoda) e) šišatý brzdový buben (přesoustružit či vyměnit) f) obložení se neoodaluje od brzdového kotouče (pravděpodobně koroze válců v brzdovém třmenu) g) nerovnoměrné opotřebení brzdového obložení (různé tloušťky na jednotlivých kolech či nápravách) h) nevhodný typ brzdového obložení (nutno origo škoda) i) pístky v brdovém třmenu se pohybují ztuha (některé tlačí více, některé méně) j) celková netěsnost brzdového systému (!) Jen ty sám nejlépe víš, co a jak je na autě uděláno, takže si postupně odškrtej to, co se už vyzkoušelo. No a co se ještě nezkoušelo se musí zkrátka zkusit... Držím palce a dej vědět, čím to bylo a jak to nakonec dopadlo No, pěkně jsi to tady shrnul ... myslím, že moc čteš ... . Několikráte jsi použil výraz „origo Škoda“ ... jako by se snad jednalo o něco více než-li kvalitní díl od renomovaného výrobce autodílů. Vždyť mnohdy je mezi těmito díly pouze tento rozdíl: 1. obal a 2. cena !!! Tak, aby se tato diskuse dále vedla konstruktivně, zkusím zde vyslovit „pilíře“, o které by se měly Vaše další úvahy opřít: - vibrace do volantu jsou zcela nepochybně spojené se zkroucením(nerovnoměrným opotřebením) brzdových kotoučů př. nápravy - důkazem výše uvedeného je skutečnost, že po jejich výměně za nové ... vibrace ustaly - nevhodné kotouče či brzdové desky ... tuto úvahu zcela vylučuji ... vždy jsem použil „slušný zboží“ Otázka je tedy jasná, co je příčinou toho, že po ujetí několika tisíc kilometrů jsou vibrace zpět??? S přihlédnutím k tomu, co jsem na autě již vyměnil ... už mě napadá jen toto: - tyčky řízení(nějaká nepatrná vůle daná provozním opotřebením)??? - pryžové uložení brzdového třmene na vodicích šroubech ??? - těhlice ??? Díky za Vaše podložené a ověřené rady, zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 5. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2007 Zdar,pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného. Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu Provedené opravy(historie oprav): 85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE 101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW 104 tis. km náboj P předního kola 109 tis. km náboj L předního kola 110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE 112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy 113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle. Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě. Díky za rady Já si nyní určitě nechu hrát na chytrého, ale půjdu na to obyčejným selským rozumem: vibrace ve volantu (já osobně mám také, ale podle mě je to tím, že začínám mít brzdy out, tedy budu muset vše (!) měnit najednou) nejčastěji vzniknou skutečně tou házivostí kotoučů. Ale to už bylo měněno, a problém zůstává, takže čučím do "chytré knihy" a na str. 161-162 čtu: volant stále vibruje: a) nevhodná brzdová obložení (obložení zcela vyměnit za origo škoda) kotouče jsou zkorodované (pečlivě kotouče vyleštit) c) kotouče hází do stran (přesoustružit nebo vyměnit kotouče za nové origo škoda) d) u bubnových brzd: opotřebovaná brzdová obložení (vyměnit za origo škoda) e) šišatý brzdový buben (přesoustružit či vyměnit) f) obložení se neoodaluje od brzdového kotouče (pravděpodobně koroze válců v brzdovém třmenu) g) nerovnoměrné opotřebení brzdového obložení (různé tloušťky na jednotlivých kolech či nápravách) h) nevhodný typ brzdového obložení (nutno origo škoda) i) pístky v brdovém třmenu se pohybují ztuha (některé tlačí více, některé méně) j) celková netěsnost brzdového systému (!) Jen ty sám nejlépe víš, co a jak je na autě uděláno, takže si postupně odškrtej to, co se už vyzkoušelo. No a co se ještě nezkoušelo se musí zkrátka zkusit... Držím palce a dej vědět, čím to bylo a jak to nakonec dopadlo No, pěkně jsi to tady shrnul ... myslím, že moc čteš ... . Několikráte jsi použil výraz „origo Škoda“ ... jako by se snad jednalo o něco více než-li kvalitní díl od renomovaného výrobce autodílů. Vždyť mnohdy je mezi těmito díly pouze tento rozdíl: 1. obal a 2. cena !!! Tak, aby se tato diskuse dále vedla konstruktivně, zkusím zde vyslovit „pilíře“, o které by se měly Vaše další úvahy opřít: - vibrace do volantu jsou zcela nepochybně spojené se zkroucením(nerovnoměrným opotřebením) brzdových kotoučů př. nápravy - důkazem výše uvedeného je skutečnost, že po jejich výměně za nové ... vibrace ustaly - nevhodné kotouče či brzdové desky ... tuto úvahu zcela vylučuji ... vždy jsem použil „slušný zboží“ Otázka je tedy jasná, co je příčinou toho, že po ujetí několika tisíc kilometrů jsou vibrace zpět??? S přihlédnutím k tomu, co jsem na autě již vyměnil ... už mě napadá jen toto: - tyčky řízení(nějaká nepatrná vůle daná provozním opotřebením)??? - pryžové uložení brzdového třmene na vodicích šroubech ??? - těhlice ??? Díky za Vaše podložené a ověřené rady, zkušenosti. Otázka je tedy jasná, co je příčinou toho, že po ujetí několika tisíc kilometrů jsou vibrace zpět??? S přihlédnutím k tomu, co jsem na autě již vyměnil ... už mě napadá jen toto: - tyčky řízení(nějaká nepatrná vůle daná provozním opotřebením)??? - pryžové uložení brzdového třmene na vodicích šroubech ??? - těhlice ??? Pokud by to byly spojovačky tak by to dělalo pořád nee...?Píšeš že když dáš nové kotouče,je klid....nedával jsi pokaždé i spojovačky ne...?Ale vyměnit je mužeš při tom počtu km..jen bacha at nedopadneš jako já..(po týdnu začlo téct řízení) Uložení třmenu by němělo být nějak náročný na peníze... Těhlice...?Nevím no...co by jí bylo..??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
2P4 Vloženo 5. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2007 Mám F 1,2 47kW, najeto cca 43000 km a vibruje mi volant při sešlápnutí brzdy taky. Příští měsíc budu měnit komplet celý brzdy (kotouče, destičky, pakny) tak uvidim, jestli to ustane. Jinak fabka je stará 2 roky...pak dám vědět, jak sem dopad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
esař Vloženo 12. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2007 Já nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
2P4 Vloženo 17. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2007 Mám F 1,2 47kW, najeto cca 43000 km a vibruje mi volant při sešlápnutí brzdy taky. Příští měsíc budu měnit komplet celý brzdy (kotouče, destičky, pakny) tak uvidim, jestli to ustane. Jinak fabka je stará 2 roky...pak dám vědět, jak sem dopad. Tak sem si říkal, na co čekat, tak sem kotouče s destičkami vyměnil už teď, teda kamarád mi je vyměnil. A opravdu při brždění už mi volant nevibruje. Takže u mě to bylo křivýma kotoučema. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Topolíno Vloženo 17. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 17. Říjen 2007 (editace) Mám F 1,2 47kW, najeto cca 43000 km a vibruje mi volant při sešlápnutí brzdy taky. Příští měsíc budu měnit komplet celý brzdy (kotouče, destičky, pakny) tak uvidim, jestli to ustane. Jinak fabka je stará 2 roky...pak dám vědět, jak sem dopad. Tak sem si říkal, na co čekat, tak sem kotouče s destičkami vyměnil už teď, teda kamarád mi je vyměnil. A opravdu při brždění už mi volant nevibruje. Takže u mě to bylo křivýma kotoučema. Pro Tebe i ostatní ... osobně jsem přesvědčený, že zkroucení kotoučů je spíše důsledkem nějaké jiné závady(a v tomto tématu po této závadě-příčině pátrám, ptám se ostatních ...) Je taky možné, že to nepatrné zkroucení(axiální házivost) je jev zcela běžný, daný opotřebením kotouče. A vlivem jiné - zatím neznámé vady se tato házivost přenáší do volantu !!!! Tak, jak se raduješ nyní, jsem se radoval již celkem třikrát ... ale věř, že je to pouze dočasné !!! Najedeš cca 5000 - 10000 km a kmitání bude zpět, sice jen mírné, ale bude tam. Editováno: 17. Říjen 2007, autor: Topolíno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bugy Vloženo 4. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2007 Zdar,pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného. Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu Provedené opravy(historie oprav): 85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE 101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW 104 tis. km náboj P předního kola 109 tis. km náboj L předního kola 110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE 112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy 113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle. Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě. Díky za rady Nazdar neviem či si už vyriešil ten problém s tým vibrovaním volantu pri miernom brzdení? Mne pomohlo vymeniť tyčku riadenia. Bol tam vymlátený kíb. Nečítal som všetky príspevky v tomto fóre tak ak si to už skúšal alebo Ti to už niekto poradil tak som nič nepísal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Topolíno Vloženo 4. Listopad 2007 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2007 Zdar,pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného. Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu Provedené opravy(historie oprav): 85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE 101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW 104 tis. km náboj P předního kola 109 tis. km náboj L předního kola 110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE 112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy 113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle. Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě. Díky za rady Nazdar neviem či si už vyriešil ten problém s tým vibrovaním volantu pri miernom brzdení? Mne pomohlo vymeniť tyčku riadenia. Bol tam vymlátený kíb. Nečítal som všetky príspevky v tomto fóre tak ak si to už skúšal alebo Ti to už niekto poradil tak som nič nepísal. Vyměnil jsem obě řídící tyče(včetně vnějších kulových čepů) ... je to tak zhruba měsíc, dalo by se říci, že to nepatrné zlepšení přineslo. Už jsem tím snad úplně posedlý ... hrůza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
venca80 Vloženo 8. leden 2008 Sdílet Vloženo 8. leden 2008 Kde je chyba tezko rict, obzvlast pri takove historii oprav.Ja jen dodam, ze mam najeto nejakych 47 tis. km (zadne zavodeni, bezna jizda), desticky puvodni a jeste jako nove. Presto pri lehkem seslapnuti pedalu brzdy taky citim mirnou vibraci do volantu. Tata ma najeto smesnych 14 tis. km a dela mu to totez, mozna v jeste trosku vetsi mire. Objevuje se to u obou aut jen pri velmi lehkem seslapnuti brzdoveho pedalu (desticky lehce sednou na kotouc, v podstate nebrzdi), pri samotnem brzdeni vibrace nepozoruju. Chci tim rict, ze bud je to konstrukcni chyba predni napravy nebo se kotouce zkrouti velmi snadno a nebo je to dusledek vyrobni tolerance a proste se tomu nevyhnes. Ahoj, začal jsem mít tento problém okolo 11 tis. km také při lehkém sešlapnuti brzdového pedálu najetých 12 tis.km, stáří auta 14 měsíců, 2 x převážená kola (pokaždé jinde a jinak)+ geometrie doufám že mito pořeší v servise v rámci zaruky ja čtu aspon´na chvíli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Šlauer Vloženo 12. leden 2008 Sdílet Vloženo 12. leden 2008 Ahoj mám dá se říct totožný problém jako Ty, až to vyřešíš, tak dej vědět rád se poučím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek Velzel Vloženo 13. leden 2008 Sdílet Vloženo 13. leden 2008 Zdar,pokusím se stručně naznačit problém mého auta a historii provedených oprav - pokusů odstranění popisovaného. Automobil: Škoda Fabia combi 1.9Tdi, MR 2001, cca 113 tis. km Popis závady: při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu - při rychlostech nad 90 km/h, mírné vibrace do volantu. Při intenzivnějším brzdění z rychlostí > než 130 km/h výrazné vibrování do volantu Provedené opravy(historie oprav): 85 tis. km kotouče+destičky(přední náprava) vše ATE 101 tis. km kotouče BREMBO MAX+ destičky origo VW 104 tis. km náboj P předního kola 109 tis. km náboj L předního kola 110 tis. km kotouče TRW + destičky ATE 112 tis. km kompletně stabilizátor př. nápravy 113 tis. km axiální ložiska tlumicích jednotek př. nápravy Poraďte, kde je problém. Stále se vibrace vrací - po ujetí cca 10 tis. km vždy na nových kotoučích. Brzdy rozhodně nepřetěžuju, brzdím spíše lehce a déle. Montáž provedena svépomocí, ale odborně a poctivě. Díky za rady Já měl stejný problém. Vyměnil jsem kotouče, destičky a stále to dělalo. pak jsem s tím jel ke známému a ten mi vyměnil tyčku řízení a nějaké "kosti" a problém byl pryč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lada Vloženo 2. Březen 2008 Sdílet Vloženo 2. Březen 2008 Normalně to na 98% dělají přední kotouče, ktere jsou zkřivene.Ty maš ale kotouče měněny behem kratke doby několikrat.Takže těžko říct. Nejezdíš náhodou s tím autem rally? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Topolíno Vloženo 23. Duben 2008 Autor Sdílet Vloženo 23. Duben 2008 Normalně to na 98% dělají přední kotouče, ktere jsou zkřivene.Ty maš ale kotouče měněny behem kratke doby několikrat.Takže těžko říct. Nejezdíš náhodou s tím autem rally? Tak to určitě NEEEE ... kolikrát jsem spíše brzdou provozu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Topolíno Vloženo 23. Duben 2008 Autor Sdílet Vloženo 23. Duben 2008 Tak to určitě NEEEE ... kolikrát jsem spíše brzdou provozu Takže, momentálně mám 121 tis. km a demontoval jsem naposledy montované TRW(Lucas) brzdové kotouče - opět to vibrovalo. Když se bzdy dostaly na provozní teplotu, mírně jsem sešlápl brzdový pedál, tak se rozkmitala obruč volantu ... trochu to připomínalo práci se zbíječkou. Praštil jsem se přes kapsu a nyní koupil originální brzdové kotouče ŠKODA ... tak teď se ukáže, jak kvalitní jsou ty jejich díly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plecháč Tony Vloženo 23. Duben 2008 Sdílet Vloženo 23. Duben 2008 Takže, momentálně mám 121 tis. km a demontoval jsem naposledy montované TRW(Lucas) brzdové kotouče - opět to vibrovalo. Když se bzdy dostaly na provozní teplotu, mírně jsem sešlápl brzdový pedál, tak se rozkmitala obruč volantu ... trochu to připomínalo práci se zbíječkou. Praštil jsem se přes kapsu a nyní koupil originální brzdové kotouče ŠKODA ... tak teď se ukáže, jak kvalitní jsou ty jejich díly. To sem docela zvědavej. Četl jsem to jen tak letem světem, ale když jsi vždycky měnil ty kotouče, kontroloval si potom, jestli jsou opravdu křivé, nebo jsi to odvodil jen z toho, že to na chvíli přestalo vibrovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Topolíno Vloženo 23. Duben 2008 Autor Sdílet Vloženo 23. Duben 2008 To sem docela zvědavej. Četl jsem to jen tak letem světem, ale když jsi vždycky měnil ty kotouče, kontroloval si potom, jestli jsou opravdu křivé, nebo jsi to odvodil jen z toho, že to na chvíli přestalo vibrovat? Chytrej dotaz, zrovna ty poslední(TRW) jsme ještě před demontáží měřili, házivost byla jen cca 0,06 mm(což je GOOD). Jenže to bylo měřeno na chladných kotoučích. Ty vibrace se objevili až po zahřátí. Každopádně, okamžitě po výměně těch tzv. zkroucených byl od vibrací naprostý pokoj ... cca 10 tis. km. Topolíno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plecháč Tony Vloženo 23. Duben 2008 Sdílet Vloženo 23. Duben 2008 Chytrej dotaz,zrovna ty poslední(TRW) jsme ještě před demontáží měřili, házivost byla jen cca 0,06 mm(což je GOOD). Jenže to bylo měřeno na chladných kotoučích. Ty vibrace se objevili až po zahřátí. Každopádně, okamžitě po výměně těch tzv. zkroucených byl od vibrací naprostý pokoj ... cca 10 tis. km. Topolíno Já teď měl podobnej problém u punta. A dokonce to taky vždycky na chvíli přestalo, když jsem třeba vyměnil přední destičky. Ale to bylo jen na chvíli, třeba na den... Nakonec to všechno způsobovala jedna blbá malá vratná pružina v zadním bubnu.... Právě proto se ptam, ale vypadá to na jinej problém... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.