Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 11/12/24 ve všech sekcích

  1. Tak včera to bylo přesně 10 let, co jsme začali jezdit do Sedliště. No a dnes, po 10 letech a jednom dni proběhl výroční sraz. 15 lidí, 12 aut, paráda Kluci, díky moc! No a teď vzhůru k dalším desíti letům
    14 bodů
  2. Dnes jsem provedl upgrade z 1941 na 1985. ( z duvodu odpojovani carplay, tak snad to bude uz ok) Nebudu se v servisu nikoho doprosovat (vyrobce neplati - servis nedela, bohuzel 🙈). Pouzil jsem puvodne 64GB usb disk, ale hlasilo to, ze ugrade neni komtabilni. Takze usb 2.0 16GB , exfat, redukce USB a/c, celkovy cas upgrade: 13min. Dulezita info k napajeni. Baterie mela na zacatku slusnych 12.3V, po upgrade jen 11.2V a auto hlasilo slabou aku. Takze doporucuji to nechat radeji na nabijecce nebo mit radne nabito pred upgradem. Jinak dekuji uk foru za link na stazeni sw.
    6 bodů
  3. Neškodovkáři budou v následující desetiletce sedět v koutku na hanbě. Děkuji @Ondra16V za organizování srazů! Schází se tam fakt fajn partička. Proto mi není líto projet se kvůli tomu 800 km. Jinak cesta domů v poklidu, D48 trošku cikcak (už aby to bylo hotové), Brno jsme přežili a D1 pak na dnešní poměry skoro prázdná.
    5 bodů
  4. Dnes som volal so servisným technikom, od pondelka je to uvoľnené aj pre O4 a tiež to má prísť ako OTA.
    5 bodů
  5. Change log SW 1985: This software update (SW 1985) brings the following improvements to the infotainment system: • Improvements to the stability and performance of the entire system. • Stabilization and improvement (if available) of: - Navigation - App-Connect - Streaming and web radio - Bluetooth and WLAN connection • Optimization of IT security • Improvement of graphical representations in infotainment. Na Golfy by měla přijít jako OTA. Tak uvidíme, jak na Škodovky:
    5 bodů
  6. Nezabudnite si v Amundsenoch aktualizovat mapy. Predoslu verziu 2210 nahradila nova verzia 2310 (2025 Release, november 2024). Pre celu Europu nutna 32GB karta, pre ciastocne podklady staci 16GB. Odkazy na stiahnutie v poslednom komentari na stranke: https://wirer.sk/f3_amundsen-update/
    4 body
  7. Zdravím, hodně mě zajímalo, jak Scala přišla k takovému hodnocení v TÜV Reportu a skončila na 109. místě. Jaké závady asi odhalili?? Rozbil jsem prasátko a za 5 EUR si koupil AutoBild s TÜV Reportem. V reportu hodnotí společně Scalu a Rapid. U Scaly kritizují především nadměrné opotřebení brzd. Nic, co bychom nevěděli, že? Špatné hodnocení mají i potkávací a zadní světla. Přesně jsem nepochopil, jaké má Scala problémy se světly. Máte nějaké negativní zkušenosti s osvětlením? Ve fóru jsem zaznamenal kondenzaci vody v předních světlech, nic víc. Dále zmiňují 4 svolávací akce na Scalu, týkající se eCallu a švů potahů sedadel. Přikládám 2 stránky z AutoBildu. Snad neporušuji autorská práva. Jelikož neumím dobře německy, použil jsem strojový překlad googlem, který také přikládám. Berte překlad s rezervou. (V tabulkách je Rapid přeložen jako „Rychlý“) Mimochodem, Kamiq je na 101. místě a Superb společně s Fordem S-Max těsně před Scalou na 107. místě. tuv-report-scala.pdf tuv-report-scala-cz.pdf
    4 body
  8. Takže predsa len update sw 1985 cez OTA 👍.
    3 body
  9. AQNo8gcqLj3nG4viag6ZUfWi8M_pv5gIVzaoxA8ohlIzHB7R1Oa90zWxfJH-CQ0X2vjsY9suw919DpVI-GMfF78N.mp4
    3 body
  10. Je na čase vymeniť mechanika. Tak ako písal vyššie wirer, dá sa to normálne vymeniť, len to chce človeka, ktorý to vie aj správne nakódovať. Mimochodom, treba to kódovať aj vtedy, keď meníš za indentickú batériu.
    3 body
  11. 3 body
  12. Je to trošku zvláštní, protože pak by tam měl být i Kamiq, který je technologicky totožný se Scalou.
    3 body
  13. Dovolte mi, abych Vás pozval na poslední sraz v roce 2024, konkrétně 14.12., v již tradičních 14:00hod. Kdo dojede? 1. Pawouk 2. Ondra16V 3. Wirer 4. Bikes 5. Bullets 6. VeteranChild 7. ExecutedDonut
    3 body
  14. videonavod konfiguracie klapiek na youtube. sucasne stlacis tlacidlo menu a tlacidlo uzavrete okruhu pri zapnutom zapalovani, aby bolo v elektrike. zacne ti blikat zlta kontrolka na climatronicu cca po dobu 30s a postupne budes aj citit, ze nastavuje jednotlive klapky ked zhasne, kalibracia by mala byt ukoncena pridal som pdf. neviem ci to bude identicke s benzinom, lebo ja mam vo vybave TDI pridavne topne teleso kurenie_scala.pdf
    3 body
  15. Tlačítko na displeji parkovací kamery mají jen vozy bez zadního stěrače (a tedy bez páčky s pozicí ovládající zadní stěrač/ostřikovač).
    2 body
  16. v pl.není problem platit kartou,akorat si to nechej na zlotky,ne na koruny,je horší kurz.většinou se tě při placení zeptaji.pár zlotek si vyměn,at mas nějakou hotovost a hlavně pár mincí,,wc a pod...
    2 body
  17. Aktuálně je sleva 20% na služby Škoda Connect. Nová licence navazuje (prodlužuje) vaší stávající licenci.
    2 body
  18. Já použivám přes Android auto podporovanou aplikaci Radio FM a funguje na jedničku.
    2 body
  19. @radlat to nevím, já aktualizace nezakázal. Vzhledem k tomu, že zatím nemusim nic platit tak mi je to tak nějak jedno. Až přijde čas kdy bude potřeba za funkce platit tak to úplně zruším. Z toho jak to využívám a jak jim to funguje je to drahý i zadarmo.
    2 body
  20. USB-C napájí kameru jen po dobu zapnutého zapalování / jízdy. Takto mi to stačí.
    2 body
  21. Zdravím, po létech trochu oživím diskusi. Jelikož jsem měl na mé Fabii 2 Ambition Tour (2014) matné polepy B-sloupků, které už nezapřely svoje stáří (trochu prostřílené od kamínku, místy se krabatící a všechny už hodně vyšisované), rozhodl jsem se je vyměnit za nové a dát tam rovnou ty "lepší", lesklé. Vše tady bylo popsáno do detailu, tak jen pro shrnutí doplním čísla dílů a jejich pozice: Lesklé fólie: Levá přední: 5J6 853 439 M W46 Pravá přední: 5J6 853 440 M W46 Levá zadní: 5J6 853 439 N W46 Pravá zadní: 5J6 853 440 N W46 Matné fólie: Levá přední: 5J6 853 439 K 9B9 Pravá přední: 5J6 853 440 K 9B9 Levá zadní: 5J6 853 439 L 9B9 Pravá zadní: 5J6 853 440 L 9B9 Jinak pro zajímavost, ty lesklé polepy byly brány jako ty "lepší", jako samostatný díl jsou dražší než matné a dávaly se na dražší verze. Vypozoroval jsem, že před faceliftem se dávaly jen na ty nejnižší výbavy Classic, Ambiente už měly lesklé. Takto to je bylo ještě i chvíli po faceliftu, nicméně nejpozději v roce 2012 (máme doma na naší krátké Ambition vyrobené v září 2012) začala Škodovka i na Ambition (a od ní odvozené všechny možné akční verze) dávat polepy matné, lesklé pak zůstaly do konce výroby jen na vyšších specifikacích - Elegance, Scout, Monte Carlo a RS...
    2 body
  22. Ano, u Golfu a Octavie to píšeš, u Scaly ne. Ano, nechť si každý koupí co chce, ale když něco tvrdíš a diktuje se o tom, bylo by dobré to srovnat…
    2 body
  23. Měl jsem Scalu téměř 5 let a najeto něco pod 80 000 km. Mimo problémů s infotainmentem (které se vyřešily aktualizací, i když to nějakou dobu trvalo) jsem jiné problémy neměl. Světla seřídili v servisu hned na začátku, možná někomu dělá problém výrazný přechod světlo / tma u LED světel. Sedačka držela, brzdy původní a nevypadaly, že by potřebovaly brzkou výměnu. "Celoživotní" spotřeba pod 5,1 l/100 km (u 1,5 TSI 110kW), mezi každou výměnou oleje jsem dolil cca 0,7 l. Kdybych si nevyhlídnul vybavenější Octavii, Scalu bych si ještě nechal. Měl jsem tam skoro všechno, co jsem chtěl. Vlastně jsem litoval jen absence automatické převodovky. K adaptivnímu tempomatu ten automat prostě pasuje.
    2 body
  24. Měl jsi to na nějaký diagnostice? Ideálně nějaký pořýdný? Veškery servomotory a snímače,(teploměry) ti nahlásí závadu. Potom můžeš laborovat jestli zlobí klapky nebo máš ucpaný radiátor. Jinak budeš opravdu brzy zralý pro Chocholouška 😄
    2 body
  25. Reklamuj vymenu jednotky. Co pořád řešíš? Fungovalo to před tím, musi to fungovat i po tom. Hotovo. Je to odpovědnost servisu.
    2 body
  26. No toto. A jako první preventivní opatření bude některým uživatelům zde na fóru odstraněn/změněn avatar se škodlivým obsahem.
    2 body
  27. Včera jsem měl možnost projet se v kombi LaK výroba 10/24 - asi tedy update DCC+. Jediný rozdíl oproti mému, že to byla ta silnější nafta. Stačilo mi 100m abych poznal, že sedím v jiném autě. Tzn., že evidentně update proběhl, ten podvozek je klidnější, nejen ,že to tak nebouchá ale ani ty rázy a vibrace se nepřenášejí do karoserie, to auto je pocitově měkčí a tišší. Ten přenos toho hluku a rázy přes kolo a tlumič jsou úplně někde jinde - lepší. Přemýšlel jsem proč tu na foru čtu, že i po update DCC+ to bouchá. Myslím, že důvod je ten, že i ty nové tlumiče jemně bubnují zejména na rychle se opakujících nerovnostech. Ale čistě za mně ten podvozek je 100 a 1. Je naprosto na místě u těch podvozků před updatem používat slova "tragedie,katastrofa, bouchá,tluče,mlátí". U toho nového bych použil slovo "jemně bubnuje" ale pokud se někdo nesveze v autě bez updatu tak to neposoudí. Neměl jsem do toho druhého auta sedat, teď mě to sere ještě víc. A co mě štve nejvíc, že jsem zjistil, že nejde jen o ten akustický komfort ten druhý podvozek je nejenom tišší ale i klidnější a pohodlnější. Reklamace zatím fungují tak, že to zaevidují, řešení nemají a ty rozumnější dealeři Vás nechají odjet autem protože ví, že s tím nic neudělají ale byl jsem upozorněn i na možnost , že si auto nechají a mají na to 30 dní. Sice netuším na co ten měsíc když jedním dechem všichni říkají, že k tomu nemají žádnou technickou informaci. Prostě nesmysl,.
    2 body
  28. Tohle je aktuální sdělení vedoucího stk, který byl minulý týden na posledním školení, kde mimo jiné tohle řešilo. Jak řekl sám, je v tom bordel a ještě bude větší, páč chystají ještě nějaký další změny 😄 Good luck 🙂
    2 body
  29. Teď mě napadlo, co třeba další věci po odpojení konektoru - jako regenerace DPF, probíhá normálně i když auto píše, že má závadu StartStop?
    2 body
  30. Ok, dle návodu k použití se opravdu zapíná tím knoflíkem ale funguje pouze u běžícího motoru. Tímto se omlouvám za mystifikaci
    2 body
  31. Zadny stierac sa pohne iba pri aktivnych (zapnutych) prednych stieracoch. Inac to nema zmysel. A ostrekovac pochybujem, ked ani predny sa nezapne ked mas spinave sklo. Az take inteligentne to nie je
    2 body
  32. Když už to bylo zmíněno... 😁 OIII: https://youtu.be/lm7kb6aBJlM OII: https://youtu.be/kq5yefdRfss?si=JpUghN0jzVOqDzQd Rapid: https://youtu.be/1TKViX64hgQ?si=BdvwiRxrZ-Z3ko2y Letí to, nejstarší je OII už před 12 lety 🤔
    2 body
  33. @csabac Taky Scala je něco extra, ne jako Octavia kterou má a nebo si může dovolit každý 😁😉
    2 body
  34. To není, ale vypadá to, aspoň za mě, odporně 😄 Aspoň u těch nových volantů...
    2 body
  35. ten na fotce vypadá spíš jako ty
    2 body
  36. Skús spraviť niečo s tým, ako prevádzkuješ spaľovací motor, lebo benzínom nariedený olej ti môže spôsobiť veľa problémov. Jednoducho buď jazdi čisto na elektriku, alebo potom tak, aby sa benzínový motor nevypínal. S iV som bol iba raz na skúšobnej jazde, ale jazda spaľovacím motorom sa dá vynútiť zapnutím dobíjania batérie zo spaľovacieho motora. Ak náhodou nemáš možnosť hneď vymeniť olej, môžeš skúsiť vybehnúť na nejaký obchvat/diaľnicu a pri dlhšej jazde so spaľovacím motorom by sa mal benzín z oleja vypariť/vypáliť. Problémom je ale to, že kým sa ten benzín nedostane z oleja von, motor nebude mať dobré mazanie, čo môže spôsobiť permanentné poškodenie krúžkov, resp. steny valcov a následne zase môžeš mať problém so zvýšenou spotrebou oleja. Takže radšej ten olej čo najskôr vymeniť a dovtedy jazdiť čisto na elektrický režim. Čo sa týka výberu oleja, drž sa výhradne predpísanej špecifikácie VW. Ak je to VW 504.00, tak vybrať olej s viskozitou 0W-30, ak už VW 508.00, tak tam už na výber nemáš, len 0W-20-ku.
    2 body
  37. Motorový olej je ale přece sám o sobě hořlavá látka. Přítomnost většího množství benzínu by měla být cítit, jak popisuje @Pheorinos. Tipoval bych to na častý provoz se studeným motorem, kdy se benzín ze stěn válců nestíhá odpařovat a smývá se do oleje. Pokud už je v oleji benzínu hodně, vyměnil bych ho a pak se snažil omezit extrémně krátké trasy, aby měl motor šanci se ohřát. U hybridu se to asi snadněji řekne, než udělá. Teoreticky by ale při nabití měl na krátké trasy fungovat jen na elektřinu. Není to teda výsledek častého připojování spalovacího motoru při městském nebo podobném provozu? K tomu asi může docházet, když člověk hodně prošlápne plyn na semaforu a kvůli potřebě výkonu se připojí i spalovák.
    2 body
  38. OT: Boucháním/bubnováním od podvozku nejsou postiženy jen nové Superby či Kodiaky, je to koncernový problém VW, bouchají i nové Tiguany 3 s dvouventilovými DCC. V tomto směru byl Superb 3 mnohem klidnější. Snad to koncern vyřeší.
    2 body
  39. Jede Einstein se Schrödingerem autem a přejedou kočku. Einstein zastaví, že se jde podívat, co s ní je. Schrödinger ho zastaví a říká: "Neblázni, chceš ji zabít?"
    2 body
×
×
  • Vytvořit nový...