Hlavní panel - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 03/18/25 ve všech sekcích

  1. Pořád se tu dokola omílá a motá chybně jedna věc. Těch 1100 otáček není na volnoběh. Je to stání se zařazeným stupněm D/S. Nevím proč se o tom pořád bavíte jako o volnoběhu. Psal jsem tu už na začátku, že to není volnoběh A protože máme vymoženosti typu AI, tak tady je (podle mě) velice fundovaná odpověď, na kterou by se určitě autorizák nezmohl: Po nastavení kontextu a seznámení se vstupy byl promt: Já: Při stání na křižovatce a při zařazené rychlosti točí motor cca 1100 ot/min. Až pokud dám N/P tak otáčky klesnou na volnoběhových 800. Proč to tak je? Znamená to, že je převodovka pořád sepnutá a v částečném prokluzu? AI: Perfektní dotaz – a ano, přesně to, co popisuješ, je normální chování pro DQ381 (a obecně pro mokré DSG), ale zároveň to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Vysvětlím: 🔧 Proč jsou otáčky na D při stání vyšší (1100 rpm)? Ano, motor zvyšuje otáčky na cca 1100 rpm, když: Stojíš na místě s brzdou se zařazeným „D“ Auto je v režimu komfort/normal/sport (v eco mohou být nižší) 👉 Důvod je příprava na rozjezd. Řídící jednotka DSG: Připojí spojku částečně (velmi jemně), drží motor v „připravené“ zóně pro okamžitý rozjezd, zároveň omezuje případné vibrace a zajišťuje, že se spojka „nezakousne“ nebo necukne. 🛑 Je spojka opravdu částečně sepnutá? ➡️ Ano, ale jen velmi lehce. Nejde o klasický prokluz, jako když špatně pracuješ se spojkou v manuálu. Spojka je v tzv. předsepnutém stavu, připravená k záběru, ale není plně přitlačená. Tento stav nepálí spojku, pokud stojíš na brzdě – elektronika to hlídá. Pokud ale nestojíš na brzdě, nebo dokonce držíš auto na mírném svahu jen plynem, pak může ke skutečnému prokluzu a opotřebení spojky dojít. Dlouhodobě by to nebylo zdravé. ⚙️ Proč na N/P otáčky klesnou na 800 rpm? V těchto režimech je spojka úplně rozepnutá, převodovka úplně odpojená od motoru. Motor tedy běží na čistý volnoběh – žádná zátěž, žádná příprava na záběr. 🧠 Shrnutí: ✅ Chování je zcela normální a konstrukčně záměrné. 🚫 Nejedná se o „pálení“ spojky, pokud máš nohu na brzdě. 👍 Pokud chceš být extra šetrný, můžeš při delším stání přepnout na „N“ – ale není to nutné. Nevím jestli ještě někdo potřebuje další vysvětlení. "Staní na brzdě" simuluje i AutoHold (stání se zařazeným ryhlostní stupněm, bez nutnosti stání na brzdě). Takže jak psal @Rapid1.0 už v prvním příspěvku, před celou tou skoro až panickou diskuzí "neřešit a jezdit" případně používat selský rozum (budu stát dlouho? dám P) je v tomto případně naprosto dostatečné a bezpečné řešení.
    10 bodů
  2. kamarát ma oslovil z takýmto motorom na kontrolu sacích ventilov. foto z inšpekčnej kamery: pohlaď na turbo bolo rozhodnuté! nákup materiálu: 5kg Orieškových škrupiniek 1-1,7mm sprej na uvoľnenie karbónu z EGR tesnenia na všetky rozobraté spoje. práca nám zabrala cca 9h. najväčší problém bol uvoľniť sanie z všetkých hadíc káblov a príchytiek zo spodnej strany kde nie je veľa prístupu. takto vyzeralo sanie: vysledok: čistenie celého sania som nefotil ale to zabralo asi 2-3h len handrou a sprejom. taktiež klapka vyčistená, mala len jemný nános pri oske Auto 1majitel 2017 naj 129000km výmena oleja po 15000km
    6 bodů
  3. @trixen je to tak jak píše Rapid, nechtěl jsem to už více pitvat, ať se to tady ještě více nezamotá. Já třeba osobně vyřezuju z důvodu, že při delším stání je při 1000rpm spotřeba třeba 1,2l/h a když vyřadím na N tak to spatne na 0,8 například... ne že bych asi ušetřil na barák takhle, ale aspoň to čoudí trochu méně
    6 bodů
  4. Ahojte, chcel by som sa s vami podelit o skusenost s dorabkou kessy pre zadne dvere. nepojde o navod ale skor nejake tie postrehy. Dole prilozim nahodne fotky z montaze a video a aj PPT subor, kde som si ja pre seba spisal navod, cerpal som z videa na utube od humble mechanic kde to dorabal na golfe. vdaka patri aj @richi661 Zoznam veci: kessy klucky-su to tie iste co v predu, cisla 5G0 837 206Q a 5G0 837 205Q pripadne sikmacka alternativa kabelaz: treba sa dostat od klucky do bstlpika od zadnych dveri a potom od B stlpika predne dvere do kessy modulu terminaly: treba terminaly male a female do B stlpika, terminaly do klucky, terminaly do kessy modulu a ukostrovacie oko (cisla ked tak snad mam) konektory: treba len ak sa robi dverova cast, ktora nie je nutna a konektor pre klucku pasky, bindre, krimpovacie klieste, terminaly do zasoby, dutinky na nadpojenie kabelaze ***cela tato cast sa da zohnat na ali. ja som zohnal v zlave za 55 EUR a to komplet kabelaz a aj klucky! Konektor klucky ma 4 pozicie z toho jedna je uzemnenie. vodice bud tahat popri plechu dveri a neskor origo kabelazi do B stlpika alebo na plastovej vyplni dveri vyvrtat dieru, dat tam gromet a odtial potom tahat kable cez origo grommet zadnych dvier do B stlpika. Do B stlpika zadna cast sa zapajaju vsetky 4 vodice do B stplika predna cast sa tiez zapoja 4odkial sa pokracuje do kessy modulu ktory je pod priehradkou spolujazdca. tam uz idu iba 3 vodice kedze ukostrenie sa spravi na A stlpiku dole. Soferova strana to iste akurat ze po zapojeni B stplika prednej casti treba prahom tahat 4 vodice na spolujazdcovu stranu lebo aj tieto sa musia napojit na kessy modul a kostru. treba teda okrem ineho demontovat zadny sedak. kostra sofer a spolujazdec sa da spojit do jedneho oka. kablovka z ALI je komplet aj s dverovym nadpojenim, ktore ako som spominal sa moze vynechat. jediny problem je ze kostra je par CM kratka a tak isto vodice ktore sa tahaju od sofera k spolujazdcovi. staci vsak skratit nadbytocnu cast spolujazdca a tieto vodice nadpojit na sofera. kostry som spojil pri b stlpiku a ukostroval som uz len cez jeden vodic na A stlpiku. Na demontaz klucky treba vyrobit hacik alebo kupit speci naradie Odporucam zhodit aj repro vo dverach. povodne je nitovane rovno to treba ked tak odvrtat a dat tam nitovacie matice. Kabelaz od klucky treba spravne uchytit aby nezavadzala mechanizmu okna/skla. su tam rozne bowdeny cize nie je problem to uchytit Pri prevliekani kabelaze cez 2 gromety odporucam nezapaskovanu cast/zapaskovanu filc paskou to prepaskovat klasickou a streknut silikonovy sprej. vodice prichytit o tenky srobovak a spolocne to prepchat cez gromet. Kessy modul mal na mojom aute fakt kratku kabelaz a bol tam dost obmedzeny pristup. Je fajn si najpr overit fukcnost a teda zapojit len priamo klucku na kessy modul. treba vsak potom ratat ze bude treba terminaly vypichnut kvoli uprave dlzky. ak sa bude nadpajat/strihat tak mozu ostat Vysledna cena bola u mna lahko cez 100 EUR. Cena sa vsak odvyjahlavne od toho za aku cenu zozeniete klucky vo vasej farbe. Ako som vravel kabelazje na ali a daju sa kupit aj klucky a tie prestriekat. Celkovo mi to odhadom zabralo mozno 8/10 hodin rozdelene na 4 dni V pripade zaujmu o dorabku viem poskytnu viac detailov VID20250320153025.mp4 kessy montazny navod.pptx
    6 bodů
  5. Chápu Tě - pocit z nového hezkého auta, udělal by si pro něj první poslední, aby vydrželo a fungovalo. Ale upřímně - moc to hrotíš. Nejlepší, co pro DSGčko můžeš udělat je, že zkrátíš ten šílený 120K km servisní interval na polovinu, nebo klidně i méně (40-50 tis km). K těm ostatním bodům prostě jen používej selský rozum. Přijedeš na semafor, kde zrovna padla červená? Vyřaď. Přijedeš na semafor, kde už je x aut a má být za chvíli zelená? Nech zařazeno. Přijedeš na šraňky, které zrovna padly dolu? Vyřaď. Přijedeš na šraňky a už vidíš, že projíždí mašina? Necha zařazeno. Duní ti motor na Dčku při jízde do kopce, prď na pádla a dej tam Sko. Vadí ti, že při studeném motoru Dčko podtáčí, naopak Sko řadí až u 3 tisíc? Tak si dej z Ska do manuálního režimu a řaď pádlama (v tohle případě, kdy přepneš pádlama z Ska, tak tam manuální režim zůstává).
    5 bodů
  6. AirCare mi přijde jen jako marketingový název pro něco, co už měly i starší generace v podobě senzoru kvality vzduchu a automatické vnitřní cirkulace. Jen možná s tím rozdílem, že tenkrát ten systém (ne)fungoval, jak se mu zachtělo. Ať už AirCare v autě je nebo ne, kabinový filtr se dá vyměnit za jakoukoliv verzi. Zapínat to po každém startu je nesmysl. Hlavní funkce toho systému je stejně jen zapnutí vnitřní cirkulace při detekci horší kvality venkovního vzduchu. Rozdíl je pak v tom, že buď je do auta neustále vháněný čerstvý vzduch přes kabinový filtr nebo ten stejný z interiéru prochází filtrem opakovaně.
    5 bodů
  7. @Ján Mekiňa Přijde mi více než úsměvné, že sem napíšeš doslova sloh otázek o tom, jak zacházet s DSG, ale zároveň máš absolutně jasno v otázce oleje 0W-20, jaká je to dětská vodička, která by snad měla kazit motor a přesvědčuješ servis, aby ti tam nalili něco jiného. Oleje 0W-20 se v koncernových vozech používají od roku 2017 a nezaznamenal jsem jedinkrát, že by s ním měli motory TSI nějaký problém, respektive, že by kvůli tomuhle oleji měly motory nějakou konstrukční závadu. Některé asijské značky používají běžně i řidší oleje (0W-16). Ty motory jsou na to konstruované a u nových TSI motorů ani jiné oleje, než 0W-20, nejsou výrobcem schválené. Ale samozřejmě si tam po odkupu nalej klidně 10W-40 pro tvůj lepší pocit. Tímto se omlouvám za částečný OT.
    4 body
  8. Nejjednodušší a nejlevnější řešení to určitě je, ale že nejlepší, bych asi netvrdil. Ano, Start Stop se tím vypne a inteligentní dobíjení potlačí. Battery Control Module (J367) je slave jednotka Gateway (J533) a komunikují spolu přes LIN. Odpojením se komunikace přeruší a zůstane nesmazatelná chyba. Kromě Start Stopu, nezávislého topení a regulace alternátoru to taky sleduje stav nabití a teplotu baterky nebo aktuální zátěž. Kompletně neregulované "hloupé" dobíjení některým baterkám taky nedělá úplně dobře. Zrovna EFB baterky nemají rády neustálé přebíjení. Tím nechci tvrdit, že inteligentní dobíjení je dobrá věc, protože to životnosti baterky taky určitě neprospívá. Ani jedno není v tomto případě ideální. Vím o případech, kdy auta s takhle odpojeným konektorem najezdily desítky tisíc kilometrů bez jakýchkoliv následků. Pořád je to ale riziko. Problém může nastat klidně i u F3, když bude baterka před smrtí, ale auto to nebude mít při odpojeném konektoru z čeho vyčíst. Selhání ABS/ESP už je asi extrém, ale samozřejmě, že výrobce oficiálně neprohlásí, že je to bez následků a klidně ten konektor můžou všichni odpojit. U ročníku 2016 se obě věci dají v vypnout diagnostikou bez zásahu do elektroinstalace a omezování funkcí dalších systémů. Mým záměrem není tvrdit, že je tento postup špatný a neměl by se provádět. Spíš jsem chtěl podat informace, co to může obnášet. Odpojovat bez patřičných znalostí konektor, u kterého nevím, co všechno tím můžu ovlivnit, mi nepřijde jako nejšťastnější řešení.
    3 body
  9. Vsichni? mam 12000 a nic nevrze jen tak samovolne.
    3 body
  10. Tak jestli máš nové auto, tak si otevři návod nebo se podívej do menu vozu a tam ti to píše kolik ti zbývá do servisu. První je 2 roky/30 tis. km. Trochu taky nechápu, proč si kupuješ tak drahé auto, když ti pak jeho servis přijde drahý. Polud neznáš správné postupy, nech si to udělat někým, kdo je opravdu zná.
    3 body
  11. Díky za tip miklisek. Koupil jsem ty STABILUS a vážně vypadají a i fungují jak originální a jsou vybaveny systémem pro plynulé dobrždění pátých dveří v horní pozici při otevírání! Za ty peníze bomba. Kupoval jsem je tady https://ceskedily.cz/pneumaticka-pruzina-zavazadlovy-nakladovy-prostor-stabilus-031139 20250402_152008.mp4 20250402_151555.mp4
    3 body
  12. vše je na autě tzv Unique Dark Chrome, tedy matný chrom, lesk už se nenosí ...
    3 body
  13. Vypadá to tak. Trochu jsem to zkoumal a paní to psala z místa poblíž, kde sídlí tato firma a ještě se snažila skrýt slovenštinu. 🙄 Odkaz odstraněn a téma zamknuto.
    3 body
  14. Stáhnul jsem si ho. I jiné, které mě přišly užitečné. Nicméně pokud tě zajímá to horní uložení, tak postup je jednoduchý. Stačí zvednout auto heverem, přizvednout na tlumiči prachovku, která chrání pístnici tlumiče a stáhnout dolů ten žlutý pěnový doraz. Pak je třeba ten tuk nacpat mezi pístnici a pěnový doraz. Stačí ten doraz přizvednout a tu pístnici napatlat tukem. Pak tím žlutým dorazem sjet dolů a zase nahoru, aby se ten tuk dostal dovnitř toho dorazu(mezi stěny pístnice a dorazu) a ještě s tím dorazen otočit kolem osy, aby se ten tuk dostal všude. No a pak ten doraz jen zastrčit zpět nahoru do ložiska a tím je to hotovo. Práce max na 5 minut a radost převeliká. 🙂
    3 body
  15. Zdravím kluci, tak jsem nakonec pořídil ten CarlinKit 5.0 CPC-2Air a zatím vše funguje jak má, dokonce se mi podařilo ho tam jednoduše zakomponovat, že nepřekáží a přesto má prostor pro chlazení, zde v mém vlákně. Tedy děkuji za rady tipy triky, když už to nešlo aktivovat originál, tak toto když bude fungovat budu spoko a ještě jsem ušetřil.
    3 body
  16. Trošku jsem zapátral na internetu. Problém bude asi viz toto vlákno na britském foru, je to sice z roku 2019-2021, takže situace může být jiná. Každopádně někdo to také zkoušel přes caristu tehdy aktivovat a nefungovalo mu to a dostal odpověď: "je k dispozici pouze v případě, že máte zrcátka s paměťovými předvolbami - vaše zrcátka je nemají, takže se zrcátko nesklopí, i když je tato možnost uvedena." Protože škoda už tehdy neinstalovala 5Q4 controler do aut bez elektrické sedačky. https://www.briskoda.net/forums/topic/468510-offside-side-mirror-lowering-during-reverse/page/2/
    3 body
  17. životnosť má dovtedy kým sa nepokazí , to sú fakt debilné otázky na ktoré nie je odpoved ... rataj planovanu zivotnost tejto triedy aut cca 250tis km ,vsetko nad je bonus
    3 body
  18. I když DCC asi nejsou nejpovedenější tlumiče, jejich výdrž může být stejně dost individuální. Bude hodně záležet na kvalitě cest, kde se dané auto provozuje, ale i jak s ním dotyčný jezdí. Stejnou značku Monroe používá i můj model od jiné automobilky a výdrž se tam taky dokáže hodně lišit. Jsou takoví, co je měnili ještě před 100k, ale vím i o případech, kde původní vydržely třeba 280k km. Dovolím si tvrdit, že u S3 to bude úplně stejné a nedivil bych se ani vysokému nájezdu s těmito tlumiči. A jak už tady taky několikrát padlo, orosený tlumič nemusí být hned špatný. Jak už to bouchá, je to něco jiného. Tím se nechci zastávat něčeho, co je po 50k na výměnu. Je potřeba to ale brát objektivně a uznat, že to není pravidlo. V komentářích, že je to k ničemu nebo dokonce "hnůj", moc velký přínos nevidím... 🤔
    3 body
  19. Zdravím, chcí se taky podělit moji zkušenosti s nefunkčním tempomatem Octavia 3 facelift 2017. Tempomat přestal fungovat s ničeho nic. Po otevření páčky zjistil jsem utržený jeden kabel. Po opravě kabelu vše opět funkční.
    2 body
  20. Já mám od 10/2019 najeto celkově cca 38tisíc km, takže originál Dunlop má ještě velký vzorek. Včera jsem přezouval na letní. Nechal jsem si je před tím vyvážit a dal zadní s lepším vzorkem na předek. Mám auto a podběhy odhlučněné, ale dost mě po zimě zarazilo, jak hučely. Mám od srpna služební Scalu, tak jsem si možná zvykl + jsem si zvykl na zimní 15", ale dost mě to zarazilo. Na druhou stranu mám vzorek a takový nájezd, že vydrží v pohodě určitě dvě sezóny a za nové je teďměnit určitě nebudu.
    2 body
  21. Našel jsem na britském fóru ZDE a ZDE Překladac : Používá se při stavbě auta a je připevněn k sacímu kusu látky v celém rámu. Venku namočí auto vodou a pokud se látka namočí, připojí k tomuto drátu multimetr, aby to detekoval. Přeloženo : Prostě je ignorujte. Používají se ke kontrole úniků vody během výroby a nejsou odstraněny a neslouží žádnému jinému účelu.
    2 body
  22. R nic neříká o obvodu kola. jen o velikosti disku. u tebe má jak R17, tak R18 stejný průměr i obvod (plus minus nejaké opravdu drobné). Důležitá je kombinace disku a pneu. Rezerva v SIII má u mě ale na průměru tak o 5cm méně. Diferáky to při té omezené rychlosti, která je uvedena na kole, přežijou bez problémů
    2 body
  23. @miklisek, @tom01 jste prostě jedničky 👍👏, dnes jsem namontoval - super
    2 body
  24. Žádné takové potencionální problémy U Fabie nehrozí. Akumulátor se udržuje stále nabitý (pokud už není nadobro zničený start-stopem).
    2 body
  25. na saní je senzor tlaku. ten dáš von a musíš mat pohyblivú ovládanú endoskopickú kameru a vieš sa tam pozrieť. ja mam kúpene toto: https://www.aliexpress.com/item/1005007060880422.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.254b18024cD1aj je to 8mm priemer a ide to LTT už by som kúpil 7mm alebo 6mm ale sú drahšie. 6mm kamera 100eur aj z displejom 6mm bez displeja BigFoot007: tankuje klasicky benzín 95tku + VIF
    2 body
  26. No... Pánovi nezávidím. Ale myslím, že by se mu auto dost "opravilo" samo, kdyby si přečetl návod... Blind Spot mu funguje podle mě dobře (aspoň z toho kousku v reportáži), protože totiž má fungovat jinak, než on popisuje - svítí že nesmí přejet, né, že může (předpoklávám, že Vám neříkám nic nového). A pokud jede rychleji, tak se nerozsvítí, funguje to pouze pokud auto předjíždí pomalu. Emergency assist se ozve asi až po 30s, takže je otázka jestli to opravdu nefunguje a bylo tam jen 5s abychom se na něj nekoukali jen tak nebo čeká že to bude fungovat okamžitě? Vyhřívání zadních sedaček - zamknuto v infotainmentu? Neříkám, že je auto celé v pořádku, vypadávající kamera samozřejmě rozporovat nejde a brždění při předjíždění je tak akorát zavinit nehodu... Chování škodovky taky není takové, jaké bych od takového výrobce čekal... Kdyby si s tím dali práci, ne jen update sw, třeba by se na to přišlo, že to nepoužívá úplně dobře...
    2 body
  27. Já osobně mám při Dčku 950-1000, při Sku 1100-1200 cca. Při vyřazení na N, nebo na P spadnou otáčky na nějakých 850 cca.
    2 body
  28. Reklamovat v místě nákupu, co jiného 🤷‍♂️.
    2 body
  29. Neodpovedal si na otázku. Skúšal si viac (=poriadne) zatlačiť brzdový pedál, keď takto stojíš? Nehovorím, že je to tvoj prípad, ale je to pomerne častý jav, že hlavne ľudia, ktorí nemajú skúsenosti s DSG, ten brzdový pedál hladkajú a síce auto stojí a spojka ešte nie je v zábere, ale je to na hrane pomalého rozbehnutia k čomu motor môže držať práve tých 1100 otáčok. Ak to nie je týmto, tak aspoň jednoznačne vylúčme túto možnosť! 🙂
    2 body
  30. Tak dneska radost 😀 na to že měli od pondělí moje auto vyrábět, tak dneska uz je u prodejce . Tak že od objednání až k prodejci 42 dni.
    2 body
  31. STABILUS vyrábí vzpěry pro koncern dlouhá léta. Mám je teď na F2Cfl a na Rapidu. Koupil jsem na Allergu. https://forum.skodahome.cz/topic/173199-buryho-zelená-fábinka-fabia-ii-combi-12tsi-63kw/?do=findComment&comment=2648472 https://forum.skodahome.cz/topic/123819-mikliskovo-bílé-tsi-čko/?do=findComment&comment=2680705
    2 body
  32. Bouchaji vsechny i tlumice po vymene proste to je jiz normalni stav. Tlumice se davaji od 07/24 stejne i vymeny jsou za tyto tlumice. Zadne jine nebouchajici nejsou. Strasna demagogie tady.
    2 body
  33. S tím nemohu souhlasit, jezdil jsem 30tkm ročně a kotouče úplně zrezlé. Záruka se prý na to nevztahuje. Pěkná sviňárna.
    2 body
  34. Napoprvé to lze otevřít zásadně, když máš prázdné ruce
    2 body
×
×
  • Vytvořit nový...