Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 07/23/25 ve všech sekcích

  1. Špatně odvzdušněný. Hladinu kapaliny si kontroloval? Je jí dost?
    5 bodů
  2. Vrzání loketní opěrky - návod Ahoj, pokud něho štve vrzajci loketka na sup 3, níže nechám jednoduchý návod a použitý materiál na odstranění této "nemoci supů" Použitý materiál: Těsnicí páska Comfortmat Grillon Anticreak (5 m x 15 mm) Materiál pohlcující zvuk Comfortmat Ultrasoft 5 Postup: 1. Zvedneme loketketni opěrku. Pomocí plastových pacidel sundáme spodní plast loketky. Začínáme od předu 2. Nyní sundáme vrchní díl loketky, ten jde o něco hůř. Zdá začínáme od zadu. Po sundání spodního krytu vidíme vzadu dva plastové "háčky" a mezi těmito úchyty je plastový čtvereček (foto detailu). Rukou zatlacime na oba úchyty zároveň a snažíme se je držet zamacknute (odjištěne) a druhou ruku a plastovým páčidlem musíme odjistit po stranách západky (foto detailu). Až se vám to podaří začne se uvolňovat vrchní část opěrky. Postupujte pak od zadu opěrky do předu kdy jsou na konci dva háky a celý vrchní díl pak jen vysunute směrem do předu. Nyní máme odstrojenou komplet loketní opěrku viz foto. 3. Nyní si vystřihneme z tlumící pěny Comfortmat Ultrasoft 5 obdélník a vložíme ho na spodní díl viz foto. Já osobně sem ho nelepil aby se a tím nechalo manipulovat. Pokud ho nalepite, už to nikdy nesundate. Za mě lepší nechat bez lepení. 4. Teď vystřihneme z tlumící pěny Comfortmat Ultrasoft 5 obdélník a vložíme ho do vrchního dílu loketky viz foto. Pomocí těsnicí pásky Comfortmat Grillon Anticreak (5 m x 15 mm) vytlumime kraje vrchního dílu. Tlumící pásku lepime v místech jak je sponkami přichycena kožený potah, tak aby nám nelezla ven. Lepime po celém obvodu (proužky) 5. Pokud máme oba díly připravené, přesuneme se zpět do auta. Pomocí těsnicí pásky Comfortmat Grillon Anticreak (5 m x 15 mm) vytlumime kraje kostry loketní opěrky. Lepime kraje a přední hranu pouze. Na krajích doporucim vynechat kousek u západem aby vám šel pak lépe zacvaknout vrchní díl zpět na kostru (detail foto) 6. Od předu zahakneme vrchní díl loketky na kostru a postupně zamackavame. Až bude usazeno je dobré znovu promackat v místech zapadek oběma rukama jako když louskate ořechy, aby jste měli jistotou že všechny západky zapadly. Tím že se tlumil kraj to půjde hůře trochu, ale zacvaknout půjdou všechny. 7. Nyní nasadíme spodní plast na kostru. Opět začínáme od předu do zadu. Zacvakavame opatrně, zde jsou západky dlouhé tak ať si to nepolamete. Podle spary mezi vrchním a spodním dílem si zkontrolujte jestli jsou všechny západky dobře zacvakle. Hotovo Vím že se to zdá komplikované ale není. Člověk musí mít trochu trpělivosti aby si nedolamal úchyty při sundávání vrchního dílu. Nic víc Už jsem takhle dělal dva supy a loketka si už nevrzne 😉
    4 body
  3. Jako asi to člověku může vadit, ale pochybuju, že s tím někdo něco ve škodovce bude dělat. Kdyby to bylo přední tak to chápu, ale kolik času za jízdy strávíš koukáním do zadního okna? (Řečnická otázka 🙂 ). Je to typickej syndrom červenýho auta.
    3 body
  4. Něco z Polska 🇵🇱 Łeba - Słowiński Park Narodowy Darłowo - Darłówko - Latarnia Morska Ustka - Latarnia Morska
    3 body
  5. @suri., ďakujeme za tvoj príspevok o tom, ako si absolvoval normálne 4:20 až 5:40 hodinovú cestu (podľa Google Maps od okraja Prahy) za 3,5 hodiny s autom so spaľovacím motorom pri priemernej rýchlosti 150 km/h. Tu vo vlákne o Elroqu to je naozaj užitočná informácia pre všetkých, ďakujeme. P.s.: Z centra Prahy do centra Zvolena sa to dá dať podľa ABRP na Elroqu za 4:04 h aj s dvoma zastávkami na nabitie. Koniec sveta.
    3 body
  6. @lucky.jack i přes ten tón, Ti děkuji. Konečně konstruktivní odpověď 🙂 hele šel jsem sem pro pomoc, nepotřebuji číst halekání nadřazených nadsamců, co vedi úplně vše. Navíc jsem si na sebe upletl bič, že se ptám na auto někoho jinýho, a schytávám to tady jen proto, že si někdo pottrebuje za kazdou cenu neco dokazat. Tobě diky, ze i pres to vsechno, jsi me navedl. On mi totiž kolega rekl, ze manual samozřejmě má ale ze se tam nic nedocetl. Nikdy jsem tady problem s dotazy neměl, rad jsem take odpovidal i na dotazy , na které jsem ja znal a odpoved jsem vysypal z rukavu, a nemusel jsem polemizovat o tom, jak a co by ten co se pta, mohl udelat. Od toho je to tu forum a ne komentare pod clankem na novinkach. Jeste jednou dik.
    3 body
  7. Před nedávnem jsem tady psal, že letošní, celkem vzrůstající prodeje elektromobilů jsou tak trochu manipulativní hry čísel. Některými bylo naznačeno, že je to přebráno z propagandistického kanálu, no a že by tedy pro tohle převzetí to nebyla pravda, ale jen účelová demagogie? Dobře, Váš názor, já mám jiný názor. Ale co tedy řeknete na oficiální článek, zveřejněný asociací německých prodejců aut (KZF), která se mimo jiné odvolává i na data získaná pro změnu německým svazem automobilového průmyslu (ZDK)? To je taky propaganda, nebo demagogie? KZF k věci říká: „Obchodní realita mnoha prodejců automobilů a autoservisů je podstatně napjatější, než naznačují oficiální prodejní statistiky. Rostoucí počet nových registrací elektrických aut zakrývá realitu v maloobchodním sektoru. Co se zdá být statisticky úspěšné, je často výsledkem samoregistrace výrobců a prodejců, fleetových obchodů nebo taktických opatření - nikoli skutečné poptávky zákazníků v maloobchodním sektoru.” Z dat získaných ZDK vyplývá, že během prvního letošního pololetí automobilky a jejich dealeři v Německu registrovali hned 65 401 elektromobilů na sebe. To je dvakrát vyšší číslo, než jak tomu bylo v v roce 2023. A podle asociace na pilu skutečně tlačí automobilky, u nichž se počet samoregistrací za poslední dva roky zečtyřnásobil. Něco takového jen koresponduje s přerozdělovacími mechanismy EU, které na určité procento prodaných elektrických aut potichu tlačí už dnes. Nedostát mu znamená platit pokuty, takže automobilkám přijde lepší vytvářet fiktivní prodeje. Ovšem v Německu dle dat neklesají jen prodeje elektromobilů v maloobchodním sektoru, ale stagnuji i tzv. fleetové prodeje elektromobilů. No, ale data jejich registrací tedy vesele stoupají a tak se nám čile prezentuje, jak mají lidé a firmy čím dále, tím větší zájem o elektromobilitu. Zde je odkaz na onen článek na oficiálním webu KZF, překladač pomůže... https://www.kfzgewerbe.de/kfz-gewerbe-warnt-eigenzulassungen-taeuschen-ueber-e-auto-flaute-hinweg
    2 body
  8. Problem odstraneny, bolo to gufero axialneho vackoveho hriadela.
    2 body
  9. Zdravím ,tak problém hučení vyřešen , bylo to kuželíkové ložisko v diferenciálu 👍
    2 body
  10. Tome, máš pravdu, omlouvám se. Jeden šroub je vlevo zboku - vypoušťák, ten je níže a druhý vpravo z boku - napoušťák/kontrolní. Vyndal jsem tedy ten vypoušťák a ještě trocha oleje vyteklo, nechávám odkapat. Fotka 1 je čep + vypoušťák, fotka 2 je napoušťák/kontrolní.
    2 body
  11. Tak dalsi 3000km za mnou. K autu stale nemam zadnych vyhrad. Naopak cim dal vic ocenuji opravdu dobre sedacky a celkovy posed, usazeni za volantem. Plasty zatim nevrzou, vse je zatim pevne tak jak ma byt. Vzhledek k tomu, ze jsem klidny ridic setrilek, jsem rad za ty 15" kola, ktera poskytuji velice slusny komfort od podvozku. Jasne, pro sviznejsi jizdu by byly 16ky vhodnejsi a jizda jistejsi, ale pro me potreby to staci. Prumerna spotreba je za celkove najete kilometry 4l/100km, coz je myslim velmi pekna hodnota. Spojeni pres ACP s telefonem funguje zatim bezchybne, stejne jako Skoda connect. Na tom ocenuji moznost kontroly, zda mam vozidlo uzamceno a funkci jizdni data pro perfektni prehled najetych kilometru a projetych penez. Co bych asi zmenil, kdyby to slo, je barva vozu. Ackoliv se mi graphite grey libi co se prakticnosti tyce, docela se ji chyta slunce, myslim ze stribrna brilliant by byla lepsi a interier se zahrival mene. Obcas kouknu na merku oleje na ktere nastesti nic neubyva, ani nepribyva. Razeni uz preci jen trosku povolilo a nyni je to opravdu pozitek radit. Vse jde lehce a hladce. Nevim jestli je to zajetim motoru, nebo pouzitym palivem (tankuji uz vyhradne maxxmotion 100plus), ale motor ani na volnobeh nema vibrace. Obcas si zanadavam na semaforech, ze jsem blbec nevypnul start stop a zase mi to chciplo. Tak ne, vypnul, ale motor ani pri lehce pustenem radiu neslysim a ani necitim, coz mi teda prijde na 3-valec s pasivnim vavazenim az neuveritelne. Vyjimka je pouze studeny start, ale ani tehdy to neni nic dramatickeho a vibrace jsou naprosto minimalni. Ze zacatku mi chodily po motoru kuny, to jsem uspesne vyresil vonnym stromeckem s prichuti vanilky. Ale je potreba jej jednou za mesic vymenit. Bez vycitek bych tohle auto doporucil ridici, ktery se chce pekne v klidu vezt v pohodli, v prijemnem, hezky zpracovanem a nadcasovem interieru, s dostatkem prostoru, v tichu, nejlepe v rovinate krajine, kde motor pri klidne usporne jizde neni treba nijak moc vytacet, ale take ridici jezdiciho po kopeckach, kteremu nevadi pridrzet motor ve strednich otackach, ktery si rozumi s radici pakou Docela mi tahle Fabia prirostla k srdci a pokazde se tesim, az do ni nasednu.
    2 body
  12. o par riadkov nizsie podobna tema, tak naco dalsia??
    2 body
  13. Velký Kamýk u Písku Jarník u Písku Milada na Krchově u Předního Chlumu nad Orlíkem
    2 body
  14. Tento postup cez otvor čapu som už počul, no nieje tam žiadne riziko že po vytiahnutí vidlička uskočí a čap už nepojde zasunúť ? Má byt prevodovka v neutrále alebo má byť zaradená určitá rýchlosť? Lebo ak by sa pri tomto postupe niečo pokazilo, znamenalo by to veľký problém - pravdepodobne odťah auta na drahú opravu v servise. Preto som osobne vymeniňal len cez plniaci/vypúštací otvor, podarilo sa mi tak vymeniť cca 1,8l, pri napúštaní som musel mať auto podvihnuté zdvihákom na strane plniaceho otvoru.
    2 body
  15. nechat to tak, jak to je... To je doporučení, tuzing se na takové auto vůbec nehodí ...
    2 body
  16. Dobře, udělal jsem tentokrát výjimku a vytvořil vám pro tuto problematiku nové téma. Ale připomínám, že o rozhodnutí moderátorů se nediskutuje! Úpravy aut v určitých rozumných mezích a rovinách jsou i mou zálibou, tak ať kvůli mě tato pro někoho zajímavá diskuze zbytečně neumře. Jen bych teda poprosil, aby se toto téma drželo nového zadání a řešily se tady jen části podvozku a jejich případný vliv na změnu jízdních vlastností.
    2 body
  17. Měnil jsem v MQ 200 za She'll a řekl bych jako originál. Přece taky to musí někdo pro ŠA vyrábět.
    2 body
  18. Někdo doporučuje do rychlostky i Febi, někdo zase Fuchs, jiný Castrol.... Já bych neriskoval a dal bych tam origo VW olej. Máš na dalších min. 60000km pokoj a snad tě těch cca 3600Kč nepoloží.🙂
    2 body
  19. a ked neodpovida? ELSA nie je dogma pre nové auto a nie natož pre 15 ročné herky ... urobiť 1,2TSI solídne , tj olej , všetky filtre , sviečky , odlučovač oleja , rozvod aj s olejovým čerpadlom , pretesnenie predného držiaku , vyčistenie klapky je v prípade poctivej roboty pre jedného človeka kľudne celý deň a to som ich pár robil ... ale zase musím povedať že všetky kde sa to komplexne a raz urobilo jazdia super ... také tie zliepance že urobíme rozvod , o pol roka pretesníme predok , o dalsi polrok odlučovač to stojí vždy za prd ale majitel si mysli ako ušetril
    2 body
  20. Duplicita na fore je zakazana, takze o chvilu to moderator zamkne... https://forum.skodahome.cz/topic/191020-zapojení-high-low-adaptéru/ Kazde podobne zariadenie by malo mat pribalenu schemu, tak sa riad podla toho. Alebo si pockaj na odpovede v povodnej teme. Alebo to priste skus na repro zapojit a bud to pojde, alebo budes potrebovat vyriesit aj napajanie...
    1 bod
  21. ano, jde - našel jsem pár ukrajinců, kteří mi ho dnes v Praze odemkli bez fyzických zásahů - dokonce bezdrátově. Jak jsem psal výše, mám také výbavu selection, ale fabii. za hodinku a půl bylo hotovo
    1 bod
  22. Ahoj, mám liftback a tohoto som si nevšimol, hluk začína až na dialnici, určite nie pri 80 km/h. Predtým som mal Karoq a Superb je o rád tichší, ale to bude zrejme aj tým že Karoq som mal diesel 😄
    1 bod
  23. Přední kotouče to určitě můžou vydržet. Poprvé jsem je měnil při 200t km a to jen proto, že se na nich loupala rez mimo brzdné plochy. Sjeté ještě nebyly ani z poloviny. U zadních kotoučů to bohužel funguje tak, že čím méně jezdíš, tím častěji měníš kotouče (hlavně když auto parkuje venku).
    1 bod
  24. Bože, já jsem idiot. Já úplně zapomněl odepsat. Našel jsem to. Jinak ten FB je stejně: "Obsah teď není dostupný". Asi jen pro členy kanálu. Je to na "Průměrná spotřeba" na virtuálním kokpitu vlevo. Tam jak jde zapnout stupně řazení, tak tam je i průměrná spotřeba. Pod ní je napsáno "Od startu" a to se při jízdě na 2 válce mění na "Režim 2 válců". Tak jsem to ozkoušel, zjistil jsem, že ten 2 válcový režim to auto nasazuje poměrně defensivně, teda ve chvíli, kdy spíš plyn ubírám. Jednoduše mi to vůbec nevadí a kdybych to tam neviděl, tak to neregistruju. Každopádně vidět na displeji kokpitu řazení je pro mě mnohem zajímavější, takže už ty dva válce nesleduju. 😉 Díky za snahu pomoct.
    1 bod
  25. Taky si myslim skodovka z principu neumožnuje nic dalsiho do auta dodelat protoze ti chce prodat dalsi auto ale uteka ji dost penez tim ze tyto veci dodelavani neznackovy programatori...ale tim jak ten infoteiment a vse kolabuje a musi se furt prehravat uz nema smysl si zaplatit nejake funkce navic u nekoho jineho protoze dalsim opravnym balikem ti to smazu...
    1 bod
  26. A čo silentbloky, tlmiče a ich uchytenie ?
    1 bod
  27. Ten Arteon,co jsem s nim jezdil,ma sice o 40 tkm mene najeto a je o pul roku mladsi,ale ma slabsi vybavu a ke svemu supovi bych musel prihodit 180 tis.,to se mi nezda jako uplne dobra volba. To si radsi udelam podvozek za par tisic na svym aute,ktere mam prolezle a znam ho,nez jit do rizika dalsi ojetiny a jeste v tomto pripade s dsg,to ne. Pokud uz bych mel koupit neco dalsiho,tak pred Arteonem by dostala prednost Audi A6 4g....vratil bych se tam,odkud jsem zbytecne odesel.
    1 bod
  28. Niektore podobne typy maju LED z oboch stran. Tak mozno to ma spravne
    1 bod
  29. Přesně tak, na tomto bych opravdu nešetřil a koupil jedině originální olej a ve specifikaci, která tam patří.
    1 bod
  30. Můj kamarád mechanik omotává "těsnícím hadrem" hadičku od špricky, kterou pak vsune do rychlostky nalévacím otvorem a po dolití 2L nového oleje rychle vyndá hadičku i s "těsnícím hadrem" a našroubuje rychle zpět napouštěcí zátku, aby nevytekl skoro žádný olej z rychlostky. Říkal, že to tak dělají i v servisu.
    1 bod
  31. A aké množstvo ti vytieklo starého oleja? Nikdy sa ti nepodarí vymeniť celú náplň cez otvory, 2,1L je nová kompletná náplň do čistej prevodovky.
    1 bod
  32. Za ten nazev tematu te admini sezerou za ziva, jak to maj ve zvyku, doporucil bych upravu.
    1 bod
  33. @Jiří Dostál Ahoj, duplicitní dotaz jsem smazal. Podle mě je 1 otevřená (nasávání vzduchu) a 2 zavřená (vnitřní cirkulace).
    1 bod
  34. @DoubleGJargon Exide v návodu akumulátoru na první straně uvádí:
    1 bod
  35. Nejsem si jistý, že bych kdy u nás viděl tento odstín barvy
    1 bod
  36. na netu uz jsou studie jak si udelat vlastni parametrizaci, clovek samozrejme musi rozumet tomu co dela ale neni to az zas tak slozite. Myslim ze v tomhle pripade by ale oprava mela spocivat v necem jinem nez upravou parametrizace.
    1 bod
  37. Strasny nesmysly. doslova blabol. normalne jed do beskyd. klidne jed i treba do italie. tomu autu je to uplne sumak. a jak to zajet? v podstate nijak - jed uplne normalne, jen nejezdi jak zavodnik s otackomerem v cervenym.
    1 bod
  38. @MartinSup Čau pane, díky, že ses na mě nevybodl, ale nebylo to tím. Píšu pro všechny, kteří sosají info a sami zkušenost nepřidají, že kufr zase běhá, ikdyž zatím nejde udělat základní nastavení (pravděpodobně bude ještě asi trochu haprovat dotahovač, nebo něco, nebo to jen neumím..). Opraveny kabeláže obou vzpěr, zkontrolována a preventivně opravena kabeláž v průchodce kufru a prasklá hadička ostřikovače. Dle rad zde na fóru jsem vyměnil obě BTN (nahrazeno BTN8962TAAUMA1), proměřil, vyndal a zahodil a nahradil obě relé ACJ2112 kvůli tomu, abych zjistil, že ten krám stejně nejede. Po dalším měření a zkoumání jsem zjistil absenci napájení BTN, což mělo zajišťovat relé EX1-2U1 (šlo v ČR poměrně blbě sehnat, takže jsem vzal do foroty ještě 4, kdyby někdo potřeboval). Prvně vyzkoušeno punkovou klemou, až přišlo relé, vyměněno. Tak, snad to někomu pomůže. Kdo není tak zručný, může mi jednotku dodat, součástky vyměním. Když zde něco načtete, nemyslete jen na sebe. Dejte, prosím, závěrečné info i těm ostatním. Stále se opakující dotazy na totéž od moulů, co si nepřečtou začátek vlákna to zde akorát zaplevelí a nikdo se nic nedozví...
    1 bod
  39. Co ty to seš za člověka, je vidět že tomu fakt nerozumíš akorát tady na fóru Plácáš nesmysly, nastuduj si něco o tlacích pneumatik
    1 bod
  40. Kdyby nekdo mel sedrenou paku a chtel ji mit hezkou aliexpress 190 kc s postou vypada to hezky 100% neni ale za ty penize to nikdo nepozna
    1 bod
  41. @PhoeniXes Tenhle "problém" řešíme i v rodině. Podle mě je na vině hůře průchozí GPF. Problém těchto filtrů je v tom, aspoň podle toho co mám načteno, že u nich nedochází k řízenému vypalování. Počítá se s tím, že benzín prostě "běží" při vyšších teplotách než diesel a automaticky se prostě bude GPF vypalovat standartní jízdou. Jenže pokud jsi klidný řidič, který auto nehoní ve vyšších otáčkách aspoň někdy, tak to může být problém, protože se GPFko nezahřeje aby se vypálilo. Napovídá tomu i trasa... nejdříve jedeš po městě 2 minty pomalu, pak vyjedeš mimo město, DSG tam dá 7°, otáčky spadnou na 1700 a jedeš tak až do práce s ,minimální zátěží pro motor, minimálními teplotami spalin. Něco podobného máme v rodině s O3 s tímto motorem, taky semtam bez zjevného důvodu vyskočí spotřeba o 2-3l. Pomáhá auto vzít na dálnici, tam mu dát pořádně napít třeba až do omezovače (samozřejmě se zahřátým olejem), ideálně několikrát, a vždy nechat auto zpomalovat setrvačností, bez plynu, se zařazenou rychlostí. Přes horký filtr bude procházet vzduch s nespáleným kyslíkem, který horký filtr ještě více rozpáli. Po takovémhle "cvičení" se spotřeba vždy vrátí do normálu. (Jak píšeš, taky se ti spotřeba vrátila do normálu po delší jízdě po dálnici... nejspíše proto, že se filtr pořádně prohřál a vypálil). Ono někdy bývá ta nejjednodušší odpověď správná. Není třeba řešit lambda sondy nebo složité diagnostiky... Neříkám, že je tohle na 100% i tvůj případ, ale hodně se tomu našemu podobá...
    1 bod
  42. Takto to ma scala s kamerou z vyroby function configuration rvc rear view low rvc,active no legal screen function configuration rvc rvc low black screen trunk open,activated function configuration rvc-rvc low black screen velocity threshold,activated function configuration rvc-rvc low failsafe,activated function configuration rvc-rvc low lid close delay time,8 s function configuration rvc-rvc low videofailure detection time,5
    1 bod
  43. Hele, bohuzel navod k tomu nebyl a na ob autodily ho pridali az vcera :) tak proto ten dotaz, nenapadlo me koukat denne na stranky v domeni ze tam ten navod nekdo doda :)
    1 bod
  44. Ono vymyslet něco nového v dnešní době už není tak jednoduché . Viz třeba Kona má také podobné dělení světel. Ale to odbíháme od tématu, za což se omlouvám.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...