Já už ty testy ani nečtu. Vzhledem k osobním zkušenostem, které jsou velmi podobné se spoustou lidí nejen zde na fóru, ale též v mém okolí, mi přijde opravdu až přehnané, jaké ódy stále na OIII všude pějí. Ať už jde o velikost, jízdní vlastnosti, zpracování, design, či detaily, všude je OIII popisována jako něco skvělého a kolikrát je to v přímém rozporu s realitou, na čemž se shoduje více lidí. Jsem přesvědčen, že spousta těchto rádoby "objektivních" testů je zaplacených.
Ke korejcům:
1) začínáte se opakovat tak, jako v případě zadní nápravy. Jak kolovrátek
2) jednoduché shrnutí:
- Hyundai (žádný rádoby ehm "luxusně" znějící "hjundé", jak to ten blbeček prosazoval v kampaních, ale "Hyundai" tak, jak to čtou v rodné zemi - Korei) byl před lety vrchol hnusu, nevkusu, šrot. Během let se neskutečně vyšvihl a je to znát. Jízdní vlastnosti nikdy nebudou kdoví jaké, na druhou stranu jezdí to, jezdí to bezpečně a spousta řidičů více nepotřebuje.
Interiér je velmi kvalitní, na mnohých místech kvalitnější, než u VW (a tím i Škodovky), jedná se ale především o místa, která jsou vidět. Při bližším pohledu má spousty nedodělků, někde se šetřit musí. Pro běžně, průměrně náročného a především ekonomicky smýšlejícího člověka je plně dostačující a ačkoli na podobné designové výstřelky já moc nejsem, faktem je, že je do jisté míry kreativní, což Škodovka není - někomu se to líbí.
Jednou se vyšvihne ještě výše, no dnes nemá na střední třídu. i40 je velmi zajímavé a kvalitně zpracované auto, vzhledem k ceně je ale trošku mimo mísu. Ať už se vyšvihl Hyundai jak chce, pořád je to "jen Korejec" a nemůže si dovolit nastavit ceny v podobné relaci, jako zavedené a prestižnější značky. Jeho místo je v nižší a nižší střední třídě a myslím, že i20 a i30 jsou cílevědomé modely.
Hlavní rozpor v porovnání se Škodovkou je ten, že Škodovka šla léta nahoru, dosáhla takového přijatelného průměru (ve své době OI, dnes OII) a stala se tak cenově přijatelnou alternativou kvalitního vozu. Dnes jsou však ceny na poměr vývoje trhu příliš vysoké a kvalita jde zase dolů, namísto aby stále rostla.
Hyundai naproti tomu roste mnohem více, neskutečnou rychlostí a navzdory ekonomické recesi stále tlačí tu kvalitu nahoru. Pořád je ale schopen udržet nízké ceny. A žvásty typu "je to špatně" neberu, neboť spotřebiteli jde v prvé řadě o to, koupit produkt co nejlevněji, nepotřebuji plnit kapsy zaměstnancům Škodovky. Pokud máme zdražovat, musí růst také platy. V současné situaci v Evropě ale nastavit ceny tak, jak to udělala Škodovka, která stále není a asi ani nikdy nebude špičkou, je velmi odvážné a prodeje možná zachrání jen firemní flotily. V současné ekonomické situaci je Hyundai racionální volbou s dobrým poměrem cena/kvalita. Netvrdím, že bych si jej koupil, já ale na tom zase tak špatně nejsem. S běžným platem v ČR kolem 15 tisíc hrubého bych ale opravdu nad předraženou OIII nepřemýšlel a raději bych šel tou racionálnější cestou.
Podtrženo, sečteno: Hyundai je v celkovém součtu horší, než Škodovka. Na rozdíl od Škodovky ale má co nabídnout: výborný poměr ceny a kvality. Škodovka se např. v případě OIII v mých očích dostala do situace, kdy se nemohu vyhnout otázce "co mi to přinese, vyhodit tolik peněz za toto auto"?! A to je možná ten hlavní rozpor a rivalita mezi oběma značkami.