Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/01/13 ve všech sekcích
-
Potřebné díly: 7M0 919 376 - čidlo - 234 Kč 7M0 973 202 - konektor - 192 Kč 7M0 919 382 - těsnění - 61 Kč 6U0 972 505 A - 2x pin do konektoru čidla - 20 Kč (nebo 1x drátek s již nalisovanými dvěma piny - 000 979 133 EA) N 903 585 01 - 1x pin do konektoru na panelu přístrojů - 10 Kč (nebo 1x drátek - 000 979 009 EA) 8 mm očko na uzemnění + vodiče (k panelu přístrojů tak 2-3 m, na uzemnění stačí bohatě metr) 6Q0 955 453 P - nádržka s otvorem pro čidlo malá - 762 Kč Postup (MR2010, před facelift): Fotil jsem pouze mobilem a né všechno... Je třeba sundat levé přední kolo, vyndat plastový podběh, odšroubovat dva šrouby mezi blatníkem a nárazníkem. Sundaval jsem též mlhovku a u ní odšrouboval ještě jeden šroub nárazníku (to možná není nutné). Z nádržky odpojit a vysunout čerpadlo, nádržku odšroubovat (3 matice) a teď přijde ten ježek v kleci (je dobré odpojit svorkovnice z předního světla - hlavní velkou + blinkr). Po úspěšném vyndání nádržky by se měl zepředu vyvrtat otvor 28mm (je na nádržce naznačený). Já takový vrták neměl a i se mi zdá 28mm dost. Nakonec jsem skončil u nové nádržky. Pak je také otázka, jestli nekoupit větší nádržku (nevím, jak jsou řešeny ostřiky světel, jestli tam není otvor pro druhé čerpadlo...), protože stojí polovinu. Musel by se ale už sundavat nárazník. Mně ta dvoulitrová objemem u F1 vyhovovala (ale bylo tam právě čidlo). Když máme čidlo s těsněním namontované, pořádně vymýt nádržku a je čas na drátování... Je třeba natáhnout od čidla jeden vodič do interiéru do svorkovnice k budíkům a druhý uzemnit. Mělo by se zemnit na "zem pro čidla" do hlavního kabelového svazku. Lze jí vzít např. hned vedle u čidla teploty (vedle mlhovky). Já jsem příliš nechtěl zasahovat do stávající instalace, tak jsem čidlo uzemnil na klasickou kostru (kostřící bod pod baterkou). Čidlo funguje tak jak má (má na rozdíl od např. teplotních čidel jen dva stavy...). Do konektoru by se mělo koupit ještě těsnění k vodičům. Já jsem vodiče omotal izolačkou a pak zalil lepidlem (nějaké pružné, něco na způsob chemoprénu). Druhý vodič k panelu přístrojů jsem vedl přes dělící mezistěnu. Bohužel u F2 už to není jako u F1. U F1 byl v mezistěně takový velký konektor, kam se přidal na každou stranu pin a bylo hotovo. U F2 je opravdu jen průchodka pro velký svazek, který by bylo dost obtížné rozmotávat, hned před průchodkou už se dost větví atd... Takže jsem vodič protáhl kolem té průchodky horem (je tam těsnění, tak snad se kabel neucvakne...). Bohužel jsem nefotil. Nicméně je třeba sundat štěrače (bez stahováku to asi nepůjde), plast pod stěrači, samotnou mezistěnu a mechanizmus stěračů. Zní to dost zlověstně, ale je to pár šroubů. Pod mechanizmem stěračů se nachází právě průchodka do interiéru. No a v interiéru je třeba vycvaknout rámeček kolem budíků (je spojený s horním částí krytu hřídele volantu) a pak vymontovat budíky. Do velké svorkovnice budíků je třeba kabel napinovat na pozici 30. Tady pozor, u faceliftu je změna. Má už jen jednu svorkovnici a nezjišťoval jsem jaký je to pin. V konektoru je hodně málo místa a navíc je pin hodně malý, tak tady bych příště už snad nekupoval samotný pin, ale ten kus kablíku se dvěma piny za těch šílených asi 70 Kč a napojil to. No a pak to všechno dát zase zpátky, konektor k čidlu jsem připojil až po namontování nádržky zpět. Stačí odmontovat mlhovku a je tam krásně vidět. Poslední krok je překódovat budíky, aby s čidlem počítaly. Pokud je u faceliftu už v nádržce zaslepená díra, tak by to možná šlo bez demontáže nádržky. Mohlo by stačit demontovat mlhovku a asi podběh. Vyndá se záslepka a šoupne se tam čidlo (těsnění už tam je, netřeba ho kupovat). Přikládám pár fotek.2 body
-
Zakrýt si chladič, nebo použít masku chladiče v zimě má význam hned z několika důvodu: Maska hladiče způsobí lepší obtékání náporového vzduchu (vliv velmi malý, ale za zimu může v souhrnu nějakou kačku za naftu ušetřit) Chrání první chladič (klimatizace) proti kamínkům a zbytečnému zašpinění a snížení jeho účinnosti - v létě vám to tak bude lépe klimatizovat = úspora paliva (vliv malý, ale proč ne) Snižuje výkon mezichladiče! Kombinace turbodmychadla a mezichladiče má funkci „ledničky“. Mezichladič je dimenzován na letní provoz! Turbo stlačí „studený“ vzduch, sníží objem a přitom se zahřeje (kdo si pamatuje z fyziky platí kost. = pV/T), poté vzduch ochladím v mezichladiči (odeberu část energie) a pouštím do válců. Náporový vzduch projde chladiči a ochlazuje blok motoru (vliv velmi maly, ale nezanedbával bych ho) Používat masku chladiče má smysl především u těch co mají EGR off a ano zakrytím chladiče se motor rychleji zahřeje!2 body
-
2 body
-
Sice podmínky jsou přísnější, ale s bandou 50 důchodců, kteří jsou bývalí zaměstnanci Škodovky můžeš dělat co chceš...mnohé místní firmy by mohli vyprávět, "jak na to".1 bod
-
Ano,každý má jiné priority a nároky. A tím bych to asi ukončil,protože hrozí,že to tady Hravec bude mít zaplácané samým OT.1 bod
-
Hravec: Zcela dostacujici je pro kazdeho neco jineho. Pro nekoho je dostacujici treba nejzakladnejsi vybava, nekdo by si do toho ani nesed. Pro nekoho je bohate dostacujici i 1.2HTP, pro nekoho neni dostacujici ani 3.6FSI. A to, ze je neco dostacujici pro Mawericka nevypovida vubec nic o tom, zda to bude stacit nekomu jinemu. Je to proste jeho nazor.1 bod
-
1 bod
-
ondiku, kecáš nesmysly ! Pokud je servis jen trochu solidní, tebou přinesené díly ochotně namontuje a rád tě tam uvidí i příště bez toho aby tě natáhli na ceně. Pokud máš ve svém okolí pouze nějaké vydřiduchy a vycházíš jen z toho, pak ok, není co řešit. A rozhodně teď nemluvím a nějakém servisu "ve stodole" Do svého servisu jezdím většinou pravidelně se svými koupenými díly a aniž bych tam nějakého známého měl, rádi to namontují. Ty díly, většinou drobnosti kterými se nechci zaobírat nechám kupovat pak je a vše je ok. Dnes je servisů III prdele, takže pokud by nevyhověli a namontovat nechtěli, najdu si jiný, jak jednoduché...1 bod
-
skus OB autodily :-) možna tam bude... Jinak to se ti fakt libi ? mě to přijde jako kýč na superba dávat :-) ale každého věc :-) Taková lišta přidá tak cca 10-15kw myslim :-D :-D :-D :-D1 bod
-
No tak Koktu už jsme zlomili a bude kupovat TSI a je tu další ropak... Clinte priprav kreslo a elektricky soky mi mu tu naftu z hlavy na srazu dostaneme...:-) Neee to je jen takový popichovani rádi te tam všichni uvidíme čím víc octavek tím lépe:-)1 bod
-
1 bod
-
Mě to dělalo něco podobného. Bouchání od levého kola. Ložisko poznáš jednoduše. Někdo ti bude točit volantem na zvedáku aby bylo kolo volné popř. může být i na zemi a uvidíš jak ta pružina přeskakuje .. Mě to mechoš promazal a je to vpohodě nemusel jsem nic měnit. Říkal že to je špatně řešené u fábek a že to stačí promazat pokud není totálně rozbité1 bod
-
Pěkně ty!! jdu hledat ceník těch světel docela se mi zamlouvaj ty přední předFL projektory v černé1 bod
-
Koukam ze mam ten samy problem, musi se demontovat cely volant aby se ta packa dala vymenit ?1 bod