Vážení kolegové,
limit pro platbu v hotovosti je 350.000,- Kč, ale o to tady nejde. Byl jsem vyslán pracovat 2 roky do Německa a tak mohu porovnávat. Nevím, jestli za ten marasmus, ve kterém tady žijeme, je díky totalitnímu režimu nebo jenom obyčejné, české vychcanosti, nebo ještě hůře běžné opět české závisti. V Německu jsem měl zapůjčený vůz (Passat) a o ten jsem se musel starat, tzn. i komplexní servis. Byl jsme překvapen, jak německé servisy fungují. Když jsem zjišťoval, z čeho pramení taková ta pohoda, úsměv, zájem o zákazníka, 100% výsledek na konci, došel jsem k tomu, že je to jen o lidech a o tom, jak daleko sami chtějí být profesionály, nikoliv jen o do nebe vychvalovaném německém systému. Nemám problém podpořit "svůj" vybraný servis/prodejce jakousi "zápůjčkou" (jak jsem psal, stejně to na konci budu muset zaplatit). Myslím, ale že jde o to, aby všechny strany byly spokojeny a vztah od prvopočátku byl korektní. Co mě sejří naopak, je mít peníze v bance. Dostávat úrok 0,01% a když jsem si vzal hypotéku, dostal jsme de facto své peníze "zpět" za 5,04% (v r. 2008). Nechci vyvolávat flame, ale věřím, že obecná změna u nás k lepšímu (prodej auta, servis, a vlastně vše okolo nás) záleží jen na nás - na každém jednotlivci. A začít by měl každý u sebe (já začal). Třeba se tu konečně naše děti konečně budou mít mnohem lépe, než my, Husákovy děti. Takže 1/2 ceny auta jako zálohu bych dal zase, na druhou stranu: servis pak musí fungovat. Pokud nefunguje, nechť zkrachuje, jak píše správně Pawouk.