tak jsem konečně jel v nové Fábii, sice pouze jako spolujezdec, tak aspoň z tohodle pohledu pár postřehů a srovnání s Rapidem...
1.2TSI 81kW, Style, Kombi
Je znát, že podvozek je ve Fabii prostě lepší, lépe tlumí nerovnosti a je celkově tišší. Jízdní vlasnosti bez řízení nedokážu posoudit. Co mi přišlo zvláštní, tak na místě spolujezdce jsem měl pocit, že jako by jednoho místa jak z repráku je slyšet krával od silnice a to docela hlasitě ( kamínky apod. ).
Motor měl zvláštní zvuk, ale najeto cca 3tis, tak možná tím. Ale přišel mi tišší než v Rapidu. Co říct k interiéru, trošku tam vidím návrat k F1, ale musím nakonec říct, že se mi nelíbí. Ten vystouplý kus palubky kolem klimatizace, stejně jako tomu bylo v Škodě 120, je fakt hnus. Nový design klimatizace není také žádná hitparáda ( to platí i pro Rapid ).
Nový Swing pěkný. Nový Maxidot, přidaný rámeček v grafice mi přijde minimálně zvláštní, ale to platí i pro Rapida.
Zpracování intériéru pěkný, více mi vyhovuje asi koženka než látka. Vzadu plast místo látky/koženky je fail. Co jsem opravdu nepochopil bylo ovládání osvětlení vzadu. To světlo/tlačítko když člověk zmáčkne, udělá takový kravál jak se zvuk šíří střechou, že to opravdu někdo nedomyslel.
Sedačky jsou asi lepší než v F2, ale nemůžu moc porovnávat, v Rapidu mám dynamic, škoda že nemůžu porovnávat dynamic vs dynamic. Co se mi líbilo, byl sklon hlavové opěrky. Člověk už nemá pocit zakloněný hlavy...
Co mě trošku překvapilo bylo místo, vzadu je jasný že je Rapid větší, ale já jsem se cítil stísněný i vpředu. Podle mě za to trošku může palubka, která je tak divně nafouklá, že člověku opticky ubírá místo... Sice už to je nějaký pátek co jsem viděl kufr F2 kombíka, ale u F3 mi přišel kufr nějaký menší. Možná zde zreslovali ty plastové kapsy po stranách. Kufr v Rapidu Liftback rozhodně lepší.
Malé zpětně zrcátko trošku fail. A přišlo mi divný, že pravý stěrač ( kloub kde je nasazen ) čumí v předním skle...
Závěrem, příjemný auto. Hlavně cenově lepší volba jak Rapid...