Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/28/20 ve všech sekcích
-
Tak mám konečně funkční BSD/RTA. Všechno bylo jednoduché jen jedniný problém nastal v případě nových jednotek radarů, které byli z výroby pouze se zakladní SW výbavou které neobsahuje datové sady pro dané vozidlo. Je to logické protože je originální jednotka použita ve více vozidlech v celém koncernu. Je proto tedy nutná správná databáze + následná parametrizace. Vzhledem k tomu že VCP sice mám ale nejsem až tak zkušený tak jsem hledal alternativu jak jednotky "nahodit". Výhoda je ta že pracuji u dealera Škoda na dílně a vzhledem k velikosti nebyl až takový problém najít dárce ve kterém jsem oživil jednotky radaru bez SW. Je fakt ten že pokud se ODISu nedá pod nos co se po něm chce tak je logické že není schopen na serveru fabriky najít potřebné databáze. Nevzdal jsem to tedy a použil hold alternativní řešení a oživil jednotky ve skladovém autě a pak následně "učesal" ve svém. Nicméně výsledek je ten že všechno funguje bez potíží a komplet auto je bez chyb. Takže až vám bude autorizovaný servis tvrdit že to nejde, není to tím že by to opravdu nešlo ale je to tím že si neumí poradit...2 body
-
A sloupek je jen na sponách, stačí zatáhnout větší silou, začni nahoře a jdi směrem dolů, jde to ztuha, ale normálně ho sundáš a nandáš. Je dobrý to sundat, abys viděl jak má airbag a nekřížilo se ti to s ním, do palubky je dole krásný průchod, takže tam není problém. Pod stropnici jsem to jen nastrkal, nevím jak máš zrcátko, ale snazší je podle mě rozebrat stropní světýlko a protáhnout to přes něj, místa na ruce tam je celkem dost.2 body
-
Ahoj. Taky to mám taky provedené, jak chceš ty. Nehledej v tom vědu. Ten plast v Ačkovým sloupku jsem jen trochu odchlípl od kraje a zastrčil drát pod tapec. A jak je těsnění dveří ta tak samo. Jen pod gumu.2 body
-
Tie kvietky skoro neprehnijú aby to ŠA malo chuť reklamovať ale rozhodne keď príde ich čas a rozkvitnú, tak nás budú srať ako bradavica na nose nato vemte jed...1 bod
-
Byla tam skoro plná, pak jsem dotankoval plnou a propočítal spotřebu a vyšla na 4,36l/100km. Jinak plná u mě dělá 72 litrů.1 bod
-
Jezdil jsem s ní dvakrát a obě na 17 kolech s DCC.Nastaveno na Comfort a žehlí to pěkně.Mám testovací silnici z Prostějova po staré na Žešov,kde jsou různe druhy povrchů a filtrovalo to moc pěkně.S 18 kolama jsem ještě nejel.1 bod
-
Ale ano, tak je tomu i u O3FL, předpokládám, že u O4 tomu jinak nebude. A to např. i přes větší kola u auta s DCC. Běžné auto bez DCC např. na 17" má tvrdší podvozek, než auto s 18" a DCC v normal režimu, to je moje zkušenost u O3FL. Myslím, že je to tak v pořádku.1 bod
-
Jel jsem v Octavii IV s DCC a rozdíly byly aspoň dle mého názoru dostatečné a adekvátní. V komfortním režimu bylo relativně pohodlné. Ve sportu podvozek ztuhl a byly cítit lehké rázy kol do karoserie, když jsem úmyslně vymetal kanály. Podvozek byl výrazně komfortnější i v režimu normal než moje OIII se standardním podvozkem. Ale chtělo by to přímé srovnání DCC vs klasika.1 bod
-
Je to prostě shit materiál. Řešil jsem to se svým servisákem a řekl mi že se tím setkává už od dvojkových Fabií. Že prostě škodovka šetří a dává tam levné šmejdy. Nic jiné v tom není. Já mám stejný problém, na první STK jsem to dostal jako výtku a mám to do příště vyřešit. Určitě pak koupím něco lepšího, abych to nemusel hned tak brzo měnit. Rozhodně není řešením víc brzdit, to je naprostá neokologická a neekonomická blbost!1 bod
-
Clona ti z mé vlastní zkušenosti nepomůže. Ta je dobrá na to, že motor pomaleji chladne po stopnutí nebo z kopce. Jezdím do práce po městě 5 km a pod 2000 ot. nejezdím. Topí mi to po 2 km. Mám manuál klimu jako ty. Pouštět ventilátor na 2 stupeň nepomůže dokud není ohřátý motor aspoň na 70°C pak topí dostatečně... Čím pomalejší koukání ventilátoru, tím se rychleji ohřívá voda v motoru...1 bod
-
V poslednej dobe pomerne často cestujeme po Slovensku a Česku. Diaľnice a rýchlostné cesty uľahčujú cestovanie, speedlimiter tomu napomáha. Ale tempomat ešte viac, preto som si zaumienil doplniť si ho do výbavy . Potrebný materiál: - 5E0 054 800 - SWAP kód pre aktiváciu tempomatu - 6C0 953 501 P / 6C0 953 513 F - páčky s ovládaním tempomatu bez ovládania palubného počítača Potrebné náradie: - plochý skrutkovač, dĺžka max 170mm, šírka hrotu cca 5mm - torx 20, 25 - tisíchran na povolenie volantu - plastové páčidlá - zrkadielko - gola sada alebo vidlicový kľúč č.10 Pár upozornení na začiatok: - aktivácia cez SWaP kód je nutná v autorizovanom servise ! - pri objednávaní SWaP kódu v Škodovke je možné, že sa vás opýtajú na aké auto to má ísť. Niekde je to uvádzané ako SWaP pre Octavia III. Mám to však otestované na svojom aute - po odpojení akumulátora, resp. výmene páčiek za ovládanie s tempomatom môže auto hlásiť chybu EPC (motor) - postup je realizovaný na aute s funkciou Speedlimiter priamo z výroby ! pre autá bez speedlimitera je nutné pravdepodobne doplniť elektroinštaláciu ! - postup je realizovaný na aute s multifunkčným volantom ! pre autá bez multifunkčného volantu je nutné preveriť správnosť objednávacieho kódu pre páčky ! Demontáž airbagu a volantu Ak si na niektorý úkon netrúfate, neváhajte zveriť auto do autorizované servisu ! Pred demontážou airbagu vodiča odpojte ukostrovací pól akumulátora, aby nedošlo k nechcenému vystreleniu airbagu ! Po odpojení akumulátora nie je aktívny posilňovač riadenia. S tým treba rátať, ale nie je to prekážka. Volant natočíme o 90° do jednej strany, priložíme zozadu zrkadielko a skúsime zaostriť na západky, ktoré držia kryt airbagu. Na jeho povolenie je nutný plochý skrutkovač maximálnej dĺžky 170mm a so šírkou hrotu približne 5mm. Páčime ťahaním skrutkovača smerom hore. Po úspešnom vypáčení celý airbag mierne povyskočí, otočíme volant o 180° (teda presne na opačnú stranu) a postup zopakujeme. Celý airbag by mal ísť von ľahko, netrhajte nasilu. Po odklopení odpojíme konektory a airbag uložíme napr. na zadné sedačky. Volant a kolesá by mali smerovať priamo dopredu. Na povolenie potrebujeme tisíchran a rukoväť z gola sady, prípadne momentový kľúč. Volant je nastrčený na hriadeľ, neskúšajte ho preto po demontovaní skrutky otáčať naprázdno, aby ste nestrhli tisíchran. Je dobré poznačiť si polohu volantu pred jeho odobratím z hriadele. Ja som si urobil dve čiarky, jedna na vyfrézovanom záreze, jedna mimo. Volant opatrne ťaháme smerom k sebe a opäť položíme bokom. Výmena páčiek Po demontáži airbagu a volantu je nutné demontovať aj kryty stĺpika riadenia. Horný je iba nacvaknutý do toho spodného, poslúžia plastové páčidlá, prípadne stará kreditná karta. Samotný kryt je koženkou prepojený na nacvaknutú dekoračnú lištu pod budíkmi. Stačí celú lištu potiahnúť k sebe. Spodný kryt stĺpika riadenia je uchytený na tri skrutky torx, dve hore a jedna skrytá zo spodnej strany. Samotné páčky sú "skryté" ešte za vratným krúžkom so špirálovým vodičom. Jednoducho ho stačí vytiahnúť a odpojiť konektor, alebo iba nechať visieť. Páčky držia na ďalších dvoch skrutkách torx a pripojenom konektore. Po výmene páčok postupujeme pri montáži opačným smerom. Teda zapojiť konektor páčiek, dve skrutky na páčky, krúžok zapojiť a nasadiť, nasadiť spodný kryt stĺpika riadenia a priskrutkovať tvoma skrutkami. Následne horný plastový kryt nasadiť a zacvaknúť. Vzdhľadom na polohu krúžku pod volantom a vyznačenej orientácie osadiť volant a priskrutkovať (uťahovací moment 30Nm + 90°). Pripojiť konektory airbagu a airbag nasadiť na svoje miesto a zacvaknúť. Pripojiť mínus pól akumulátora Kódovanie Po spätnom pripojení akumulátora je nutné zmazať chyby airbagu a nakódovať tempomat. Tu je nevýhoda v tom, že je nutná návšteva autorizovaného servisu. SWaP kód pre aktiváciu je možné objednať vopred, samotné kódovanie bude pravdepodobne vyžadovať objednanie vopred. Záverečný test Prvotný test som vykonal na parkovisku prepínaním medzi speedlimiter a tempomat. Reakcie okamžité. Tempomat som si užil hneď cez víkend, je to fakt návykové. Odkaz na článok: http://wirer.sk/f3_tempomat/1 bod