Je hrozně hezké sledovat, jak lidi co s Fábií ano nejeli a očividně nemají ani tušení jaká technika je v ní použita komentují její "vhodnost"...
takže, 1.2 TSI i 1.0 TSI mají olejovou náplň 4l:
oba motory jsou EA211 a mají katalyzátor umístěný za svody chlazenými vodou a turbem (není třeba chladit katalyzátor dodatečným vstřikováním benzínu jako tomu bylo u HTP, nebo 1.2 TSI EA111 v Fábii II/ Octavii II nebo Roomsteru a Yetim). Svody jsou u obou výše zmíněných benzínových motorů které se do Fábie III dávají(ly) na "zadní straně motoru" (směrem do interiéru). Co se týče oleje, tak 0w20 je asi nevhodný, ale na 0w30 nic špatného nevidím.
A že to má problém jet 120+ trvale s klimatizací a nákladem? A to která vědma vyvěštila? Výkonu má ten motor dost a jediný hluk je podstatný je aerodynamika, motor v těchto rychlostech nejde slyšet. 1.2 TSI nemá problém s tímto provozem a spousta Octavií s ním má najeto přes 200tis a ten motor navzdory hospodským kecům funguje. 1.0 TSI se do koncernových vozů dává také docela dlouho a zatím nejsou známi žádné závažné konstrukční nedostatky. Takže životnosti motoru bych se až tak nebál (za dodržení rozumné údržby a rozumně dlouhých servisních intervalů). Ona Fábie je sice malé auto, ale doba HTP je dávno pryč a motorově je na tom velmi dobře (když se podíváme na 1. nebo 2. generaci, tak v prodejích na tom byli nejvíce 1.2 HTP, pak 1.4 16V, u FIII jasně vedou 1.0/1.2 TSI, což jsou motory které svými výkony odpovídají 2.0 MPI v FI a FII mohla nabídnout maximálně 1.6 16V...).
Ale stále platí to co jsme psali výše, chce se to projet, každý má jiné nároky a požadavky.