Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/09/22 ve všech sekcích
-
Infotainment musí být připojený k internetu přes hotspot - přes data integrované Sim karty to nejde.1 bod
-
Zdar, Ptuj benzin na Petrolu cena včera 43.80,- na naše, v chorvatsku 13.50 kun zastropováno, u nás nic takovýho nehrozí. v Noci jsme přijeli domů, objížděl jsem z preventivních důvodů Karlovac a připojil se na dálnici za Záhřebem. Bez stání, je to ale furt přes vesnice 50,60km/h, foto budky. Z dálnice jsem se odpoutal v nechutný frontě už na výjezdu z Gornij Macejl, blbec jsem si nepohlídal plánovač, chtěl jsem uhnout na Durmanci. Stáli jsme asi 10 minut než mě lidi pustili uhnout z úplně levého do odbočky, kde ještě stál nabořenej čech s polákem a cajti do toho. Pán s Meganem, co mě nechtěl(před vysvětlením situace) pustit, myslel jsi že ho chci předběhnout a spousta aut se kterými jsme se potkávali v Chorvatsku, na ty auta jsem narazil i v Rakousku. Takže to vypadá že v pátek a sobotu se objížďka vyplatí. V Ptuji jsme zabrousili do mekáče (nesnáším ho) a udělali si další pauzu,rodina chtěla šejk a hranolky a další srágory. V rakousku asi 160 km před Vídní poslední zastávku, P.S.: na přechod Shorvatsko/Slovinsko tedy Cvetin, jsme přijeli šestí, úplně v poho. Přibrždění tak 2 minuty. Tu trasu doporučuju hlavně pro motorkáře( mě :-) ) , samá zatáčka a dobrá cesta! Použita navigace Seznam Mapy offline. Google je debilní, přes Cvetin mi furt nedokáže hodit trasu, I radary to ukázalo. A nastavil jsem si trasu v notebooku , uložil a otevřel v mobilu. Zobrazování pruhů umí čitelněji než google.1 bod
-
Dělám si tu pořádek nějakých starších uložených odkazech a objevil jsem toto vlákno. Toto vlákno bylo pro mě aktuální ke konci minulého roku. Zajímala mě možnosti vypnutí onoho "inteligentního" nabíjení. Bohužel jsem se tu k ničemu nedopátral. Na vypínání SS-áčka mám nějaký instalovaný systém. Zkoušel jsem různě hledat možnost vypnutí onoho inteligentního nabíjení, zkoušel jsem (v OBDeleven) v dlouhém kódování různé nastavení ohledně rekuperace. Nic nezabíralo. Ke konci minulého roku jsem i vyměnil po cca 2,5 roku původní Vartu a vrazil tam Exide AGM ...rovnou nějakou větší. Novou baterii jsem samozřejmě nakódoval. Začalo se to chovat lépe to nabíjení. Ale asi jen nějaký ten týden a říkal si, jak to pěkně dobíjí (i jsem to sledoval online přes OBD). No, ale pak se to začalo zase kazit. Prostě to ždímalo baterku místo toho, aby ji nabíjelo. Možná to mohlo souviset se změnou počasí, asi začalo být o nějaký stupeň tepleji (spekulace, nemám podloženo měřením). Pravda je ta, že hlavně přes zimu jezdím velmi krátké vzdálenosti. A taky jen občas. Kolikrát auto stojí týden (někdy se stane., že i dva týdny). Přes léto je to mnohem lepší, to je spousta dlouhých výletů. Takže když někde vyrazím, tak chci, aby to do baterie tlačilo, ne ji vybíjelo. Pak končím s tím, že do auta nesu nabíječku (napajenou z 12V) s jiným Pb aku, kterou nabíjím přes cigareťák tu v aute, aby nechcípnula úplně. Se starým aku klesalo za pár dní napětí na 12,2V, s novým aku (a stále zapnutým "inteligentím" nabíjením to bylo lepší, ale o nějakou tu desetinu). Po všech těch pokusech jsem nakonec vytáhl ten konektor z té BCM jednotky na záporném pólu ....a konečně jsem spokojený a je klid. Po delším výletě mi ukazuje napětí 12,8V (2x i 12,9V) ....a po týdnu, kdy nejezdím, je stále drží aspoň na těch 12,6 V. To uváděné napětí je ze zabezpečovačky auta, které mohu vyčítat dálkově. Jinak doteď mohu sledovat i na votmetru, který je v rámci USB nabíječky do cigareťáku, že to opravdu dobíjí trvale (napětí se pochyuje od 13,x V do cca 14,4 V). Je to vidět i na tom napětí aku, které je po jízdě autem cca 12,8V o čemž jsem si s inteligentním nabíjením mohl nechat zdát i po delší jízdě. Tak to jen tak takový postřeh a má zkušenost. Třeba to bude někomu užitečné, inspirativní. Jsem uživatel, který většinou jezdí jen o víkendu, nenajezdí toho mnoho (do práce jezdím hlavně na kole a to i v zimě, pokud není sníh a led), auto mu skoro celý týden stojí venku na ulici (tj. nemá možnost pravidelně připojovat na udržovací nabíječku) a moc toho nenajezdí (za 3,5 roku cca 15000 km). Něco jiného samozřejmě bude zažívat akumulátor uživatele, který s autem jezdí skoro každý den a delší vzdálenosti.1 bod
-
To je samozřejmě nesmyslná spojitost, pokud baterie nejsou nějaký bastl a vše je zapojeno správně.1 bod
-
Je třeba rozlišovat dojmy a fakta :-) . V mém textu není o srovnávání ani čárka, stejně jako o energetice státu. Chce to jen pozorněji číst, na co jsem reagoval ("Kolik toho slunečník navyrobí v zimě?") a jak jsem reagoval (kolik toho slunečník vyrobí pro rodinný dům).1 bod
-
1 bod
-
Co je to perpetum soláre (a kdyžtak perpetuum, propříště)? Co tím myslíš? A co ti na rozvodné síti připadá odporného?1 bod
-
Když si vezmu, jaký rozmach za poslední roky zažívají při prodeji ojetých aut tvz. "prověrky" (určitě většina z vás bude znát na ytb Horňáka, Kubrta,...), tak by mě hodně zajímalo, zda budou řešit reklamaci výměnou dílu za díl, nebo to stříknou znovu. A to bych opravdu nechtěl, nové auto, co už má z výroby zvýšené hodnoty laku. To pak při prodeji jen těžko člověk vysvětlí podezíravému kupujícímu, který si třeba najme na prověrku nějakého profíka s lakoměrkou.1 bod
-
@KrostaJasný, profil mám, jakožto "hlavní uživatel", či jak tomu nadávají (ten, co u sebe musí při registraci mít alespoň 2 klíčky), na hosta nejezdím. Jinak jsem se díval a mapy nemám ze začátku 2021, ale dokonce 11/2020 (což je paradoxně starší, než datum výroby auta - to je právě 2021). On celej ten infotainment je prapodivnej - například jsem nepochopil, proč tu všichni řeší odblokování videa za jízdy - ale teď mi došlo, že to možná ostatním alespoň nějak funguje - já dal na flashku zkusmo asi 5 filmů v různých formátech z mýho domácího NASu (běžný formáty, který dneska přehraje i slabej telefon - žádný 4K rozlišení atd.) a zjistil jsem, že na stojícím autě to ani jeden není schopný přehrát (úspěch byl, když se rozjel alespoň zvuk, ale většinou ani to ne - jeden film se dokonce rozjel i s obrazem, ale jen jednou, napodruhé už ani prd). A složitě někde něco konvertovat do konkrétních formátů a datovejch toků, z toho jsem už dávno vyrostl a doba je podle mě taky už jinde - takový vopičárny jsem dělal tak před 20-ti lety abych to dostal do "přežvýkatelnýho" formátu pro jednoúčelový (většinou už tenkrát čínský) zařízení s chabým výkonem (typu DivX LCD přehrávač), ne pro auto 21. století za 1,2mil. Edit: Jelikož bydlím blízko Slavkova, vzal jsem to ráno přes Bayera, že se zeptám, co to tam mám za nefunkční paskvil. Všude mrtvo, zamčeno, zhasnuto......dneska se u Bayera ve Škodovce prostě nemakalo, ale zaskočil jsem vedle do Audi/VW. Popsal jsem problém a technik na to povídá, že s tím mají v Audi taky problém a že teď zrovna mají nějaký výpadky poskytovatele a že on-line aktualizace jim zrovna moc nefungujou. Prodávám jak jsem nakoupil - dál jsem po tom nepátral, co že je to za poskytovatele a čeho vlastně, protože mi řekl, že musím stejně přijít v pondělí, až bude někdo ve Škodovce. Prý ale i na takovou hovadinu, jako je upgrade firmwaru / map objednávají na týdny dopředu. Vzhledem k tomu, že už v týdnu od 18. jedu 3000km za čáru, tak si asi koupím zase držák na mobil a cestou si budu zpívat. Jako na potvoru cestou do toho Slavkova Columbus totiž zaprotestoval tak, že nenastartovala ani ta stará navigace a následně směrem na Brno zatuhnul i Carplay. Musel jsem to během 40km 2x restartovat dlouhým podržením vypínacího "tlačítka". Tak už se těším jako ďas, až budu za těch 3000km 50x restartovat infotainment, abych si alespoň poslechl něco přes Carplay.....v autě za 1,2....1 bod
-
Za mě hraje Canton dobře. Ono hlavně záleží na zdroji zvuku. Asi bude rozdíl mezi FM radiem, web rádiem a kvalitním zdrojem z Apple Music/Spotify.1 bod
-
Objednáno 15.11.21 a 30.6.22 u dealera tzn. 7,5 měsíce čekačka na Superb liftback Sportline 206kw v plné; budu přebírat po dovolené za 20 dní (by už mohla být na značkách).1 bod
-
Děkuji za odpověď tak jsem tam bohužel nic nenašel. Zřejmě je to vidět jen pokud je to aktivní. Budu sledovat1 bod