Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/10/22 ve všech sekcích

  1. Ja som nedávno kúpil na leto 19' Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a som max. spokojný. Tiché,stopu držia parádne a taktiež za mokra sú super... Rozhodoval som sa medzi nimi a Continental SportContact 7
    1 bod
  2. Jo, to samozřejmě souhlas. Ale lepší se to. Aktuálně řešíme fotovoltaiku na jeden pražský panelák, kde jsme se většina majitelů bytů shodli, že to dává smysl. Problémy jsou zatím spíš legislativní - museli jsme na to založit firmu a papírování je zbytečně moc. A taky nedostupnost technologie - čekací doby na dodání v řádu 6-9 měsíců jsou teď standard. Naštěstí už je to prošlapaná cestička, tak stačilo najít ochotné obyvatele jiných dvou paneláků, kde si tím prošli a dali nám hodně důležitých rad. Obrovskou výhodou paneláku je velikánská rovná střecha, která není ničím stíněná a kde panely ničemu nevadí (fakticky ani vizuálně). Pracovně se pohybuju po větších firmách, fabrikách apod. Hromady z nich mají nebo plánují FV. Návratnost investice díky nárůstu cen energií skokově klesla a každé procento energie neodebrané ze sítě se počítá, protože tam to bývá o milionech Kč... Ale jako všechno, nesmí se věc vidět černobíle (ani na jednu stranu) a chce to nějaký rozumný mix. Zastavět zemi větrníkama a myslet si, že to je ta všeobecná spása, je samozřejmě hovadina. Když vidím ty větrné farmy v Německu, Nizozemí, kde jsou stovky větrníků na nějakém plácku, které jsou vidět na desítky kilometrů, tak jen kroutím hlavou. Za mě je rozumný mix mít jaderky jako hlavní stabilní zdroj a soláry / vodní elektrárny tam, kde to dává přirozený smysl ke snížení faktur.
    1 bod
  3. Nechci provokovat, ale dnes přišla Mms se zprávou Vaše auto bude do týdne připraveno k vyzvednuti :D
    1 bod
  4. zelená vazelína G052565A1 funguje a ide to von pekne
    1 bod
  5. Rád bych ještě přidal dodatek k mému návodu - ventilátor lze také zcela odstrojit (sundat zadní kryt), čímž se dostanete k druhému konci hřídele a samotnému motoru. Lépe se pak maže (můžete namazat z obou stran) a také čistí. Návod/inspiraci jsem našel na jiném webu. Demontáž zadního krytu motoru: Odpojte napájení řídicí elektroniky - dva dráty na konektoru, hnědý a žlutý, myslím (plastový dodatečný díl s kovovým vrchem). Řídicí elektroniku s pouzdrem demontujte pomocí dvou šroubků. Zatlačte tři gumové zarážky, které drží motor v zadním krytu, použít můžete např. plochý šroubovák. Pozor, zadní kryt drží skutečně jen a pouze na nich, celé tělo ventilátoru vypadne = držte jej! Nezapomeňte vyvlíknout dráty elektroniky ze zadního krytu, jinak nepůjde zcela sundat. Vyčistěte a namažte. Montáž je samozřejmě v opačném pořadí. Trošku boj je s gumovými zarážkami/klíny, ale opět poslouží šroubovák a trocha trpělivosti. Obecnou radu nemám, myslím, že "instinktivně" na to přijdete, ale dobrá metoda asi je zatlačit ventilátor do krytu, jak to půjde, a pak za pomoci plochého šroubováku zatlačit na gumové klíny, aby zapadly. Ujistěte se, že zapadnou úplně a všechny tři!
    1 bod
  6. V zimě mi začal ventilátor čerstvého vzduchu (umístěný v prostoru nohou spolujezdce, za přihrádkou) nepříjemné pískat, než se zahřál. Vyjmul jsem ho proto, vyčistil a namazal. Vyjmutí ventilátoru čerstvého vzduchu není taková legrace, jak se to z dílenské příručky zdá, níže pár mých postřehů. Na úvod: Doporučuji si při práci s ventilátorem lehnout do prostoru pro nohy spolujezdce tak, že hlava je pod ofuky nohou. Poslepu to nelze. Odšroubovat dvě plastové „matky“ a sejmout měkký (kosmetický) kryt ofuků nohou spolujezdce. Kryt je dvěma matkami pouze jištěn, aby neupadl, není jinak přichycený, pouze zasunutý za okraje prostoru (přístrojovou desku a přihrádku spolujezdce). Odpojit svorkovnici ventilátoru (pozn.: větší svorkovnice, blíže motoru). Odjistit ventilátor (plastová západka, nebo šroub (3.1) – pokud nebyl dříve demontován, vždy by tam měla být plastová západka) Otočit tělo ventilátoru proti směru hodinových ručiček, čímž se uvolní a lze s ním pohybovat. Vyjmout ventilátor směrem dolů. Poznámky: Ačkoliv teď vyjmutí ventilátoru působí snadno, snadné to není, pokud jej nechcete poškodit a vytahovat hrubou silou (nedoporučuji). Překáží jak ofuk nohou, tak koberec podlahy a také přihrádka spolujezdce. Doporučuji přihrádku spolujezdce vyjmout (lépe se dostanete k ventilátoru), nebo alespoň odšroubovat všechny spodní šrouby, aby se uvolnila její spodní část. Potom se uvolní i ofuk nohou a ventilátor lze už výrazně snadněji vyjmout. Stále to ale vyžaduje trochu trpělivosti a „manévrování“. Ventilátor lze nyní s opatrností vyčistit (doporučit se dá kompresor se stlačeným vzduchem, nicméně poslouží v nouzi i výkonný vysavač). Pokud chcete z motoru ventilátoru uvolnit maximum nečistot, položte ventilátor na lopatky a klepejte vhodným nástrojem na plastové tělo motoru. Z vnitřku budou vypadávat nečistoty. Není na škodu štětečkem očistit také samotné lopatky. Ventilátor lze nyní taky namazat vhodným mazivem. Nedoporučuji používat větší množství.
    1 bod
  7. švára bydlí v městem vystavěných bytových domech, mají v suterénu plynovou kotelnu. Taky neví co bude. S jádrem to bude taky zajímavé, bereme tyče z Ruska, pětislepenec neuváženě, slepě a ukvapeně vyhlásil Rusku válku a takže asi budeme pěkně všichni víte kde? Já dělám ve fabrice na nárazníky, spotřebu elektřiny a plynu máme obrovskou, automobilky na tom budou stejně. I kdybych pokryl solárem celej barák tak mi to spotřebu nepokryje. U mě dojde ke změně hlavního zdroje tepla, plyn se budu snažit odbourat. Nerezovej komín už mám na verandě na paletě, 8 vozejků kalamitního dřeva na zahradě z toho 4 naštípaný....a další čeká jen jej zpracovat. Pilu mám roky, sekery a kalače taky, děda pořídil štípačku 7tun. Počítal jsem že budu topit dřevem už dřív. Krbovky s výměníkem mám taky delší dobu. Ohledně soláru: víte jak je to se sluníčkem, tmavé plochy ohřívá. Si představte jak topí asfalt, neříkejte mi že ta fotovoltaika nebude další ohřívač vzduchu? Podle mě nejlepší je vodní elektrárna a případně větrník tam, kde nikoho otravovat nebude a ty místa jsou. Kolem Frýdlantu, na Vysočině.. Jádro, no o tom jsem už psal, abychom taky nenarazili. Elektrická auta, no je to hezký, nabít si to doma přes noc, ale je to drahé a daleko to nedojede, nedá se to nabít do 20 minut. Nevím kdo si to může za ty peníze koupit, spíš takový ten tip lidí jak musí mít všechno co je nové. Tak to já nejsem EDIT: pardon, politiku sem už míchat nebudu ale ono se to ve mě vaří
    -1 bodů
  8. No jestli myslíš ty gumová pouzdra na vodící čepy, tak mazivo je přiložené na vnější promazání abys nové gumové pouzdro protáhl uložením. Vnitřek se nemaže. Když to namažeš, tak se brzdy nebudou vracet a bude ti to pořád brzdit o kotouče. Ta guma je suchá právě proto aby vracela čep do výchozí polohy.
    -1 bodů
  9. Start-Stop se dá deaktivovat i bez potřeby rozebírání čehokoli, kupování nějakých hejnlátek z Aliexpres, a podobných blbostí. Stačí si pořídit www.carly.de s roční licencí pro Škoda (popř všechny značky), a přes něj to jde z telefonu trvale deaktivovat. A jako bonus máte ještě nástroj pro čtení a mazání chyb …
    -3 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...