Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/27/24 ve všech sekcích

  1. Ručné zadávanie nejakých udalostí do Traffication nehrozí ani u mňa, lebo to je rovnaká blbosť, ako keď si Slovensko spravilo svoj "vlastný Waze", kde ľudia mohli hlásiť udalosti, resp. to dávalo notifikácie. Viete si predstaviť, že ako to skončilo, milióny daňových poplatníkov skončili v niekoho vrecku, potom po pár rokoch to zrušili, lebo to nikto nepoužíval. Na druhej strane ak budú fungovať I2V, prípadne V2V služby, tak Traffication vnímam pozitívne, lebo I2V, V2I a V2V služby sú podľa môjho názoru budúcnosťou, len ešte bude chvíľku trvať, kým sa viac rozšíria, hlavne na strane infraštruktúry, kedy napr. svetelná signalizácia bude vedieť, že prichádzam ku križovatke a napr. dlhšie podrží zelenú, aby som stihol prejsť. Tak isto sa takýmto systémom dá predísť hromadným nehodám napr. na diaľniciach, kedy V2V dokáže vodičov včas varovať, na rôzne nebezpečenstvá. Dôležité je, aby pribúdala infraštruktúra, bola podpora aj zo strany zákonodarcov, resp. aby sa zjednotili frekvencie komunikačných sieti, a to ideálne na celosvetovej úrovni. Každopádne niekto s tým musí začať, a som rád že nie je to už záležitosť iba prémiových vozidiel.
    3 body
  2. 3 body
  3. Vidím, že se tě jako vždy, Tomku, týkají důležité věci. Toto vlákno není určeno k existenciálním úvahám, proto pro tebe mám krátké vysvětlení: nemyslím si, že by ztrácela čas nějakými modlitbami. Myslím, že je to pozvánka na francouzské milování.
    3 body
  4. Tak to tady malinko oživím. Zkusil jsem namontovat a zapojit PP motorek z fabie FL na Fabii před face. A světe div se dojezdy šly nastavit. Ve vcds jednotku vidím. A dovírání přes kessy taky normálně funguje. Celé zapojení je prasečina, kterou jsem jen chtěl ověřit, zde má cenu shánět ostatní moturky a vypinace s konektory. Tak pro BCM 6c0937090d je toto zapojení možné. VID_20240224_173928.mp4
    2 body
  5. Tak abych to tady celé roky jenom pasivně nečetl a nevyužíval slevy na skodadilech, tak se také podělím o nějaké zkušenosti. Nainstaloval jsem na přední nápravu stabilizátor z rapida 20mm a na řízení měla celá úprava pouze pozitivní dopady. Auto je za všech okolností přesnější na řízení, nenaklání se, ve větru je při vyšších rychlostech snazší ho řídit. Koupili jsme Fabií 3 2017 1,2tsi 81kw s cca 116000 na tacho a jako druhé autíčko super. Ale svižnější jízda na klikatých cestách byla proti octavii 4*4 dost zklamání...myslel jsem, že pomůže, když vyměním 15" kola za 16"...to se podepsalo pozitivně na řízení, ale pořád se auto strašně naklánělo na vnější přední kolo, tak jsem začal hledat co by se dalo udělat, na předku se komplet vyměnily tlumiče, uložení a stabilizátor 20mm z rapida... Mezi 5q a 6q stabilizátorem je rozdíl ve tvaru. Viz foto. Samozřejmě jsem koupil nejdřív ten pro 5q, ale ani jsem ho tam nezkoušel dát, a sehnat ten správný 6q. Kvůli výměně musí jít dolů napravnice a dle příručky pak nové šrouby...i tak cena 2000 komplet je směšná. Bohužel jsem neměl možnost porovnat jak by se změnily vlastnosti pouhou výměnou jen tlumičů a následně stabilizátoru, ale měl jsem bezprostřední možnost porovnat fabii s 50000 na tacho 15"kola a naší s jiným stabilizátorem a je to naprosto jiné auto. Rapid používá stejné pružiny i tlumiče, tak jsem neměl příliš veliký strach o to, jestli se to nebude chovat nějak zaludně. Nedotáčivost nepozorují ani na zimních 15" ani na letních 16", na kterých to se stabilizátorem dává extra smysl. Jediná situace, na kterou mi prijde, že to mělo negativní vliv je extra pomalá jízda přes nerovnosti...tam se celá karosérie striktně naklání podle toho po čem jede předek a zadek o to více kopíruje. Ale to je tak do 20km/h při hledání parkovacího místa u paneláku. Tak třeba to někoho inspirujte.
    1 bod
  6. Máš pravdu. Kúpil som si novú sadu, ktorá na skrutkách drží o poznanie lepšie.
    1 bod
  7. Pro přední motorky jsou konektory 2Q0972724. Zde ty dva velké piny jsou stejné jako u původního konektoru 5K0972708, tedy stačí vypinovat z původního. Ty malé piny od poz. 1 až 18 jsou odlišné, konkrétně 000 979 052. Ty nutno sehnat a překrimpovat. Zadní motorky mají konektory a tedy i piny stejné - konektory jsou 5K0972708. Nový čtyřspínač má konektor 5C0971974, nové jednoduché spínače mají konektory 1K0972704. Piny jsou v nich stejné a pasují z původních konektorů. Doma v šanonu mám poznámky k přepinování těch konektorů, ale jsem tento týden v zahraničí.
    1 bod
  8. No super, že se tu ještě nacházejí lidi co na fabkách dodělávají neokoukané funkce
    1 bod
  9. https://www.zenec.cz/produkt/navi-multimedia-adapter-skoda-octavia-3-generace/
    1 bod
  10. Jen sdílím info o gumách - mám najeto 175.000km na SIII140kW TDI AP na jedněch letňácích 235/45 R18 Pirelli Cinturato a jedněch zimácích 215/55 R17 Michelin Alpin 5. Docela mě to překvapilo. U některých aut a gum jsem měl nájezdy i poloviční.
    1 bod
  11. Taknejak. Dokud je dany model aktualni,nebo 2roky po skonceni,tak OEM dily jeste jsou z prvo vyroby. Potom to jsou dily stejne znacky dodavane do prvovyroby viz tvuj FAG. Jako ne ze by to byl shit apod. To ne. Ale pokud koupis fungovku auto,tak baterie vydrzi bez problemu 6let. Jakmile koupis jinou ikdyz stejneho vyrobce,tak cca 4roky a je pred smrti(priklad). Dale je to poznat na brzdach. Na original najedes 150 000km. Na druhovyrobu 80tkm. A kdyz po 5letech po skonceni vyroby modelu koupis original,tak najedes taky 80tkm. Ale pokud je koupis stejne jako kupujes auto,tak po 150tkm nasadis nove kotouce,ktery si kupoval s autem a najedes na ne 150tkm. Je to vse zjednodusene napsano. Vec druha je potom cena. Prirovnam to k superbu 1. A passatu 3BG. Bolest presni naprava origo tenkrwt stala 15 000kc. Najel si na ni 150tkm. Potom si koupil aftermarket za 7000kc a najel si 30000km nez zacala cvakat. Kdyz dnes koupupis original,tak stoji 10 000kc ale najedes 100 000km. Aneb nejsem tak bohaty abych kupoval levne veci.
    1 bod
  12. Dobrá poznámka! ... vědět to dříve, trval bych na výměně obou ložisek. Nicméně autorizovaný servis byl absolutně mimo, co se identifikace problému a jeho řešení týče. Známý, který mi výměnu prováděl se do toho původně nechtěl vůbec pouštět a stále mi říkal, abych počkal a nerval do toho zbytečně peníze. K nepsanému pravidlu ohledně 4x4, že hluky slyšící od přední části vozu se opravují na zadní části vozu ... v mém případě zaplať pánbůh, že jsem toto pravidlo neznal Osobně jsem slyšel jiné pravidlo ... slyšíš-li hukot od pravého kola, závada bude na levém a opačně.
    1 bod
  13. Chtěl bych se podělit s mou zkušeností co se HUKOTU od předního kol(a) týče. Na konci října 2016 jsem si pořídil Superba 3.6 FSI V6, 4x4, automat s nájezdem 212.000 km. Když jsem si ho vezl domu, tak jak to bývá u "nového" vozu, tak nikdo nemá naposloucháno co a jak hučí a tedy co je a není vlastností konkrétního vozu. Když jsem si ho odvážel, tak byl a letních 18" kolech, které byly nerovnoměrně sjeté (vepředu zhruba s 5mm a vzadu se 6mm). Tato skutečnost sama o sobě vnutkává myšlenku, že mnohé pa-zvuky mohou být od kde čeho a samozřejmě i s ohledem na výše zmíněný nájezd km. Již při cestě domů jsem sice slyšel zvláštní hučení odněkud zepředu v rychlostech mezi 100 - 120 km/h, ale neznalý zvuku benzínového šestiválce a navíc Superba jsem toto přikládal spíše pneumatikám, jelikož jsem si již před koupí tohoto vozu o něm nastudoval co nejvíce informací a tudíž i to, že valivý hluk od předních pneumatik se značně dere do interiéru vozu. Před Superbem jsem měl tu čest vlastnit Toyotu Avensis 2,2 D4D Combi (2006) a i na to, že to byl diesel, to bylo nádherně tichoučké autíčko a velmi pohodlné i výkonné. Leč změna ročního nájezdu kilometrů se rapidně snížila a točit se s dieselem okolo věže (myšleno převážně po městě) je zadělávání si na tučné servisovné. Ale zpátky k Superbu. 6-ti hrnek jsem si pořídil pro radost. Chtěl jsem relativně velké a svižné auto se slušným zvukem, nízkými servisními náklady a atmosféru, což právě Superb splňoval. Ihned po koupi jsem si objednal ALU kola a pneu 17". Hluk od kol byl sice nižší, nejen díky novým pneu, ale i jejich menšímu rozměru, avšak zmíněný HUKOT byl slyšet neustále. Po přečtení mnoha diskusí a naposlouchávání vozu s přibývajícími kilometry jsem usoudil, že by se mohlo jednat o ložisko. Dokonce jsem nechal vůz projet jednoho chlapíka (borec přes elektroniku), který již pár takovými vozy jel a ten se docela zhrozil a usoudil, že to spíš vypadá na křivou poloosu. Toto uvádím jen pro zajímavost, protože se tak na podzim 2016 i stalo. Toto HUČENÍ (zkusím popsat :-D ... znělo jako přibližně vteřinová silně hlučná rezonance a vteřinový klid - sinusoida - prostě vteřinu huuuuu a vteřinu klid), které se poměrně rychle stupňovalo a začalo se objevovat i v rychlostech od 75 do 85 km/h, avšak nebylo pocitově prakticky odlišitelné ani při průjezdu zatáček v inkriminovaných rychlostech (nyní již 75 - 85 a 100 - 120 km/h). Samozřejmě jsem měl i obavy zdali to nemůže být třeba DSG převodovkou, popř. Hardy spojkou. Na podzimní "akci" od Škoda auto jsem požádal techniky autorizovaného servisu, zdali by se mi a to mohli podívat a sdělit mi resumé. Informace, která mi po prohlídce byla sdělena je následující. Ložisko to možná je, že tam něco slyší, ale že vůli při zahýbání s kolem na zdvižně nezjistili. Při projetí vozu se hluk sice projevil, ale při obvyklém rychlém zatáčení se hluk neměnil. Prý i zkoušeli mnou sdělenou rychlost nasimulovat na zdviži, ale nic zvláštního u kol neslyšeli. Před vánoci 2016 se mi podařilo "zlomit" známého, který vozí auta ze zahraničí a opravuje je, aby mi vyměnil levé přední ložisko. A to i přes všude uváděné "téměř pravidlo", že když řidič slyší levé, tak to bývá pravé. Autem se projel, v rychlosti zhruba 80 km/h rychle manévroval volantem ze strany na stranu avšak ani on a ani já a místě spolujezdce jsme nezaznamenali jakýkoliv náznak změny toho "divného" hučení. Pak zvedl auto na zdviži a taktéž jako v autorizovaném servisu vyzkoušel zahýbat nejdříve levým a pak pravým předním kolem ve všech směrech, načež mi řekl, že vůbec nic necítí. Dokonce jsem si to zkusil i já sám se značnou razancí a musím potvrdit, že nebyla cítit ani sebemenší vůle ve všech směrech. No nic, ložisko jsem měl již s sebou a trval na výměně. Následné projetí vozu bylo z části potěšující a z části deprimující. Potěšující bylo, že HUKOT již nebyl takové intenzity, ale i tak nedošlo k jeho odstranění. Mého známého jsem žádal, aby mi vyměnil i druhé ložisko, ale on byl velmi přesvědčivý a radil mi, ať počkám do jara na přezutí sady s letními pneumatikami. Jaro nadešlo a tudíž i přezutí na letní sadu ALU s původními pneumatikami. HUČENÍ (velkými písmeny to slovo píši záměrně, jelikož při cestování na delší vzdálenosti to bylo na tři ibalginy, aby člověk z toho zvuku nezešílel) však pokračovalo. Nedalo mi to a objednal jsem druhé ložisko a dnešního dne 7.5.2017 ho nechal vyměnit. Po jeho výměně a projetí vozidla mohu zvolat HEURÉKA !!! Ten příšerný hluk opakující se v rychlostech 75-85 a 100-120 km/h byl ta tam! Jsem šťastný, protože pokud by se tato závada nepodařila odstranit, tak bych už uvažoval o prodeji Superba. Teď si již budu hrát "JEN" s hukotem předních pneumatik, deroucím se do interiéru a s vytlumením dveří, které při již mírně puštěném rádiu rezonují jak trakař na polňačce Musím dodat, že mé předchozí vozidlo Toyota Avensis byla i při nájezdu 150.000 km nádherně tichá a japonci si dokonale pohráli i s hlukem předních pneumatik a to prakticky ve všech rychlostech ... 0 až 210 km/h (v té vyšší rychlosti už byl znát aerodynamický hluk karoserie). Jinak jakákoliv úroveň hlasitosti originálního autorádia neměla ani sebemenší vliv na jakoukoliv rezonanci dveřního panelu. Na závěr musím dodat následující: LIBERO: ... k Tvému --- mam dost ....pred vymenou ložísk vymeň mechanika --- vlastní zkušenost mi potvrdila, že to co tvrdíš není pravda, alespoň u 3.6 FSI V6, 4x4. SURI.: ... k Tvému --- Ložisko , pridrené nebude , normálne voľné a hučí , po zdvihnuťí ti to skúsený človek identifikuje na 100% ale ložisko je bežná vec... --- to samé co jsem napsal v prvím komentáři. Komentář k ceně pro WILDV6: ... cena 2.033,- s DPH + práce 400,- Kč (známému) Varianta dílu: FAG (Německá prvovýroba) Náboj předního/zadního kola s ložiskem FAG - náboj kola předního kola s ložiskem, 4 díry, vzadu pro 4x4, sada včetně 4ks šroubů náboje a 1ks středového šroubu PS: pro všechny kdož budou číst můj příspěvek ... neodsuzujte mě prosím, nejsem odborník přes auta, ale ani úplná lama ... jen prostě popisuji svou vlastní zkušenost. Nikomu se nechci vysmívat či ho shazovat, jen přispět svou troškou do mlýna a pokud můj příspěvek někoho obohatí a bude mu nápomocen k řešení obdobného problému, tak mě to zahřeje na duši. To je i důvod, proč jsem se pustil do tak obsáhlého popisování mé zkušenosti
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...