Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/08/24 ve všech sekcích

  1. Faceliftova F3 a pripojenie osvetlenie noh, plus kodovanie Dokonca aj nejake video mam. Svetielka cina, biele pouzivane aj lre kufor, cervene objednane iba na skusku 20240305_180905.mp4 20240306_191533.mp4 Fotak trochu skresluje, jasy sa daju mierne upravit. Aj ked na osvetlenie noh by to malo byt ok, nikdy sa na nich nikto asi nebude pozerat priamo
    3 body
  2. Už je v konfigurátoru DSG
    1 bod
  3. to mi připomíná, jak nás loni v Turecku vezli zpět na hotel v VW Crafter a na dálnici z toho nemohl šofér vymáčknout více jak 60, blikal mu tam check, několikrát za jízdy restartoval , prostě zážitek
    1 bod
  4. Asi bych prvně zkusil nabít do plna, vozil raději kabely a pokud by se ti stalo ještě jednou, tak nová baterie.
    1 bod
  5. Před fl také - vw 508 / 509 Aktuálně 35000km po přestavbě a přes motor již proteklo 2000 litrů plynu a 350 litrů benzínu. Zatím vše ok, filtr Blaster je úplně čistý, ačkoliv něco se již dole začíná objevovat. Momentálně dlouhodobě kvůli ceně / kvalitě čerpáme na mol. Letos ozkouším turecký plyn, tak uvidíme.
    1 bod
  6. Žlutě je zakroužkována plastová západka. Na páčce leží kulaté černé gumové těsnění, které má být nasazené na zámku (dal jsem ho bokem, aby byla lépe vidět západka).
    1 bod
  7. Po dobu 10 let co mám auto s SS a ID mám 3 EFB. Jako elektrikář který ví o co jde jsem hodně měřil, dobíjel atd... Poznatek je ten, že se baterie EFB v autě s ID chová předpokládaně jen několik prvních měsíců. Normálně při běžném ježdění si udržuje na 12,2 -12,3V. Pokud ji dobiji nabíječnou, tak i po několika dnech drží 12,5 -12,6. Po půl roce stáří se baterka autem udržuje na 12,2, ale občas taky jen 12V. Po dobití nabíječkou klesne napětí do druhého dne opět na 12,2V... Závěr je, že 12,0 -12,2 je pro tyto baterky v autě s ID vpodstatě normální a je potřeba počítat s tím, že při ježdění delších tras defenzivně, občasném dobíjení nabíječkou je životnost baterky z prvomontáže 5-6 let, dalších baterek z aftermarketu do 4let. (sledoval jsem dál i baterky vyměněné, protože je využívám na chatě). Tabulky které jsou obecně známé - změřené napětí a odpovídající procenta nabití platí pro původní baterky (ne EFB a AGM) a provozu v autech bez ID. Nikdo ale tabulky nepředělal pro EFB a ID, ale všichni se jimi i nadále řídí. SS je dobré z pohledu baterky vypínat. Každé baterce škodí šoky (velké krátkodobé odběry proudu), což je opakované startování. Při startování po dobu 1-2 vteřin odběr několika set amper. Při takovém šoku se olověné desky v baterce kroutí, poškozuje se jejich povrch a vypadává z nich materiál. Protože SS dělá násobně více startů, jsou také desky v baterce takto násobně více poškozovány. Proto mají EFB zesílené desky a mají je pro zpevnění v ochranné mřížce které mají desky udržet, ale zcela to nedokáží, jen trochu to zlepšují. Nabíjení v autech s ID není konstatním napětím které se plynule snižuje jako u aut bez ID (nebo nabíječek s trafem), ale je impulsní. Impulsy dosahují až 16V, ale běžnými voltmetry do zapalovače nebo multimetry je nezměřitelné, Impulsy jsou příliš krátké na to, aby je tyto voltmetry zaznamenaly a dokázaly na ně reagovat, takže měříte jen "jakýsi průměr", ale ani to není přesné, protože "průměrná hodnota" se bude lišit podle frekvence a délce impulsů. Toto se musí měřit osciloskopem, nebo převodníkem napětí na digitální signál a logování počítačem. Baterky EFB dnes stojí 2-3tisíce a pokud vydrží 3 roky, je to max. tisícovka ročně. Pokud byste zvládli to prodloužit na 4-5 let, kolik se na tom dá ušetřit... S dobou 10-12let jako kdysi se s tím nedá počítat, protože auta bez ID nedobíjela impulsně, ale stálým napětím jako staré nabíječky s trafem..
    1 bod
  8. Prostě buď jedeš na elektromotor a nebo hybrid a ten zapíná a vypíná :-) moc to nevnímám, přirovnávám to k vypínání válců u 1,5tsi - ve vyšších rychlostech neslyšitelné ale v městě to je takové trošku trápení toho spalováku. Po městě EV jen šumí, hybridem jezdit po městě je takové neohrabané. Auto váží skoro 2000kg.
    1 bod
  9. Ano bohužel režim jen spalovák tam není. Vynutit to jde jen tím, že nastavíš at baterku dobíjí a pak spotřeba je vysoká - ano to je trotlovina největšího kalibru - to jsou pak zelené emise. To mi taky vadí a chtěl bych režim jen spalovák. Ale to jsou emise emise a nedivím se že to tam nejde - prostě je to tam technicky zakázané - softwarově to bude maličkost. Vidím co dělá při jízdě s vybitou baterkou - co to jde vypne motor,plachtí a rekuperuje zuby nehty a hned tam tlačí elektromotor, pak si baterku dobíjí ze spalováku aby za pár sekund vydržel jet na elektromotor např.100m - prostě zvláštní. Nabít a dovézt 100% baterky někde jde nastavit ale ono elektronika si pořád z baterky bere a se 100% v baterce ujet 500km nepůjde. Já kolikrát zablokoval potřebné procenta a ono si to jelo tak i tak a na konci cesty bylo pod mezí pár procent a zbytek jízdy šlo vidět že baterku motorem nabíjí - hajzlík jeden. V režimu hybrid to jede buď jen motor nebo elektro - oba současně jen když dáš režim sport a zašlápneš to při předjetí. Ano to neustále vypínání motoru, zapnutí elektro a pak hned zase motor je na mrtvici a taky mi to vadí, ale ono auto je zvyklé. Nechci vidět vnitřek motoru po x letech jak bude zakarbonovaný - to už nikdo nevidí. Pak jednou za čas stačí motor projet a třeba to bude lepší. No další fakt je že i PHEV sup či ovce má filtr pevných částic jako diesel :-) Tak za mě.
    1 bod
  10. Jakožto majitel PHEV SUPERBU -viz.moje vlákno níže a také vlákna kolegů. Myslím že zde je dost informací a na netu mnoho recenzí vč.youtube. Já před koupí taky četl a koukal na net a nakonec prodejce půjčil na víkend a byl kocour v troubě :-) 0) Mám možnost dobíjet u domku, dojezdy 50 km do práce a z práce pojedu na benzín. pojedeš na režim hybrid a rezervuješ si v baterce po startu hned 50% kapacity na zpět - auto si 50% vyplýtvá na těch 50km tam a zpět budeš mít vyrezervovaných 50% a v režimu hybrid zase krásně dokloužeš domů - spotřeba bude na těch 100km tak do 3l benzínu a do 10kwh/100km. Pokud máš možnost doma nabíjet tam je vyhráno :-) 1) Pokud dojde energie v baterii, spouští se motor, dobíjí baterii, to musí zvednout spotřebu. - pokud vybiju baterku ve městě tak auto jede v režimu hybrid - rozjezdy na baterku a pak přepíná na benzín - pokud vybiju baterku mimo město - tak startuje motor a fičí pořád na motor - stačí sundat nohu z plynu a do 2s ihned vypíná motor a plachtí - baterka má kapacitu 13,4kwh a využitelných je 10,4kwh - ty 3kwh jsou rezerva asi pro pokles kapacity do budoucna a taky i pro to když je komplet vybitá tak stále tam v rezervě má trošku na rozjezdy - baterku si za jízdy umíš nabít - stačí 100km a je plně nabitá - spotřeba pak je +- 10l/100km 2) Chci předjíždět a mám studený motor. Předpokládám, že hned začne točit na plno. - stane i tato situace - na toto bylo xx videjí na netu a za dobu PHEV říkaj že to je v poho. Ano já to nedělám ale novináři tomu nasolí plné pecky a studený motor vytočí. Jak psal kolega, trošku motor zahřeji režimem hybrid a pak mu mohu šlápnout - vidím to na teplotě oleje 3) Poruchovost - uvidí čas, celé pohoné ústrojí je hodně složité a asi budoucí oprava čehokoliv v motoru bude náročná a drahá. Já mám PHEV skoro 2roky a 30 000km za námi a jen servis. Určitě se vyplatí připlatit 5let záruky. Co mi trošku pije krev je pomalý infotatment, ale už jsem si zvykl že jede rychlostí staré 486 :-) 4) A další postřehy - viz.dole moje vlákna a kolegů @Mira96 @faithless78 @iV_Superb Kdyby cokoliv, ptej se zde nebo klidně SZ. Nakonec doporučuji si auto určitě půjčit, svézt se a uvidíš sám. Nejlepší kdyby ti prodejce auto půjčil na víkend - to vyzkoušíš vše-vím o čem mluvím.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...