Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 3.6.2024 ve všech sekcích

  1. Ahoj po dlouhe dobe! Auto stale jezdi - k 300 tkm milniku uz nezbyva moc... Za celou tu dobu, co jsem sem nechodil, se menilo/opravovalo: - AKU (puvodni z vyroby odesla v zime po 7.5 letech provozu) - predni tlumice - motorek steracu - rozvody (remen zacal loni v lete piskat, ze cela ulice vedela, ze jedu...) - letni gumy (Turanza TS300 predloni) jinak klasika pravidelny servis a olej po 15tis/rok Mimo to se uz nic nepredelavalo ani nedodelavalo... no, nicmene posledni dobou to uz nejak nebylo ono, takze tu 300ku uz asi nejspis najede nekdo jiny... Dlouho jsem se odhodlaval az to nakonec vzalo rychly spad a ja uz pomalu od minuleho tydne zacinam zas pekne (temer) od nuly 😉 Timto odevzdavam pomyslne zezlo Krale najezdu @Malta a preju vsem majitelum F3, at jim slouzi ke spokojenosti - byl a je to drzak!
    5 bodů
  2. 4 body
  3. Dal jsem si je taky i když na Scalu, mám je tam už rok, není to za špatného počasí tak zasviněné, na firemních oktávkách jsem míval zasviněný celý zadek, teď je to lepší, a prahy nebývají od bláta. Preferuji funkčnost před vzhledem.
    2 body
  4. 1 bod
  5. @dettektorr Jj, přesně tam jsem byl.
    1 bod
  6. Jsi úplně mimo. Stáhni si DP k tvému motoru a tam máš vše co potřebuješ.
    1 bod
  7. Dal jsem je taky, i folie na přední kapotu.
    1 bod
  8. Minuly tyzden som sa prehupol cez 100 000km. Uz absolvovane 2x STK, obe bez problemov. Olej, filtre menim kazdych 15 000km. Vymenil som ziarovky v svetlach za Osram NB (svietia ovela lepsie ako original), stierace. Brzdy som menil po 90 000km, teraz ma o dva tyzdne caka vymena tlmicov. Poruchy - vadne otvaranie kufra, asi po 4 rokoch (nedal sa otvorit), vymene cidlo, odvtedy OK - to bolo este v zaruke - unik paliva medzi vstrekovacim ventilom rozdelovacom - uz zial mimo zaruky, oprava dost draha... - teraz v zime zacal vrzgat podvozok po prejazde nerovnosti, napr. cez retarder (silentbloky stab. asi), dam to pozriet pri vymene tlmicov Inak s autom celkovo spokojnost, aj po rokoch vyzera fakt dobre. Jazdi slusne, 66kw sice nie je nic moc, ale niesom ziadny zavodnik, jazdim normalne predpisovo. Skoda, ze F IV nema combi, mozno by som aj menil. Momentalne v ponuke Skody nevidim priameho nastupcu. Vraj je to Kamiq, ale ten sa mi vobec nepaci. Ostavam teda nateraz pri F III C.
    1 bod
  9. Hele, tady moje varianta stealth camperu. Kolo na jízdu v autě, na noc nahoře. V autě mám LPG nádrž a nad ní rezervu. I tak se vlezu. Spát tam ale ve dvou... spal bych raději pod autem. 180 cm 75 kg. Smrad v autě po 14dnech ve Skandinávii byl skandální:-)
    1 bod
  10. Spani ve Fabia 3 Kombi - Postel bez prace aneb reklama na Eurobox Fabii 3 Kombi jsem koupil v roce 2022 jako druhe auto pro rodinu se 3 (temer) dospelymi detmi. Zatim nam krome doby dovolenych vetsinou stacilo jedno velke auto. Fabiu kombi jsem koupil spis do zasoby, jako uplne posledni normalni levne male kombi, zadne dalsi takove nove auto uz neni a asi nebude (Hyundai i30sw a Dacia Jogger jsou uz vetsi a pres 500tkc). V roce 2022 ji jeste slo za cca 350tkc uplne normalne okamzite bez objednavani koupit (a dokonce si vybrat z nekolika barev!). Jako jiz starsi clovek beru jako prednost jeji primitivni vybavu. Pro moznost spani v aute povazuji za nutne manualni ovladani zadnich oken, dobre vyresene variabilni zamykani dveri bez nejakych zvukovych efektu, a dokonce moznost vypnout v nastaveni denni sviceni - je mozne nastartovat motor bez sviticich svetel. Jako doplnek jsem koupil "ofuky" na predni i zadni okna, je tak mozne pohodlne vetrat vsemi ctyrmi okny i v desti. Mohu vyuzit i davno koupene stinici "puncochy" proti hmyzu na zadni bocni dvere, ktere byly zoufale male na nase predchozi "kempovaci" auta. V aute jsem zvykly spat o dovolene pri cestovani uz asi 50 let. Postupne to byly: Ziguli kombi, Skoda Forman, Ford Escort kombi, Ford Galaxi, Dacia Lodgy a ted kupodivu i Fabia 3 kombi. Mam pres 180cm a pres 100kg, ostatni v rodine jsou ale okolo 160cm a 60kg, takze i Fabii kombi povazuji za pohodlne rodine auto, bez problemu pro 4 a v nouzi i pro 5 mensich lidi. Pro spani ale samozrejme jen pro 1 (+ mozno kolo uvnitr) az 2. Vsechna nase auta byla dost dlouha pro spani minimalne do 190cm vysky. Pokud jde o sirku, moje zakladni uvaha je: kde si vzadu pohodle sednou 3, tak se 3 i dobre vyspi. Z nasich aut to byl pouze Ford Galaxi (1. generace, delka jen 462cm!) - genialni 7. mistne auto na vse: - otocna predni sedadla (to uz dnes neni mozne u zadneho auta pod milion), - maximalne variabilnich 5 zadnich sedadel, posuvnych, sklopnych, otocnych a vyndavacich, - obrovsky prostor, temer volny prulez mezi prednimi sedadly dozadu (i za jizdy), - spani bez nejmensich problemu mozne i za jizdy (to se samozrejme nesmi). Pouzivali jsme ho v obsazeni 2+3 deti, ale i 3+3 deti. Jak je to mozne: 3 dospeli klasicky v zadni casti, 2 mensi deti na palande v kufru (150x90cm), 1 osoba nad prednimi sedadly (155x50-90cm) o o o / / / / / / _________o / _________o _________o Dacia Lodgy (delka 450cm) z konce vyroby, s koupi jsem cekal az na verzi s delenymi sedadly 3 rady. Trochu mensi a mnohem mene variabilni, ale porad uvnitr hodne velke auto pohodlne pro 6 (nebo 7 mensich) lidi. Tady uz je vzadu mene mista, ale sirka 130-140cm je supr pohodlna pro spani 2 a jeste ujde pro 3 stihle. A pod luzko se pohodlne vejde 10 Euroboxu 40x30x22cm (bez zadnich sedadel), takze se na noc nemusi nic prendavat na predni sedadla. Nad prednimi sedadly je i v Lodgy dost mista pro dalsiho stihleho cloveka asi do 160cm (a kdyz se otevre okno prednich dveri tak si natahne nohy kdokoli), opet lze snadno resit polozenim Euroboxu vhodne velikosti na predni sedadla (ridic 40x30x32, spolujezdec 60x40x32cm) + tenka deska s vyrezem pro volant + matrace = spodni hrana okna. Spali jsme tak jednou dva tydny ve ctyrech, slo to ale opakovat to uz nebudem. Jinak ve dvou lidech i v Lodgy zustava celkem pohodlna (nelegalni) moznost prelezt na sedadlo ridice a okamzite odjet bez odemceni auta. To se za ta leta ukazalo jako dost dulezite. Sice nas nastesti nikdy nikdo neohrozil, ale zato mnohokrat v 1 nebo treba i ve 3 hodiny v noci na do te doby prazdne parkoviste prijel nekdo, kdo se chtel celou noc hlasite bavit, nebo v blizke vesnici najednou o pulnoci zacala diskoteka nebo technoparty a ty jedou v jizni Evrope obvykle az do rana. Nikdy jsem se nebal spat kdekoliv, ale presto vzdy parkuji tak, abych mohl okamzite odjet. A nejlepe tak, aby mi jedno auto nemohlo zablokovat odjezd. Dohadovat se v noci s nejakym opilcem, fetakem nebo majitelem nekolika vlcaku neni nic moc. Jezdime vetsinou do Francie a Spanelska, nekolikrat nas v noci kontrolovali (a nekdy vzbudili) policajti, ale nikdy jsme nemuseli jet pryc ani zadny konflikt. Auto nesmi nikomu prekazet, nesmi byt okolo odpadky, nikde videt a citit cigarety, zadny ohen nebo varic. Nebezpeci pozaru berou na jihu v lete dost vazne. Po koupi Fabie 3 kombi jsem si ji zmeril a zjistil, ze i ta se da vyuzit pro skromne cestovani a spani ve dvou. Fabie ma jen 426cm, presto je misto na spani 200cm dlouhe - supr. Sirka nic moc, mezi pevnymi plasty podbehu jen asi 95cm a mezi zadnimi dvermi asi 130cm, ale pro nas dva to i tak staci. Nejhorsi je mala vyska Fabie. Kdyz sklopim zadni operadla (sedaky vyndane) a dam 5-7cm vysokou matraci, je pro me prostor nad hlavou uz hodne nizky. Spat by se sice dalo i 10cm vys, ale uz by se mi spatne vylezalo a sedet uz bych tam nemohl vubec. Proc sedet? Kupodivu i ve Fabii lze toto: Je rano, osklivo, prsi. Jeden jeste spi. Druhy odstrani cast matrace pod hlavou, vynda oba Euroboxy 40x30x22cm s varicem, nadobim a jidlem z prostoru pod hlavou a da je do kufru, kde mel nohy. Pak si muze i skoro normalne sednout, uvarit kafe a pripravit snidani. Podobnym zpusobem pak muze vstat, prevleknout se a obout i druhy spac. To vse bez nutnosti vylezt z auta. Nekdo ohebnejsi a stihlejsi nez ja pak dokaze i posunout predni sedadlo, prelezt dopredu a odjet, ja ale ne. Fabie je preci jen kratka, pro spani se musi posunout predni sedadla az dopredu a operadla naprimit, takze se nich pak uz neda sedet. Na kempovani se dost hodi police (pevna deska se zvysenym okrajem vpredu) misto rolety v kufru, na spoustu drobnosti, lampicku, kelimky s kafem atd. Z toho mi vysla jedina mozna jednoducha kempovaci varianta pro 2 osoby: Vyndat sedaky, sklopit zadni operadla, do kufru na dno 6x Eurobox 40x30x12cm, na to bud 6x Eurobox viko nebo 6x viko z tenke preklizky. Dalsi 4 Euroboxy 40x30x22cm a 2 vika ve dne v kufru, v noci 2 a 2 pod hlavou. A to je vsechno. Je to ta nejjednodussi a nejvariabilnejsi moznost, kde se nemusi vubec nic vyrabet a montovat. Neni to sice uplne zadarmo, (ja jsem kupoval: 40x30x12 6€, 40x30x22 7€, viko 5€, celkem 104€). Ale Euroboxy jsou: velmi odolne a pevne, omyvatelne, zdravotne nezavadne, lehke, stosovatene a kombinovatelne bez omezeni, muzou mit ruznou barvu, daji se pouzit na sezeni, jako stolek, daji se dat do dvou kominku a najednou i se vsemi vecmi odnest nebo odvezt (rudlem i po schodech) domu nebo klidne i do hotelu. Doma (v jedinem kominku, v garazi, ve sklepe) v nich muzu klidne vsechny veci nechat pro pristi cestu. Daji se pouzit i na cokoliv jineho, nebo je naopak po navratu z dovolene hned zase prodat. Jejich vika zas az tak super nejsou. Tady je mozna lepsi udelat si svoje (tenka preklizka + nalepit tenke listy). Jednotliva vika maji opet vyhodu maleho rozmeru a moznosti otevrit kazdy box jednotlive a mit tak kdykoli pristup ke vsem vecem uvnitr auta (proto i matrace ze 6 nebo 8 jednotlivych dilu). Jako matrace jsme driv pouzivali matrace ze zahradnich kresel (cca 140x45x4cm) a lehatek (190x55x5cm). To je supr univerzalni reseni skoro zadarmo pro nenarocne lidi a deti, matrace se pouziji i mimo auto na lezeni, na skladaci kempingove zidle, i pri jizde se na nich da sedet a nezaberou tak zadne misto. Ale ted uz bych na jedne takove matraci spat nechtel, i dve na sobe jsou mi malo. Na spani v aute se doporucuje hodne tvrdy "molitan", ktery muze stacit pohodle i jen 5-8cm a take zabere jen malo mista. Ten jsem zatim nekoupil, tak pouzivame aktualne kombinaci 2 "zahradni" plus "skladaci dvojmatrace Lidl cca 200x140x8cm". Je to 6 spojenych dilu, ktere se daji snadno rozstrihnout na 6 jednotlivych casti, nase mely bavlneny potah ze zipem. Do Fabie je pak jeste nutne u nekterych dilu molitan vhodne rozstrihnout a matraci tak zuzit. Potah zustane cely a odstrizena cast se tam da zase dat zpet pro pouziti mimo auto. Je taky nekdy vhodne 2 dily jste rozpulit a pouzivat misto 2x3 2x4 dily. S rozpulenymi castmi se snadneji manipuje v malem prostoru auta a jsou vhodne jako operadlo. Naopak na spani do auta vubec nemuzu doporucit nafukovaci matrace. Ve Fabii preci jen neni misto nazbyt, do Lodgy se nam klidne navic vejdou i kola (ve dvou) nebo jakekoli kempovaci vybaveni. Pocitove (i podle udavaneho objemu bez sedadel) je ve Fabii asi jen polovina mista. Zase to cloveka nuti k minimalizmu, nevozit zbytecnosti, jen vzit par pripravenych boxu s minimem veci, matrace, periny a polstare a tasku s doklady. Pak ty Euroboxy poslouzi i venku na sezeni i jako stolek. A hned mam pod sebou a vedle sebe vse na jidlo. Ty 4 vetsi 40x30x22cm: Prvni nam staci na varic a vsechno potrebne nadobi vcetne termosky na kafe. Druhy na zakladni trvanlive jidlo. Treti na ovoce, zeleninu cerstve jidlo. Ctvrty na veci, co se nevejdou do tech nizkych. 6 malych 40x30x12cm (vnitrni vyska jen 11cm) na obleceni a osobni veci pro dva musi staci. Cim mene veci, tim lip, ale vetsinou jeste vozime: - kazdy svou tasku/kabelku/batuzek na vylety - kanistr s vodou - zachod pouzitelny v nouzi i uvnitr auta (stal 12€ maly plastovy, v nem toaletak a spousta novin a sacky) - velkou sedou osklivou stehovaci deku na zakryti vsech veci v aute jako castecne maskovani pred zlodeji - vnitrni kryty na zadni a bocni okna (idealne oboustranne - alobal proti slunci, druha strana tmavoseda maskovaci na noc) - male plastove umyvadlo .. I do Fabie by se jeste neco veslo, ale pri cestovani to pak fakt prekazi a zdrzuje. Vlastne clovek potrebuje jen mobil (=fotak,navigace,baterka,hudba,knihy,zapisnik,placeni), doklady a radeji i penize v hotovosti. Vse ostatni lze nechat doma. Tak jsem si to vsechno pekne sepsal a ukoncim to tim ze i Fabia 3 kombi prekvapive umoznuje pohodlne spani dvema ne moc tlustym ale klidne i vysokym lidem. Je tam ale proti vetsim kombi a MPV dost tesno. Pro jednu osobu je to ale uplne v pohode, neni pak nutna ani zadna manipulace se sedadly. A sedadlo za ridicem pak treba muze zustat nesklopene a umozni pohodlne nastupovani, prezouvani, prevlekani a sezeni. No ale ten Ford Galaxi, to byla jina liga, skoda ze uz neni, at je mu vrakoviste lehke... Edit 26.10.23 - Doplneny fotky, lezeni pro jednoho.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...