Také si trošku přispěji - s problémem a úspěšným vyřešením (O3, 4x4, 2.0 TDI).
V rámci servisu (rozvody+pumpa, haldex...) jsem nechal preventivně vyměnit silentbloky u motoru. Přitom se zjistilo, že jeden z nich byl prdlý a motor byl krapet pootočený, posunutý, skloněný... Tak se daly všechny 3 nové; až potud vše ok.
Do té doby to bylo na dálnici přiměřeně tiché, nicméně od této výměny se v rozmezí od cca 2000 do 2500 otáček při zařazených rychlostech 4, 5, 6 začalo z prostoru pod zadními sedadly ozývat velmi, ale velmi nepříjemné hučení/dunění, ale žádné vibrace (nejhorší to bylo při zátahu). Takže pohodové cestování na dálnici bylo možné do max 120 nebo naopak 160+ (na 6ku) nebo mít vytočenější 5ku, točit 3000 a jet těch +- 130-140. Ani jedna z těch variant nebyla optimální a déle snesitelná. Tak jsem si o tom něco nastudoval a dohodl jsem se na kontrole zadní hardyspojky a její výměně (přední hardy jsem zatím nechal původní - přeci jen oproti zadní je lépe chráněná proti bordelu/soli atd., i když samozřejmě také stárne/degraduje).
Takže proběhla výměna, stará "hardyna" šla ven a dala se nová. Ta stará byla solidně popraskaná, tvrdá, silně zaneřáděná/orezlá a vůbec se nehýbala. Po výměně jsem to projel a to TICHO... Stará hardyna dala 200 000km a 10 let.
Osobně hádám, že ten jak byl motor při prasklém silentbloku lehce "vychýlený", tak si postupně naučil hardynu na novou "nesprávnou" pozici, a proto se po návratu motoru do původní/správné pozice začaly ozývat ty pazvuky (hučení, dunění...).
Důvody, proč se co jak stalo, jsou jen mé domněnky a odhady, do aut nedělám, jsem spíš řidič a mám něco najeto 😊
Každopádně mě výměna zadní hardyspojky zbavila akustického utrpení (a samozřejmě jsem měl i obavu, že by dlouhodobější neřešení problému mohlo nakopnout i něco jiného - kardan, diferák...).
Snad to někomu pomůže 😉