Z videií Vaculíka je jasné, že on je veľkým fanušíkom povedzme to tak, že "efektívnej jazdy" v rámci povolených rýchlostných limitov + rozumných prevádzkových nákladov na vozidlo. Ak niekto jazdí podobne, jeho rady nie sú úplne od veci, lebo správna konfigurácia auta v takomto prípade naozaj dokáže dlhodobo spraviť už nezanedbateľné rozdiely v tom, koľko za tie roky necháš na čerpacej stanici, resp. za roky bude neznedbatelný rozdiel aj v prevádzkových a servisných nákladoch. Ak ti kupuje a platí všetko okolo auta tvoj zamestnávateľ, neriešiš. Keď si ho niekto kupuje pre seba/rodinu ako jazdenku, nie je mu jedno koľko ho bude stáť prevádzka auta a tu sú rady Vaculíka väčšinou naozaj dobré. Ale môžeme sa na to pozerať aj z pohľadu firmy. Keby som bol majiteľ firmy, resp. prevádzkovateľ flotily, tiež by som sa snažil o kúpu rozumnej konfigurácie, lebo keď napr. viem, že 147 kW popri vyššej obstarávacej cene, vyššej spotrebe má ešte aj problém so spotrebou oleja, tak by som bol blázon kupovať takúto motorizáciu. Rovnako 18-19" kolesá alebo iné prvky výbavy, ktorých prípadné servisovanie je zbytočne nákladné (vyhrievané čelné sklo s kamerou, panoramatická strecha, DCC, atď.). Takže ak sa pozeráš na kúpu (bežného) auta z racionálnej stránky, Vaculíka sa oplatí počúvať.
Ak si autá tvoje hobby a vášeň, Vaculíkové videá nie si primárne pre teba.
Motorizácie by som sa nebál, nemá žiadne závažné problémy, jediná vec, ktorej by som sa ja osobne preventívne vyhol je panoramatická strecha. Ak prasknú plasty okolo nej, oprava mimo záruky bude pomerne nákladná.