Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/14/24 ve všech sekcích
-
Po nějakém čase jsem se rozhodl poupravit zadní ukotvení tohoto krytu. Původní řešení nebylo úplně šťastně řešeno, protože kryt byl chycen šroubem k nehybné části podvozku a zespoda byl nosem nasunut do té drátěné klipsny pro lanovod a ta je už na pohyblivé nápravě a to samozřejmě není dobré. Zásadní problémy s tím nebyly, ale při plném propružení nápravy nebo naopak vyvěšení kola do vzduchu by to asi nebylo ono. Rozhodl jsem se tak nějak vlastními silami, materiálem a s nářadím co doma mám to udělat lépe. Myšlenkou bylo udělat nějaký kovový držák, který bude držet za šroub v otvoru nehybné části nápravy. Jako při jiných podobných improvizacích jsem začal s kusem kartonu a začal hledat optimální tvar. Na fotce níže je prcovní šablonka s prokresleným oválem v nápravě pro šroub. Výsledný tvar plechu byl dále poupraven posunutím té rovné části o 1cm bokem (mohu případně zkusit v měřítku překreslit a v měřítku naskenovat). Našel jsem kus zinkovaného plechu tl. 1,0mm a dle šablonky vystřihal nůžkami na plech a pilníkem dopiloval požadovaný tvar. Na obě strany je šablona stejná. Při následném ohýbání je už potřeba dát pozor. Pro každou stranu je ohyb opačný. Když jsem to měl nahrubo vystřihané a naohýbané, provedl jsem zkušební montáž krytů s úschyty a zajímalo mě, zda při zdvihnutí auta do vzduchu nebude lanovod nebo cokoli jiného z podvozku kolidovat s tímto řešením. V mých "garážových" podmínkách jsem nasadil tažné zařízení, panenkou heverem zvedl záď a zkontroloval úchyty se zjištěním, že je to OK 🙂. Možná snad by bylo vhodnější použít o něco tlustší plech (1,5 či 2,0mm), ale i ten 1,0mm je tuhý myslím dost. Nějaké plandání určitě nehrozí. Takže jsem doladil konečný tvar úchytů, oborousil, očistil a stříkl černou barvou. Podvozek v těchto místech očistil a zafoukl voskem na dutiny. Nechal vše do druhého dne uschnout. Pak zbývala už jen finální montáž 😊 No, celé to provedení je asi maximem, co v domácích kutilských podmínkách lze vyimprovizovat. S pomocí 3D tisku nebo nějaké profesionálnější nástrojářské a materiálové základny by se asi podařilo dosáhnout profesionálnějšího výsledku. Já jsem takto spokojený. Jde přeci jen o podvozek, kde se až na takové detaily hrát myslím nemusí. česem uvidím, jak se to bude chovat. Zda bude vše pevně držet, nebude se pod tím držet špína atd. Kdyby mě to z nějakého důvodu štvalo (což bych tedy nechtěl), tak každý kryt držní na 2 šroubech a vše jde snadno vrátit do původního stavu. EDIT: Ještě doplním, že ještě plánuji místo té vrchní mosazné matice + podložky osadím černou plastovou matici s nákružkem, aby tam tak "nesvítila". Šrouby a matky jsou M8 (velikost klíče 13).2 body
-
(Bohužel) zcela běžné chování. V létě mi to hulí studený vzduch na dutiny, ale když je třeba v zimě zatopit, tak to ne. Jde to jen na sklo, z bočních a spodních výdechů.1 bod
-
(Auto jsem kupoval nové-1 majitel , 0 km takže jasná historie a původ) Se spojkou nastal problém už ve 33 tis. kilometrech. Strašně vrzala spojka a trochu se zadrhával pedál spojky. Auto mělo měsíc do konce pětileté záruky, tak jsem to nechal na záruku opravit. Problém byl ve spojkovém ložisku. Bylo asi nějaké přidřené, nebo nedostatečně promazané z výroby. Problém byl odstraněn, (výměna ložiska), vrzání zmizelo, pedál chodí lehce. Chvíli jsem s tím jezdil, ale jak jsem byl už přehnaně zaměřený na tu spojku, tak jsem stále cítil při sešlapávání trochu chvění na pedálu a taky dost často při rozjezdu cvakla pružina v lamele. Myslel jsem, že se s tím ložiskem i nějak poškodila-zvlnila lamela. Tak jsem tu spojku nechal (už za svoje finance) vyměnit pro jistotu nakonec celou za novou (při 40.tis. km) Auto si chci nechat pokud možno ještě spoustu let, tak jsem chtěl mít klid. Cvakání lamely se s novou spojkou zlepšilo, chvění pedálu taky trochu menší, spojka jakoby ochotněji zabírá a líp se mi i řadí. Ale čekal jsem od nové spojky lepší dojem, za ty peníze se to nevyplatilo. No ale už je tam. Prostě to občasné cvaknutí lamely nebo lehké chvění pedálu je vlastnost, ne závada. Ale aspoň mám klid a dobrý pocit ,že tam mám novou spojku a není tam co dál řešit. Mimochodem, zkoušel jsem spojku na Mazdě3 (benzín 2.0) a tam to je úplně něco jiného, spojka i řazení jedna nádhera, řazení jedním prstem, Mazda je prostě úplně někde jinde.1 bod
-
Jsem rád, že se podnik líbil. Za rok to tam můžeme zopakovat1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak už nám po roce vržou a poskakujou taky.....na první servis jdu až v listopadu, tak budu muset koupit nějaké provizorní, než nám je vymění....1 bod
-
Tak tomu se mi nechce věřit že ti vydrží tři roky. To je snad ani nepoužíváš jinak si to nedovedu vysvětlit. Najedu cca20-25ti ročeně a po roce vržou a matlají po skle.1 bod
-
Aspon niekto, kto ma realny pohlad na vec. Pepav: Sorry, pises ze mas objednanu F3 TSI a riesit tu nejaky vykon u Rapida TSI a F3 TSI. Mne pride, ze zbytocne z toho robis senzaciu. Nejaky motoristicky platok, vezme auto a da to zmerat. Uz je pre predajnost das nadpis TSI 77kW ma na bzde cez 90kW. Kde mas zarucene ako merali. Na to ma vplyv vela veci: kvalita paliva, vlhkost, teplota ........, na zaver nieco nameras a robis korekciu podla normy. Staci zmenit jeden vstupny parameter a vystup je uplne iny. Ked ti pride F3, chod na brzdu a povedz chlapikovi, ci namera vykon na aute 95kW a on ti ho nameria a budes spokojny, ze ti dal vyrobca tolko u Fabie ako u Rapida. Ja tomu moc neverim, ze TSI 77kW by malo az cez 90kW (ved co potom 1,4 TSI 90kW) by malo na brzde 118kW ako seriova 1,8 TSI 118kw. Preplnane motory mozu mat navyse vykon ale tak max. o 10% a aj to dobre kusky. Realne by som povedal vyrobcom udavanych 77kW a realne od najhorsich 79 po najlepsie 85-86kW.1 bod
-
tohle už se nedělá. Líp než ve fabrice to stejně nuděláš, maximálně to má význam po nějaké opravě.-1 bodů