Tak jsem byl na testu DCC tlumičů rezonanční metodou v autorizáku, nedalo mi věřit tomu jak se všude píše, že po 100-120tis. jsou skoro vždy v háji.
Info: Levý přední nepatrně prosakuje, pravý trochu více, oba zadní suché. Po roce, při výměně pneu letní / zimní, je to tam prostě trochu mastnoty, rsp. již zaprášený, ale tmavý flek, dá se říci, že nic velkého. Při setření je ubrousek spíš od "šmíru" než přímo mokrý od oleje.
Superb Combi, rv. 2020, 2.0TDI, 143tis. najeto, kola léto R19 / zima R16
Metodika EUSAMA / metoda C.A.P.:
Účinnost přední pravý - 85% / 0,49
Účinnost přední levý - 90% / 0,58
Účinnost zadní pravý - 82% / 0,49
Účinnost zadní levý - 81% / 0,46
(EUSAMA: Ani nové auto nemá 100% - to by dle této metodiky nesměl tlumič nikdy ztratit kontakt s vozovkou / CAP: hodnota pro limit špatný je 0,2; limit přijatelný 0,25)
Šel jsem tam kvůli tomu, že se mi to zdálo, že se to na NORMAL furt houpe Ale bylo mi i tam řečeno, že Superby se houpu tak "nějak uměle jak lodě"
Jinak pociťový rozdíl při jízdě na R19 letní nebo R16 zimní je nepatrný, z toho jsem tak trochu usuzoval, že ty tlumiče na tom nemůžou být tak špatně, když není pocit diskomfortu ani na R19 (defakto sluchově je to jen jiný typ rány, při přejetí např. kanálu).
Třeba to někomu poslouží, k tomu aby hned tlumiče neměnil, a šel na orientační test (zdůrazňuji orientační, a test defakto celého zavěšení kola - vyhodnocuje to přilnavost k vozovce).