Přejít na obsah

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4851
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    19

3 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

13000 zobrazení profilu

Oznámení e1.

  1. Teplota oleja 128°C pri normálnej diaľničnej rýchlosti určite nie je normálna, treba to riešiť! - Začni s tým, že sa pozrieš na všetky chladiče, či nie sú zanesené listím a iným bordelom! Zároveň skontroluješ, či nemajú polámané veľa lamiel, a tým pádom nepotrebujú už aj celkovo vymeniť. - Je potrebné, aby chladiaca kvapalina v celom systéme bola G12evo (nie G12, G12+, G12++ a hlavne nie G13!). Ak nie je, tak spraviť pár preplachov a potom ju naliať, samozrejme treba robiť s diagnostikou, aby sa otvoril každý okruh. Následne odvzdušniť, resp. v pravidelnom intervale kontrolovať hladinu chladiacej kvapaliny, lebo ak sa dostane vzduch do systému, môže trvať aj stovky a tisíce kilometrov, kým sa každá bublinka dostane von. - Ďalej by som sa pozrel na olej, či má správnu hladinu. Neviem čo ti tam mechanik nalial, ale máš mať olej so schválením VW 507.00, ideálne viskozita 0W-30, hladina po odstátí na maxime. Ak nevieš, že čo ti tam mechanik dával, určite nie je na škodu spraviť aj jeden "preplach" olejového okruhu jednou extra výmenou oleja. Teoreticky môžeš skúsiť použiť pred výmenou aj nejaké preplachovacie aditivum, ale s tým veľmi opatrne, aby si nenarobil viac škody! Inak je rozdiel aj medzi olejom a olejom v tom, že ako odvádza teplo z motora, ale nemalo by to ísť do takých extrémov, že 128°C. Cez moju čarovnú guľu to vidím na výmenu chladičov a celkovú výmenu chladiacej kvapaliny.
  2. @suri., ďakujeme za tvoj príspevok o tom, ako si absolvoval normálne 4:20 až 5:40 hodinovú cestu (podľa Google Maps od okraja Prahy) za 3,5 hodiny s autom so spaľovacím motorom pri priemernej rýchlosti 150 km/h. Tu vo vlákne o Elroqu to je naozaj užitočná informácia pre všetkých, ďakujeme. P.s.: Z centra Prahy do centra Zvolena sa to dá dať podľa ABRP na Elroqu za 4:04 h aj s dvoma zastávkami na nabitie. Koniec sveta.
  3. Myslím si, že to tak je už dávno, ale premenlivý interval výmeny oleja môže zamiešať karty, keď ťa napríklad pošle na výmenu oleja po 20 tisíc km (podľa štýlu prevádzky vozidla).
  4. Máš tu o tom napísaných 13 strán len v pri Superbe II, čítaj! P.s.: Daj tam olej, ktorý spĺňa schválenie výrobcu motora! Hotovo.
  5. Výkon zodpovedá kódu motora. Ak chceš mať úplnú istotu, že čo je to auto zač (zatiaľ to vyzerá na prerábku), zastav sa s ním v autorizovanom servise, kde ak ich pekne poprosíš, vedia ti podľa VIN povedať viac (dátum výroby, krajina kde sa auto predalo ako nové, pôvodnú výbavu a možno sa dozvieš aj nejakú servisnú históriu). Každopádne je škoda, že si túto kontrolu nespravil pred kúpou.
  6. Asi by bolo fajn, keby si napísal, že čo je uvedené vo veľkom technickom preukaze. Začal by som s uvedeným výkonom a kódom motora.
  7. Ventil som zatiaľ neodpájal z hadičiek, je tak, ako vidieť na fotkách vyššie. Ak to je naozaj ten diel 03F 133 751 B ako sa domnievame, tak ho ani nebude také jednoduché dať von, lebo zo zadu k tomu bude určite zlý prístup. Každopádne ten ventil vrátane tých hadičiek je dosť drahý (okolo 100 €), čo je už nepríjemne veľa, ale cez Aliexpress som ho našiel pod 20 €, akurát 3 týždne trvá kým to príde na Slovensko. Zvažujem možnosť, že by som na pôvodný zlomený ventil prirobil kovovú koncovku od @michalmart, ktorú mi už aj poslal.
  8. Ahoj, nejak som si danú problematiku nenaštudoval dostatočne a včera som zistil, že ventil 030 103 175 B v mojom prípade nie je ten správny, nakoľko je dvojcestný a ja potrebujem trojcestný. Ten trojcestný ale neviem nájsť. Čítal som na nejakom fóre, že by to malo byť súčasťou nejakej hadičky, ale zatiaľ som sa nedopracoval k žiadnemu číslu dielu. Viete ma niekto nasmerovať, prípadne sa pozrieť v ETKA? Ďakujem. UPDATE: S kamarátom sme hľadali a podľa nás by to mohol byť diel číslo 03F 133 751 B. Čo na to hovoríte?
  9. Pridávam sa do klubu. Už viac ako týždeň riešim problém okolo škrtiacej klapky (zatiaľ oba v mojom vlákne) a dnes večer som si všimol, že aj ja mám odlomený ventil odvzdušnenia veka hlavy valcov. Stačí kúpiť iba ten ventil, alebo treba riešiť aj niečo iné okolo toho?
  10. e1.

    Koupě ojetého SIII

    Ber to, čo tebe vyhovuje!
  11. e1.

    Teplota oleja

    Mňa zaujala táto veta. Ak ideš do kopca, tak motor je pod väčšou záťažou, to logicky by sa mal viac zohrievať a pri klesaní naopak. Budem teraz strielať od pása, ale ja by som sa na začiatku zameral asi na olejové čerpadlo. Nemá tento motor podobnú funkciu ako motorizácie s vyšším objemom, že pri nižšej záťaži dávajú nižší tlak oleja? Možno pri slabej záťaži to čerpadlo už nejako drhne a keď sa roztočí viac, tak ešte zvláda svoju úlohu.
  12. Ako je to so zaistením kábla ak nenabíjaš? Nie je to tak, že vtedy sa dá odpojiť? P.s.: Z vás musia mať majitelia EV radosť... 🙄
  13. e1.

    2.0 TSI 195kW

    Neviem ako ukazuje S4 teplotu chladiacej kvapaliny, ale za 20 minút určite pôjde hore o merateľnú hodnotu. Pre 70-80°C možno bude musieť bežať dlhšie. Problémom ale je, že vzhľadom na tvoje krátke jazdy budeš mať problém aj s prevádzkou bufíka. Ak ho budeš stále používať, tak to nebude zvládať baterka. Ak baterka nebude mať dostatočné napätie aby si následne vedel bezproblémovo naštartovať, potom sa bufík nespustí.
  14. e1.

    2.0 TSI 195kW

    Na 4-5 km mestkých trasách sú tvoje spotreby úplne normálne, toto auto nie je na určené na takéto jazdenie. Vhodnejšie je elektrické auto, alebo ak spaľovák, tak niečo malé s malým objemom, ideálne s atmosferickým motorom a nepriamym vstrekovaním paliva a bez GPF. Inak povedané, Fabia 1.0 MPI. Tých vyššie spomenutých 70-80°C bude pravdepodobne teplota chladiacej kvapaliny a pred štartom sa to najľahšie dosahuje zapnutím nezávislého kúrenia, alias bufíka.
  15. e1.

    Koupě ojetého SIII

    Ako sme sa rozprávali, podľa mňa by tam pasoval nejaký antracitový alebo šedý disk, ktorý má aj nejaké leštené prvky. Niečo z tohto, okrem tých celočiernych. Za mňa Helix, Trinity, Vega, Cepeus prípadne Supernova. Čo čiernu, alebo antracit, ťažko povedať, ale cierna by asi pasovala viac vzhľadom na čierne ozdobné prvky Sportline. A ten Arteon? Pozri ho a ak je bez ďalších okamžitých investícií (napr. pneu, brzdy a pod.), tak by som nad ním silno uvažoval.
×
×
  • Vytvořit nový...