V první řadě je pro nastavení světel potřeba najít rovnou podlahu, třeba podzemní garáže. Potom je nutné zjistit zástavbovou výšku světlometu. Parabolické světlomety mají většinou na skle vyražený takový malý terčík, to je osa potkávacího světla. Projektorové světla mají před čočkou kříž, takže když překryješ rozsvícené světlo látkou, tak se ti zobrazí. Když nenajdeš ani jedno, tak měř výšku někde zhruba ve středu světla.
Viz moje Mondeo.
Většina výrobců si díky ostrému přechodu světlo/tma může dovolit obligátní sklon 1%, což je klesání 10cm na 10m. Pro řidiče auta je to dobré v tom, že vidí opravdu, ale opravdu daleko. Pro řidiče protijedoucích aut je to v pohodě do první nerovnosti na silnici...
Takže postup je takový: dorazíš do podzemních garáží, postavíš se 10m metrů od zdi. Změříš výšku středu světla. S touhletou výškou jdeš ke stěně a 10cm pod ní si uděláš rysku (já si ji dělám el. páskou). Tím si stanovíš výšku, na kterou seřídíš světla. Seštěluješ obě světla. Pak si do něho sedni a koukni, jestli se sklon tvojí váhou nezměnil. Když ne, tak odjíždíš.
Poznámka: Světla otočným přepínačem přepni na raději z AUTO do potkávacího režimu, aby si vypnul adaptivní fce. Jenom pro jistotu, aby nebylo seřizování ničím ovlivněno. Třeba u Mondea je natáčení hodně citlivé a mírné otočení volantu znamená že světa na auto režim svítí hodně na stranu a zapíná se přisvětlování, které smaže tu ostrou hranu.