Přejít na obsah

Martab

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9046
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    78

2 Sledující

O uživateli Martab

Návštěvy profilu

18989 zobrazení profilu

Oznámení Martab

  1. @Kulovej blesk výrobce předepisuje normu VW504.00, VW508.00 nebo VW502.00 pro motory bez GPF a normu VW504.00 nebo VW508.00 pro motory s GPF. Takže když se vybere něco co toto splňuje je to dle specifikací. To ze oleje s VW504.00 splňuji i VW507.00 je úplně jedno. Kdyz použiji stejnou argumentaci jako ty (a z mého pohledu je nesprávná), oleje normy VW502.00 mají udávanou i VW505.00, což je norma pro naftové motory, znamená to tedy, že ten olej je špatný? A když už byla zmíněna ACES norma, tak A3 i C3 mají stejné HTHS, jen A je primárně pro benzinové motory a C pro benziny s filtrem, číslo potom udává “výkonnostní třídu”. Koncern nikde neříká, že by daný olej musel krom VW normy splňovat ještě něco. Když se na to zase člověk podívá trochu hlouběji, A3 mívají vyšší TBN, C3 zase pouští méně sazí do výfuku. Tento popel je primárně problém pro GPF/DPF, nicméně dnešní moderní přímovstřikové motory také docela trpí na kvalitu spalin a hlavně s EGR rády usazují tyto částice na povrchu spacího potrubí. A oto víc, pokud se motor pořádně při provozu nezahřeje. Ohledně viskozity výrobce nic nespecifikuje, můj osobní názor je, že pokud auto jezdi jen krátké trasy, je lepší volit takový olej, který je méně viskózní při nízkých teplotách, a ideálně se rychle ohřeje. A to z toho důvodu, že motor ztráví poměrove hodně času “bez mazání” bezprostředně po startu a méně viskózní oleje toto jsou schopny eliminovat. https://www.auto.cz/v-navodech-vozu-koncernu-vw-uz-nenajdete-specifikace-oleju-proc-ty-tajnosti-137865 Upozornění: Tento příspěvek vyjadřuje pouze můj osobní názor a nelze jej považovat za odbornou radu. Použijte informace dle vlastního uvážení a na vlastní odpovědnost.
  2. Nic ve zlém, ale Praha zvolen je 525km cca, když by člověk počítal že na tuto trasu potřebuje jedno tankování tak zbývá cca 3.3h, to potom průměr vychází na skoro 160km/h. Za těchto podmínek to nezvládne ani spousta spalovacích aut (třeba už jen kvůli provozu kolem)... Pokud se podíváme na to reálně, tak na této trase by člověk mel strávit cca 30min nabíjením (ABB píše 26min). EV není vhodné pro každého a už vůbec ne pro ty co denně lítají velké vzdálenosti po dálnicích.
  3. To si bohužel musí spočítat každý sám. Benzín stojí všude “stejně” a dlouhodobě nějakých 30-40czk/l. U EV záleží jestli člověk nabíjí doma za 6-7czk/kWh. Nebo jen na veřejných nabíječkách, kde podle tarifu může neregistrovaný zákazník na rychlém stojanu nabíjet za 22czk/kWh, ale taky registrovaný zákazník může na stojanu do 50kW výkonu nabíjet za 8czk/kWh a v některých lokalitách 5.9czk/kWh. https://www.cez.cz/webpublic/file/edee/futurego/prilohy/smlouvy/cez-elektromobilita_cenikb2c_2025-01-01_cz.pdf https://forum.skodahome.cz/topic/186273-pawoukův-pracovní-elektrický-citronëk-🍋-ë-c3/page/4/#comment-2698790
  4. Samozřejmě že celkový výkon nabíjení s proudem souvisí, ale bylo by dobré rozlišovat co je proud a co je nabíjecí výkon.
  5. Martab

    Rozvody

    V dílenské příručce je jistě výměna popsána včetně potřebných nástrojů. Zde na fóru je dokonce nasdílená.
  6. Na konci toho příspěvku je číslo dílu: 6C0612041L. Tedy třeba zde: https://www.autokelly.cz/Product/VAG-6C0612041L/1002864818
  7. Ptáš se jak to dokázat a když máš návrh tak hledáš proč to nejde? To auto je celkem 5 místné, tedy mohou další 4 lidé natáčet z několika úhlů klidně... Nám takto teklo za jízdy do Leona, pomohlo to těsnění pořádně odmastit (umýt jarovou vodou) a od té doby je klid, těžko říct, jestli je to ten samý případ, ale za zkoušku člověk asi nic nedá.
  8. Přesně tak, jenom ověřit, jestli senzor funguje a vidí aspoň toto (malý odstup se simuluje výrazně bezpečněji, než se snažit někoho nabourat a čekat co auto udělá). Jak se chová zobrazení FA a výstrahy bezpečné vzdálenosti na základních budících bohužel opravdu netuším 😕 Ohledně nastavení, u Fabie jde myslím jen vypínat/zapínat upozornění a samotný FA, ale to nastavení citlivosti tam myslím není. EIDT: Tak ano, nastavení citlivosti Fabia ve standardu nemá.
  9. Když jedeš více než 70 a je malý odstup, zobrazí se ikona v rohu MaxiDotu?
  10. Standardně toto asi nelze. Jedině co by mohlo pomoct mne napadá přes VCDS nastavit, aby se po zamknutí okna automaticky dovřela.
  11. Oficiálně z výroby toto auto asi neumí. Přes VCDS jde ale nastavit tak, aby se po zamknutí auta okna automaticky dovřeli, pokud některé z nich zůstalo otevřené.
  12. Martab

    Fabia III koroze

    Tak už jen to že někdo jel na prohlídku až po 35tis km, když interval je 2 roky nebo 30tis něco napovídá. Dle aktuálního nájezdu to vychází cca 20tis ročně. Tedy auto bylo v záruce na jedné prohlídce a potom už záruka padla po dvou letech (pokud si předchozí majitel nepřiplatil). K tématu, LED nakódovat není problém, svítit to bude i bez kódování, jen to bude hlásit vadnou žárovku. Ohledně opravy, to místo je dost špatně přístupné a je otázka, zda se to vůbec dá nějak rozumně opravit, aby to dlouhodobě vydrželo.
  13. Nevím, ale očekávám data z natočení volantu, směrovky, rychlost a směr jízdy + data z navigace (ale to bude asi v základu neaktivní u Škodovek).
  14. Však je to v tom obrázku, je tam na to samostatná parabola/LED zdroj a ten se rozsvítí když jsou splněny nějaké podmínky.
  15. A to čidlo co? Díval se na to někdo? Vyčíst hodnoty z čidel umí i BT modul spolu s Car Scanner ELM OBD2 v telefonu, jen je třeba najít to správné čidlo. Popřípadě povedlo se aspoň vysledovat, jestli to divné chování budíku teploty souvisí nějak se špatnými starty, nebo je to nezávislé?
×
×
  • Vytvořit nový...