Není ta max kapacita 78,2kWh spíš to co by se mělo využívat při výpočtu degradace s porovnání s původní/deklarovanou max kapacitou? Baterie by si mela nechávat nějakou volnou kapacitu na rekuperaci, tedy je běžné, že pro 100% SoC je “nabita” energie o něco nižší než maximální využitelná. I na ID fóru odpočítávají SoH z té maximální kapacity: https://www.vwidtalk.com/threads/car-scanner-shows-66-8-kwh-at-100.12841/ S maximální kapacitou včetně buffer od výrobce ta hodnota nebude, i iD3 s 45kWh baterkou (reálně tam je 55kWh a je jen snížena kapacita přes SW) ukazuje cca 47kWh jako Max Battery Content https://www.youtube.com/watch?v=FUSWXMEawEI
U stářích Enyaqů se SoH asi dalo spočítat jednodušeji, otázka je co 2024, dle tohoto je asi třeba vycházet z hodnoty co ukáže auto po plném nabití, alespoň dle prvního postu (nejspíše bude chtít projít tu diskuzi pro více podrobnosti): https://www.vwidtalk.com/threads/battery-state-of-health-tracking-spreadsheet.8359/
Popřípadě na několika místech jsem narazil na tuto aplikaci: https://www.vwidtalk.com/threads/battery-state-of-health-tracking-spreadsheet.8359/ diskuze k tomu treba zde: https://www.i4talk.com/threads/eflow-formerly-bimmerflow-ev-specific-app-from-the-bimmercode-team.11058/