Přejít na obsah

Chiptuning 1.2TSI


Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem mu napsal. Odpověď zde:

Dobrý den,

 

již delší dobu řeším nesmyslné parametry, které se na válcích na Jarově poslední dobu měří, měl jsem ji totiž otestovanou odbržděným motorem na skutečné brzdě a pak v autě na těchto válcích. Obecně se zde teď měří daleko více, než odpovídá skutečnosti, na druhou stranu měření s upravenými motory je zkreslené nedostatečným vychlazením intercooleru slabým ventilátorem, jež se při měření používá. Za takové měření je škoda peněz. Proto jsem začal měřit parametry za jízdy v autě, u těchto motorů jsem ho však ještě neprováděl, protože jsem ještě žádné v praxi nedělal. Důvodem je, vzhledem k enormní poruchovosti těchto motorů, můj požadavek, aby zákazníci měli auto po záruce a mě podepsali, že jakékoliv problémy s motorem s naší úpravou nesouvisí...

Tak je upraveno. Zatím spokojenost. Fabie 1.2 63kw.:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dnes jsem si nechal očipovat roomstera a jsem zvědav, zda poznám rozdíl. Bylo mi řečeno, že rozdíl je jasně znatelný a že není třeba se bát. Taky jsem se ujišťoval, zda to nebude mít vliv na mou čtyřletou záruku, která mi ještě běží, tak prý nee. Toto mi sdělil přímo majitel pobočky škoda, tak uvidíme, co z toho bude pravda. Není důvod mu nevěřit, když ho znám jako seriózního prodavače, který mi navíc prodal moje současné auto po faceliftu.

 

Při první jízdě ze servisu domů jsem zaznamenal, že chod motoru je klidnější, ale pravda je, že již byl předem zahřán, tak se nechám překvapit, jak dopadnu zítra, jakmile pojedu do práce za studena.

 

Dále jsem zaznamenal, že motor si nechal více líbit pětku při 60km rychlosti, což normálně doprovázely vybrace.

 

Jen tedy zrychlení ze 60km na 100km nebyl nějak závratný, což by tedy mělo.

 

Zítra se tu stavim a dopíši postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Aké máš motor, CBZA alebo CBZB?

2. Rok výroby?
3. Absolvoval si servisnú akciu 24W6 (podložka pod turbo a úprava SW), prípadne výmenu turba/reťaze?

4. Koľko km máš najazdených?

5. Máš normálny chiptuning alebo powerbox?

6. Aká bola/je pôvodná verzia SW riadiacej jednotky pred úpravou?
7. Aký bol výkon na brzde pred úpravou a po úprave?

8. Máš aj inú úpravu na aute (športové filtre, upravný výfuk, atď.)?

9. Koľko ťa to stálo?

10. Zmenila sa spotreba?

 

Inak v oboch prípadoch (úprava riadiacej jednotky/powerbox) prídeš o záruku keď ti na to prídu (napr. v inom servise). Inak mám silný pocit, že ty máš "iba" powerbox. Seriózna úprava riadiacej jednotky sa totiž robí na brzde a vtedy by si mal odmeraný výkon pred úpravou aj po nej a poznal by si konkrétne čísla ktoré si nám ale neprezentoval, lebo píšeš iba o tom ako sa s autom jazdí pocitovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Neznám

2. 2011

3. Absolvoval jsem řetězy

4. 25 000km

5. chiptuning

6. Neznám

7. Nezměřeno ( s těmi válci to musím pořešit, alespoň po )

8. Nemám

9. V.I.P.

10. Nezaznamenáno.

 

Proto si nechám všechen servis udělat u nich.

Editováno: , autor: Mirdao
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. CBZA = 63kW, CBZB = 77kW verzia

3. Pri ročníku 2011 sa robilo 24W6 bežne. Pozri sa do kufra, pri rezerve by mala byť nálepka.

7. Robiť chiptuning bez merania? WTF? To ti potom mohli výkonnostnú krivku kľudne aj zhoršiť. Zájdi do nejakej firmy ktorá sa chiptuningom profesionálne zaoberá a nechaj si to u nich zmerať. Nejaké krivky výkonu tu už boli publikované, tak môžeme porovnať čo ti reálne spravili v tom servise s autom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže auto jezdí. :-)

Čipnul jsem si auto na 80kw a je to safra znát. Motor je i klidnější. Na pětku to jede i padesátkou=nízká spotřeba a nemám pocit, že by motor nezvládal, jako při 63kw, kde se projevoval nedostatek výkonu.

Auto jezdí jako ďábel oproti 63kw. Opravdu auto má neskutečnej krouťák a nad 2.000ot. má dynamiku. Stovku tam dám během pár vteřin, když tomu naložím i plně naloženej.

Slibovali mi i nižší spotřebu, na čež jsem tomu moc nedával za pravdu a musím to jen potvrdit. To auto Vás prostě nenechá jezdit na "volnoběh". Když jezdím opravdu s lehkou nohou do práce, tak dokážu jet i za 5.5litru a to mám kopcovitý terén. Když jedu o něco dynamičtěji, tak 6.5 - 7.7litru.

Dlouhodobou spotřebu mám vyšší o 0.3litry oproti 63kw, ale to jen díky tomu, že jsem několikrát za sebou jel po dálnici delší úseky 140km rychlostí a plně naložen s kolama na střeše, takže tam se to projevilo a mám dlouhodobej průměr 6.9litru.

 

Auto má neskutečnej krouťák na to, že to je 1.2TSI. Pravda ale je, že když chci opravdu vystřelit, je lepší si podřadit, aby se otáčky dostaly nad 2000ot./min. a to pak je jiné kafe.

Přítelkyni jsem takto svez a po té jsem se jí zeptal .... tak co, jak se ti to líbilo? A ona. Ještě přitlač. :-)

 

Pokud tedy člověk chce, aby auto jelo za každých podmínek, kopec nekopec a nemusel podřazovat a cítit se tak méněcennej na silnici, tak toto je dobrá volba. Teď je předjíždění opravdovou radostí a sprynt do kopců plně naložen absolutně bez problému.

 

Změřit jsem si to ještě nenechal, protože zvýtězila moje lenost nad řešením problému, ale když tak píši tyto řádky, tak asi tak brzo učiním.

 

Čest čip tuningu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je podobná otázka ako 1,6TDI vydrží po čipu na 100kw, inak k tomu čipu možno nemá 80kw ale má o dosť vyšší točivý moment a o niečo skorej turbo tlačí naplno a potom je ten výsledný efekt sily, a 77kw načipovaná nieje to isté čo 77kw od výroby pri čipe je ten priebeh iný a preto aj lepšie ide. Ale páči sa mi že sa do toho rizika niekto dal každý hovorí že je to zbytočné ale myslím pri normálnom zaobchádzaní to vydrží rovnako.

 

Mirdao: U akéj firmy si si to dával upravovať ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pocit rozčarovania a frustrácie po 24W6 presne odpovedá tomu grafu, predtým viac korešpondovalo s pôvodným "marketingovým" grafom. Teraz to jednoducho do tých cca 2200 nejde, ako keby to bolo upravené na základe sťažností ľudí, ktorý neboli schopný jazdiť s turbom a uplatňovali štýl jazdy typický pre napr 1.4MPI 16V, kde "kickdown" pri 1500 otáčkach nemá prakticky žiadnu odozvu, čoho následkom boli dynamické rázy a "kopance" okolo bodu nástupu turba, bohužiaľ, ako to sledujem, tak takých je väčšina, evidentne aj mechanik, ktorý ma prehováral na 24W6, tvrdiac, že pôjde lepšie......... Neskôr už bohužiaľ nebolo cesty späť, čo škoda vezme už nikdy nevráti........ podložka nie je problém, problém je FW, navyše sa mi už nikdy nepodarilo rozchodiť ani zobrazovanie  rýchlosti tempomatu. Čakám na koniec predĺženej záruky, prípadne máte niekto skúsenosti s "adaptívnym klamaním" snímača tlaku turba? Rozmýšľam že by som si "zvrtol" PCB s MCU, prípadne nad iným reverzibilným procesom, aby si v servise nerobili ťažkú hlavu s počítadlom flash-ov a cca 500€ za powerbox ako dočasné riešenie sa mi nechce dať ani náhodou. To by som si už rovno kúpil HW kompatibilnú RJ a SW na mieru, mohol by som to meniť s gumami letnú/zimnú  :kol-98:  (jazda/garančka), by to "borci" v servise tiež nemali šancu poznať, pochybujem že by sa u Siemensu logovala prejdená dráha ako u Bosh-u pre TDI.

 

Nejaký graf 63kW pred úpravou je tu:

post-8574-0-27390600-1383255258_thumb.jp

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...