Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

jestli máš 1,2/47 (kód motoru AZQ), tak by jsi měl mít EGR, ovšem otázkou je zda ho nemáš zaslepený. Já jelikož tam teď nemám přesně EGR na můj motor a navíc zaslepen, tak tu hadičku tam taky nemám

Dnes jsem prošet STK + emise. Parametry emisí jsou O.K., tudíž okolo neexistující hadičky k EGR ventilu /Ovládací ventil pro recirkulaci části spalin/ nebudu již věc řešit, asi to tak u těchto motorů je. Hadička tam nevede a emise jsou O.K.

1,2/47 (typ motoru BME - 6Y)

Upraveno od Turista

na stacionárním emisním měření ti EGR (ne)funkčnost nezjistí, mám ho zaslepen a už jsem byl takto na 3 STKáčkách. Ale mám pocit, že už ho na BME nedávali

Správně Malto v BME už egr není maji ho jenom AZQ.

Takže si ho v autě hledal a řešil Turisto zbytečně.

jen mě překvapilo, že BME ještě mělo vrchní kryt (airbox) ... nebo jen do určitého měsíce?

Jenom AZQ mělo slavný egr kvůlu emisim.

Zajímavé je viděl jsem auto od Cimbu s vyřazeným v jednotce egr ventilem na emiích v pohodě.Za to co jsi měnil za nové ventily ,bys to měl taky v jednotce obejité.

já platil akorát ten první, který mi odešel v 90t km asi čtvrt roku po dvouleté záruce od nového auta, ty další dva už byly vždy v záruce, až ten poslední vydržel sviňa dlouho a odešel po třech letech :kol-46: . Tak tam mám za stovku z jiné motorizace a zaslepen, páč ten poslední haproval elektricky, tak tam zůstat nemohl.

  • 3 týdny později...

Jak sa prejavoval ten co haproval elektricky? 

Mam nejake sporadicke problemy tak ci to nahodou nie je dalsia z 1000 moznosti cim to moze byt :)

brutálně cukal motor při lechtání plynu, nebo mírné akcelerace v rozmezí otáček 2200-3000. Těsně před výměnou spočívala moje jízda, tak, že jsem řadil tak abych měl neustále otáčky nad 3t, nebo jsem prostě šlápl na plyn až na podlahu, abych ho po pár desítkách metrů úplně odstavil a pak zase přidal plný a odstavil .... zkrátka, na státovce za provozu, šílená jízda. Po zaslepení tyto projevy zmizely, ovšem takto elektricky špatný EGR, se pak projevoval zvýšenou spotřebou a omezovač otáček zasahoval asi 500 otáček níže. Ovšem myslím že to bylo tím, že jednotka ho vyhodnotila jako vadný a jela v nějakém náhradním módu. Ty další EGR, co jsem potom reklamoval, tak tento negativní projev neměly, jen svítil check a byla tam chyba v průtoku spalin. Ten poslední vadný se zase projevil tak, že na volnoběh se to hádalo, jelo jen na 2 válce, za jízdy bez problémů, jakmile jsem ale vyřadil, okamžitě hádání až to zdechlo.

Teď co mám zaslepený EGR, tak krom svítícího checku, žádné negativní projevy. Spotřeba v pořádku, omezovač také

 

takže rychlá rada je, odpojit na jízdu konektor, sice bude svítit check, ale pokud to bude EGR, tak projevy vymizí

Omyl pánové ! Já mám BME MR2005 a EGR tam je....

A byly s ním problémy, tak jsem ho zaslepil a nechal vyřadit. Na emisích už jsem 2x prošel....

Že by se poučili a zjistili, že tam dělá víc paseky než užitku?  :kol-28:

no vím že svého času, když měl ještě fábuli zdejší uživatel Wassermann, tak měl též BME, ale bez EGR

Že by se poučili a zjistili, že tam dělá víc paseky než užitku?  :kol-28:

Asi tak :)

Tipujem ze na zaciatku tam EGR dali len preto aby ten motor splnoval aj buduce emisne normy bez vyraznych uprav. Potom ale prislo viac problemov nez ocakavali.

tak jsem našel nějaký jeho starý příspěvek a měl v podpisu BME MR2005, ale na tuty už EGR neměl, vím že jsem se o tom spolu bavili, když já měl s něma ty problémy

Chlapi, myslíte že by EGR mohol spôsobiť výpadok výkonu pri vysokej záťaži? 

Je to akoby na sekundu vynechal jeden valec pri cca 3500 - 4000 ot. v tiahlom stúpaní.

 

Servisy takto sporadické chyby moc nechcú riešiť. 

těžko říci, ale spíš ne, páč EGR vrací spaliny v režimu nízkých otáček. Já se teda s tímto typem projevu tedy u něj nikdy nesetkal

To je fakt. A asi nie je schopny recirkulovat tak moc aby to uplne rozhodil.

Bude to niecim inym, vysetrovanie pokracuje. Nove cievky to zlepsili, ale uplne to nevymizlo.

EGR je málo pravdepodobnou príčinou. Možno radšej odpojím lambdu, tá by to mohla byť. :-)

A fakt sa to nestáva často, len v tých diaľničných stúpaniach. 

Mierne vibrácie motoru na voľnobeh za studena sú možno jediná ďalšia stopa,

ale nemám jak porovnať či to náhodou nie je normálne. ;)

Mohol by to byť aj zanesený palivový filter, kde pri vyšších otáčkach a výkone nestíha dodávať palivo vstrekovačom...

Dík za tip, ale ono sa to stáva len v tých stúpaniach. 

Pokiaľ to akceleruje po rovine až k maximálke, tak je prietok paliva kľudne aj vyšší a príde mi že sa to nestáva - rozdiel je asi trochu nižšia tepelná záťaž a nižšie otáčky.

 

Čo je hlavné, palivový filter bol vymenený nedávno.

 

Pre úplnosť, vymenené boli za posledných 30 tisíc km

- cievky, všetky Bosch (a to zo začiatku to jediné pomohlo)

- sviečky (nepomohlo)

- repas hlavy (kompresia znova skontrolovaná a OK)

- všetky filtre

- vyčistenie EGR a škrtiacej klapky

 

 

Poslednou dobou občas zapípa predhrievanie lambdy, možno tá je mierne vadná. 

A skúsim si dobre pozrieť kabeláž.

Inak to nemá žiadny iný problém.

,,Poslednou dobou občas zapípa predhrievanie lambdy,,   to zapipa alebo rozvieti kontrolku.

Len to občas zapípa pri štarte, žiadna kontrolka nesvietila. Po pár "dobrých" štartoch sa tá chyba vymaže, takže pri poslednej veľke oprave to vôbec neriešili. 

Ale lambda nepipa to bude niečo ine.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.