Přejít na obsah

Motorček ventilátora kúrenia FABIA


Mikuláš P

Doporučené příspěvky

Je přidřený. To znamená, že ložiska kladou moc velký odpor a motorek odebírá nadměrný proud - proto hoří pojistky, předřadné odpory a další komponenty. Musí se minimálně namazat ložiska motorku, jenže to moc dlouho nevydrží, musí se to zhruba co půl roku opakovat a vzhledem k možnostem přístupu k ventilační/topné jednotce ve fábuli vyjde nakonec jednodušeji a levněji celý motor vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam stejnej problém, na nejpomalejší polohu při točení levé zatáčky je popískávání nepatrně slyšet, měl jsem ho i vyndanej ale stejně jsem se dostal promazat pouze jedno ložisko, pro promazání druhého by se musela vylisovat vrtule a to se mě opravdu nechce a ani nemam lis a kladivem do toho mlátit nebudu. Uvidíme zatim je to opravdu nepatrné až to začne řvát víc budu to muset nějak řešit. Měnil někdo už ty ložiska ? jde to vůbec ? jako 3500kč je opravdu paráda :-( ona se jim vůbec ta elektronika v tom autě povedla, nekonečnej příběh oprav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty ložiska jsou s největší pravděpodobností bronzový futra - takže vyměnit je znamená tentýž problém odložený o dva roky. Jinak pod tu vrtuli se jde dostat dlouhou jehlou na injekční stříkačce - musí se vyžíhat nad plamenem, aby změkla a opatrně ohnout, aby se nezaštípla - a pak to jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To neví nikdo, podle mne ani výrobce toho motorku. Ten má jenom jakési "životnostní zkoušky", během kterých motorek odběhá v určitých režimech otáček nějaké hodiny (někdy i do naprosté likvidace), možná že zkoušejí i vliv různých teplot, ale nikdo a nic není odolné proti závadě nebo lidské blbosti - například když na montážní lince někdo do toho ložiska zapomene dát mazivo nebo když ho tam automat nadávkuje málo. Já osobně jsem tyhle problémy u několika různých aut řešil vždycky parafínem rozpuštěným v benzínu - injekční stříkačkou s jehlou jsem roztok vpravil pokud možno co nejblíž k ložiskům. Parafín má tu výhodu, že po vypaření benzínu nestéká a ohřátím zateče i do nejmenších spár. Takto ošetřený ventilátor mi i přes předchozí strašlivé vrzání a hvízdání dál sloužil víc jak 4 roky na Formanu - a to i v nejhorších mrazech. Stačilo na podzim preventivně kápnout na hřídel těsně vedle ložisek uvedený roztok - parafín v trošce technického (v nouzi klidně i automobilového!!!) benzínu. Sice to smrdí, ale funguje to. Bohužel nedokážu říct, jak dlouho trvá "dobývání se" k motorku topení u fábule/rooma, protože jsem to ještě nerozdělával - určitě se ale tady najdou tací, kteří už tu anabázi absolvovat museli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No už jsem motorek vyndaval dvakrát a je to sice pakárna, ale dá se to, pořád lepší než bylo kvůli ventilátoru vyndání topení u stodvacítky to bylo peklo. Tady u tý Fabie je to demontáž tak na čtvrt hodinky. Odpojit baterku kvůli bagu spolujezdce ( jistota), sundat odkládací schránku před spolujezdcem, odpojit motorek a celej ho dokola rozšroubovat cca 8 šroubků. Pak jde motorek normálně vyndat. Mám tedy verzi s origo klimou, takže nevim jak moc se to liší s verzí bez klima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klima - bez klimy se liší jen elektronikou, ovládáním klapek a dalším (chladicím) "radiátorem" v tělese - motorek s větrákem je u všech verzí stejný, jeho uložení taky. Svého času jsem ty držáky (i další věci na topení/klimu) vyráběl.

Radku, myslíš, že bys dokázal pro mne i pro ostatní popsat blíž postup toho vyndání přihrádky - třeba kde jsou "zákeřné" západky nebo nějaké schované šrouby, aby se při té demontáži přihrádky neponičilo víc než je nezbytně nutné? I když ono se to asi bude mezi F1 a F2/R dost lišit... Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok takže, nic složitého ani záludného tam neni, vyšroubujou se šroubky 5 ks viz foto, sundá se černej boční kryt palubky ten je jen nacvaknutej stejně jako je tomu na straně pojistek, potom jde kaslík normálně vyndat po odsunutí je nutno ještě vytáhnout konektor světýlka kaslíku a odpojit hadici klimatizace přihrádky pokud je tím auto vybaveno.

post-54222-0-68888300-1297961142_thumb.j

post-54222-0-66082300-1297961166_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po obvodu kolem toho krytu jsou šroubky. Větrák je držený myslím 5 nebo 6 šroubky - vyndáš šroubky a tahem k sobě vyndáš část krytu spolu s celým větrákem - je motorem zasunutý dovnitř do toho válce, co vystupuje jako by proti spolujezdci a utěsněný gumovými špalíčky za těleso statoru. Neuškubni si dráty k motoru - je tam konektor, tak ten nejdřív odpoj.

EDIT: Vyndané to vypadá takhle: http://www.automedik.cz/nahradni-dily-chlazeni-klimatizace-a-topeni-skoda-fabia-hb-8-04-12-06-kombi-8-04-12-07-sedan-8-04:899.html?sk=28&pid=32682

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Téma je sice rok staré, ale přispět asi myslím můžu.

Byl jsem nucen také ventilátor namazat. Rozdělal jsem to v slunečný únorový den na parkovišti před domem úplně v pohodě podle knihy "Jak na to". Vysypala se na mě hromádka suchého listí a tak jsem ještě vyklepal listí i z kabinového filtru. K promazání jsem použil FAB Mazadlo Plus protože nic jiného po ruce nebylo. Snad to chvíli vydrží a na příště koupím nějakou vazelínu ve spreji... ;) ... :kol-135:

Tak po měsíci ventilátor sice nijak nehlučí a řekl bych že i jeho výkon je uplně v pořádku. Jen bohužel začaly také hořet pojistky. Takže jsem ložiska vyčistil WDčkem a pak nastříkal vazelínu ve spreji. Uvidím jak to dlouho vydrží. Pokud mi budou pojistky praskat dál, vrazím tam místo 25A 30ampérovku a uvidí se.

Editováno: , autor: Dubák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

U dvojkové fábule se musí odmontovat skoro všecky plasty na palubce a budíky. Musí se odpojit a vyndat bag spolujezdce a povolit a nadzvednout celý zbytek palubky - pak se dostaneš k větráku. Minulý úterý jsem se pokoušel na větrák dostat jen vytažením přihrádek před spolujezdcem ve fábuli jednoho kolegy tady z fóra a neuspěl jsem - horní se dala, spodní ne, po konzultaci se servisem prý jen po té demontáži většiny krycích plastů, budíků a bagu a nadzvednutí zbylého skeletu palubky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...