Mikuláš P Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Ahojte. Motorček ventilátora na Fabii mi pri pomalých oráčkach popískavá. Môžu to robiť uhlíky? nevidel som to nikdy rozobraté. Dá sa motorček opraviť? Nie náhodou kvoli tomu asi odišiel predradný odpor,alebo tepelná poistka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Je přidřený. To znamená, že ložiska kladou moc velký odpor a motorek odebírá nadměrný proud - proto hoří pojistky, předřadné odpory a další komponenty. Musí se minimálně namazat ložiska motorku, jenže to moc dlouho nevydrží, musí se to zhruba co půl roku opakovat a vzhledem k možnostem přístupu k ventilační/topné jednotce ve fábuli vyjde nakonec jednodušeji a levněji celý motor vyměnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Kolik stoji ten motorek? Me to dela hlavne v zime ale jinak ne mam to resit? zatim mi pojistky ale nevyletely.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Podrž se - v Auto Kelly (doufám že jsem se trefil, obrázek tam k němu nemají) stojí levnější verze 3540 Kč s daní, ten dražší, který na obrázku mají (a který odpovídá do fábule), tak ten nabízejí dokonce za 5783 Kč (OEM kód: 6Q1820015, 6Q1820015G, 6Q1820015C, 6Q1820015H) !!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Paneboze no bude muset vydrzet .. snad se to nespali Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Rozebrání půlky palubovky (před spolujezdcem) a namazání ložisek vyjde asi laciněji - a nevyhneš se mu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek.me Vloženo 14. Únor 2011 Sdílet Vloženo 14. Únor 2011 Mam stejnej problém, na nejpomalejší polohu při točení levé zatáčky je popískávání nepatrně slyšet, měl jsem ho i vyndanej ale stejně jsem se dostal promazat pouze jedno ložisko, pro promazání druhého by se musela vylisovat vrtule a to se mě opravdu nechce a ani nemam lis a kladivem do toho mlátit nebudu. Uvidíme zatim je to opravdu nepatrné až to začne řvát víc budu to muset nějak řešit. Měnil někdo už ty ložiska ? jde to vůbec ? jako 3500kč je opravdu paráda :-( ona se jim vůbec ta elektronika v tom autě povedla, nekonečnej příběh oprav. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 14. Únor 2011 Sdílet Vloženo 14. Únor 2011 novej ventilátor pro levostranné řízení stojí 1650Kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Únor 2011 Sdílet Vloženo 14. Únor 2011 Ty ložiska jsou s největší pravděpodobností bronzový futra - takže vyměnit je znamená tentýž problém odložený o dva roky. Jinak pod tu vrtuli se jde dostat dlouhou jehlou na injekční stříkačce - musí se vyžíhat nad plamenem, aby změkla a opatrně ohnout, aby se nezaštípla - a pak to jde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 A kdyz to necham tak.. jak dlouho typujete vydrz nez se zadre? ted kdyz o tom vim tak mu uz aspon zapinam topeni a to pomaha .. alespon to tak zbesile nepisti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 To neví nikdo, podle mne ani výrobce toho motorku. Ten má jenom jakési "životnostní zkoušky", během kterých motorek odběhá v určitých režimech otáček nějaké hodiny (někdy i do naprosté likvidace), možná že zkoušejí i vliv různých teplot, ale nikdo a nic není odolné proti závadě nebo lidské blbosti - například když na montážní lince někdo do toho ložiska zapomene dát mazivo nebo když ho tam automat nadávkuje málo. Já osobně jsem tyhle problémy u několika různých aut řešil vždycky parafínem rozpuštěným v benzínu - injekční stříkačkou s jehlou jsem roztok vpravil pokud možno co nejblíž k ložiskům. Parafín má tu výhodu, že po vypaření benzínu nestéká a ohřátím zateče i do nejmenších spár. Takto ošetřený ventilátor mi i přes předchozí strašlivé vrzání a hvízdání dál sloužil víc jak 4 roky na Formanu - a to i v nejhorších mrazech. Stačilo na podzim preventivně kápnout na hřídel těsně vedle ložisek uvedený roztok - parafín v trošce technického (v nouzi klidně i automobilového!!!) benzínu. Sice to smrdí, ale funguje to. Bohužel nedokážu říct, jak dlouho trvá "dobývání se" k motorku topení u fábule/rooma, protože jsem to ještě nerozdělával - určitě se ale tady najdou tací, kteří už tu anabázi absolvovat museli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek.me Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 No už jsem motorek vyndaval dvakrát a je to sice pakárna, ale dá se to, pořád lepší než bylo kvůli ventilátoru vyndání topení u stodvacítky to bylo peklo. Tady u tý Fabie je to demontáž tak na čtvrt hodinky. Odpojit baterku kvůli bagu spolujezdce ( jistota), sundat odkládací schránku před spolujezdcem, odpojit motorek a celej ho dokola rozšroubovat cca 8 šroubků. Pak jde motorek normálně vyndat. Mám tedy verzi s origo klimou, takže nevim jak moc se to liší s verzí bez klima. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 Klima - bez klimy se liší jen elektronikou, ovládáním klapek a dalším (chladicím) "radiátorem" v tělese - motorek s větrákem je u všech verzí stejný, jeho uložení taky. Svého času jsem ty držáky (i další věci na topení/klimu) vyráběl. Radku, myslíš, že bys dokázal pro mne i pro ostatní popsat blíž postup toho vyndání přihrádky - třeba kde jsou "zákeřné" západky nebo nějaké schované šrouby, aby se při té demontáži přihrádky neponičilo víc než je nezbytně nutné? I když ono se to asi bude mezi F1 a F2/R dost lišit... Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek.me Vloženo 16. Únor 2011 Sdílet Vloženo 16. Únor 2011 (editace) Klidně zítra to vyfotim a popíšu. JAk je to řešené u F2 bohužel nevím. Editováno: 17. Únor 2011, autor: radek.me Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek.me Vloženo 17. Únor 2011 Sdílet Vloženo 17. Únor 2011 Ok takže, nic složitého ani záludného tam neni, vyšroubujou se šroubky 5 ks viz foto, sundá se černej boční kryt palubky ten je jen nacvaknutej stejně jako je tomu na straně pojistek, potom jde kaslík normálně vyndat po odsunutí je nutno ještě vytáhnout konektor světýlka kaslíku a odpojit hadici klimatizace přihrádky pokud je tím auto vybaveno. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Únor 2011 Sdílet Vloženo 17. Únor 2011 Tohle dolní policovadlo bude myslím i u F2/R podobný. Ještě jednou dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 17. Únor 2011 Sdílet Vloženo 17. Únor 2011 Ja take namazal a uz rok ok zadne piskani jak v zatackach tak i v rychlostech ventilatoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucashr Vloženo 21. Únor 2011 Sdílet Vloženo 21. Únor 2011 Zdravím, dle postupu jsem kastlík sundal a objevil se předemnou motorek ventilátoru , jak z něj ale sundat ten kryt? Dííky za info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Únor 2011 Sdílet Vloženo 21. Únor 2011 (editace) Po obvodu kolem toho krytu jsou šroubky. Větrák je držený myslím 5 nebo 6 šroubky - vyndáš šroubky a tahem k sobě vyndáš část krytu spolu s celým větrákem - je motorem zasunutý dovnitř do toho válce, co vystupuje jako by proti spolujezdci a utěsněný gumovými špalíčky za těleso statoru. Neuškubni si dráty k motoru - je tam konektor, tak ten nejdřív odpoj. EDIT: Vyndané to vypadá takhle: http://www.automedik.cz/nahradni-dily-chlazeni-klimatizace-a-topeni-skoda-fabia-hb-8-04-12-06-kombi-8-04-12-07-sedan-8-04:899.html?sk=28&pid=32682 Editováno: 21. Únor 2011, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucashr Vloženo 21. Únor 2011 Sdílet Vloženo 21. Únor 2011 Ad: Ekkar_z_Bastlírny Dííky za odpověď zkusím to sice vím že to bude dočasné, ale co snad na nějakou chvilku než něco seženu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucashr Vloženo 24. Únor 2011 Sdílet Vloženo 24. Únor 2011 Takže kamarádovi se to podařilo sundat a namazat, úspěch byl zaručen , ale k mém smůle bohužel, jen do druhého dne a je to ještě horší než předtím. Takže hurá na shánění nového motorku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dubák Vloženo 25. Únor 2012 Sdílet Vloženo 25. Únor 2012 (editace) Téma je sice rok staré, ale přispět asi myslím můžu. Byl jsem nucen také ventilátor namazat. Rozdělal jsem to v slunečný únorový den na parkovišti před domem úplně v pohodě podle knihy "Jak na to". Vysypala se na mě hromádka suchého listí a tak jsem ještě vyklepal listí i z kabinového filtru. K promazání jsem použil FAB Mazadlo Plus protože nic jiného po ruce nebylo. Snad to chvíli vydrží a na příště koupím nějakou vazelínu ve spreji... ... Tak po měsíci ventilátor sice nijak nehlučí a řekl bych že i jeho výkon je uplně v pořádku. Jen bohužel začaly také hořet pojistky. Takže jsem ložiska vyčistil WDčkem a pak nastříkal vazelínu ve spreji. Uvidím jak to dlouho vydrží. Pokud mi budou pojistky praskat dál, vrazím tam místo 25A 30ampérovku a uvidí se. Editováno: 24. Březen 2012, autor: Dubák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jay Kay Vloženo 17. Září 2012 Sdílet Vloženo 17. Září 2012 Ahoj nemáte někdo link na návod jak kuchnout celé to heblo /ventilátor/ ven. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Září 2012 Sdílet Vloženo 17. Září 2012 U dvojkové fábule se musí odmontovat skoro všecky plasty na palubce a budíky. Musí se odpojit a vyndat bag spolujezdce a povolit a nadzvednout celý zbytek palubky - pak se dostaneš k větráku. Minulý úterý jsem se pokoušel na větrák dostat jen vytažením přihrádek před spolujezdcem ve fábuli jednoho kolegy tady z fóra a neuspěl jsem - horní se dala, spodní ne, po konzultaci se servisem prý jen po té demontáži většiny krycích plastů, budíků a bagu a nadzvednutí zbylého skeletu palubky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jay Kay Vloženo 17. Září 2012 Sdílet Vloženo 17. Září 2012 (editace) Promin špatně jsem se vyjádřil. Jedná se o jedničkovou F. Kastlík jsem vytáhl větrák vidím,ale japak ho dostanu ven. Nějaké fotky nebo manuál. Hledal jsem tady,ale není tady nikde návod. Editováno: 17. Září 2012, autor: Jay Kay Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.