Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Muze ti pribrzdovat nejake kolo nebo geometrie je spatna a taky zkontroluj loziska kol. To muze mit vliv na tu jizdu na volnobeh a tim padem i na spotrebu, protoze musis vic tlacit na pilu za jizdy. Kolik mate spotreby na volnobeh, pri zahratem motoru?

Vloženo

Podle počítače se nedá vypočítávat spotřeba,jednak mají odchylky a hlavně počítají i spotřebu  když auto stojí na křižovatkách a podobně.Ono se to nezdá ale prostoje jsou dost velké. :kol-46:

Vloženo

Křižovatky na cestě nejsou, najel jsem na dálnici a 30km prostě jel stejnou rychlostí.

 

Spíše je možná ta geometrie, kterou mi však dělali na jaře a ta spotřeba byla podobná /jen jsem to bral jako normální/. Ložiska zjistím jak? Přijde mi, že auto něco brzdí, akorát netuším co. Spotřebu na volnoběh zjistím, ale vím, že to bylo docela dost. Na jiném autě to bylo okolo 0,7 a já to měl snad přes 2-3 litry /tedy bych kecal/.

 

Jak zjistím, napíši. Zatím děkuji za tipy.

Vloženo (editace)

Tak jsem teď večer udělal test spotřeby na volnoběh (neutrál) při jízdě na dálnici. Testoval jsem takto (se zahřátým motorem podotýká):

 

Rozjel jsem se na 120km/h a vyřadil jsem rychlost a nechal auto setrvačností jet až do rychlosti 80km/h.

 

Aktuální spotřeba se pohybovala takto  (120km/h - 80km/h) : 0,9 | 0,8 | 0,9 | 1,0 | 1,1

 

Z rychlosti 120km/h na 80km/h jsem se dostal za 25 vteřin. Jízda byla po rovince v zakryté části (žádný extra odpor vzduchu), přede mnou žádné auto nejelo (v žádné vzduchové kapse jsem tedy také nejel).

 

Pozná někdo podle těchto čísel, zda je něco zvláštního?

Editováno: , autor: Pawlisko
Vloženo

znova - ber to dle tankování víčko-víčko na benzince....

 

přes VCDS se dá nastavit tolerance plus minus pár procent, záleží na dané metrice, která se bere v rámci homologace - mení se mezi MR výroby a zemi exportu, každé mají jinou metodiku. Proto auto může žrát stejně a maxík říkat vždy něco jiného

 

K.

Vloženo

Znova píšu, že auto se chová jinak. Jestliže bílé auto najede na plnou nádrž 800km a černé přes 1000km, tak už mi tu fakt nepište rady jako víčko-víčko. Auto se chová jinak, jakoby s odporem, které auto brzdí, proto asi ta vyšší spotřeba.

 

Teď jsem schválně koukal na ten volnoběh při 60km/h a bylo to 1,8l/100, což mi taky nesedí.

Vloženo

Kdyz auto jede na volnobeh, tak prece palubak nemuze pocitat s zadnym odporem nebo zpomalovanim. Jak by to asi poznal. Pokud myslis, ze auto samo nejak vyrazneji zpomaluje, zamer se na: pribrzdovani, geometrii, loziska, treba i nahusteni pneu, mozna neco s poloosama, diferencial, prevodovka (ale posledni tri veci jsou asi nesmysl). Ze bys mel vetsi odpor vzduchu asi nehrozi, takze se proste zamer na podvozek...

Vloženo

Byl jsem teď na zvedáku u známého a ruční brzda je prý v cajku. Zadní kola se točí v pohodě a přední docela těžce a když je třeba nohou roztočím, tak se hned zastaví. Je to prý způsobené předním náhonem.

 

Ložiska jsou prý cajk, to by hučelo. Geometrii jsem si nechal dělat na jaře, ale upřímně tomu moc nevěřím. No uvidím co se zase někde dozvím. Asi si skočím na tu geometrii někam, kde se tomu dá věřit.

 

Ohledně odporu vzduchu, mám tam přední RS nárazník, který má jiné tvary než klasický a na xenonech mračítka, což si taky nemyslím, že by to mělo zvednout spotřebu o tolik... Dám zase vědět.

Vloženo

Převodovka je původní. Už si začínám připadat jak vůl. Na dílně mi řekl, že 6,5l/100 při jízdě 120km/h je normálka u tohoto motoru. Přitom u jiného to žere míň. Jsem si prostě po testu jiné octavie se stejným motorem jistej, že to moje něco "brzdí".... Ale co...

Vloženo

Predni kola se toci tezko, takze to vypada na neco na predni naprave. Jen bacha na to, ze predni kola se z principu otaci tezko (musis roztacet poloosu a diferencial). Predni brzdy teda nepribrzduji?

Vloženo

Přední brzdy nepřiibrzďují. I tak mi ale říkal na dílně, že bych mohl už klidně vyměnit brzdové destičky. Ale zase na ten snímač opotřebení brzd je ještě tak 3-4mm od brzdící plochy, tak nevím no.

Teď jsem jel do města a trklo mě něco jinýho. Bez zařazené rychlosti to auto jede úplně v klidu směrem dopředu, ale se zařazenou rychlostí jde rychlost strašně dolů. Takže, že by převodovka?

 

Už nedávno jsem řešil divné zvuky při podřazování na 3. a 4. rychlostní stupeň. Teď už jsem si toho nějak přestal všímat nebo to už nedělá (ještě zjistím jak někam pojedu). Dostal jsem tento odkaz.

 

Kamarád se stejným motorem měnil nedávno spojku se setrvačníkem, protože se mu celá podělala a taky najednou jezdí 100km úseky za 5 litrů.

 

Dá se nějak zjistit zda je něco se spojkou nebo to řeší jenom výměna a buď a nebo? Ona ta spojka ho vyšla okolo 20.000, - Kč a to se mi moc nevyplatí :D To raději budu jezdit za 7 litrů... Díky za pomoc.

Vloženo

Ještě poznatek, který poukazuje na to mnou zmiňované brzdění.

 

Ze 100km/h na 80km/h jsem za 6 vteřin - zařazen 5. rychlostní stupeň - rovinka

 

Jestli máte někdo možnost se stejným motorem toto otestovat, budu rád :)

Vloženo (editace)

Bohuzel mam 1.9 TDI, takze toto nemuzu zmerit. Ale nekdo se ptal, kolik mas spotrebu na volnobeh a vlastne jsi neodpovedel. (Neprocitam ted prispevky, ktere tady padly, tak si snad nevymyslim.) Psal jsi, kolik mas na volnobeh, ale pri jizde a to palubak pocita vzhledem k aktualni rychlosti, takze je to tezko porovnatelne. Podivej se, kolik je spotreba pri aute v klidu (zahraty motor, spotreba v litrech na hodinu, ne na 100 km). To muze napovedet, ze je neco v neporadku s motorem.

Editováno: , autor: LucasCZE
Vloženo

Tak spotreba na volnobeh je, myslim si, v poradku. Mam to same, mozna o deci min. Jinak ja mam dlouhodobou 6l (realne, ne podle palubaku), ale jezdim svizne, kazdou chvili pedal na podlaze.

To zpomaleni ze 100 na 80 zkusim, ale dnes to nebude, mozna zitra.

Vloženo

Ty máš s tím autem teda pech, už jsi na fóru řešil turbo, setrvačník, vstřik a teď tohle. Jestli ti přijde, že auto brzdí více se zařazenou rychlostí (při vyšlápnuté spojce ovšemJ) tak to může být buď spojka, která úplně neostavuje motor, ale to bys poznal při rozjezdech a nebo by stačilo přidat plyn a tím omezit možnou zátěž motorem a nebo druhá varianta že máš přidřené ložiska na hnací hřídeli a to je ten odkaz co jsi tu uváděl.

Vloženo

To máš tak, že si koupíš auto u Škofinu s tím, že to máš dražší, ale očekáváš, že to auto bude kvalitnější než když ho koupíš jinde.

 

Po poměsíci a půl turbodmychadlo K.O. (najeto 122.000 km)

Po roce vstřiky (oprava v Bosch centru) (najeto 150.000 km)

Teď začínám řešit tu spojku(+ setrvačník), protože se auta se stejným motorem chovají lépe a mají lepší spotřebu. Uvidím co to bude, jeslti budu muset měnit spojku se setrvačníkem za 20.000,- Kč tak už si říkám, proč jsem si myslel, že kupuju prověřený vůz bez dalších investic. Za auto jsem dával 300.000,- Kč a kdybych si nepořídil pojištění, tak jsem do toho vrazil dalších 40.000,- Kč (a to nepočítám případnou investici do spojky se setrvačníkem.

 

Zítra jsem objednán do servisu (neautorizovaný) tak uvidím co mi tam najde.

 

Už jsem i přemýšlel, že bych položil dotaz na Škodovku, zda je normální koupit auto za 300k a do roku do něj narvat dalších několik desítek tisíc ačkoliv mám na krásné A4ce potvrzení o prověřeném vozu....

Vloženo (editace)

Osobně si myslím, že u tebe to bude kombinace více faktorů, spojka a setrvačník bude načatý, od toho turba zanesený EGR, nebo trochu horší váha, problém na převodovce a bůh ví co dalšího a suma sumárum tam máš litr navíc.

Já si nedovedu představit, že bys ztratil 1l/100km jen na převodovce, to by se ti musela pekelně zahřívat a muselo by to být i slyšet? Zkus to samobrždění se zařazenou rychlostí a s vyšlápnutou spojkou, jestli přidáváním plynu se to bude méně zpomalovat, mohla by to být spojka, jinak je to opravdu v převodovce!

Editováno: , autor: XTomos
Vloženo

No to potěš koště....

 

Turbo se chytalo do nouzáku, úplně, že by bylo v háji to ne, normálně se s tím dalo jezdit, ale nad 120km/h to prostě spadlo.

 

Slyšet jdou možná divné zvuky, když je motor studenej a rozjíždím se, je takovej ten "kov na kov", ale je to jen při prvním rozjezdu, pak už to nedělá.

 

Zkus mi prosím ještě dovysvětlit to samobrždění se zařazenou rychlostí a s vyšlápnutou spojkou.  Když mám rychlost a vyšlápnu rychlost a pak ji třeba po 2 vteřinách pomalu pouštím, lehce to cukne a auto začne brzdit.  Možná jsem lajk, ale k čemu mi bude přidávání plynu, když budu mít vymáčknutou spojku?

 

Díky díky díky

Vloženo

Tak jsem udělal ten test přidávání plynu při vymáčknuté spojce a zařazené rychlosti a výsledek je takový, že to zpomalení není tak rychlé jako při zařazené rychlosti (bez vymáčknutí spojky a přidávání plynu). Takže asi spojka :|

Vloženo

Jestli to chapu spravne, tak auto ti na neutral jede dobre, zpomaluje stejne jako jine auto, ale pokud brzdis motorem, tak zpomaluje vic nez jine auto brzdici mototem. (Bavim se o dvou stejnych autech.) Je to tak?

Vloženo

Ačkoliv si teda myslím, že jsem to snad napsal už více než jednou tak ANO, chápeš to správně. Při brzdění motorem to zpomaluje víc. Asi tu diskusi už necháme, protože takto se to fakt těžko řeší. Zítra vezu auto do toho servisu, tak snad mi řeknou, co je špatně.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...