Přejít na obsah

Čidlo / snímač teploty chladící kapaliny


Mr.Ham

Doporučené příspěvky

Já jsem ho asi před 14 dny nechával měnit. Já ho mám na levém boku motoru (myšleno z pohledu z kabiny před auto). Mám ho tam chycené zelenou sponou. Ale mám benzína.

Editováno: , autor: aka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hello

Neviem, ci mam podobny problem..ale skusim sa spytat...mam 1,6i 75kW 2003 a akoby mi neukazovalo dobre teplotu..rucicka je stale na 50 stupnov..ale co je horsie, system to vyhodnotil ako chybu ASR a svieti mi trojuholnik v kruzku.. v servise mi chybu vynulovali a chvilu to islo..ale znova sa to rozsvietilo... aj po dlhsej dceste mam rucicku teploty stale na 50... iba vcera mi nejakym zazrakom vystupila na 90 (vonku bolo 24 a frcal som 130 po dialnici..) a vystrazna kontrolka zhasla..dnes je vsak zase teplota na 50 a kontrolka svieti..cize predpokladam, ze to bude asi to cidlo... pozeral som tu schemu.. co je pre 1,9 tdi.. je to cidlo tak umiestnene aj na mojom??? Prip. vie mi niekto poradit, kolko to asi stoji a ci to vymenim aj sam, alebo treba servis?? Ak to nebude velmi nakladne tak by som to riskol, aj ked je zavada mozno niekde inde..dik :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Hello

Motor mam 1,6 i 75kW . Uz som vymenil cidlo teploty, asi tyzden to islo a objavilo sa to znova. Potom mi vymenili dalsie cidlo, tentokrat na ventilatoroch pri chladici. znova asi tyzden v poho a znova sa to objavilo. Povedali mi v servise ze proste musia skusat, lebo na diagnostike to zahlasi chyba cidla... Tak mi teraz chcu menit cely ten blok, kde je to cidlo a kde je aj elektronika. Ok, ale problem je v tom, ze ked to nebude ani toto, tak zaplatim dalsi diel a chyba nebude odstranena..uz ma to stalo asi dva litre a stale som na tom istom..

To sa s tym naozaj nikto nestretol??? Kurnik sopa, co tu pozeram na fore, tak je tu plno manikov a presne vedia ked sa daco vyskytne, ze je to casta chyba u octavok... tuto chybu mam iba ja??

Zaregistroval som odpoved... mozno chybny termostat.. kde ho mam hladat?? Popripade, kolko asi cca stoji?? Stale tam nieco kupujem a stale to je rovnake..Problem je vsak uplne nelogicky. Ked idem rano po tom, co auto celu noc stalo..v garazi... tak sa m i to prejavy asi po 10 km.. rucicka teploty neukazuje a tak zasvieti ten vystrazny trojuholnik, co je udajne vypnute ASR. Poobede zvycajne zacne ukazovat teplota a chyba zhasne... Rozdiel teplot pritom nie je vacsi ako 10-15 stupnov... ved to je uplne absurdne..to mu predsa nemoze vadit.. Uz sa s tym trapim aspon mesiac a stale nic... Please Help...

Dodo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Může čidlo teploty chladící kapaliny nějakým způsobem ovlivnit výkon topení ? Vykazuje ho i VAG jako špatné, ale nezdá se mi, že by ovlivňovalo i výkon topení. Když auto stojí, tak topení jede na plný výkon, za jízdy už to trošku opadne. Za jízdy trošku poklesne i teplota chladící kapaliny, teda podle ukazatele. Jedná se o 1.8 20V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám přesně to samé asi 2 týdny, čidlo sem vyměnil a beze změny. Koupil jsem

termostat a uvidím zda to po výměně pomůže.

Jenže Chadwick píše: Vykazuje ho i VAG jako špatné

Kua čtěte to pořádně...!!! :angry:

To jsem krapet nepochopil, co jsi tím chtěl říct?!

Mně zlobila teplota také, VAG dokonce ukazoval špadné čidlo chladicí kapaliny. Vyměnil jsem čidlo, změna nenastala! Dal jsem druhé nové čidlo, v domnění, že to první bylo špatné, opět změna nenastala. Světe div se, po výměně termostatu potíže ustaly!

Editováno: , autor: camron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem krapet nepochopil, co jsi tím chtěl říct?!

Mně zlobila teplota také, VAG dokonce ukazoval špadné čidlo chladicí kapaliny. Vyměnil jsem čidlo, změna nenastala! Dal jsem druhé nové čidlo, v domnění, že to první bylo špatné, opět změna nenastala. Světe div se, po výměně termostatu potíže ustaly!

á jééé, páni odborníci, příště sem dávejte screeny z VAS 5051, ať si to můžeme vysvětlit podrobně... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, pokud je to čidlo vadné, může nuceně "podchlazovat" chladící soustavu a tím samozřejně i topení. Doporučuju výměnu, čidla, je to práce na 2 minuty...

Vysvětli prosím, jak to může nuceně "podchlazovat"...

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mě právě taky zajímalo, jak to může nuceně podchlazovat ? Nicméně včera jsem jel okolo servisu Škoda, tak jsem se tam zastavil a koupil jsem čidlo na teplotu chladící kapaliny, a doma jsem ho přehodil a pak jsem to jel projet ( viz. obrázek ) Ale zatím to drží, ale asi mě taky nemine výměna termostatu. I když ve škodovce mi ho nabízel za 1400,- tak nevím, jestli nebude lepší podívat se po něm někde jinde <_<

post-34-1166001255.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš si myslím že ochlazovat motor může akorát tak protejkající termostat. Když vypadne čidlo teploty motoru, bere se náhradní teplota z čidla teploty paliva (u TDI to tak alespoň je). Takže studené starty by měli být OK i při špatném čidle teploty vody. Jen ručička na palubce ukazuje bludy. Ale určitě by to nemělo mít moc vlic na ohřátí vody. Spíš možná i naopak, protože by to ukazovalo že je motor pořád studený a obohacovalo by to víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...