Jump to content

Motor PD ??


V.T.E.C
 Share

Recommended Posts

Zdravíím...s Octavkama jsem začatečník, koupil jsem 1,9Tdi 74kw, kombík 4x4. V bile barvě, ale to už je jedno:D...co se tak doslycham, že je motor PD, ktery ma nějake časté zavady. Jak poznam, jestli tenhle motor mám a v čem je vlastně blbej a kazí se?? Diky Viťa

Link to comment
Share on other sites

Přesně jak píše libero! :) Osobně bych vůbec, ale opravdu vůbec nekoukal na tacháč a vyměnil: olej + filter; kabinový (pylový) filtr; palivový filtr; vzduchový (sací) filtr; brzdovou a chladicí kapalinu; rozvodovou sadu + vodní pumpu! (u PDčka dost důležitý vyměnit i tu pumpu, jak sem četl v jiném příspěvku); zkontroloval bych olej v převodovce, olej v servu a každopádně v neposlední řadě bych vyměnil olej + filtr v Haldexu.

Pak by stálo za to vyčistit EGR ventil viz.: http://forum.skodaho...o-po-10-letech/ a potom bych od podobného "sairaitu" vyčistil i celé sání ;) Potom běžné věci jako síla a kvalita brzdového obložení a u těchto modelů 4x4 byl problém i se zadním oknem u 5. dveří, kde občas zatékalo a pak to následně rezivělo, takže to bych asi taky "vykuchal tapecírung" a zkontroloval, případně zaplácnul nějakym dobrym lepidlem, mě se tehdy moc dobře osvědčilo na netěsnost mezi těsněním a plechem použít Patex Super_fix.._..jezdil sem s tím další 2 roky a bez jediný kapky uvnitř :)

Jinak u těchto motorů to nemusí být zas tak zlé, jen je dobré po ostřejší jízdě nechat pár minut na volnoběh dochladit turbodmychadlo a hlavně se nebát ho trochu točit, aby mazalo a nezadřelo se! prostě ne jezdit na 2 tis. otáček na spotřebu - těch pár ušetřenejch korun se pak s náklady na výměnu turba a intercooleru vůbec nedá srovnávat ;)

Jo a ještě je potřeba ohlídat upevnění čerpadla na hlavě válců, pač občas se ten šroubek, který ho drží vyklepe a udělá ti to z hlavy omeletu lol

p.s.: Jinak u mé Turbíny sem všechny výše zmiňované úkony konče dneškem již vykonal + vyměnil jsem i všechny 4 brzdové desky pro jistotu, i když ty původní měly ještě tak + - 50% obložení. Kotouče měnil již majitel přede mnou, tak snad ještě pár desítek tisíc ubrzdí :prc:

Edited by PROCHY603
Link to comment
Share on other sites

Co to je za rok? Řemen a kladka, dle obrázku.

Jestli to bylo pravidelně servisovaný, tak hodně věcí psaných výše tím pádem odpadá. Každopádně je ale na snadě kompletní kontrola auta. Ten EGR bych snad jen přesunul na konec seznamu před brzdy ;)

post-41329-0-10413300-1309782947_thumb.j

Edited by lucky.jack
Link to comment
Share on other sites

presne to isté som sa chcel opýtať,ako sa pýtal lucky.jack...aký je to MR?? :kuk:

lebo po prečítaní tohoto čo si napísal

najeto je 115 000, rozvody jsou delané

by rozvody ešte menené nemali byť..jedine,že by sa robilo niečo s km..preto tá otázka na rok výroby

Edited by libero1071
Link to comment
Share on other sites

No jak sme si určitě všimli, v mém příspěvku sem s tímto posledním řešením již počítal, že km asi těžko budou pravdivé a poctivé..je to normální v dnešní době v týhle zemi..taky jsem před lety koupil od známého prodejce aut octavii (z AAA Auto) a po dopátrání původního majitele mi na férovku řekl, že měla 350 tis. když ji prodával. A ejhle, já měl v té době na tacháči necelých 140 tis. :feve:

Ale nikomu to nepřeju jako zažít stočený km., to pak rovnou na tom autě můžeš už komplet všechno vyměnit a modlit se, aby se náhodou ještě něco navíc nevysypalo.

Edited by Dr. Driver
Link to comment
Share on other sites

Nejlepší je jak mu radíte vyměnit téměř půl auta a ani nevíte kolik má najeto,jak je staré,jestli zná původ auta a pod.Zkontrolovat a podle toho rozhodnout.Ne všechno bezhlavě vyměnit kolikrát za horší značku.Já jsem například měnil kotouče při 210000km a zadní bubny ještě ne a to mají 230000km a EGR o tom jsem zatím ani neuvažoval.

Link to comment
Share on other sites

Nechtěl jsem to zas tak přehánět s výměnami, ale je snad normální, že když koupím ojeté auto, tak první co vyměním jsou rozvody + vodní pumpa, provozní kapaliny a komplet všechny filtry, protože tachometrům už od pradávna nevěřím lol Pak záleží na zbytku co je potřeba udělat (brzdy, silembloky, čepy, tlumiče atd.) to snad každý motorista pozná sám, jestli mu auto skáče, hází sebou za jízdy ze strany na stranu nebo nebrzdí. Nic víc, nic míň. Rozvody, kapaliny a filtry jsou takovým spíš klidem na duši, že má majitel 100% jistotu, že nic nepodcenil.

Osobně bych chtěl vidět fakturu za rozvody a ještě se tu nezmínil onen rok výroby a odkud je auto pořízené, jestli z ciziny nebo z ČR, pokud od nás, tak se dá dopátrat podle VIN, zda a co bylo na autě děláno v autorizovaných servisech. O tom jen dohady, dokud si to sám nezjistíš ;)

Link to comment
Share on other sites

Nejlepší je jak mu radíte vyměnit téměř půl auta a ani nevíte kolik má najeto,jak je staré,jestli zná původ auta a pod.Zkontrolovat a podle toho rozhodnout.Ne všechno bezhlavě vyměnit kolikrát za horší značku.Já jsem například měnil kotouče při 210000km a zadní bubny ještě ne a to mají 230000km a EGR o tom jsem zatím ani neuvažoval.

Všechna čest jestli ti kotouče vydržely 200t km :kuk: . Nechápu jakým stylem jezdíš, ale to není zas tak podstatný. Nad tím EGR ventilem zkus popřemýšlet. KOlikrát po 150tkm je tak zanesenej, že se tomu nechce věřit.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nechtěl jsem to zas tak přehánět s výměnami, ale je snad normální, že když koupím ojeté auto, tak první co vyměním jsou rozvody + vodní pumpa, provozní kapaliny a komplet všechny filtry, protože tachometrům už od pradávna nevěřím lol Pak záleží na zbytku co je potřeba udělat (brzdy, silembloky, čepy, tlumiče atd.) to snad každý motorista pozná sám, jestli mu auto skáče, hází sebou za jízdy ze strany na stranu nebo nebrzdí. Nic víc, nic míň. Rozvody, kapaliny a filtry jsou takovým spíš klidem na duši, že má majitel 100% jistotu, že nic nepodcenil.

Osobně bych chtěl vidět fakturu za rozvody a ještě se tu nezmínil onen rok výroby a odkud je auto pořízené, jestli z ciziny nebo z ČR, pokud od nás, tak se dá dopátrat podle VIN, zda a co bylo na autě děláno v autorizovaných servisech. O tom jen dohady, dokud si to sám nezjistíš ;)

:palec2: Je uplne jedno ci je auto DOVOZ alebo kupene v CR servisnu historiu bud zistis alebo nezistis. :) Jedina podmienka je ci auto chodilo do autorizovaneho servisu.

Edited by PROCHY603
Link to comment
Share on other sites

No tak dobře se tu hadate kvuli mě, diky:D:D něco sem povyměnoval, brzdy jsou, fitry taky. Rozvody pry měnil minuly majitel....jinak teda auto ma najeto 115 000 a vyrobeno 2004. Tak při kolika km se maj měnit. A jak je to s tím EGR?? diky

Link to comment
Share on other sites

tých smajlíkov si odpusti...ja ti vravím,že nie každý autorizák zachováva históriu...

zachováva ju len ten,ktorý používa daný program na toto....napr.taký program CLIENT to nedokáže ;)

S tímhle musím souhlasit. Ne , všechny servisy informace o servisních úkonech na autech někam posílají a někde se archivují.

@ V.T.E.C. : no nevím, rv 2004 a 115 tkm, bílá čtyřkolka, to je hodně podezřelý. Co chceš vědět o EGRu?

Link to comment
Share on other sites

Všechna čest jestli ti kotouče vydržely 200t km :kuk: . Nechápu jakým stylem jezdíš, ale to není zas tak podstatný. Nad tím EGR ventilem zkus popřemýšlet. KOlikrát po 150tkm je tak zanesenej, že se tomu nechce věřit.

Mi vydržely přední desky 240.000 km.Zadní 150.000km a kotouče ještě původní, při 446 tis.km. A EGR o tom ani nevím :-D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...