Přejít na obsah

Klepanie motoru


Robertos

Doporučené příspěvky

jj, nejspis ten olej s normou 501.01 nebyl idealni, ale to jsem ti uz myslim kdysi psal, jak jsi ho porizoval a resil to tady. Nebal bych se toho, a fouknul tam tu 5w40, aspon ted v zime to motor oceni. Rozhodnuti jen samosebou uz na tobe.

Ted sleduju kolik je hodin, no potes koste, to zase bude vstavani :feve:

Ps.Takze tvuj dalsi prizpevek ocekavame, az jak vymenis olej a poreferujes zda se to zmenilo.

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cuz jezdci,..... narazil sem na tohle tema a mam podobny problem,.... ale doufam ze nebudu jak petrkiler :-D .....

stejny problem jako on ale za studena tichy jako myska a ohraty tluce jako naftovej traktor,.....

jelikoz me baveji auta tak sem sel po maturite na automechanika a mam posledni rok,.... jak sem se tak ruzne ptal kazdy tvrdi neco jinehozkousely sme uplne vsechno poslouchat sluchatkem odpojovat vstriky jestli netlucou a usoudily sme ze to budou asi hydrostely,.....

mel sem stejne jako kolega petrkiler po rozvodech a vymene oleje, filtru remene a atd,... do te doby nic se nedelo,.... od te doby to zacalo

jelikoz dela znamy ve spolecnosti shell dostal sem olej shell helix hx-7 diesel 10W40 :-D ...... normu to ma stejnou a bylo mi receno ze to bude bez problemu,...... ovsem pak to zacalo,... nevim jestli to svadet na olej ale ostatni rikaji ze ne....

no nevadi.....

za tepla podar tloukl tak jeklikoz sem nemel zrovna penize provedl sem vymenu oleje za jiny aspon .... MOGUL GX-FE 10W40 .............

a stale beze zmeny !!!!!!!

ja osobne si myslim ze to budou teda asi fakt ty HYDROSTELY

a jaky je vas nazor ? ......

diky za odpoved ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lukason: Ja se ted dival na ten olej, a na jedne strance jsem vycetl ze normu splnuje pro VW 500.00 ale na jine strance jsem zase objevil ze ji nesplnuje=http://maziva.heureka.cz/shell-helix-diesel-plus-10w-40/specifikace/#section

Takze tezko rici zda normu pro benzin splnuje, chtelo by to zjistit :kol-132:

Podle me je to primo pro diesel, coz je tam taky uvedene, tak asi nebude urceny pro benzin. Pak by to mohlo znamenat ze ty zdvihatka jsou uz nejak chycene a asi jim uz nic nepomuze. Chtelo by to prekontrolovat. Pripadne zkusis jejich tak rikajic odvzdusneni, co se myslim tady nekde o par stranek resilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

olej uz mam prave vymenenej misto toho shellu sem nalil MOGUL 10W40 GX-FE nebo jak to je,..... a porad to dela,... a myslim si ze to olejem uz nebude,..... dneska sme to jeste studovaly a dosli sme k zaveru ze by to mohli delat treba jeste pistni cepy ?

co myslite ? .....

prosim vic komentaru,... piste piste

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, jestli jsi tam mel spatny olej tak ted uz nova napln nemusi uplne pomoct. Nebylo by na skodu, napsat kolik auto ma najeto atp. Od ceho by se dalo treba nejak usoudit co mohlo odejit.

Jestli ti to cvrlika i kdyz je motor zahraty, tak zkus udelat to odvzdusneni tech hydrozdvihatek.

Dela se to nejak tak, ze mas zahraty motor, normalne zastavis auto das neutral a slapnes na plyna a drzis otacky kolem 2500-3000ot.min po dobu 2-3min. Potom pustis plyn a cekas necelou1min na volnobeh. Potom zase opakujes zvysene otacky a nekolikrat dokola. Melo by to pomoci, pokud uz nejsou uplne KO.

Tak to zkus, a pak dej vedet jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobra dneska to zkusim ......... jinak mam najeto 167 000 ........ a je mi jasne ze motor uz nebude jako novy ale snazim se o nej pecovat..... prece jenom kdyz se clovek o auta stara a nesere na to tak auto slouzi,... aspon s timhle mam zkusenosti,..... dneska to zkusim a vecer dam vedet,..... ale myslim ze to odvzdusneni asi nepomuze...... ale budu se modlit :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj ja ti asi s klepanim neporadim..tema procitam kazdy den ale nevim jak poradit :( me to taky klepalo ale jen za studena bylo to jak traktor uz predevcirem a me pomohlo to co se tu popisuje akorad ze jsem to protahl na dalnici asi 10 minut neco pres 3000 ot pri 120 a neklepe to zatim a taky jsem vymenil olej za ten ktery tam ma byt tak uvidim..

Kazdopadne motor se po vymene oleje zklidnil, nevibruje tak na volnobehu a prozatim nic neklepalo uvidim jeste zitra a je i tizsi nalil jsem tam Shell Helix H7 10W-40 koupil jsem to za slusnou cenu na olejesgaranci a nemusel jsem ani platit za dopravu :) Majitel mel cestu ke me tak me to vzal sebou a pridal me i filtr za normalni cenu takze skvele :) a samozrejme certifikat ktery si myslim je k nicemu ..

A ted me to doslo .. klepani mozna taky prestalo protoze jsem nalil opet aditiva!! Ja liju super benzin aditiv VIF a motoru si myslim to prospiva ale ruku do ohne za to nedam..kazdopadne pozoruju zlepseni kdyz naliju aditiva a motor protahnu a pokracuju v liti aditiv.. mozna ze jedina moznost bude zdvihadka dotahnout natvrdo :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vsechno je pekny ale nevim jak to resit,... prave jestli s tim nema nekdo nejaky zkusenosti popripade to uz nekdo nedelal,...

jinak s tema aditivama, na to ja si nehraju ale urcite na tom neco bude, ale nevim

jinak co me pobavilo je to jak chces dotahnout zdvihatka natvrdo,.... hdyrostel je od toho ze se steluje sam a kladivka nahore nad hlavou co busej do ventilu tam se nastavuje jen zakladni nastaveni,..... takze nevim co dotahovat na tvrdo,... jinak me taky napadlo nedavat hydrostely ale normalni klasicky tycky jak ma favo a felcka ,... tam se ale bude muset samozrejme provadet vule ventilu a serizovat je je to sice levnejsi nez kupovat za 4000 kc hydrostely vc. tesnenich + samozrejme take rovnou olej,..... ale co z toho prave .... necham to pres zimu a uvidim,...... doufam ze se stim neco vaznyho nestane a bude to maximalne jenom klepat nebo neco nevybehne z bloku,..... ale snad ne samozrejme motor posloucham a pozoruji nejake jevy ale zatim vse porad jak ma byt,....... no uvidime doufam ze sem prida nekdo dalsi neco,........ :kol-32: ach jo to jsou starosti ...... :skoda:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lukason: Pokud to nepomohlo, nejspis jsou uz po smrti. Chtelo by to proste odzkouset, takhle ti asi nikdo uplne neporadi. Pokud jsou ty zdvihatka nacate, tak nepomuze ani sveceny olej.Idealne, nechat od mechanika zkontrolovat pri sundanem deklu ty zdvihatka, jestli jsou KO.

Petr: Tak alespon ze tobe to uz prestalo cvakat, u vas dvou to proste bylo nejspis pouziti nevhodneho oleje, a po case nastal problem. Jinak ty hydrostely bych mel celkem strach montovat z vrakace, je to tak 50:50 ze budou dobre. Ale to je uz kazdeho boj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja jsem se vratil a semnou se vratilo cvakani ventilu za studena :kol-26: nevim jestli to ma cenu vubec resit .. vcera to jeste jelo vpohode a motor za studena podaval vykon jako nikdy .. do otacek sel jako by mu nekdo pridal vykonu a i dnes rano .. vsechno vpohode .. odpoledne jedu domu a taky zadny problem a vecer asi 4 hodinky to stalo a zase to cvakalo dokud se tam nedostal poradne olej takze asi 500m :kol-26: neni to tak hrozne jako to bylo drive ale je to zase ten pocit "neco tam je v neporadku" .. nevim jestli to malo zenu do otacek? muze to byt i tim ze to treba podtacim? Jezdim do 2800 vetsinou ale kdyz jedu do kopce tak klidne 3000 nedusim jej v kopci pod otackama a kdyz uz jedu od 1500 tak na rovince a nechci po nem vykon jen lehtam plyn dokud se nedostane aspon na 2000 .. pripada me taky ze to prestalo delat i diky tomu ze jsem jezdil po dalnici a motor se poradne prohral .. jeste uvidim zitra rano co a jak bude ale stve me ta plechovka :kol-25: hlavne ze jsem ji umyl a krasne se leskne :kol-26: za tepla me to prijde jako normalni zvuk motoru zadny problem za tepla nepozoruju .. krom toho ze kdyz stojim z kopce dolu tak se vice trepe .. coz je podivne ale nevim co ot muze byt ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdis v pohode, mas dobre otacky. Tady problem neni :)

I kdyz jak se rika, je dobre obcas auto protahnout. Ja kdyz mam motor zahraty tak se nebojim na 2 a 3ku to vytocit az do omezovace. Obcas se to auto proste musi protahnout a pekne properovat a seslapnou poradne pedal, jinak pak se tam vse usazuje a auto je pak line.

Kdyz auto nastartujes studene, tak nesviti ti treba chvilku mazani?

Jinak by to chtelo treba natocit na video jak moc to cvaka, pak mozna zjistits ze to dela vecine z nas a proste na to nebereme zretel. Ovem etzko rici, ja teda rano nejak neslysim ze by neco extreme cvakalo, i kdyz rano kolikrat jeste napul spim, takze bych si asi ani nevsimnul kdyz by tam mlatilo kladivo :smich:

V nejhorsim bys proste musel poresit ty zdvihatka, nenadelas nic.

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to zastudena taky často cvaká a je fakt, že už jsem to dlouho neprotáhl, tak to hned zítra vyzkouším. Řekl bych ze jsou období, kdy to cvaká často a déle a někdy méně častěji a krátce. Možná se v tech hydroštelech usazuje nejaký bordel, který se najednou uvolní a je to dobré.. no lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem to tu celé přelouskal a bohužel se musím přidat k těm co poslouchaj každej blbej zvuk v autě.Při studeném motoru v tom někdy nechutně rachotí a než se to ohřeje tak to slyším i při jízdě pod 2000ot. Co sem slyšel o hydrech tak jim hodně pomáhá nechat to bězět cca 1h. s proplachovákem a pokud nejsou totálně KO tak je to přivede k životu.

Mechoš co mi dělá motor mi řekl ať to sleduju a když to bude už fakt hrůza tak ať s tim dovalim,jinak mam být v klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me to ted prestalo zase delat .. zjistil jsem ze dost pomaha vytaceni i za studena to valim do 3000 vic ale ne .. neslapu na to moc a za studena ho setrim .. ale kdyz jsem ho drive vytacel jen do 2800 treba a ono to pak spadlo na 1500 tak to tomu asi moc neprospivalo .. a taky to chce aspon jednou za den ten motor poradne prohrat a me to teda pomohlo :) uvidim no zatim 4 zimni starty bez triskani tak uvidim .. urcite tomu pomohl i ten olej ..

Jinak se uz snazim jezdit co nejmene okolo 1800 ot. spotreba je skoro stejna jako kdyz jsem jezdil "defenzivneji" a asi to tomu motoru vice prospiva je i dynamictejsi :)

Reaguju na posledni prispevek grima: pri studenem startu me nic nesviti ani jindy na diagnostice taky zadne chyby nejsou vse vpohode .. jen kdyz to cvakalo tak to bylo linejsi kdyz to necvaka tak to ma o hodne vic sily a za tepla to na tu 2 - 3 umi teda poradne zarazit do sedadla to jsem necekal takovy vykon od 44 kw :D

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, jak jsem psal, kazde auto potrebuje protahnout, aby nebylo lenive.

PetrKiller: Jinak zase to vytaceni studeneho motoru moc neprehanej, ono by sis tim mohl zadelat na tom, ze ti pak auto zacne papat olej, a uznej sam ze bychom se vsichni tady na foru hooodne zasmali, kdybys za par mesicu psal ze zjistujes ze ti zacina mizet na

merce olej a ptal byses proc tomu tak je :smich:

Tech par minut po startu neni dobre motor vytacet, bo je vsechno ztuhle a olej je husty a neni to proste idealni. Jak ti zacne lezt teplota nahoru, tak uz je to v pohode a uz mu muzes prislapnout vic, ale to urcite vis ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a to snad 3000 je moc vytaceni? :( tak ja ho tedy budu dal setrit za studena no :) .. to vim ze jak leze nahoru muzu mu prilozit ja mu ale stejne moc neprikladam jezdim spise na spotrebu a kdyz uz specham tak poradne a to se blizi 5000 ot. ale to jen po dalnici ..

edit: vy by jste se smali ze me papa olej a me by mezitim vezli na psychiatrii a nebo na ARO Fakultni nemocnice v Ostrave :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nazoru je spousta, proste neni dobre ten motor hned vytacet a hodne zatezovat pri studenem motoru. Jestli to proste rozjedes a ve 3000ot.min preradis, tak se nic nestane a muzes byt klidny.

Doplnek: Muj jeden znami, mimochodem expert pres elektroniku a slaboproud, ktery proste autum nerozumi i kdyz se snazi aby to tak vypadalo, a mechanika je pro neho velke nezname. Tak jsem byl svedkem jak predloni nastartoval Peugeota 406 HDI a po nastartovani hned mu daval plny na volnobeh, v tom motoru se ozivaly opravdu vselijake zvuky :feve: Venka zima jak prase, urcite pres -10C.

Kdyz jsem na nej houknul ze ten motor pose*e, tak me z kliden rikal ze to takhle dela normalne, ze se motor rychleji zahreje.

Ja jen prevracel oci, a jeste mu rekl ze studeny motor nemuze tak tocit! On zase ze ja to moc resim a bla bla bla...

Tak jsem mavnul rukou a sel pric. :blbec:

Asi po roce si jen tak mimochodem stezoval ze to je strasny krap, ze tam musi porad dolivat olej a kdesi cosi..

Tak jsem si vzpomel na to jak tomu daval kotel za studena a pripomel jsem mu to..

A on jen rikal, ze uz tomu nedavat hned plny, kdyz je to studene. :smich: Tak jsem se zase zasmal a rikal mu ze uz je na to pozde, ze to stihnul pokazit uz tema startama drive. Ovsem on si svoji chybu nepripusti, a radeji rekne ze ten moro je krap...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vy by jste se smali ze me papa olej a me by mezitim vezli na psychiatrii a nebo na ARO Fakultni nemocnice v Ostrave :)

a uznej sam ze bychom se vsichni tady na foru hooodne zasmali, kdybys za par mesicu psal ze zjistujes ze ti zacina mizet na

merce olej a ptal byses proc tomu tak je :smich:

chlapi ešteže ste tu..aspoň sa trochen pobavím po tom celodennom humbuku :Dlol:smich::_icon_smich2::gunners3:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo i od toho to forum tady je .. nekdo tu musi toho saska se samyma problemama delat :) ja uz ty ventily nejak neresim prozatim .. asi to nebudu resit dokud to bude cvakat jen za studena a jen chvili .. rano to cvakalo ale jen 300metru pak to prestalo ikdyz byl motor studenej :) uvidim zitra .. nastesti to jezdi vpohode a dnes jsem prekonal 156 000 km :) navic ty ventily cvakaji jen kdyz je 0 a min stupnu :D zajimavy

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, nejspis kdybys tam nalil nejakou tu 5w40 tak by ti to necvakalo ani za studena ;)

Ale nebudu te uz trapit :t Ja mam Mogul 5w40 a auto ma nalitane poctive pres 220000 Km a nic necvaka, ani olej nezere. A motor tahne velice dobre. Takze tak.

Ps. Sranda musi byt i na forech, kdyby nebyla tak by to tady potom i tak vypadalo, kazdy by se tvaril moc dulezite a radu bys tady velice tezko dostal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale ja nevim 5W je podle me dost ridky ne? me to cvaka 200m .. takze to uz neresim nejmene do dalsi vymeny oleje :) kdyztak se pak pobavime o moznosti 5W oleje :D ale to me bylo receno ze neni dobry pro ten motor i na netu to je ze nemuzu motoru kdyz ma polo sintetiku dat najednou plnou .. kazdopadne po vymene toho oleje se ten motor zlepsil :) cvaka to mnohem mene a hlavne o dost kratsi dobu :)

Tady to forum je takove plne legrace :) az na par lidi .. na jinych forech je to cele takove vazne a opravdu se tam clovek mene dozvi kdyz potrebuje pomoci .. tady to forum me uz usetrilo dost financi a pridalo dost nervu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn, tak tobe to delal predtim spatne zvoleny typ oleje, kde chybela ta norma.

Za ty usetrene penize nas treba pozves nekdy na -_-

Ten olej 5w40 je proste ridsi, taky jsem nebyl zastancem to lit do takoveho zastaraleho motoru, ale jak je videt tak i nalitany motor si s tim normalne poradil. Takze pohoda.

Kdyz ti to cvaka jen parset metru, tak bych to neresil a proste jezdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...