Přejít na obsah

Bouračka :-(


brejd

Doporučené příspěvky

Zdravim,

mám auto po bouračce a potřeboval by jsem poradit, zda jít do opravy a nebo to je totálka. Škoda Octavia I r.v.2002, 1,9 TDI najeto 147 000. Auto dostalo ránu na pravé kolo, vyletěl airbag u spolujezdce ze sedačky, nejspíš proražená vana, jelikož teče olej. Prosím poradte.

post-17519-0-33952100-1318364326_thumb.j

post-17519-0-24148500-1318364581_thumb.j

post-17519-0-92054100-1318364705_thumb.j

post-17519-0-70854500-1318364787_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle a totálka? :smich:

No narovinu... Podle toho jak jsi šikovný. Pokud si typ, který si na výměnu oleje zajede do autorizovaného servisu, tak se na to vyprdni a auto prodej.

Pokud se nebojíš do toho pustit - neváhej.

Celkovou škodu odhaduji na 30000kč.

S tím, že díly si seženeš po forech, vrakáčích a ruzných nabídkách v aukcích. Za karosařinu si zaplatíš cca 8 tisíc a za lak cca 9 tisíc.

Rameno bude hnuté? Tím by se situace a konečná cena mohla měnit.

Ale jak pravím já - nic není neopravitelné. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já Ti nevím jestli bude 30 tKč stačit.

Z "vnějších" dílů jsou tam v pr*eli dveře vč. zrcátka, blatník, kapota, nárazník, práh.

Těžko říct jak moc je hnutý skelet, řízení (pouze tyčka nebo i ramena?), co ten olej? (pouze vana?), je tam intercoler - přežil?, světlo jestli nemá polámané pracky, blinkr - maličkost.

Pokud se vyse*e na Airbag, pak alespoň novou sedačku nebo díly, které jdou do ři*i při jeho vystřelení.

Zas na druhé straně, viníka máš, ne?

Pokud to bude pojišťovna oceňovat "na rozpočet", mohlo by to vyjít a ještě by Ti mohlo zbýt ;) .

Mně třeba dveře ocenili na 16 tKč a stálo mně to 6 tKč. Takže příští sezónu mám nové letní gumy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vystrelil airbag tak je to totalka.. vcera jsme se o tom bavili s typkem z asistencni sluzby jelikoz kamarad taky boural vcera octavka do octavky :D a taky te jedne bouchly airbagy a ten typek rikal ze uz jenom to ze bouchly airbagy se bere jako totalka... skoda je tim padem vetsi jak 30 000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je ještě v pohodě.To bych si i já jako kutil dokázal opravit sám...

S vrakáčema není problém a dají se sehnat dobře i díly z bouraček.

Inzerátů je hafo,rozprodávající celé auto na díly...

Sehnat někoho rozumného s autem co má nabořený zadek a může se rozebírat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BREJD: Ziadna totalka bezne sa takto lahko burane auta opravuju!!:) Pozri opravu OC1 doma na kolene.:kuk:

Auta sa aj skladuju-opravuju z dvoch buranych aut.lol

Pozri linky.

LINK: http://www.youtube.com/watch?v=aI4psFcBVys&feature=BnXf5YvsHuw

LINK: http://www.youtube.c...h?v=2JIDNzLvjzE

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Assistenční služba nemá absolutně žádné pravomoce rozhodovat o tom co je to tálka. Ano dalo by se mluvit o tom, že když vystřelí airbagy - u jedničkových octávek (ne tour) se jedná většinou o totálku, protože cena airbagů, palubní desky, volantu nebo sedadel je vysoká. Ovšem není tomu vždycky tak...

Jak jistě víme, pojem "totální škoda" znamená v žargonu pojištoven škudu takovou, že její oprava by byla dražší než cena celého vozu. To ale neznamená, že majitel nemůže auto opravit a dále používat. Jen z pohledu pojištovny bude muset majitel za opravu zaplatit z vlastní kapsy navíc.

Minulý měsíc jsem opravoval octávku bouranou čelně, která byla v mnohem horším stavu (podle pojištovny škoda vyčíslena na 164tisíc - takže totálka) a auto jsme opravili za 71 tisíc. Vše z originálních použitých dílů z celé republiky. Proto si myslím, že oprava této nebude taková drasťárna. Samozřejmě, pokud nebude pod plechařinou moc škody...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha ok, pokud se vejdu do 45 000 tak do toho du.

Nebojim se toho si to udělat sám. Ale jde mi o to spíš co budu muset měnit, když vystřelil ten airbag jasně že sedačku a dál? Co pás by měl bý v pohodě ne ? Koukal jsem na tu vanu a olej teče u šroubu, intercoler je v pohodě. Ale nelíbí se mi přední kolo má velký příklon, dále ty dveře a ten práh.

Čelná sklo 5 000,- (včetně práce)

Vana 1 000,- (sám)

Zrcátko 500,-

Blatník 1 000,-

Nárazník 1 500,-

Kapota 1 500,-

tyčka řízení 200,- (geometrie 500,-)

Spodní rameno 1 000,-(kdyby bylo špatné)

Olej 1 000,-

--------------------------------------------------

Celkem 13 200,-

+

Sedačka s airbagem 2 000,-

Práce karosáře a lakýrníka 20 000,-

--------------------------------------------------

Celkem 35 200,-

To je rozpočet podle mého, je to reálné ? Ještě budu mít do 45 000 rezervu kdyby se naskytl nějaký problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to podle mě reálné. Určitě počítej s tím, že se během oprav naskytne spousty nečekaných výloh. Nejsem karosař, ale myslím si, že když sundáš blatník, je pod ním takový čtercový profil, na kterém blatník drží. Ten bude na odpis. Karosař ho uřeže pod čelním sklem a nahradí novým.

Takže k dílům připočti ten profil - cenu zjisti ve škodovce nebo pokud dobře natrefíš na vrakáči...

Dále budeš potřebovat trojúhelníkový držák blatníku cca 240kč

Nejspíš závěsy kapoty cca 350kč

Mřížky nárazníku

Počítej, že kapotu za 1500 neseženeš. A jestli jo, bude to ojeb. Já kupoval za 3 tis ve stejném laku, takže nebylo třeba lakovat spodek.

Dále pod kapotou držák naftového filtru- ten to asi odnesl...

odblokování jednotky airbagů cca 500Kč

Nejspíš disk+pneu

A těžko říct, co ti karosař řekne na dveře. Podle mě to asi nebude moc na opravu...

Obal světla. Nejlépe oba, jinak budeš mít jedno světlejší než druhé.

a koukni na ten intercooler - nelekni se je tam zavěšený zešikma. :)

Atd atd. Jsou to malé položky, ale musíš na to myslet.

Taky hodně záleží na tom, jak moc Ti na autě záleží. Co opravuji já je fakt drsná poctivka, takže čeho se nehoda jen dotkla musí z auta ven. Pokud to tak přísně brát nebudeš - některé věci se dají porovnat - ve finále nebude vše sedět přesně na mm, ale na funkci to mít vliv nebude.

Ve všem budeš mít jasněji po odstrojení....

Jiřík

p.s. cos vůbec dělals? :)

Editováno: , autor: jirina5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postupně auto odstrojuji ale dělám to po večerech, jelikož chodím do práce.

Závěsy kapoty - jsou OK

Mřížky nárazníku - jsou OK

intercooler - je v pohodě

disk a pneu zatím mám

Takže když vyměním sedačku a nechám odblokovat jednotku airbagu, tak to bude plně funkční ?

Tak na kapotu počítam tedy 3 000,-

Mám tedy sehnat nové dveře ? Kolik tak stojí ?

Co ten práh dá se s tím něco dělat ?

Co s tím kolem když má velký příklon, je možné že je to tím, že je ohnutá tyčka řízení ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohnutá tyčka způsobí pouze špatnou sbíhavost.

Dveře: Mně třeba stály 6.000,- (nové nějaké, nový lak včetně přípravy, sundání starých a pověšení nových včetně přestrojení).

Zde hodně záleží za kolik a v jakém stavu najdeš starší.

Ale to ostatně platí u všech starších "plechů".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fotky co dodal PROCHY603 - to je přesně to o čem jsem mluvil. Dokonce vidíš uřezaný ten čtvercový profil. A podívej, jak to dali doma na koleně dohromady. Přesně tak to má vypdat!!!

Takže s nějakou totálkou jdi :prc::palec2:

A jak píše jehla - fakt si dej práci s ohledáním tlumiče, ramena a celé nápravy. Určitě dostala tečku a je třeba být pečlivý.

Pokud to půjde u práce vše foť a průběžně přidávej na forum, ať jsi inspirací pro další nešťastníky, kteří taky nebudou vědět, jestli opravovat nebo ne. :)

Apropos, pořád si nenapsal, co se stalo!!! Ne, že bych byl fantazie chtivý, ale zajímá mě, co je třeba udělat, abys měl auto takhle ohnuté.

jiřík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přijde mi jako by někde stál a někdo to do něj nabořil ze strany

já měl tlumič ohnutej tak malinko, že to poznáš až po minutě když na to civíš, že je ohnutej, takže fakt si dej záležet...možná čepy budou taky v řiti...rameno omrkni, ale mě vydrželo, jenže ty jsi dostal o hodně větší bombu než já, takže všechno co je pevný o čem si myslíš, že je v pohodě tak na to se soustřeď asi nejvíc no ;) a taky by nebylo na škodu zkontrolovat servo pokud jsi ho už nezkontroloval ;) stručně řečeno, udělej si volnej víkend a projeď celou přední nápravu

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se rozhodnul definitivně pro opravu. Udělal jsem si celkový rozpočet a materiál mě výde cca 20 000,- sehnal jsem šikovného karosáře, který ten čtvercový profil vyřízne a navaří nový dá dohromady dveře a práh a kapotu a blatník vyměníme dohodli jsme se na ceně 5 000,- i s nastříkáním. Zbytek si udělám sám. Ale stejně radši počítám 35 000,- když to výjde méně tak to bude potěšení.

Ještě omrknu to kolo, doufám že to tedy bude jen tlumič. Pečlivě to ještě prolezu než se pustím do oprav.

Stalo se to tak že mě jeden d.... předjížděl před zatáčkou a ze zatáčky vyjelo auto no a mě vystrčil ze silnice a trefil jsem bokem dva stromy (před a za kolem je to vidět) cca v 50km/h rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

velký přehled o stavbě vozu... OOooooo, na to Ti nemůže nikdo vynadat. :smich:

Nevypadla Ti náhodou hadička až vzadu v levé bočnici za kolem? Je tam spojka, která se ráda uvolní... Jen zkouším... Mmch, raději piš těm schopným lidem soukromé zprávy než takto různě po fóru. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...