Přejít na obsah

Špatné žhavící svíčky?


dandy2004

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám 1,9 TDI 66 KW. Letošní zimu mi začala špatně startovat, pokud se teplota blíží nule nebo je pod ní. Točí, ale naskočí až po delší době. Děsím se přicházejících mrazů. Co si pamatuju, tak loni a předtím žhavení svítilo cca 10s pokud byla zima a to jsem žhavil i 2x nebo 3x za sebou a pak naskočil motor krásně, teď mi zhasne vždy po cca 4s a starter točí dlouho. Jak zjistím, jestli jsou špatné svíčky anebo něco jiného? Pokud je teplo, tak start jde a pokud je motor zahřátý, tak točí taky dlouho, ale to už jsem si zvykl. To mi říkali, že to tyhle Oktávy to dělají, že padá nafta nebo co :-)

Poradíte někdo, kde zjistit ty svíce ? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To startování za tepla není padající nafta, je tam třeba zvýšit startovací dávku. Je to na diagnostice u OI docela jednoduchá operace. Pokud s tím nic nebudeš dělat, tak časem při zahřátem motoru, prostě nenastartuješ.

Nikde jsem nenašel téma, ve kterém by se řešily návody/kroky jak si pomocí jednotlivých kanálů VAGu provést jednoduché úpravy svépomocí např. prodloužení délky žhavení, zvýšení startovací dávky a podobně tak, aby to bylo po hromadě v jednom tématu. Tak snad to k něčemu bude.

Takže chronicky známé zvýšení startovací dávky u TDI:

01 motor

login 12233

přizpůsobení kanál 05

standardní hodnota 32768 jde zvýšit na max 33268

Prodloužení délky žhavení u TDI:

01 motor

login 12233

přizpůsobení kanál 12

standardní hodnota 32768 - postupným snižováním se interval prodlužuje

já jsem dal 32700 resp. 32730 a starty při teplotách 0 až +5 st.C jsou nyní v pohodě na drc, už žádný traktor

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To startování za tepla není padající nafta, je tam třeba zvýšit startovací dávku.

Jak zde může pomoct zvýšení startovací dávky, když se dávka vlivem nízkých otáček při startu vůbec nekoná?

Takhle, při studeném startu (a dobrém žhavení) se dávka koná, řekněme, vždy, ale při teplém si už ŘJ taky hlídá min. otáčky motoru při startování. Je to proto, že potřebuje dosáhnout určité komprese. Studený motor "utěsní" studený hustý olej, ale horší je to u teplého, kdy se vše roztáhne, olej je řídky, komprese se sníži, proto motor potřebuje mít "švih" aby bylo dosaženo patřičné komprese atd.

Když je poslabší baterka nebo startér odchází do kytek, tak už netočí motorem tak jak by měl a někdy stačí jen 1 ot/min pod rozhodovací hranicí a nám se zdá, že točí furt "dost".

Více o tom třeba tady:

http://forum.skodaho...ost__p__1547345

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tady OI, nový startér, nová baterka, žhavení v pořádku, dobíjení taky. Za studena natočí okamžitě, když je teplota nad osmdesát, tak točí 8 sekund, tak co mám dále vyměnit? Podotýkám že startér není po repasí, ale je nový, měněný včera.

Než to měnit znova, to radši odrbnu tepelné čidlo relátkem.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...