Hanux Vloženo 30. Duben 2012 Sdílet Vloženo 30. Duben 2012 Dobrý den, ahoj, jelikož jsem opět prohledával snad celé fórum, ale nedostalo se mi uspokojivé odpovědi, musím založit nový topic. Nedělám to rád, ale nikde to není komplexně popsáno. Má otázka zní. Koupím ojetinu. Konkrétně se můžu bavit o té své. Samozřejmě 1.4 MPi, 50kW, r.v. 2000, údajně najeto cca 170tis km. Majitel se mi zaručoval, že rozvody byly dělané na 160tis km, ale v dnešní době, se i na sebedůvěrnější slovo nemůžeme spolehnout. U řetezu to možná není takový problém, ale pro jistotu jsem si nechal s výměnou oleje udělat i rozvody i když se tvrdí, že řetezy jsou nesmrtelný. Ta rozvodová sada stojí cca 450kč, takže to není zase taková hrůza. Ale čekal jsem, že mi s rozvody vymění i ty řemeny, co pohání např alternátor, možná chlazení. Největší problém je v tom, že přesně nevím, co se do rozvodů počítá. Někdo říká, že rozvody jsou včetně napínací kladky a vodní pumpy, ale zde asi žádná napínací kladka není a čerpadlo neměnili. Co jsem koukal na topic s vodními čerpadly, tak se psalo, že se mění, až se zkrátka vyserou. A to buď když dělají nepěkný zvuk a nebo když plní špatně svou funkci. To ale přeně nepoznám a bojím se toho, že už je třeba na pokraji svojí životnosti a každou chvílí se mi rozbije. Má cenu ho měnit? Nebo to mám posoudit někým odborným? A dále se ptát. Co je dobré ještě u tohoto motoru vyměnit. Nechat radši přetěsnit hlavu? Jen dávám přiklad. Zajímají mě preventivní zákroky a kolik je jejich přibližná cena. Děkuji mnohokrát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 30. Duben 2012 Sdílet Vloženo 30. Duben 2012 Podle mího, pokud to jede, tak se v tom nerejpej. Preventivně jen vyměnit olej, možná udělat průplach motoru, zkouknout svíčky, změřit chladící kapalinu a brzdovku a podle stavu vyměnit. Vodní pumpu neřeš. sice klekne v tu nejblbější chvílu, ale s tím nic neuděláš. mám posoudit někým odborným?-Aby ti řekl jaká je pumpa, tak by jí musel vyndat., Max nech změřit tlaky ve válcích a prohlídnout. Pokud teče simerink na klice tak ten. Dělat těsnění preventivně je blbost. To bys mohl preventivně udělat výbrus motoru, nový kroužky, vstřiky, komplet těsnění a pak najet na podvozek a všechno vyházet- v podstatě udělat kompletní GO. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 30. Duben 2012 Sdílet Vloženo 30. Duben 2012 U Tvého motoru jsou rozvody takové: sada rozvodových kol a řetěz, popř. vodní čerpadlo. Vodní čerpadlo se nemění, až se pokazí. Má to svůj interval, tak jako skoro vše, co je na autě. Co se týče řemenů alternátoru a vůbec ostatních dílů, tak vše se průběžně musí kontrolovat a případně opravovat či měnit. Z Tvého příspěvku nemám důvěru v to, že tomu rozumíš detailněji a proto Ti doporučuji jednou za čas zajet do servisu a nechat si to za dvě stovky zkontrolovat, popř. hodit na diagnostiku. Co se ale týče těch preventivních zákroků, tak abych Ti poradil - je to v podstatě všude stejné - pravidelně kontrolovat olej a ostatní kapaliny, dezén a hustotu pneu, bzdy, obložení, svíčky, varovné kontrolky atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hanux Vloženo 30. Duben 2012 Autor Sdílet Vloženo 30. Duben 2012 Podle mího, pokud to jede, tak se v tom nerejpej. Preventivně jen vyměnit olej, možná udělat průplach motoru, zkouknout svíčky, změřit chladící kapalinu a brzdovku a podle stavu vyměnit. Vodní pumpu neřeš. sice klekne v tu nejblbější chvílu, ale s tím nic neuděláš. mám posoudit někým odborným?-Aby ti řekl jaká je pumpa, tak by jí musel vyndat., Max nech změřit tlaky ve válcích a prohlídnout. Pokud teče simerink na klice tak ten. Dělat těsnění preventivně je blbost. To bys mohl preventivně udělat výbrus motoru, nový kroužky, vstřiky, komplet těsnění a pak najet na podvozek a všechno vyházet- v podstatě udělat kompletní GO. Díky moc. To mi asi tak nák stačí. Já se jen bojim toho, že to třeba nepoznám, že mi nefunguje čepradlo. Nebo jak se to projeví? Teplota motoru? Uvaří se? U Tvého motoru jsou rozvody takové: sada rozvodových kol a řetěz, popř. vodní čerpadlo. Vodní čerpadlo se nemění, až se pokazí. Má to svůj interval, tak jako skoro vše, co je na autě. Co se týče řemenů alternátoru a vůbec ostatních dílů, tak vše se průběžně musí kontrolovat a případně opravovat či měnit. Z Tvého příspěvku nemám důvěru v to, že tomu rozumíš detailněji a proto Ti doporučuji jednou za čas zajet do servisu a nechat si to za dvě stovky zkontrolovat, popř. hodit na diagnostiku. Co se ale týče těch preventivních zákroků, tak abych Ti poradil - je to v podstatě všude stejné - pravidelně kontrolovat olej a ostatní kapaliny, dezén a hustotu pneu, bzdy, obložení, svíčky, varovné kontrolky atd. Ano, máš pravdu. Nerozumím tomu. O motory a auta jsem se vlastně začal zajímat víc až s příchodem mého prvního, což je pár mesíců nazpět. Nechci proto nic nechávat náhodě a rád bych udělal co možná nejvíc věcí preventivně, ale zase né přehnaně. Jen nechci, aby mi to kleklo a celý odešlo. To je vše Takže asi jak jsem čekal, nejlepší bude, když to posoudí náká odborná osoba. Děkuji i tak za příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 (editace) Samozřejmě 1.4 MPi, 50kW, r.v. 2000, údajně najeto cca 170tis km. Majitel se mi zaručoval, že rozvody byly dělané na 160tis km, ale v dnešní době, se i na sebedůvěrnější slovo nemůžeme spolehnout. U řetezu to možná není takový problém, ale pro jistotu jsem si nechal s výměnou oleje udělat i rozvody i když se tvrdí, že řetezy jsou nesmrtelný. Ta rozvodová sada stojí cca 450kč, takže to není zase taková hrůza. Ale čekal jsem, že mi s rozvody vymění i ty řemeny, co pohání např alternátor, možná chlazení. Největší problém je v tom, že přesně nevím, co se do rozvodů počítá. Někdo říká, že rozvody jsou včetně napínací kladky a vodní pumpy, ale zde asi žádná napínací kladka není a čerpadlo neměnili. Co jsem koukal na topic s vodními čerpadly, tak se psalo, že se mění, až se zkrátka vyserou. A to buď když dělají nepěkný zvuk a nebo když plní špatně svou funkci. To ale přeně nepoznám a bojím se toho, že už je třeba na pokraji svojí životnosti a každou chvílí se mi rozbije. Má cenu ho měnit? Nebo to mám posoudit někým odborným? A dále se ptát. Co je dobré ještě u tohoto motoru vyměnit. Nechat radši přetěsnit hlavu? Jen dávám přiklad. Zajímají mě preventivní zákroky a kolik je jejich přibližná cena. Já mám pocit, že sis spletl motor TDI a MPI. U TDI je pohon vačkového hřídele, který je uložený v hlavě válců, ozubeným řemenem. Pak je třeba vyměnit ozubený řemen, vodící kladky, napínací kladku a vodní pompu najednou. Ne už plochý drážkovaný řemen pro pohon příslušenství - to je stejné jako u tebe. Pokud není rozvodový řetěz u tvého motoru hlučný, není třeba ho měnit. On je tak chytrý, že si o výměnu chrastěním poví sám. Při koupi ojetého auta bych ti doporučil: 1) výměna motorového oleje s filtrem 2) výměna převodového oleje (nedej na řeči, že ten se nemění - nic není věčné) 3) výměna palivového filtru 4) výměna vzduchového filtru 5) výměna zapalovacích svíček 6) výměna brzdové kapaliny (pokud je starší než 2 roky - což obvykle nelze zjistit) Pokud tě zajímá technický stav motoru, nech si na teplém motoru změřit a posoudit kompresní tlaky - to je takový syntetický ukazatel mechanického stavu motoru. Pokud při nastartování studeného motoru slyšíš kovové klepání, které po chvíli utichne, je dobře uvažovat o výměně hydraulických zdvihátek. A určitě ho naplánovat pokud neutichne vůbec. K tomu je ale nutné sundat hlavu válců, takže je možné změřit přesahy vložek (hodně Fábií má ty 2 prostřední utopené) a rovinnost hlavy a ev. je skorigovat. Takže jedním vrzem vyřešíš zdvihátka, nové těsnění hlavy a novou chladící a olejovou náplň. Cena tomu odpovídá... Editováno: 1. Květen 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 Pokud ihned po nastartování jdou slyšet zdvihátka a pak (po pár sekundách) utichnou, není nutné je měnit. Je to v podstatě docela běžný jev (hlavně v zimě). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 Jojo má zkušenost .. v zimě stačí kolem 0°C a už mě 2-3s po nastartování klepou .. někdy i 15s .. ale jen když je motor úplně promrzlý takže to neřeším Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 a co kdyz klepou az se motor dostatecne ohreje tim padem olej zridne a zdvihatka jsou jasny .... ze ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 Pokud to klepe i po zahřátí, pak je potřeba zkontrolovat ty hydroštěly a případně vyměnit. Také se to dá řešit změnou viskozity oleje. Často to pomůže. Záleží však, jak moc jsou hydroštěly "načaté". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 kdyz je motor studenej,... nikde nic neklepe .... je to vsechno tichonky,... jakmile se ale ohreje na provozni teplotu,... to jest 90 stupnu,.... mlati to jako bejk,.... samozrejme s narustajici teplotou to zacina viskozitu myslis presne jakou ? 5w40 nebo neco jinyho ? tedka pouzivam 10W40 budu rad za kazdou radu,.... prece jenom nejsou ty zdvihatka nejak levny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 Ně na studený klepání pomáhá plná syntetika. Jednou sem z nouze dal polo a motort začal klepat. Trvalo to 3 výměny oleje-zas plná syntetika, než stichl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 Plná syntetika? Ano, je to možné. Lukason: Jinak prostě řidší olej, aby se dostal i tam, kam potřebuješ. Samozřejmě má to své nevýhody - můžou přestat cvakat zdvihátka, ale může Ti třeba někde začít unikat olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 a utikat treba kde ? me uz tedka trochu vzlina u hlavy ale neni to nic vaznyho a trochu u cidla dole hnedka u olej filtru,... tedka nevim co to je presne za cidlo ale tam sem cet ze nejaky tesneni to zpravy takze myslite treba dat fakt 5W-40 ???????? JA MAM ZASE OBAVY ZE KDYZ JE TO NANNECO ZVYKLYHO ABY TO NEDELALO BORDEL ale zase lepsi povymenovat olej nez kupovat 8 ks zdvihatek za 4500 kc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 Záleží, jak moc Ti to cvaká. Nahrát ten zvuk by nebylo od věci. I tak si myslím, že i když to pomůže, bude Ti auto žrát olej, když už teď prosakuje u hlavy. Ten řidší olej bude unikat daleko rychleji. Někteří lidé to neřeší a klidně s cvakajícími zdvihátky najedou 100tis a v pohodě, ale v nejhorším případě to může napáchat docela vážné škody a vůbec, postupem času to bude cvakat tak, že když si v létě otevřeš okýnko, jediná možnost je dát si hodně nahlas rádio, které to snad přehluší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 no hele tohle cvaka fakt brutalne ...... kdyz mam zavreny okynka je to v aute slyset,... co kdyz je mam potom otevreny .... je to silenost takze bych to mozna videl rovnou asi na vymenu co ? zvuk zkusim nahrat ale nevim jak ho preformatovat a dat ho sem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 Dej to třeba na uložto, ale asi to bude zbytečnost, pokud to cvaká takto hodně, budeš muset s největší pravděpodobností měnit. Příčin je několik - buď byl dříve podceněn servisní interval výměny oleje nebo byl olej dlouhodobě pod minimem rysky, dále třeba byly smíchány různé viskozity oleje nebo prostě jen stáří zdvihátek související s počtem najetých km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 na vymenu se chytam,.... prce jenom 183 000 km uz neni novej motor tak potrebuje nejakou udrzbu a chci pritom udelat GO hlavy trchu ji liznout a poradne vycistit tak uvidime Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.