Přejít na obsah

Výměna motorových součástí po koupi ojetiny


Hanux

Doporučené příspěvky

Dobrý den, ahoj,

jelikož jsem opět prohledával snad celé fórum, ale nedostalo se mi uspokojivé odpovědi, musím založit nový topic. Nedělám to rád, ale nikde to není komplexně popsáno.

Má otázka zní. Koupím ojetinu. Konkrétně se můžu bavit o té své. Samozřejmě 1.4 MPi, 50kW, r.v. 2000, údajně najeto cca 170tis km. Majitel se mi zaručoval, že rozvody byly dělané na 160tis km, ale v dnešní době, se i na sebedůvěrnější slovo nemůžeme spolehnout. U řetezu to možná není takový problém, ale pro jistotu jsem si nechal s výměnou oleje udělat i rozvody i když se tvrdí, že řetezy jsou nesmrtelný. Ta rozvodová sada stojí cca 450kč, takže to není zase taková hrůza. Ale čekal jsem, že mi s rozvody vymění i ty řemeny, co pohání např alternátor, možná chlazení. Největší problém je v tom, že přesně nevím, co se do rozvodů počítá. Někdo říká, že rozvody jsou včetně napínací kladky a vodní pumpy, ale zde asi žádná napínací kladka není a čerpadlo neměnili. Co jsem koukal na topic s vodními čerpadly, tak se psalo, že se mění, až se zkrátka vyserou. A to buď když dělají nepěkný zvuk a nebo když plní špatně svou funkci. To ale přeně nepoznám a bojím se toho, že už je třeba na pokraji svojí životnosti a každou chvílí se mi rozbije. Má cenu ho měnit? Nebo to mám posoudit někým odborným? A dále se ptát. Co je dobré ještě u tohoto motoru vyměnit. Nechat radši přetěsnit hlavu? Jen dávám přiklad. Zajímají mě preventivní zákroky a kolik je jejich přibližná cena.

Děkuji mnohokrát ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mího, pokud to jede, tak se v tom nerejpej.

Preventivně jen vyměnit olej, možná udělat průplach motoru, zkouknout svíčky, změřit chladící kapalinu a brzdovku a podle stavu vyměnit.

Vodní pumpu neřeš. sice klekne v tu nejblbější chvílu, ale s tím nic neuděláš.

mám posoudit někým odborným?-Aby ti řekl jaká je pumpa, tak by jí musel vyndat., Max nech změřit tlaky ve válcích a prohlídnout. Pokud teče simerink na klice tak ten.

Dělat těsnění preventivně je blbost. To bys mohl preventivně udělat výbrus motoru, nový kroužky, vstřiky, komplet těsnění a pak najet na podvozek a všechno vyházet- v podstatě udělat kompletní GO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Tvého motoru jsou rozvody takové: sada rozvodových kol a řetěz, popř. vodní čerpadlo. Vodní čerpadlo se nemění, až se pokazí. Má to svůj interval, tak jako skoro vše, co je na autě. Co se týče řemenů alternátoru a vůbec ostatních dílů, tak vše se průběžně musí kontrolovat a případně opravovat či měnit. Z Tvého příspěvku nemám důvěru v to, že tomu rozumíš detailněji a proto Ti doporučuji jednou za čas zajet do servisu a nechat si to za dvě stovky zkontrolovat, popř. hodit na diagnostiku. Co se ale týče těch preventivních zákroků, tak abych Ti poradil - je to v podstatě všude stejné - pravidelně kontrolovat olej a ostatní kapaliny, dezén a hustotu pneu, bzdy, obložení, svíčky, varovné kontrolky atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mího, pokud to jede, tak se v tom nerejpej.

Preventivně jen vyměnit olej, možná udělat průplach motoru, zkouknout svíčky, změřit chladící kapalinu a brzdovku a podle stavu vyměnit.

Vodní pumpu neřeš. sice klekne v tu nejblbější chvílu, ale s tím nic neuděláš.

mám posoudit někým odborným?-Aby ti řekl jaká je pumpa, tak by jí musel vyndat., Max nech změřit tlaky ve válcích a prohlídnout. Pokud teče simerink na klice tak ten.

Dělat těsnění preventivně je blbost. To bys mohl preventivně udělat výbrus motoru, nový kroužky, vstřiky, komplet těsnění a pak najet na podvozek a všechno vyházet- v podstatě udělat kompletní GO.

Díky moc. To mi asi tak nák stačí. Já se jen bojim toho, že to třeba nepoznám, že mi nefunguje čepradlo. Nebo jak se to projeví? Teplota motoru? Uvaří se?

U Tvého motoru jsou rozvody takové: sada rozvodových kol a řetěz, popř. vodní čerpadlo. Vodní čerpadlo se nemění, až se pokazí. Má to svůj interval, tak jako skoro vše, co je na autě. Co se týče řemenů alternátoru a vůbec ostatních dílů, tak vše se průběžně musí kontrolovat a případně opravovat či měnit. Z Tvého příspěvku nemám důvěru v to, že tomu rozumíš detailněji a proto Ti doporučuji jednou za čas zajet do servisu a nechat si to za dvě stovky zkontrolovat, popř. hodit na diagnostiku. Co se ale týče těch preventivních zákroků, tak abych Ti poradil - je to v podstatě všude stejné - pravidelně kontrolovat olej a ostatní kapaliny, dezén a hustotu pneu, bzdy, obložení, svíčky, varovné kontrolky atd.

Ano, máš pravdu. Nerozumím tomu. O motory a auta jsem se vlastně začal zajímat víc až s příchodem mého prvního, což je pár mesíců nazpět. Nechci proto nic nechávat náhodě a rád bych udělal co možná nejvíc věcí preventivně, ale zase né přehnaně. Jen nechci, aby mi to kleklo a celý odešlo. To je vše :)

Takže asi jak jsem čekal, nejlepší bude, když to posoudí náká odborná osoba. Děkuji i tak za příspěvky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě 1.4 MPi, 50kW, r.v. 2000, údajně najeto cca 170tis km. Majitel se mi zaručoval, že rozvody byly dělané na 160tis km, ale v dnešní době, se i na sebedůvěrnější slovo nemůžeme spolehnout. U řetezu to možná není takový problém, ale pro jistotu jsem si nechal s výměnou oleje udělat i rozvody i když se tvrdí, že řetezy jsou nesmrtelný. Ta rozvodová sada stojí cca 450kč, takže to není zase taková hrůza. Ale čekal jsem, že mi s rozvody vymění i ty řemeny, co pohání např alternátor, možná chlazení. Největší problém je v tom, že přesně nevím, co se do rozvodů počítá. Někdo říká, že rozvody jsou včetně napínací kladky a vodní pumpy, ale zde asi žádná napínací kladka není a čerpadlo neměnili. Co jsem koukal na topic s vodními čerpadly, tak se psalo, že se mění, až se zkrátka vyserou. A to buď když dělají nepěkný zvuk a nebo když plní špatně svou funkci. To ale přeně nepoznám a bojím se toho, že už je třeba na pokraji svojí životnosti a každou chvílí se mi rozbije. Má cenu ho měnit? Nebo to mám posoudit někým odborným? A dále se ptát. Co je dobré ještě u tohoto motoru vyměnit. Nechat radši přetěsnit hlavu? Jen dávám přiklad. Zajímají mě preventivní zákroky a kolik je jejich přibližná cena.

Já mám pocit, že sis spletl motor TDI a MPI.

U TDI je pohon vačkového hřídele, který je uložený v hlavě válců, ozubeným řemenem.

Pak je třeba vyměnit ozubený řemen, vodící kladky, napínací kladku a vodní pompu najednou.

Ne už plochý drážkovaný řemen pro pohon příslušenství - to je stejné jako u tebe.

Pokud není rozvodový řetěz u tvého motoru hlučný, není třeba ho měnit. On je tak chytrý, že si o výměnu chrastěním poví sám.

Při koupi ojetého auta bych ti doporučil:

1) výměna motorového oleje s filtrem

2) výměna převodového oleje (nedej na řeči, že ten se nemění - nic není věčné)

3) výměna palivového filtru

4) výměna vzduchového filtru

5) výměna zapalovacích svíček

6) výměna brzdové kapaliny (pokud je starší než 2 roky - což obvykle nelze zjistit)

Pokud tě zajímá technický stav motoru, nech si na teplém motoru změřit a posoudit kompresní tlaky - to je takový syntetický ukazatel mechanického stavu motoru.

Pokud při nastartování studeného motoru slyšíš kovové klepání, které po chvíli utichne, je dobře uvažovat o výměně hydraulických zdvihátek. A určitě ho naplánovat pokud neutichne vůbec.

K tomu je ale nutné sundat hlavu válců, takže je možné změřit přesahy vložek (hodně Fábií má ty 2 prostřední utopené) a rovinnost hlavy a ev. je skorigovat.

Takže jedním vrzem vyřešíš zdvihátka, nové těsnění hlavy a novou chladící a olejovou náplň.

Cena tomu odpovídá...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz je motor studenej,... nikde nic neklepe .... je to vsechno tichonky,... jakmile se ale ohreje na provozni teplotu,... to jest 90 stupnu,.... mlati to jako bejk,.... samozrejme s narustajici teplotou to zacina ;)

viskozitu myslis presne jakou ? ;) 5w40 nebo neco jinyho ?

tedka pouzivam 10W40 ;)

budu rad za kazdou radu,.... prece jenom nejsou ty zdvihatka nejak levny :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a utikat treba kde ? ;)

me uz tedka trochu vzlina u hlavy ale neni to nic vaznyho ;) a trochu u cidla dole hnedka u olej filtru,... tedka nevim co to je presne za cidlo :D ale tam sem cet ze nejaky tesneni to zpravy ;)

takze myslite treba dat fakt 5W-40 ???????? JA MAM ZASE OBAVY ZE KDYZ JE TO NANNECO ZVYKLYHO ABY TO NEDELALO BORDEL

ale zase lepsi povymenovat olej nez kupovat 8 ks zdvihatek za 4500 kc :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, jak moc Ti to cvaká. Nahrát ten zvuk by nebylo od věci. I tak si myslím, že i když to pomůže, bude Ti auto žrát olej, když už teď prosakuje u hlavy. Ten řidší olej bude unikat daleko rychleji. Někteří lidé to neřeší a klidně s cvakajícími zdvihátky najedou 100tis a v pohodě, ale v nejhorším případě to může napáchat docela vážné škody a vůbec, postupem času to bude cvakat tak, že když si v létě otevřeš okýnko, jediná možnost je dát si hodně nahlas rádio, které to snad přehluší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej to třeba na uložto, ale asi to bude zbytečnost, pokud to cvaká takto hodně, budeš muset s největší pravděpodobností měnit. Příčin je několik - buď byl dříve podceněn servisní interval výměny oleje nebo byl olej dlouhodobě pod minimem rysky, dále třeba byly smíchány různé viskozity oleje nebo prostě jen stáří zdvihátek související s počtem najetých km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...