Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

je tu už někdo kdo nechával tento motor předělávat na LPG?

Jak je to s odolností ventilových sedel, je nutné použít přimazávání??

Díky za rady a ykušenosti, snad nebudu první :-)

  • 2 týdny později...

co vím, tak zdejší borec Wassermann nechal předělávat služebního 1,6 Rooma, tak zkus u něj. Dával Tartarini EOBD, přstavba u AGW Brno.

  • Autor

Mně se spíše jedná o ty ventily..... říkaly že to není nutný, ale že se tim nic nezkazí.... Ale nechce se mi vyhazovat dalsi peníze za nic, co není nutný a navíc to zasírá sání.....

já vím, že se ti jedná o ventily, ale já u jeho přestvby nebyl, takže nevím jak se staví firma k těmto VW motorům, ale obecně VW nemá s ventily problém, avšak už jsem také někde zaslechl že některý VW motor se dělá v Mexiku a tam že problém nějaký je, ovšem neporadím jestli je to zrovna tento.

dávat plyn do auta, který žere 7-8 litrů?to je přece zbytečnost, dyt benzin zas tak drahej neni.

Vladimir Kalandra: jak už tady uvedl Malta, mám Rooma 1,6 předělaného na LPG, sekvenc Tartarini EVO 08...

Žádné přimazávání nemám a co vím, tak ani není nutné. Navíc škodovka tento motor jako jediný používá v kombinaci s LPG z výroby v Octavii a to bez nějakých úprav a bez přimazávání ventilových sedel, tak si myslím, že už to samo by mělo mluvit za vše, tedy že není třeba se něčeho obávat

Kata-he-kasa: no to je věc názoru...

A myslím si, že víc než o spotřebě je to o km nájezdu/rok. Pokud auto používáš v úterý a v dubnu nebo na cestu do kostela a zpátky, tak chápu, že ti lpg přijde jako blbost, ale pokud najezdíš min. 15t km/rok a víc, tak se ti lpg jednoznačně vyplatí a návratnost investice je rychlá

Upraveno od Wassermann

djíždim autem do práce denně, za rok to děla 13-14 tisíc.na ten nájezd a spotřebu mi to přijde opravdu zbytečný.

dávat plyn do auta, který žere 7-8 litrů?to je přece zbytečnost, dyt benzin zas tak drahej neni.

tak mi řekni pro koho by pak byl celý LPG auto-průmysl, kdyby předělávali na plyn jen majitelé Hammerů, Voyagerů a podobných rozchlastaných amerických srač.k? Vždyť spotřebu kterou uvádíš má dnes 90% aut. Já dělám jen do práce ročně 20t km a nedokáži si to představit to absolvovat na beneli při dnešních cenách. Ale je to také o tom, že já už 14 let nejezdím na nic jiného zatímco ty jsi ten pocit vzít plnou za 600-800 :kol-47: ještě neokusil :kol-28:

Wassermann - "Navíc škodovka tento motor jako jediný používá v kombinaci s LPG z výroby v Octavii"

A já myslel, že tento motor vychází konstrukčně z motoru 1.6 FSI a s motorem z Octávie nemá nic společného.

Octavia

1.6 74Kw

Kódové označení: AEH(4/97>), AKL(8/97)

Zdvihový objem: 1595ccm

Emisní limit: EURO2(AEH), EURO 3(AKL)

Vrtání/zdvih: 81/77,4mm

Válce/ventily: 4/2

Max. výkon při otáčkách: 74Kw při 5600ot./min.

Max. točivý moment při otáčkách: 145 při 3800ot./min.

Kompresní poměr: 10,3:1/10,5:1

Škoda Fabia II

1,6 16V/77 kW

Kódové označení: BTS

Zdvihový objem: 1598

Vrtání x zdvih [mm]: 76,5 x 86,9

Válce/ventily: 4/4

Nejvyšší výkon [kW/ot/min]: 77/5600

Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]: 153/3800

Kompres.poměr: 10,5 : 1

Upraveno od .Honza.

  • Autor

No nevím jak je to s vývojem motoru a z ktereho motoru vychází.... Každopádně asi opravdu přimazávání není potřeba. Díky všem za názory. Ohledně toho, zda se plyn vyplatí či ne, je samozřejmě individuální rozhodování. O tom, že s LPG jsou i další výhody, např. větší akční rádius jak říkají (tzn delší dojezd i s benzinem), v neposlední řadě dnes dost často diskutované emise a ekologie provozu, tak i to, že v motoru nevzniká karbon jako při benzínu a olej má delší životnost.....

Ono všechno má svoje + a -, je jen na majiteli to zvážit. a pokud si najedes víc jak 15tkm tak není o čem přeýšlet.

Mužu jen otazku, na kolik tě přestavba vyšla? A co znamená to OBD? To jako že to přímo komunikuje s jednotkou motoru po sběrnici? Že nejsou použity klasický drátový propojení na vstřikovače, zapalování atd? Nebo jakej to má přínos? Nevíš??

Dík

můj tříhrnek stál 26500, čtyř by měl být o litr dražší. Jednotka sleduje krátké a dlouhé korekce a podle toho doalďuje. U starších systémů musel servisák jezdit ještě s testerem napíchlým na diag.zásuvku ŘJ motoru a sledovat korekce a podle toho si hrát s mapama. Tato nová LPG jednotka to umí sama. Takže hlavní přínos to má pro naladění

  • 1 měsíc později...

1.6 16V BTS není s 1.6 8V v Octavii přímý příbuzný. V době, kdy není nutné vozit rezervu o plynu přemýšlím taky. Ale až do nového auta, hned po zajetí. Do současného už to dávat nebudu.

  • 1 měsíc později...

ja mam LPG mam na tom najazdenych 100000km a vsetko ide bez problemov. a ziadne primazavnie nemam. roomster 1,6i

  • 2 roky později...

takže potřebuju teda přimazávání nebo ne na 1.6 16V, každý rika neco jinyho a nevim pro co se rozhodnout

Nepotřebuješ :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.