Přejít na obsah

Auto sa pohne z kopca pri zaradenej rychlosti


Emko38

Doporučené příspěvky

Mam Fabiu 1,2 HTP 40kW, najazdenych 65 tis. km. Dneska som si vsimol pri parkovani,ze v kopci pri zaradenej rychlosti (aj spiatocka aj jednotka) auto nedrzi,ale pohne sa dozadu. Potom zas zastane. Taky trhany pohyb,cuknutie. Bude chyba v motore,spojke alebo prevodovke? Spojka inak funguje normalne,auto sa chova tak ako predtym. Len nechce drzat bez rucnej brzdy. Poradte pls,alebo ma odkazte na podobnu temu,lebo som nic take nenasiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 let později...
V 1. 11. 2012 na 19:43, Emko38 napsal:

Mam Fabiu 1,2 HTP 40kW, najazdenych 65 tis. km. Dneska som si vsimol pri parkovani,ze v kopci pri zaradenej rychlosti (aj spiatocka aj jednotka) auto nedrzi,ale pohne sa dozadu. Potom zas zastane. Taky trhany pohyb,cuknutie. Bude chyba v motore,spojke alebo prevodovke? Spojka inak funguje normalne,auto sa chova tak ako predtym. Len nechce drzat bez rucnej brzdy. Poradte pls,alebo ma odkazte na podobnu temu,lebo som nic take nenasiel.

 

Je to hodně OT příspěvek, ale vyřešil jste to nějak čím to je ? Já když zastavím vozidlo, zařadím "jedničku", tak s ním mohu jezdit jako nic, prostě to jezdí jako by tam rychlost nebyla :-)
Předtím jsem se s tím nikdy nesetkal. To, že to i se zařazenou rychlostí má nějakou vůli okolo 10 - 15 cm to je asi normální, ale abych do nej strčil, a i s rychlostí jelo dál a dál po rovince je hodně divné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U stojícího motoru:

Spalovací prostor není těsný. Pístní kroužky nejsou kroužky, ale C-čka a netěsností mezi "konci" tlak dřív nebo později uteče. 

Brzdí vždy přítomné tření mezi písty s kroužky a válcem, ve všech klikových ložiskách, v rozvodovém mechanismu, převodovce ....

 

U běžícího motoru při zavřené škrtící klapce:

ano, při kompresním zdvihu se energie spotřebovává na stlačení plynů nad pístem. ALE!!! ihned po kompresním zdvihu následuje zdvih expanzní, kdy se energie ve stlačených plynech opět uvolní a tlačí píst k dolní úvrati. 

Na stejném principu se ztrácí a získává zpět energie při sacím a následném komresním zdvihu. Ve válci je podtlak. který napřed pohyb pístu brzdí a pak zrychluje.

A co brzdí? Opět vždy přítomné tření mezi písty s kroužky a válcem, ve všech klikových ložiskách, v rozvodovém mechanismu, převodovce ....

Howgh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 2. 4. 2023 na 6:15, Malta napsal:

Tak to hádám by se měl @82dan82podívat pod kapotu, zda tam ten motor s převodovkou vůbec má, když mu po zařazení jedničky neklade žádný odpor 😂. Sorry za OT, ale na tohle se nedalo jinak ...

 

Jezdím tím autem denně 100 - 110 km takže tam určitě je vše, nicméně od doby co jsem Fabii kupoval to nešlo na "jedničku" zabrzdit, protože to jelo dál a dál jakmile byl jen malý kopeček. U mne jedině ruční brzda, jinak to není "zabržděné".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...