Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mam Fabiu 1,2 HTP 40kW, najazdenych 65 tis. km. Dneska som si vsimol pri parkovani,ze v kopci pri zaradenej rychlosti (aj spiatocka aj jednotka) auto nedrzi,ale pohne sa dozadu. Potom zas zastane. Taky trhany pohyb,cuknutie. Bude chyba v motore,spojke alebo prevodovke? Spojka inak funguje normalne,auto sa chova tak ako predtym. Len nechce drzat bez rucnej brzdy. Poradte pls,alebo ma odkazte na podobnu temu,lebo som nic take nenasiel.

no nechci strašit, ale viděl bych to na ztrátu komprese na některém válci ... už kvůli tomu že máš tu šesti ventilovou verzi

  • Autor

A co mam s tym teda robit?

Já bych ho nestrašil auto všeobecně muže na rychlost popojet já bych ho bez ručky z kopce nikdy nepostavil a ten náš tříválec zas takovej odpor nemá aby udržel víc jak tunové auto.

  • Autor

Ale pred tyzdnom mi to auto nerobilo,stal som v tom istom kopci len na zaradenej rychlosti. A drzalo bez pohnutia. Je to nieco zavazne ta strata kompresie?

Jsem někde slyšel že tak může přeskočit i vytahaný řetěz u HTP.

Nebo máš vůli v hnacím soukolí a proto se auto pohne. Ikdyž parkovat v kopci jen na rychlost??? Dáváš spojce a všemu docela zabrat.

To za tyždeň sa nemože meniť to maš taky milny pociť a parkovať do kopca sa neoplati a u 12V je riziko skočenia reťaze ked vytlači olej zn apinaku.

Tak tak, sice sa mi nelubi casto zatahovat rucnu brzdu, hlavne v zime, ale auto vzdy necham najprv stat na rucnej a rychlost zaradim navolno - len ako poistku.

normalne na rychlost pustim spojku a brzdu auto trochu cukne a je klid...12v...jednou to kvalt neudrzel.nastesti to bylo cumakem zkopce a na jednicku:-D

  • Autor

Dik za komenty. Dneska to skusal moj kamarat na toyote a robi mu to iste. Cize asi strmy kopec :)

tak jestli je řeč o nějakém pořádném hanku :kol-28: , tak se není čemu divit :kol-32:

  • 10 let později...
V 1. 11. 2012 na 19:43, Emko38 napsal:

Mam Fabiu 1,2 HTP 40kW, najazdenych 65 tis. km. Dneska som si vsimol pri parkovani,ze v kopci pri zaradenej rychlosti (aj spiatocka aj jednotka) auto nedrzi,ale pohne sa dozadu. Potom zas zastane. Taky trhany pohyb,cuknutie. Bude chyba v motore,spojke alebo prevodovke? Spojka inak funguje normalne,auto sa chova tak ako predtym. Len nechce drzat bez rucnej brzdy. Poradte pls,alebo ma odkazte na podobnu temu,lebo som nic take nenasiel.

 

Je to hodně OT příspěvek, ale vyřešil jste to nějak čím to je ? Já když zastavím vozidlo, zařadím "jedničku", tak s ním mohu jezdit jako nic, prostě to jezdí jako by tam rychlost nebyla :-)
Předtím jsem se s tím nikdy nesetkal. To, že to i se zařazenou rychlostí má nějakou vůli okolo 10 - 15 cm to je asi normální, ale abych do nej strčil, a i s rychlostí jelo dál a dál po rovince je hodně divné.

To už bych řekl že nebude žádná komprese na valcich, tipuji ventily budou rozkvetlé jak luční kvítí 

Když máš celou noc zaparmované auto, tak ve válci tlak není nikdy. KOMPRESE NEBRZDÍ! Ale je to marný, je to marný, je to marný. :-(

Dobře, ale když s tím pohne, tak další protočení klikovky a vačkového hřídele by mělo, za předpokladu tesnicich ventilů kompresi vytvořit ne?

před 8 minutami, Pawouk napsal:

A co kdybys tedy laskavě napsal, co to tedy brzdí?

.. Místo těch trapných mínusů, co rozdáváš 

Já jsem si  též myslel, že brzdí zejména komprese ve válci.

U stojícího motoru:

Spalovací prostor není těsný. Pístní kroužky nejsou kroužky, ale C-čka a netěsností mezi "konci" tlak dřív nebo později uteče. 

Brzdí vždy přítomné tření mezi písty s kroužky a válcem, ve všech klikových ložiskách, v rozvodovém mechanismu, převodovce ....

 

U běžícího motoru při zavřené škrtící klapce:

ano, při kompresním zdvihu se energie spotřebovává na stlačení plynů nad pístem. ALE!!! ihned po kompresním zdvihu následuje zdvih expanzní, kdy se energie ve stlačených plynech opět uvolní a tlačí píst k dolní úvrati. 

Na stejném principu se ztrácí a získává zpět energie při sacím a následném komresním zdvihu. Ve válci je podtlak. který napřed pohyb pístu brzdí a pak zrychluje.

A co brzdí? Opět vždy přítomné tření mezi písty s kroužky a válcem, ve všech klikových ložiskách, v rozvodovém mechanismu, převodovce ....

Howgh

Tak to hádám by se měl @82dan82podívat pod kapotu, zda tam ten motor s převodovkou vůbec má, když mu po zařazení jedničky neklade žádný odpor 😂. Sorry za OT, ale na tohle se nedalo jinak ...

  • 2 týdny později...
V 2. 4. 2023 na 6:15, Malta napsal:

Tak to hádám by se měl @82dan82podívat pod kapotu, zda tam ten motor s převodovkou vůbec má, když mu po zařazení jedničky neklade žádný odpor 😂. Sorry za OT, ale na tohle se nedalo jinak ...

 

Jezdím tím autem denně 100 - 110 km takže tam určitě je vše, nicméně od doby co jsem Fabii kupoval to nešlo na "jedničku" zabrzdit, protože to jelo dál a dál jakmile byl jen malý kopeček. U mne jedině ruční brzda, jinak to není "zabržděné".

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.