Přejít na obsah

šustění z motoru za jízdy


procmadatelzobak

Doporučené příspěvky

Ahoj,

omlouvám se za obskurní popis problému, ale vzhledem k situaci a mým znalostem to popíšu, jak nejlépe umím.

Za jízdy na třetí/čtvrtý/pátý PS (hlavně pátý) někde kolem 2500 otáček (není to vyhraněné) při zhruba polovičním stisku plynového pedálu a ustálené rychlosti se ozývá z motorovéo prostoru šustění.

Je to jenom někdy, ale za to zřetelné a relativně hlasité. Z pohledu řidiče to slyším jakoby ze středové konzole, spolujezdec spíše před sebou.

Zní to (promiňte za subjektivní pocit) jakobyste vzali suché listí a škrábali s ním třeba o zeď. Ale samozřejmě hlasitější a zdá se to ostřejší. Rozhodně to není hučení, bouchání, cinkání, pískání...

A teď kdy se to děje - poprvé jsem to slyšel na nějaké rychlostce, ve 100kmph na 5RS. Ubrání/přidání plynového pedálu pomohlo a zvuk přestal, pokud jsem ho ale vrátil zpět, ozývalo se to znovu. Při tachometrových 130+ (až 160) se to neozývá, pod 90kmph taky ne. Zároveň je to závislé na požadované síle, tedy na pedálu plynu.

Pokud podřadím, zvuk přestane (změní se otáčky mimo ty, ve kterých se to děje).

Ozývá se to i při jízdě po Praze zpravidla na 4 při 70kmph při ustálené rychlosti (tunel, mírný kopec).

Motor najeto 300kkm, jinak táhne dobře, žádné další potíže, zvuk jinak v pořádku. Olej těsně před výměnou (15kkm).

Nové rozvody (20kkm), vodní pumpa (20kkm), drážkový řemen (20kkm), svíčky (20kkm), palivový filtr (20kkm), všechny tlumiče (5-10kkm), spojka (20kkm), hlava (40kkm), chladič (5kkm), táhla řadící páky (25kkm), nájezd 2000km/měs spíše krátké trasy po městě, polovina z toho ale dlouhé trasy na dálnici (130 a víc). Pneumatiky nové zimní, ale stejné chování i na předchozích letních. Ventilátor topení to nebude, ten jsem taky asi 10kkm měnil za jiný použitý (tomu mému upadla lopatka...), zvuk tomu neodpovídá a bylo to první, co jsem zkoušel regulovat :)

Olej v převodovce původní (tam ale asi pes zakopaný nebude), tankuju na OMV nebo Shell většinou u dálnic (velká výtoč), žádná aditiva nedávám.

Nikdy jsem nenastavoval hydroštely (hlavu měnil servis, o hydroštelech nic neříkali).

Výbava holobit combi, motor AQW. Spotřeba kolem 8l, nemění se (měřím dlouhodobě). Děje se to jenom za jízdy, to sedím uvnitř, takže nemůžu poslouchat odjinud.

Nemám tušení, co by to mohlo být. Rada zněla ventily, ale ty by se snad ozývaly jinak než škrábáním suchého listí? :) Motor nepodtáčím a předchozí řidič ho předpokládám taky nepodtáčel. Ale mírného zacházení se motoru určitě nedostávalo po celou životnost (služebák).

Jo a suché listí to není :-D

Nechci přijít do servisu a nevědět, co by to mohlo být, to je nebezpečně drahá sranda.

Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak převodovka je snad nalevo, ne? (Tzn. z opačné strany, než to slyším) Krom toho jsem se o výměnu oleje u převodovky pokoušel, koupil olej, zjistil, že není ventil. Pak jsem se ptal technika a požádal ho, aby mi jej vyměnil. Odpověděl, že pro něj jsou to sice peníze, ale výměnu mi nedoporučuje, protože s tím nemá dobré zkušenosti. Pokud bych na výměně trval, naléhal na mě, že jedině original olej VW, žádný stejné specifikace atd. Ale důrazně nedoporučoval olej měnit. S tím servisem mám jen dobré zkušenosti a věřím jim.

Hůře se řadí trojka a jednička, ale u jedničky je to prý normální a trojka se snese.

Když vemu technika na zkušební jízdu, klidně se může stát, že se nic neozve. Není to nárokový zvuk, on se ozývá když on chce, ne když chce technik :-D

Editováno: , autor: žralok
Necituj předchozí příspěvek !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převodovka to klidně může být,byť na opačné straně,karoserie zvuk přenáší různě.Pokud jde o výměnu oleje,nechápu v čem je problém,i když je marketingově náplň celoživotní,v praxi to znamená 5let/150tkm,takže určitě vyměnit,pokud vůbec něco vyteče a když ne vyměnit alespoň kontrola výšky hladiny a dolití,nicméně za sebe bych vyměnil( u své jsem to dělal taky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to jsem se u převodovky taky ptal, prý pokud by chyběl olej, tak by to bylo setsakra slyšet.

Říkal něco v tom smyslu, že si převodovka na olej zvykne a stárnou spolu :), takže nový olej by se k ní nehodil. To mi připadá jako blbost. Co mi přijde jako menší kravina, že samozřejmě vznikají nějaké odštěpky (piliny) a ty by se jednak rozvířily, jednak by se dostaly ven a kdo ví, co by to s tou převodovkou udělalo.

No a dle svých zkušeností už to prý párkrát udělal a na takhle starém autě to vedlo k výměně převodovky. Nedokáže to prý uspokojivě vysvětlit, ale u mého auta by výměna převodovky byla ekonomický nesmysl, takže jsem na něj dal...

Fakt si nemyslím, že by to byla převodovka, ta by snad měnila zvuk podle stupně a rychlosti, ne podle plynového pedálu... Až to příště uslyším, zkusím se nad tím zamyslet. Díky za rady, ale nenapadá vás ještě něco? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rádobykryt pod motorem by to mohl být, dokonce byl i částečně upadlý, ale v servisu ho patrně zafixovali. Jenže to by nepřestalo při vyřazení, ne? Zkusím na něj kouknout, až budu u auta.

Zvuk zkusím nahrát, ale moc tomu nedávám... půjčím si v práci v úterý diktafon a uvidíme, co z toho bude.

Díky moc za rady, ventily to být nemůžou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to jsem se u převodovky taky ptal, prý pokud by chyběl olej, tak by to bylo setsakra slyšet.

Říkal něco v tom smyslu, že si převodovka na olej zvykne a stárnou spolu :), takže nový olej by se k ní nehodil. To mi připadá jako blbost. Co mi přijde jako menší kravina, že samozřejmě vznikají nějaké odštěpky (piliny) a ty by se jednak rozvířily, jednak by se dostaly ven a kdo ví, co by to s tou převodovkou udělalo.

No a dle svých zkušeností už to prý párkrát udělal a na takhle starém autě to vedlo k výměně převodovky. Nedokáže to prý uspokojivě vysvětlit, ale u mého auta by výměna převodovky byla ekonomický nesmysl, takže jsem na něj dal...

Fakt si nemyslím, že by to byla převodovka, ta by snad měnila zvuk podle stupně a rychlosti, ne podle plynového pedálu... Až to příště uslyším, zkusím se nad tím zamyslet. Díky za rady, ale nenapadá vás ještě něco? :)

tak tomu never,ze keby v prevodovke chyba olej,ze to je bohovsky pocut...V tej mojej chybalo skoro pol litra a ani som nevedel...Az ked som ho menil,som zistil kolko chyba...ked uz tak,tak ho skus prinajmensom doliat,ked ho nechces menit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jo, měli jste nejspíš pravdu.

Alternátor hodně chrastí i na volnoběh. Takže zkusím sehnat "nový" a pak si ten starý zrepasovat.

Uvidíme, jestli se to bude ozývat i potom.

Každopádně olej, který jsem vylil z auta, silně připomínal tekutou čokoládu... už si nikdy v servisu olej měnit nenechám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...